Τροπολογία, που λύνει γραφειοκρατικά ζητήματα
στους διαγωνισμούς μεταφοράς μαθητών από τις αιρετές Περιφέρειες
καταθέτει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα - αν όχι και σήμερα -, στη Βουλή, ο
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Θεόφιλος Λεονταρίδης.
Με την Τροπολογία αυτή, ξεπερνιούνται τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν, εξαιτίας καθυστερήσεων, λόγω των πρόσφατων Αυτοδιοικητικών Εκλογών, αλλά και της μακράς μεταβατικής περιόδου, μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων των νέων Περιφερειαρχών.
Η Τροπολογία έρχεται ως συνέχεια της επικοινωνίας του Υπουργείου Εσωτερικών με όλες τις Περιφέρειες, έτσι ώστε να μην παρουσιαστούν προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών, κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Εσωτερικών δεν θα δώσει νέα παράταση - κάτι τέτοιο συνέβη την περασμένη χρονιά - στις υφιστάμενες συμβάσεις μεταφοράς - αίτημα πολλών Περιφερειαρχών και Αντιπεριφερειαρχών - καθώς όπως τόνισε στο epoli.gr ανώτατος αξιωματούχος του Υπουργείου Εσωτερικών «κάτι τέτοιο αντίκειται στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η Τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών έγκειται, κυρίως, στις ακόλουθες προβλέψεις - ρυθμίσεις:
Πρώτον, για τα αδιάθετα δρομολόγια και στις περιπτώσεις "άγονων" διαγωνισμών δίνεται στις Περιφέρειες, κατ' εξαίρεση, η δυνατότητα της απ' ευθείας διαπραγμάτευσης.
Επισημαίνεται, ότι ήδη έχει δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα ανάθεσης του μεταφορικού έργου στους προσωρινούς μειοδότες για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση όλων των διαγωνιστικών διαδικασιών και την υπογραφή των συμβάσεων και όχι πέραν της 28ης Φεβρουαρίου 2015. Αν οι διαγωνισμοί δεν έχουν αναδείξει προσωρινούς μειοδότες, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να αναθέτει την εκτέλεση των δρομολογίων κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού για το ίδιο μέγιστο χρονικό διάστημα.
Δεύτερον, για τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα για πυκνοδομημένες περιοχές, όπως π.χ. η Ανατολική Αττική και περιοχές της Θεσσαλονίκης, όπου η απόσταση των οδών και των σχολείων, από όπου εκτελούνται δρομολόγια δημόσιας συγκοινωνίας είναι μεγάλη, προβλέπεται μεταβολή της χιλιομετρικής, οριζόμενης με την υπ' αριθμ. 24001/11.06.2013 ΚΥΑ, απόστασης, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μαθητές, που δεν δύνανται να μετακινηθούν στα σχολεία τους, κάνοντας χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας.
Η νέα διάταξη προβλέπει ότι για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε αυτές τις περιοχές, εφόσον δεν εξυπηρετούνται από τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα ή ίδια μέσα μεταφοράς της Περιφέρειας, θα επιτρέπεται τα δρομολόγια - ύστερα από σύμφωνη γνώμη επιτροπής στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι της οικείας Περιφέρειας, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών κ.ά. - να υπερβαίνουν τη χιλιομετρική απόσταση που τίθενται στην εν λόγω ΚΥΑ.
«Σε κάθε περίπτωση, το κόστος της μεταφοράς των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά πρέπει να είναι κάτω από τα 160 εκ. €» συμπλήρωσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Υπενθυμίζεται, ότι η αντίστοιχη δαπάνη το 2010 ήταν 200 εκ. €, ενώ πέρσι μειώθηκε στα 160 εκ. €.
(Πηγή: epoli.gr)
Με την Τροπολογία αυτή, ξεπερνιούνται τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν, εξαιτίας καθυστερήσεων, λόγω των πρόσφατων Αυτοδιοικητικών Εκλογών, αλλά και της μακράς μεταβατικής περιόδου, μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων των νέων Περιφερειαρχών.
Η Τροπολογία έρχεται ως συνέχεια της επικοινωνίας του Υπουργείου Εσωτερικών με όλες τις Περιφέρειες, έτσι ώστε να μην παρουσιαστούν προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών, κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Εσωτερικών δεν θα δώσει νέα παράταση - κάτι τέτοιο συνέβη την περασμένη χρονιά - στις υφιστάμενες συμβάσεις μεταφοράς - αίτημα πολλών Περιφερειαρχών και Αντιπεριφερειαρχών - καθώς όπως τόνισε στο epoli.gr ανώτατος αξιωματούχος του Υπουργείου Εσωτερικών «κάτι τέτοιο αντίκειται στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η Τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών έγκειται, κυρίως, στις ακόλουθες προβλέψεις - ρυθμίσεις:
Πρώτον, για τα αδιάθετα δρομολόγια και στις περιπτώσεις "άγονων" διαγωνισμών δίνεται στις Περιφέρειες, κατ' εξαίρεση, η δυνατότητα της απ' ευθείας διαπραγμάτευσης.
Επισημαίνεται, ότι ήδη έχει δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα ανάθεσης του μεταφορικού έργου στους προσωρινούς μειοδότες για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση όλων των διαγωνιστικών διαδικασιών και την υπογραφή των συμβάσεων και όχι πέραν της 28ης Φεβρουαρίου 2015. Αν οι διαγωνισμοί δεν έχουν αναδείξει προσωρινούς μειοδότες, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να αναθέτει την εκτέλεση των δρομολογίων κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού για το ίδιο μέγιστο χρονικό διάστημα.
Δεύτερον, για τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα για πυκνοδομημένες περιοχές, όπως π.χ. η Ανατολική Αττική και περιοχές της Θεσσαλονίκης, όπου η απόσταση των οδών και των σχολείων, από όπου εκτελούνται δρομολόγια δημόσιας συγκοινωνίας είναι μεγάλη, προβλέπεται μεταβολή της χιλιομετρικής, οριζόμενης με την υπ' αριθμ. 24001/11.06.2013 ΚΥΑ, απόστασης, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μαθητές, που δεν δύνανται να μετακινηθούν στα σχολεία τους, κάνοντας χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας.
Η νέα διάταξη προβλέπει ότι για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε αυτές τις περιοχές, εφόσον δεν εξυπηρετούνται από τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα ή ίδια μέσα μεταφοράς της Περιφέρειας, θα επιτρέπεται τα δρομολόγια - ύστερα από σύμφωνη γνώμη επιτροπής στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι της οικείας Περιφέρειας, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών κ.ά. - να υπερβαίνουν τη χιλιομετρική απόσταση που τίθενται στην εν λόγω ΚΥΑ.
«Σε κάθε περίπτωση, το κόστος της μεταφοράς των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά πρέπει να είναι κάτω από τα 160 εκ. €» συμπλήρωσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Υπενθυμίζεται, ότι η αντίστοιχη δαπάνη το 2010 ήταν 200 εκ. €, ενώ πέρσι μειώθηκε στα 160 εκ. €.
(Πηγή: epoli.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου