ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 12/12/2017



Σχετικά με τη Διάσκεψη Κορυφής για το κλίμα στο Παρίσι (από τη Δήλωση του Αλ. Τσίπρα)

Η Ελλάδα είναι μία χώρα που έχει προχωρήσει αργοπορημένα σε σχέση με το ότι θα έπρεπε να είχε συνειδητοποιήσει πολύ νωρίτερα τις αναγκαίες αλλαγές για την κλιματική αλλαγή, αλλά έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα με γοργούς ρυθμούς.
Πιάνουμε τους στόχους του 2020, σε σχέση με τις δεσμεύσεις μας και είμαστε απολύτως αισιόδοξοι ότι θα πιάσουμε και τον στόχο του 2030. Στόχος μας για το 2030 είναι να έχουμε το 50% της παραγόμενης ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών μας στην Ελλάδα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Άλλωστε η Ελλάδα είναι σε μία τοποθεσία στον πλανήτη που έχει αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα και την δυνατότητα να αξιοποιήσει τον ήλιο, το νερό, τον αέρα, τον φυσικό πλούτο δηλαδή για την παραγωγή ενέργειας.

Για τον Προϋπολογισμό (από την ομιλία του Δ. Βέττα)

Είναι ένας προϋπολογισμός ιδιαίτερα δύσκολος, αλλά και ταυτόχρονα αισιόδοξος με την έννοια ότι το 2018 είναι η τελευταία χρονιά δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας. Νέα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής μέσα στο 2018 δεν θα νομοθετηθούν. Φέραμε νέα συμφωνία χρηματοδοτικής διευκόλυνσης, μειώσαμε σημαντικά τα πρωτογενή πλεονάσματα στο επίπεδο της τάξεως του -0,25%, +0,50%, +1,75%, 3,5% για το 2015, 2016, 2017 και 2018 και 3,5% μεσοπρόθεσμα. Αυτά τα χαμηλά πλεονάσματα μας έδωσαν τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε και τους δημοσιονομικούς στόχους των προϋπολογισμών στο σύνολο τους, αλλά και να ενισχύσουμε με πολιτική επιλογή τον κοινωνικό προϋπολογισμό. Καταφέραμε να βάλουμε σε μια σειρά τα δημόσια οικονομικά της χώρας, να δημιουργήσουμε ένα σημαντικό πλαίσιο κοινωνικής προστασίας που δεν υπήρχε, αλλά και να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία της οικονομίας μας, η οποία αποτυπώθηκε τόσο με την θετική κίνηση των μακροοικονομικών συντελεστών, όσο και με την θετική εξέλιξη των επιτοκίων που οδήγησαν στην ασφαλή έξοδο της χώρας στις αγορές πρόσφατα.
Το 2018, εφαρμόζουμε πλήρως το Κ.Ε.Α. (Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης) ύψους 720 εκατ. ευρώ και προσθέτουμε άλλα 315 εκατ. ευρώ για την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας, τα οποία προήλθαν από την επισκόπηση πρωτογενών λειτουργικών δαπανών, τις οποίες κατευθύνουμε πλέον σε δράσεις με μεγαλύτερη κοινωνική ανταποδοτικότητα. Αυτά τα 315 εκατ. ευρώ, τα διαθέτουμε πλέον στον κοινωνικό φάκελο και συγκεκριμένα 260 εκατ. ευρώ στα οικογενειακά επιδόματα, 40 εκατ. ευρώ για τα σχολικά γεύματα και 15 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων βρεφονηπιακών σταθμών. Με τη δημιουργία των 3 εισοδηματικών κατηγοριών σε σύνολο 803.000 οικογενειών, οι 734.000 θα ωφεληθούν. Από αυτές οι 682.000 οικογένειες θα ωφεληθούν από 57% - 110%. Διαψεύσαμε επίσης όσους πίστευαν ότι θα περικόπταμε τα επιδόματα αναπηρίας. Σε σχέση με την προστασία των παιδιών θα δημιουργηθούν 400 νέοι βρεφονηπιακοί σταθμοί το 2018 για επιπλέον 10.000 παιδιά και 1800 βρεφονηπιακοί σταθμοί για το διάστημα 2019-2020 για 45.000 παιδιά. Διπλασιάσαμε λοιπόν τους υφιστάμενους βρεφονηπιακούς σταθμούς από 2.800 σε 5.000. 

Για τις δηλώσεις Τσιάρα σχετικά με το πόθεν έσχες της Μ. Γκραμπόφσκι (από τη δήλωση της Τ. Χριστοδουλοπούλου)

Ουδέποτε διέρρευσα οτιδήποτε σχετικό με αποστολή επιστολής ή το περιεχόμενό της προς οποιοδήποτε  site ή άλλο μέσο ενημέρωσης. Εξάλλου, από μια πρόχειρη ανάγνωση των διάφορων sites, κανένα δεν αναφέρει τίποτε για την επίδικη επιστολή. Την ύπαρξη της επιστολής επιβεβαίωσε ο ίδιος ο κος Τσιάρας, με τις δηλώσεις του, χρεώνοντάς μου μάλιστα ότι παραβίασα απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης σύμφωνα με την οποία αποφασίστηκε να μην διεξαχθεί έκτακτος έλεγχος στη δήλωση Πόθεν Έσχες της κ.  Γκραμπόφσκι. Με την παρούσα δήλωση επιθυμώ να διευκρινίσω ότι τα έγγραφα στοιχεία, που ζητήθηκαν από την κα Γκραμπόφσκι, υπάγονται στον τακτικό έλεγχο και όχι σε οποιασδήποτε μορφής έκτακτου ελέγχου. Κατά συνέπεια, είχα την αρμοδιότητα να ζητήσω συμπληρωματικά στοιχεία, κατόπιν αιτήματος του ορκωτού ελεγκτή, και, ως εκ τούτου, ο κος Τσιάρας, μέλος της Επιτροπής, βιάστηκε να θέσει το θέμα δημόσια, αντί να ζητήσει επισήμως εξηγήσεις ή να περιμένει την προσεχή συνεδρίαση της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.   Επαναλαμβάνω, για μια ακόμη φορά, προς κάθε κατεύθυνση, ότι τηρώ ευλαβικά τους κανόνες εχεμύθειας και το απόρρητο των συζητήσεων στην Επιτροπή, και ουδέποτε έκανα χρήση εμπιστευτικών πληροφοριών, για να υπηρετήσω σκοπιμότητες.

Για την απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)

Το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης του ενδεκαμήνου Ιανουαρίου– Νοεμβρίου 2017 είναι θετικό και διαμορφώνεται στις 128.230 νέες θέσεις εργασίας, αποτελώντας την υψηλότερη επίδοση ενδεκαμήνου έτους από το 2001 μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Αθροιστικά για την περίοδο Ιανουάριος– Νοέμβριος 2017, οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 2.228.334 θέσεις εργασίας και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 2.100.104, εκ των οποίων οι 1.184.645 ήταν αποτέλεσμα καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου και οι 915.459 οικειοθελείς αποχωρήσεις.
Σχετικά με τις προσφυγικές δομές της Λέσβου (σημείωμα του Μαξίμου)
Αυτοί που ενδιαφέρονται για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης προσφύγων στα hot spots και για τις συνθήκες φύλαξής των hot spots, δεν είναι δυνατόν να εμποδίζουν την αντικατάσταση σκηνών με οικίσκους εντός των υπαρχουσών δομών. Ούτε είναι δυνατόν να αγνοούν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία τεράστια επιχείρηση αποσυμφόρησης των νησιών που πλήττονται από την προσφυγική και μεταναστευτική κρίση, εντός του πλαισίου της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας. Συγκεκριμένα, από τις 16 Οκτωβρίου μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου μεταφέρθηκαν στην ενδοχώρα 5.701 πρόσφυγες, εκ των οποίων οι 3.589 από τη Λέσβο, ενώ η επιχείρηση συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς. Ο Δήμαρχος Λέσβου, κ. Γαληνός, λοιπόν, αντί να εκμεταλλεύεται πολιτικά μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, θα ήταν προτιμότερο και πιο χρήσιμο για την τοπική κοινωνία να λειτουργήσει όπως αρμόζει στο θεσμικό του ρόλο και την ευθύνη που αυτός συνεπάγεται.
Για το πόθεν έσχες των δικαστικών (από τη Δήλωση του Στ. Κοντονή)
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι ο έλεγχος του "πόθεν έσχες" να είναι αποτελεσματικός. Σαφής πρόθεση της κυβέρνησης είναι οι δηλώσεις "πόθεν έσχες" να είναι το ίδιο για οποιονδήποτε πολίτη. Γι' αυτό κρίναμε ως απαραίτητη και τη δήλωση των μετρητών και πολύτιμων ειδών. Το μέτρο αυτό βοηθάει στη θωράκιση των θεσμών και τη διαφάνεια. Απαντά σε εύλογα και πάγια αιτήματα της κοινωνίας. Πέφτουμε από τα σύννεφα όταν ακούμε για ωμές παρεμβάσεις. Ο σεβασμός στη Δικαιοσύνη είναι κορωνίδα της πολιτικής μας και όσοι μιλούν διαφορετικά είναι κακόπιστοι και υποτιμούν τις κυβερνητικές προτάσεις. Όπως δε είπε χθες και ο καθηγητής Σταύρος Τσακυρακης, οι παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη δεν γίνονται υπό το φως της μέρας.
Σχετικά με δημοσιεύματα των εφημερίδων Ελεύθερος Τύπος και Τα Νέα για τους πλειστηριασμούς (σημείωμα του Υπουργείου Δικαιοσύνης)

Είναι γνωστό πλέον σε όλους ότι η έκδοση της κατασχετήριας έκθεσης και η ανάρτηση του αποσπάσματος  στην Ιστοσελίδα  Δημοσιεύσεων Ηλεκτρονικών Πλειστηριασμών δεν συνεπάγεται ότι ο συγκεκριμένος πλειστηριασμός θα διενεργηθεί οπωσδήποτε,  αφού προβλέπονται ένδικα μέσα που μπορεί να ασκήσει οφειλέτης πριν τη διενέργεια του πλειστηριασμού, τα οποία αν τελεσφορήσουν, ο πλειστηριασμός ματαιώνεται ή  αναβάλλεται όπως έγινε και στις πρόσφατες περιπτώσεις.

-  Γνωρίζουμε όλοι ότι στο δικαιϊκό μας σύστημα η ένταξή στη θέση του εγγυητή εμπεριέχει και το συγκεκριμένο ρίσκο που αναλαμβάνει όποιος υπογράφει υπό αυτή την ιδιότητα.

Για τους οδικούς άξονες (σημεία από τη συνέντευξη του Χρ. Σπίρτζη)

Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων το δημόσιο επωφελήθηκε 764 εκατομμύρια ευρώ. Των 5, είναι κοντά στα 800 εκατομμύρια. Το λάθος που είχε γίνει είναι οι συμβάσεις που είχαν γίνει από τη Νέα Δημοκρατία και ο τρόπος που  αναθεωρήθηκαν στη συνέχεια, είναι ότι υπήρχαν έργα που δεν ήταν καλά προετοιμασμένα. Ένα θεσμικό πλαίσιο που επέτρεπε να ξεκινήσουν τα έργα χωρίς να έχουν γίνει οι πρόδρομες εργασίες, οι απαλλοτριώσεις οι αρχαιολογικές εργασίες, η μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 10 χρόνια μετά, όταν αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας να βρούμε έργα τα οποία ήταν τελματωμένα.

 11,6 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση ζημιών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα στο οδικό δίκτυο Δήμων (ανακοίνωση του Γρ. Τύπου του Αναπλ. Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης)

Με απόφαση του Αλέξη Χαρίτση, ενισχύεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας με 11,6 εκατ. ευρώ, για έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία έπληξαν το Νομό Λάρισας, στις 16 Ιουλίου 2017. Οι πόροι προέρχονται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα διατεθούν για την αποκατάσταση του επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου των Δήμων Τεμπών, Αγιάς και Φαρσάλων, το οποίο υπέστη μεγάλες ζημιές εξαιτίας των βροχοπτώσεων.

Για την κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής της Σαρία  (από την ομιλία του Κ. Γαβρόγλου)
Βήμα εκσυγχρονισμού, που είχε αργήσει εδώ και πολλές δεκαετίες, στην κατεύθυνση της περαιτέρω αναγνώρισης των δημοκρατικών δικαιωμάτων των μουσουλμάνων συμπολιτών μας. Εκσυγχρονίζεται ένα καθεστώς που ίσχυε εδώ και σχεδόν 100 χρόνια και το οποίο διατηρήθηκε με σκοπό την αναπαραγωγή πολιτικών εναντίoν των μειονοτήτων. Η αντιστροφή του σημερινού καθεστώτος έχει μια σημαντική διαφορά καθώς καταργείται η υποχρεωτικότητα και δίνεται στα μέλη της μειονότητας μια ακόμα δυνατότητα επιλογής. Η Πολιτεία οφείλει να βρίσκει την λεπτή ισορροπία μεταξύ της συνεχούς ενίσχυσης των δικαιωμάτων των πολιτών και της ταυτόχρονης προσπάθειας να μην υπονομεύονται τα στοιχεία ταυτότητας των μειονοτήτων. Είναι σεβασμός στη μειονότητα να προχωρήσουμε στον προαιρετικό χαρακτήρα της Σαρία, διότι τα προβλήματα σεβασμού στη μειονότητα δεν λύνονται ούτε με μαγκιές, ούτε με τους τρόπους που λύνονται άλλα προβλήματα για τον υπόλοιπο πληθυσμό. Τα θέματα ταυτότητας είναι πολύ σοβαρά. Είναι θέματα που έχουν τις ιστορικές καταβολές τους, είναι ζητήματα που αναπαράγονται με πολύ περίπλοκους τρόπους, ο οποίοι δεν ισχύουν για τον υπόλοιπο πληθυσμό, και θέλει πάρα πολύ προσεκτικά βήματα.  Το προαιρετικό -το οποίο δεν έγινε επί τόσες δεκαετίες- είναι το πρώτο βήμα ενός συνόλου βημάτων. Το επόμενο, προφανώς, θα έχει σχέση με την πλήρη ορθολογικοποίηση των Μουφτειών. Θέλει προσοχή και θέλει συναινέσεις. Και το πρώτο βήμα είναι μια εξαιρετική προϋπόθεση για να προετοιμαστούμε άμεσα για το δεύτερο.
Αναφορικά με την ένταση των εισοδηματικών ανισοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (απάντηση της Κομισιόν στον Δ. Παπαδημούλη)

Ο Δημ. Παπαδημούλης επεσήμανε στην ερώτησή του πως «σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, διεθνών οργανισμών και κέντρων ερευνών, η εισοδηματική ανισότητα στα κράτη μέλη της ΕΕ είτε αυξάνεται, είτε παραμένει στα ίδια απογοητευτικά επίπεδα, όπως διαμορφώθηκαν από το 2009 και την έναρξη της οικονομικής κρίσης». Στην ερώτησή του για το «πώς αξιολογεί και πώς ερμηνεύει η Κομισιόν την αύξηση της εισοδηματικής ανισότητας στα κράτη μέλη της ΕΕ», η Επίτροπος Τίσεν παραδέχθηκε ότι «σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι ανισότητες του διαθέσιμου εισοδήματος στην ΕΕ παρέμειναν σχεδόν σταθερές το 2015, αλλά αυξήθηκαν ελαφρά σε σχέση με το 2012». Ο Δημ. Παπαδημούλης ρώτησε επίσης την Κομισιόν «σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί, προκειμένου να αντιμετωπίσει την εντεινόμενη εισοδηματική ανισότητα σε πολλά κράτη μέλη». Η Επίτροπος Τίσεν απάντησε ότι η Κομισιόν «παρακολουθεί και παρέχει κατευθύνσεις για μεταρρυθμίσεις σε τομείς με αντίκτυπο στην ανισότητα», και ότι «η εφαρμογή των αρχών του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Πυλώνα θα εξεταστεί από κοινού με τα κράτη μέλη, μεταξύ άλλων και κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, και η πρόοδος θα παρακολουθείται με τη βοήθεια του νεοσύστατου κοινωνικού πίνακα αποτελεσμάτων.
Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις ενεργειακές κοινότητες (ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των πολιτών, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, καθώς και νομικών προσώπων ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου στην παραγωγή, διανομή και προμήθεια ενέργειας. Πρόκειται για μία νομοθετική πρωτοβουλία τομή, καθώς η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη, που θεσμοθετεί ένα διαφανές πλαίσιο λειτουργίας των Ενεργειακών Κοινοτήτων.
Κεντρικοί στόχοι του νομοσχεδίου για τις Ενεργειακές Κοινότητες είναι:
-η υποστήριξη της καινοτομίας
-η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
-η ενίσχυση της διείσδυσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και της αυτοπαραγωγής
-η αύξηση της τοπικής αποδοχής των έργων Α.Π.Ε.
-η μείωση του ενεργειακού κόστους για νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις
-η ενίσχυση της αλληλεγγύης και της κοινωνικής οικονομίας


Για τα όσα είπε η Ν. Κεραμέως στη Βουλή  για το ποσό που θα διατεθεί για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας)

Η τομεάρχης της Ν.Δ. οφείλει να είναι προσεκτικότερη και όταν διαβάζει και -κυρίως- όταν μιλά δημοσίως, όπως δεν έκανε σήμερα από το βήμα της Βουλής.  Ο Προϋπολογισμός του 2018 για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις αναγράφει το ποσό των 12.394.000 ευρώ, ενώ πέρσι το αντίστοιχο ποσό ήταν 10.972.000 ευρώ, δηλαδή η αύξηση είναι 12,9% και όχι 548%. Λανθασμένα, λοιπόν, συγκρίνει το ποσό των 12.394.000 ευρώ (προϋπολογισμός 2018) με το 1.913.000 ευρώ που αναφέρεται ξεκάθαρα στον πίνακα του Προϋπολογισμού ως ποσό  «Διαμόρφωσης 2017». Δηλαδή, ως υπόλοιπο από τα 10.972.000 του περσινού προϋπολογισμού, για δαπάνες που πληρώνονται από τις Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: