ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την διαχείριση αρχαιολογικών χώρων, τις δράσεις προβολής τους και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών



ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς      
τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα :  Συγκρότηση επιτροπής στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για την διαχείριση αρχαιολογικών χώρων, τις δράσεις προβολής τους και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
      
 Στα πλαίσια του καινοφανούς μοντέλου δημιουργίας επιτροπών στο ΥΠ.ΠΟ.Α στελεχωμένων κατά περίπτωση από εξωθεσμικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, εκδόθηκε η Αρ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΔΥ/ΔΙΟΚ/243937/36195/31827/16063/25-9-2014 Απόφαση της Γενικής Γραμματέως του ΥΠ.ΠΟ.Α. Στη συγκεκριμένη Απόφαση αναφέρεται ότι το έργο της Επιτροπής θα διακρίνεται σε δύο διαφορετικούς τομείς:


1.      Την επεξεργασία και υποβολή προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την ολοκληρωμένη διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων, τις δράσεις προβολής τους και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών
2.      Να εκπονήσει πιλοτικό σχέδιο αναβάθμισης και διαχείρισης των αρχαιολογικών χώρων της Βραυρώνας και του Κεραμεικού σε συνεργασία με το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» στα πλαίσια της συνεργασίας του τελευταίου με το Υπουργείο.

Από την στελέχωση της επιτροπής διαπιστώνεται, ότι συμμετέχουν πρόσωπα τα οποία δεν έχουν καμία οργανική σχέση με το Υπουργείο, ενώ θεσμοποιείται με τον πιο επίσημο τρόπο η ανάμειξη Μ.Κ.Ο. μέσω της συμμετοχής προέδρου Μ.Κ.Ο. στην εν λόγω επιτροπή. Με την εν λόγω συμμετοχή φαίνεται, ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. πραγματοποιεί «ποιοτική» στροφή, καθώς μετά την απαράδεκτη ενοικίαση εργαζομένων από Μ.Κ.Ο., με μισθούς πείνας στο ΥΠ.ΠΟ.Α. για να καλύψει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου, περνά τώρα στην εμπλοκή τους με τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς, αποσκοπώντας στην αποδόμηση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των αρχαιοτήτων, εκχωρώντας συνταγματικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις της Πολιτείας σε ιδιωτικά συμφέροντα.  

Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η συνεργασία του ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» με το ΥΠ.ΠΟ.Α., καθώς δεν αναφέρονται καν οι βασικοί άξονες στους οποίους αρθρώνεται αυτή η συνεργασία. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι προτάσεις αυτής της επιτροπής στα πλαίσια της συνεργασίας, δεν θα υποβληθούν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, αλλά στην πολιτική ηγεσία.  Εξάλλου είναι προφανές από τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, ότι αναρμόδια πρόσωπα (δημοσιογράφοι, πολιτικό προσωπικό κλπ), υποκαθιστούν τους καθ’ ύλην και αρμοδιότητα εξειδικευμένους επιστήμονες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.  

Είναι αδιαμφισβήτητο, ότι το θέμα της διαχείρισης και ανάδειξης αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και μνημείων αποτελεί μείζον ζήτημα της χάραξης πολιτιστικής πολιτικής σε εθνική κλίμακα, το οποίο αποτελεί υποχρέωση και καθήκον της Πολιτείας μέσω των οργανωμένων υπηρεσιών της, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Προκαλεί λοιπόν τουλάχιστον έκπληξη, ότι η εν λόγω Απόφαση δεν κοινοποιήθηκε ποτέ, ούτε στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ.Α., αλλά ούτε και στις αρμόδιες περιφερειακές Διευθύνσεις (Β΄και Γ΄ΕΠΚΑ) παραγνωρίζοντας με το πιο βάναυσο τρόπο τη συσσωρευμένη εμπειρία και εξειδικευμένη επιστημονική γνώση των στελεχών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.  

 Επιπλέον όσον αφορά τους συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους στους οποίους «πιλοτικά» θα εκπονηθεί σχέδιο ανάδειξής τους θεσμοποιείται κατά τρόπο πρωτοφανή  η ανάμειξη ιδιωτικών ιδρυμάτων σε ζητήματα διαχείρισης αρχαιολογικών χώρων και μνημείων. Για άλλη μια φορά οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στην λαλίστατη κατά τα άλλα  πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο το θέμα της ανάδειξης, διαχείρισης και οργάνωσης αρχαιολογικών χώρων και μουσείων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ.Α. (άρθρο 24 του Συντάγματος)  Επιπλέον στα πλαίσια της αναβάθμισης και ανάδειξης των συγκεκριμένων αρχαιολογικών χώρων –σπουδαιότατων για την ιστορική μνήμη- σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία έχουν διατεθεί από Ευρωπαϊκά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα τα εξής ποσά ανά έργο από το Γ΄Κ.Π.Σ. και το Ε.Σ.Π.Α.:

1.      Επανέκθεση Αρχαιολογικού Μουσείου Βραυρώνας: 1,739,906 ευρώ
2.      Διαμόρφωση Αρχαιολογικού Χώρου και Συντήρηση του Ιερού της Αρτέμιδος στη Βραυρώνα: 620,800 ευρώ
3.      Οικοδομικές και Ηλεκτρομηχανολογικές Εργασίες Κτιρίου Μουσείου Κεραμεικού: 521,089 ευρώ
4.      Συνολική Ανάδειξη Αρχαιολογικού Χώρου Κεραμεικού: 1,288,541 ευρώ

Όπως λοιπόν σαφώς προκύπτει από τα προεκτεθέντα στοιχεία στους δύο συγκεκριμένους χώρους έχουν ήδη ολοκληρωθεί δράσεις ανάδειξης και ολοκληρωμένης διαχείρισής τους από τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων.

Επειδή η εκχώρηση του στρατηγικού σχεδιασμού του ΥΠΠΟΑ στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς σε επιτροπές «παραμάγαζα» της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας αποτελεί απαράδεκτο και αποτυχημένο μοντέλο χάραξης πολιτικής.

Επειδή ήδη έχουν διατεθεί συγκεκριμένα κονδύλια για την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων Κεραμεικού και Βραυρώνας και έχουν υλοποιηθεί μελέτες για την ανάδειξη και διαχείρισή τους

Επειδή η προστασία και διαχείριση αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και μουσείων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. και των Υπηρεσιών του

Επειδή η ασκούμενη νεοφιλελεύθερη πολιτική στον τομέα του πολιτισμού πέραν της υποχρηματοδότησης του ΥΠ.ΠΟ.Α. οδηγεί πλέον στην υποβάθμιση και απαξίωση των Υπηρεσιών και των εργαζομένων του ΥΠ.ΠΟ.Α.  με προφανή σκοπό την εκχώρηση δράσεων του Υπουργείου σε ιδιώτες

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός

1.      Ποιους λόγους εξυπηρετεί η συγκρότηση αυτής της επιτροπής ενώ η υποβολή και υλοποίηση προτάσεων για την ολοκληρωμένη διαχείριση αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας μέσω των αρμόδιων Υπηρεσιών της;
2.      Ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί η κατάθεση των προτάσεων της επιτροπής αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου;
3.      Ζητήθηκε η εκπόνηση προτάσεων από τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων για την ολοκληρωμένη διαχείριση των εξαιρετικής σημασίας αρχαιολογικών χώρων και μουσείων του Κεραμεικού και της Βραυρώνας; Αν όχι γιατί;
4.      Ποιο είναι ακριβώς το πλαίσιο συνεργασίας του ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» με το ΥΠ.ΠΟ.Α. για θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς;
5.      Ποιο είναι το συνολικό στρατηγικό σχέδιο του ΥΠ.ΠΟ.Α. για την ανάδειξη και διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε εθνική κλίμακα;  

   ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Παρακαλείστε, τέλος, για την πληρέστερη ενημέρωση του Σώματος, όπως καταθέσετε τα σχετικά έγγραφα που τεκμηριώνουν το πλαίσιο συνεργασίας του ΥΠ.ΠΟ.Α. με το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» στον ευαίσθητο τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι ερωτώντες βουλευτές
Διακάκη Μαρία
Κανελλοπούλου Μαρία
Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη
Κουράκης Τάσος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Πάντζας Γεώργιος
Παπαδημητρίου Μάνια
Χατζησοφιά Άννα
Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: