"Όταν ο κ. Καρατζαφέρης με επισκέφθηκε στο Πεντάγωνο ως αρχηγός κόμματος, τον δέχθηκα ως όφειλα και όταν ήμασταν οι δυο μας, μου είπε να παραλάβω τα υποβρύχια και του είπα ότι αυτό δεν γίνεται! Και έβαλε και τους βουλευτές του να μου κάνουν ερωτήσεις!" Βαγγέλης Μεϊμαράκης (πρόεδρος Βουλής, πρ. υπουργός Άμυνας), ομιλία στη Βουλή στις 28 Απριλίου 2011 σχετικά με τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον Άκη Τσοχατζόπουλο.


Τι άλλο κατήγγειλε εκείνη την ημέρα ο Β. Μεϊμαράκης; Ότι στην ίδια συνάντηση ο Γιώργος Καρατζαφέρης "μου είπε να παραγγείλω και τις τορπίλες για τα υποβρύχια που θα παραλάμβανα". Και πρόσθεσε: "και μου κατέθεσαν ερωτήσεις γιατί δεν παραγγέλνω και τις τορπίλες των συγκεκριμένων υποβρυχίων που ήδη δεν είχα παραλάβει!".

Και πράγματι στο αρχείο της Βουλής υπάρχουν ερωτήσεις από τους τότε βουλευτές του ΛΑΟΣ Άδωνι Γεωργιάδη και Θανάση Πλεύρη, που σήμερα κοσμούν τα έδρανα της Ν.Δ., με την οποία ζητούσαν από την προμήθεια μπαταριών για τα παλαιότερα υποβρύχια 209 (6 Ιουλίου 2009) μέχρι την παραλαβή των υποβρυχίων 214 (29 Οκτωβρίου 2008): "για ποιο λόγο, αφού έμειναν ικανοποιημένα τα αρμόδια κλιμάκια του υπουργείου, δεν έχουν προχωρήσει στην παραλαβή;". Επισημαίνεται πως με το που πήγε στο Πεντάγωνο ο Ευάγγελος Βενιζέλος, τον "υποδέχθηκε" ερώτηση (στις 27 Νοεμβρίου 2009) από το δίδυμο των βουλευτών του ΛΑΟΣ.

Ουσιαστικά ο πρόεδρος της Βουλής περιέγραψε το πολιτικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούσαν οι 2 νυν βουλευτές της Ν.Δ. Εκείνοι από την πλευρά τους επιμένουν ότι οι ερωτήσεις που κατέθεταν δεν ήταν "σε διατεταγμένη αποστολή" από τον εμπλεκόμενο σε σκάνδαλο με μίζες πρόεδρο του ΛΑΟΣ.

Σε κάθε περίπτωση, Αδ. Γεωργιάδης και Θ. Πλεύρης κατέθεσαν δεκάδες ερωτήσεις που αφορούσαν επιχειρηματικά συμφέροντα στον χώρο των εξοπλισμών, ενώ έδειχναν προβληματισμένοι όπου υπήρχαν διακρατικές συμφωνίες, που ουσιαστικά αποκλείουν τους μεσάζοντες.

"Μέτωπο" σε F16, Leopard

Ο Αδ. Γεωργιάδης δεν είχε συμπληρώσει καλά - καλά ένα μήνα βουλευτής όταν (στις 31 Οκτωβρίου 2007) υπέγραψε την πρώτη ερώτηση για οπλικά συστήματα. Τότε στο "στόχαστρο" βρέθηκαν τα αμερικανικά F16 (στην Ελλάδα τα εκπροσωπούσε ο Θωμάς Λιακουνάκος) και τα συστήματα αυτοπροστασίας, με τον βουλευτή να ζητάει την καταγγελία της σύμβασης.

Φαίνεται ότι οι εταιρείες που εκπροσωπούσε ο αμφιλεγόμενος επιχειρηματίας, όπως τα άρματα Leopard, δεν κέρδιζαν την εμπιστοσύνη ούτε του ΛΑΟΣ ούτε των δύο βουλευτών, καθώς ακολούθησαν και άλλες ερωτήσεις, ακόμα και από τον Γ. Καρατζαφέρη:

- Πυρομαχικά αρμάτων Leopard (6 Νοεμβρίου 2007): ρωτούν γιατί τα άρματα δεν έχουν τα κατάλληλα πυρομαχικά των 120mm.

- Πυρομαχικά αρμάτων (30 Δεκεμβρίου 2009): μία ημέρα πριν την αλλαγή του χρόνου, όταν ακόμη και η Βουλή είναι κλειστή, ο Αδ. Γεωργιάδης ρωτούσε γιατί δόθηκαν με απευθείας ανάθεση στη Rheinmetall τα πυρομαχικά των αρμάτων. Πρόκειται για τα πυρομαχικά των 120mm, για τα οποία τον Νοέμβριο του 2007 διαμαρτυρόταν που δεν τα είχε ο στρατός...

- Άρματα μάχης Leopard (21 Ιουλίου 2010): ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ ρωτά "γιατί συνεχίσαμε να παραγγέλνουμε - παραλαμβάνουμε τους συγκεκριμένους τύπους όπλων από τη στιγμή που έγινε γρήγορα αντιληπτό ότι εμφανίζουν τεχνικά προβλήματα;".

- Αεροσκάφη F16 (21 Ιουλίου 2010): "γιατί δεν ελήφθη υπόψη κατά την επιλογή των αεροσκαφών η γνώμη της Πολεμικής Αεροπορίας;", ρωτά στην ίδια ερώτηση ο Γ. Καρατζαφέρης.

Ελικόπτερα κάθε είδους

Οι Αδ. Γεωργιάδης και Θ. Πλεύρης επέδειξαν κοινοβουλευτικό ενδιαφέρον για κάθε είδους ελικόπτερο που προμηθευόταν η Ελλάδα, ακόμη και αν δεν ήταν στρατιωτικό:

- Super Puma (14 Σεπτεμβρίου 2010): τα δύο γαλλικά ελικόπτερα αποκτήθηκαν με διακρατική συμφωνία Ελλάδας - Γαλλίας, που σημαίνει ότι δεν υπήρχε μεσάζοντας (προμηθευτής ήταν η γαλλική Eurocopter). Οι Αδ. Γεωργιάδης και Θ. Πλεύρης ψευδώς υποστήριξαν ότι δεν υπήρχαν αντισταθμιστικά ωφελήματα στη συμφωνία και με αυτό το επιχείρημα ζήτησαν την αναθεώρηση ή την επαναδιαπραγμάτευσή της (που ενδεχομένως θα επέφερε την εμπλοκή μεσάζοντα). Υπενθυμίζεται ότι στην offshore Catalina του Γ. Καρατζαφέρη βρέθηκαν 1.650.000 ευρώ από την Premeum Properties των Αλ. Τσάτσου και Στ. Κομνόπουλου που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντα των γαλλικών ελικοπτέρων.

- Πυροσβεστικά S-64 Έρικσον (31 Μαρτίου 2009): είναι "η σημαντικότερη και πιο αποτελεσματική ασπίδα προστασίας για το περιβάλλον, τον δασικό πλούτο και το μέλλον του τόπου μας". Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση οδηγήθηκε στη Δικαιοσύνη και ο τότε αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χρήστος Μαρκογιαννάκης ομολόγησε ότι εκβιάσθηκε για να τα μισθώσει στην τιμή που ζητούσε η αμερικανική εταιρεία.

- Μεταγωγικά ΝΗ-90 (29 Απριλίου 2008): διαμαρτύρονται για την απευθείας ανάθεση της αγοράς στην ΝΗ Industries (αποτελούμενη από τις εταιρείες Eurocopter Γαλλίας, Eurocopter Γερμανίας, Fokker Ολλανδίας, Agusta Ιταλίας), αν και επιτεύχθηκε έκπτωση πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

- Έρευνας και διάσωσης SAR (22 Απριλίου 2009): διαμαρτύρονται γιατί δόθηκε προτεραιότητα στην αγορά αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας και όχι των ελικοπτέρων. Σημειώνεται ότι και τα αεροσκάφη αγοράζονταν με διακρατικές συμφωνίες και ότι για τα ελικόπτερα ενδιαφερόταν η γαλλική Eurocopter.

- Αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Ρ-3 (23 Ιουλίου 2010): πριν από ένα χρόνο έλεγαν ότι έπρεπε να πάρουμε ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης και όχι αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Τώρα ρωτούν γιατί έχουν καθηλωθεί τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Ρ-3...

Γαλλικά όπλα

Από τους Αδ. Γεωργιάδη και Θ. Πλεύρη κατατέθηκαν και άλλες ερωτήσεις που αφορούσαν γαλλικά όπλα:
- Αν θα υπάρξει ανταλλαγή Μιράζ με Ραφάλ (23 Απριλίου 2009) και αν θα ακολουθήσει μεγαλύτερη προμήθεια Ραφάλ.
- FOS (follow on support) για τα Μιράζ (13 Ιουλίου 2010): ζητούν να υπογραφεί η συμφωνία τεχνικής υποστήριξης.
- Φρεγάτα FREMM (4 Μαΐου 2009): γιατί έγινε διακρατική συμφωνία.
- Φρεγάτα FREMM (7 Ιουλίου 2010): αν η ταχύτητα της φρεγάτας είναι μικρή.

* Πουλακίδας Κώστας - avgi.gr