Την αναστολή των κινητοποιήσεων τους αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες των
διαγνωστικών κέντρων μετά από συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των
διαγνωστικών εργαστηρίων.
Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Συντονιστικής Επιτροπής με τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό και τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας, Γιώργο Πατούλη.
Η πρόταση του υπουργείου Υγείας
Η πρόταση που παρουσιάστηκε από τον κ. Ξανθό στο Συντονιστικό των Διαγνωστικών Εργαστηρίων και Κέντρων περιλαμβάνει:
1.Την προσαύξηση κατά 30 εκατ. ευρώ του κλειστού προϋπολογισμού των διαγνωστικών εξετάσεων για το 2019. Αν συνυπολογίσουμε ότι ο προϋπολογισμός ήταν ήδη αυξημένος κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018 προκύπτει μια συνολική ενίσχυση περίπου 10% στη διαγνωστική δαπάνη και κατά συνέπεια μια σημαντική υποχώρηση του ύψους των αναμενόμενων επιστροφών.
2. Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των υποχρεωτικών επιστροφών για το 2018 και εντεύθεν, με την πρόβλεψη ενός σταθερού ποσού (της τάξης των 4.000- 5.000 ευρώ) που θα αφαιρείται από το clawback. Με αυτό τον τρόπο και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΕΟΠΥΥ μειώνεται η επιβάρυνση στο 70% των παρόχων, δηλαδή στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων εργαστηρίων της χώρας.
3. Την επιτάχυνση της διαδικασίας ενσωμάτωσης διαγνωστικών πρωτοκόλλων στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, έτσι ώστε να ελεγχθεί με επιστημονικά κριτήρια η ζήτηση εξετάσεων και σε βάθος χρόνου να περιοριστεί δραστικά η υπέρβαση και το clawback. Αυτή είναι η πιο κρίσιμη παρέμβαση που καθιστά το σύστημα βιώσιμο, αλλά που προφανώς δεν μεταβάλλει άμεσα τη σημερινή πραγματικότητα.
4. Την επιτάχυνση της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών (μέχρι το 2011) των ασφαλιστικών ταμείων προς τους παρόχους μέσω ΕΦΚΑ.
5. Την αξιοποίηση της σταδιακής αύξησης των δημόσιων δαπανών υγείας στο ύψος του 6% του ΑΕΠ σε βάθος 4ετίας που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός , για την ενίσχυση των προϋπολογισμών που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τις παροχές του ΕΟΠΥΥ συμπεριλαμβανομένων των διαγνωστικών εξετάσεων
Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Συντονιστικής Επιτροπής με τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό και τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας, Γιώργο Πατούλη.
Η πρόταση του υπουργείου Υγείας
Η πρόταση που παρουσιάστηκε από τον κ. Ξανθό στο Συντονιστικό των Διαγνωστικών Εργαστηρίων και Κέντρων περιλαμβάνει:
1.Την προσαύξηση κατά 30 εκατ. ευρώ του κλειστού προϋπολογισμού των διαγνωστικών εξετάσεων για το 2019. Αν συνυπολογίσουμε ότι ο προϋπολογισμός ήταν ήδη αυξημένος κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018 προκύπτει μια συνολική ενίσχυση περίπου 10% στη διαγνωστική δαπάνη και κατά συνέπεια μια σημαντική υποχώρηση του ύψους των αναμενόμενων επιστροφών.
2. Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των υποχρεωτικών επιστροφών για το 2018 και εντεύθεν, με την πρόβλεψη ενός σταθερού ποσού (της τάξης των 4.000- 5.000 ευρώ) που θα αφαιρείται από το clawback. Με αυτό τον τρόπο και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΕΟΠΥΥ μειώνεται η επιβάρυνση στο 70% των παρόχων, δηλαδή στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων εργαστηρίων της χώρας.
3. Την επιτάχυνση της διαδικασίας ενσωμάτωσης διαγνωστικών πρωτοκόλλων στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, έτσι ώστε να ελεγχθεί με επιστημονικά κριτήρια η ζήτηση εξετάσεων και σε βάθος χρόνου να περιοριστεί δραστικά η υπέρβαση και το clawback. Αυτή είναι η πιο κρίσιμη παρέμβαση που καθιστά το σύστημα βιώσιμο, αλλά που προφανώς δεν μεταβάλλει άμεσα τη σημερινή πραγματικότητα.
4. Την επιτάχυνση της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών (μέχρι το 2011) των ασφαλιστικών ταμείων προς τους παρόχους μέσω ΕΦΚΑ.
5. Την αξιοποίηση της σταδιακής αύξησης των δημόσιων δαπανών υγείας στο ύψος του 6% του ΑΕΠ σε βάθος 4ετίας που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός , για την ενίσχυση των προϋπολογισμών που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τις παροχές του ΕΟΠΥΥ συμπεριλαμβανομένων των διαγνωστικών εξετάσεων
Σταμάτης Βαρδαρός: Να μην "τσιμπήσουν" οι πολίτες!
Νωρίτερα ο γγ Υγείας είχε ενημερώσει τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ «να μην "τσιμπήσουν" οι πολίτες στην
προσπάθεια των διαγνωστικών να παραβιάσουν την σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ που
έχουν υπογράψει, εάν πληρώσουν τις εξετάσεις τους δεν σημαίνει ότι θα
μπορεί να τους αποζημιώσει», προειδοποίησε ο γ.γ. του υπουργείου Υγείας
Σταμάτης Βαρδαρός μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.
«Οι πολίτες που πηγαίνουν στα ιδιωτικά
διαγνωστικά κέντρα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει μία σύμβαση με τον
ΕΟΠΥΥ», ξεκαθάρισε ο κ. Βαρδαρός, πρέπει «να απαιτούν να εκτελεστούν οι
όροι της σύμβασης, γιατί αν νιώσουν κι αυτοί στα διαγνωστικά ότι ο
κόσμος είναι συνειδητοποιημένος και δεν συνεχίζει να πηγαίνει σαν
πρόβατο για σφαγή αλλά απαιτεί τα δικαιώματά του με τους όρους που
προβλέπονται στην σύμβαση, αυτό θα είναι μία επιπλέον πίεση».
«Αν ο πολίτης θέλει να πάει σε ιδιωτικό
διαγνωστικό ή δεν έχει άλλη επιλογή, να ξέρει ότι στα συμβεβλημένα
ιδιωτικά διαγνωστικά υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι και δεν μπορεί να
πληρώνει ο πολίτης το κόστος των εξετάσεων από πριν. Ο πολίτης το μόνο
που μπορεί να κάνει είναι να πληρώσει την συμμετοχή του», όπως τόνισε ο
ίδιος».
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο κια ακούστε τον κ. Βαρδαρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου