Για το πάγιο αίτημα απόδοσης του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας στους
πολίτες και το νέο βελτιωμένο, υπό διαβούλευση, σχέδιο του Υπουργείου
Ναυτιλίας το οποίο είναι έτοιμο και το αμέσως προσεχές διάστημα θα τεθεί
στο τραπέζι των συζητήσεων με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, μίλησε
«Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ,
Νίκος Κοντοές .
Όπως επισημαίνεται απόφαση της πολιτείας είναι η επιτάχυνση
των διαδικασιών για την οριστική απόδοση έτσι ώστε να προλάβουμε και το
ΕΣΠΑ με στόχο να κάνει η δημοτική Αρχή τις εντάξεις των έργων που πρέπει
να γίνουν στα σημεία που θα της αποδοθούν.
Σύμφωνα με τα όσα
ανέφερε ο κ. Κοντοές, η πρόταση, μετά τη διαβούλευση που έγινε σε
υπηρεσιακό και πολιτικό επίπεδο κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:
1ον υλοποιεί τη δέσμευση της κυβέρνησης για απόδοση του θαλασσίου προσώπου στους πολίτες της Πάτρας.
2ον
Κινείται εντός των προβλέψεων της σύμβασης προσωρινής παραχώρησης του
2012 που έχει αποδεχθεί και έχει υπογράψει η πόλη και από την πλειοψηφία
των φορέων της πόλης έχει χαρακτηριστεί ως κατάκτηση. «Γίνονται βέβαια
κάποιες άρσεις αντιφάσεων και αποσαφηνίσεις ώστε να αποτρέπονται
επικαλύψεις αρμοδιοτήτων δυσλειτουργίες, τριβές ακόμα και νομικές
εμπλοκές που παρουσιάστηκαν. Σε ορισμένα σημεία την υπερβαίνει την
σύμβαση του 2012», σχολίασε
3ον Διασφαλίζει, στοιχειωδώς,
την ικανοποιητική λειτουργία του λιμανιού και του επιτρέπει να
διαδραματίσει τον θετικό του ρόλο στην προσπάθεια για παραγωγική
ανασυγκρότηση και κοινωνική ευημερία…
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σήμερα η εφημερίδα «Γεγονότα» το σχέδιο προβλέπει:
-Πλήρη απόδοση του χερσαίου τμήματος της παραλιακής ζώνης, από το νέο λιμάνι (Ελευθερίου Βενιζέλου) μέχρι την Γούναρη.
-Από Γούναρη μέχρι Αγ. Νικολάου προβλέπει ήπιες λιμενικές δράσεις που δεν θα εμποδίζουν την πρόσβαση των πολιτών.
-Ο μόλος της Αγίου Νικολάου αποδίδεται στους πολίτες
- Το κομμάτι από Αγ. Νικολάου μέχρι τον σταθμό Παναγιώτης
Κανελλόπουλος δεν αποδίδεται καθώς παραμένει η εμπορική χρήση του
λιμανιού.
Κληθείς να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές ο κ. Κοντοές
ανέφερε: «Δεν θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες.. Κάποια από αυτά
είναι ακριβή και κάποια χρίζουν περαιτέρω διευκρινήσεων πρέπει να τα δει
κανείς επί χάρτη για να σχηματίσει ορθή αντίληψη. Πράγματι το παλιό
λιμάνι είχε 2.700 μέτρα κρηπιδώματα ( ακριανό κομμάτι της προκυμαίας) και
είχε 12 θέσεις (νηοδόχους) ελλιμενισμού πλοίων. Το νέο λιμάνι στην
πλήρη του ανάπτυξη θα έχει 5, γιατί τώρα έχει 4 και η μια
χρησιμοποιείται μερικώς. Παράλληλα έχει 1.100 μέτρα κρηπιδώματα.
Αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί πλήρως η δραστηριότητα στο
νέο λιμάνι και κάποιες δραστηριότητες, ήπιες που ταιριάζουν με την
ιστορία της και είναι συμβατές με το κέντρο της πόλης πρέπει να
παραμείνουν στο παλιό λιμάνι, όπως και το εμπορικό κομμάτι.»
Τέλος δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι ο σχεδιασμός που είχε γίνει για το νέο λιμάνι ήταν τέτοιος που ουσιαστικά παραπέμπει στο απώτερο μέλλον τη δημιουργία του εμπορικού κομματιού γεγονός που δεν επιτρέπει τη μεταφορά όλων των λειτουργιών του από το κέντρο της Πάτρας. «Για νέο εμπορικό λιμάνι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρέλαβε η κυβέρνηση, η όποια διαδικασία για την κατασκευή του θα ξεκινήσει το 2025. Και τούτο γιατί δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο που έχει πάει στην Ε.Ε. για χρηματοδότηση. Θα κάνουμε προσπάθειες αυτό να αναθεωρηθεί αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο. Οι τότε κυβερνήσεις, κακώς κατ’ εμέ, έκριναν ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στα προς χρηματοδότηση έργα, προφανώς έχοντας υπόψη τους ότι η ζήτηση για εμπορική αξιοποίηση δεν ήταν εκείνη που επέτρεπε να αξιολογηθεί ως κατάλληλο για ένταξη και έγκριση.
Αυτή την πραγματικότητα έχουμε να διαχειριστούμε και πρέπει όλοι, με νηφαλιότητα και ρεαλισμό, να βρούμε μια λύση που και στην πόλη θα αποδίδει το θαλάσσιο πρόσωπο για ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών αλλά και θα επιτρέπει στο λιμάνι να παίξει τον αναπτυξιακό του ρόλο. Το νέο λιμάνι δεν σχεδιάστηκε με τους καλύτερους όρους, υπάρχει ένας υπερβολικός σχεδιασμός ως προς τις κτιριακές υποδομές και υπάρχει ένας σφικτός σχεδιασμός ως προς τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εμείς από την πλευρά μας εργαζόμαστε για την αξιοποίηση των κτιρίων αυτών».
Τέλος δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι ο σχεδιασμός που είχε γίνει για το νέο λιμάνι ήταν τέτοιος που ουσιαστικά παραπέμπει στο απώτερο μέλλον τη δημιουργία του εμπορικού κομματιού γεγονός που δεν επιτρέπει τη μεταφορά όλων των λειτουργιών του από το κέντρο της Πάτρας. «Για νέο εμπορικό λιμάνι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρέλαβε η κυβέρνηση, η όποια διαδικασία για την κατασκευή του θα ξεκινήσει το 2025. Και τούτο γιατί δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο που έχει πάει στην Ε.Ε. για χρηματοδότηση. Θα κάνουμε προσπάθειες αυτό να αναθεωρηθεί αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο. Οι τότε κυβερνήσεις, κακώς κατ’ εμέ, έκριναν ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στα προς χρηματοδότηση έργα, προφανώς έχοντας υπόψη τους ότι η ζήτηση για εμπορική αξιοποίηση δεν ήταν εκείνη που επέτρεπε να αξιολογηθεί ως κατάλληλο για ένταξη και έγκριση.
Αυτή την πραγματικότητα έχουμε να διαχειριστούμε και πρέπει όλοι, με νηφαλιότητα και ρεαλισμό, να βρούμε μια λύση που και στην πόλη θα αποδίδει το θαλάσσιο πρόσωπο για ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών αλλά και θα επιτρέπει στο λιμάνι να παίξει τον αναπτυξιακό του ρόλο. Το νέο λιμάνι δεν σχεδιάστηκε με τους καλύτερους όρους, υπάρχει ένας υπερβολικός σχεδιασμός ως προς τις κτιριακές υποδομές και υπάρχει ένας σφικτός σχεδιασμός ως προς τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εμείς από την πλευρά μας εργαζόμαστε για την αξιοποίηση των κτιρίων αυτών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου