ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Η Αν. υπ. Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου για αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η κ. υπουργός Παιδείας είπε: “Το να αξιολογούνται βεβαίως, όλοι να αξιολογούμεθα, άλλωστε εμείς οι πανεπιστημιακοί το έχουμε, αλλά εγώ θα ήθελα να δω και αυτό της επιμόρφωσης και αυτό θεωρούμε ότι είναι άριστο.

Αλλά και για ψυχολογική υποστήριξη εκπαιδευτικών, τουρκικά Πανεπιστήμια, Πανελλαδικές, Ενιαίο Χάρτη ΑΕΙ


Οι καθηγητές μας πολλές φορές θέλουν ψυχολογική υποστήριξη, υποστήριξε σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η Αν. υπουργός Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου, δίνοντας ως παράδειγμα συγκεκριμένο Λύκειο όπου υπάρχουν ανισότητες  εθνοτικές και θρησκευτικές.

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η κ. υπουργός είπε “Το να αξιολογούνται βεβαίως, όλοι να αξιολογούμεθα, άλλωστε εμείς οι πανεπιστημιακοί το έχουμε, αλλά εγώ θα ήθελα να δω και αυτό της επιμόρφωσης και αυτό θεωρούμε ότι είναι άριστο. Πηγαίνετε μία φορά σε μια τέτοια τάξη και θα με θυμηθείτε, επειδή έχω προσωπική εμπειρία, για να δείτε πως δουλεύουν τα πράγματα”.

Για τις Πανελλαδικές η κ. Αναγνωστοπούλου είπε πως  “ποτέ επί 40 χρόνια αυτό το σύστημα δεν κατηγορήθηκε   για τίποτα”.

Ειδικότερα η Αν. υπουργός είπε τα εξής:

ΣΥΝΕΝΑΙΣΗ
Σε αυτά που ακούστηκαν πάρα πολύ σημαντικά, θα ήθελα να κάνω μια πρώτη παρατήρηση. Ένας διάλογος σε μια δημοκρατία, δεν σημαίνει ότι δεν έχει αντιπαράθεση και δεν έχει σύγκρουση. Αυτό είναι ο διάλογος ο δημοκρατικός και μάλιστα ότι φτάνει μέχρι σημείου του ποιος θα πείσει τον άλλο αυτό είναι η δημοκρατία. Δηλαδή, να τοποθετείται ένας συνάδελφος πολιτικά και ιδεολογικά, δεν νομίζω ότι συνιστά κάποιο πρόβλημα. Συναινέσεις πρέπει να υπάρχουν σε τέτοια θέματα αλλά, ας μη γελιόμαστε  όλοι το ξέρουμε αυτό ότι η παιδεία είναι το κατεξοχήν πεδίο που έχει ιδεολογικό στίγμα και πολιτικές στρατηγικές. Είναι δυνατόν να αφαιρεθούν αυτά τα πράγματα;

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Όταν λέμε συναινέσεις βεβαίως για το πώς θα γίνονται οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα ΤΕΙ. Δηλαδή, θα πρέπει να συμφωνήσουνε όλα τα κόμματα γιατί δεν μπορεί να γίνει πεδίο αντιπαράθεσης. Δηλαδή, θα πρέπει να υπάρξει μια minimum και μια maximum συναίνεση. Είχαμε τη τύχη, όλα αυτά τα χρόνια να κατηγορείται αυτό το κράτος για τα πάντα. Για αναξιοκρατία, για πελατειακό σύστημα, για όλα αυτά, για ένα πράγμα δεν κατηγορήθηκε για τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν οι εισαγωγικές εξετάσεις. Ότι υπήρξε δηλαδή, ποτέ επί 40 χρόνια αυτό το σύστημα δεν κατηγορήθηκε καμία κυβέρνηση για τίποτα.

ΧΑΡΤΗΣ ΑΕΙ
Άρα, οποιαδήποτε αλλαγή σε αυτό το θέμα, βεβαίως θέλει συναίνεση. Όπως συναίνεση θέλει και ο χάρτης των Ιδρυμάτων. Όλοι ξέρουμε και ο κύριος Ψαριανός είχε δίκιο, ότι φτιάχτηκε ένα τέρας. Πως φτιάχτηκε και γιατί να το ρίξουμε στη θάλασσα, να μη το συζητήσουμε και γιατί φτιάχτηκε; Αναπαράγει όμως πελατειακές σχέσεις αυτό το ξέρουμε όλοι. Άρα, εκεί πρέπει να υπάρξει συναίνεση, για να κοπούν οι λόγοι για τους οποίους φτιάχτηκε ένα πράγμα το οποίο είναι απολύτως ανοικονόμητο.

ΝΟΜΟΣ 4009/11
Πάρτε τα κείμενα των νόμων. Δείτε τον ν. 4009 και το λέω πάρα πολύ καλόπιστα και χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης ή σύγκρουσης και πάρτε να δείτε ότι στα περισσότερα σημεία του δεν έχει κανονιστική υπόσταση, παραπέμπει, συνέχεια, σε προηγούμενους νόμους. Ξέρετε σε ποιον παραπέμπει άπειρες φορές; Γιατί τον αναλύσαμε, στο ν. 82/1982. Για διάφορα θέματα που συμβουλευόμαστε  αυτό τον νόμο, παραπέμπει σε προηγούμενους νόμους και σε αυτόν στον οποίον μας εγκαλείτε ότι εμείς προσπαθούμε, μονίμως, να γυρίσουμε.
Πάρτε τον επόμενο νόμο, του κ. Αρβανιτόπουλου και πώς άρχισε να ξηλώνει το πουλόβερ του ν. 4009/2011 γιατί, πρακτικά, ήταν ανεφάρμοστα πολλά σημεία αυτού του νόμου για να δείτε ότι σε πάρα πολλά θέματα, που υποχρεωθήκαμε να νομοθετήσουμε, δεν έβγαινε ο ν. 4009.
Είχα μια καλόπιστη συζήτηση, παρά το γεγονός ότι ο καθένας έμεινε στη θέση του, με εκπροσώπους συμβουλίων ιδρυμάτων, που ήρθαν να με δουν. Λέω ότι ήταν καλόπιστη, μείναμε ο καθένας στη θέση του, αλλά αυτό που μου μεταφέρθηκε ήταν ένα πράγμα, ότι δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας τους, γινόταν της «τρελής», ο ένας νόμος αναιρούσε τον άλλον. Όλοι συμφώνησαν σε ένα πράγμα, από αυτούς που με είδαν, ότι η προεπιλογή πρυτάνεων ήταν, εντελώς, αντιδημοκρατική και υπονόμευσε τη λειτουργία τους.
Άρα, λοιπόν, αν όντως θέλουμε να μιλήσουμε καλόπιστα, ας δούμε το νομοθετικό πλαίσιο και γιατί δημιουργήθηκαν τέτοιες τριβές και εκεί, ίσως, επανεξετάσουμε και τους λόγους για τους οποίους υποχρεωθήκαμε να νομοθετήσουμε τάχιστα, αλλά και το ποιος είναι ιδεοληπτικός και ποιος όχι, για να έχουν και οι λέξεις τη σημασία τους.

ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στα περισσότερα που ειπώθηκαν θα είχα να πω πολλά πράγματα αλλά, μιας και συνεχίζει ο διάλογος, δεν είναι το θέμα του Υπουργείου να έρθει εδώ και να πει τι θα ήθελε ή τι δεν θα ήθελε. Όμως, είπατε πολλές φορές, το άκουσα, ότι ήρθαν οι μορφωτικοί ακόλουθοι της Ευρώπης, έχω κάνει σε ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο για πάρα πολλά χρόνια και το είπα και στην πρώτη μου παρέμβαση ότι είμαστε σε μια μεγάλη τομή της ευρωπαϊκής ιστορίας και επιτρέψτε μου, αφού είμαι ιστορικός, να βλέπω το χρόνο λίγο έτσι, να μπορώ να βλέπω μερικά πράγματα. Δεν ξέρω αν η παιδεία που σε αυτό εγώ μορφώθηκα, το γαλλικό σύστημα και ήμουν περήφανη, έμαθα πράγματα, αν αυτά τα συστήματα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες που έρχονται μπροστά μας, αυτή τη στιγμή και αν πρέπει να σκεφτούμε και αν πρέπει εμείς, σαν Ελλάδα, να είμαστε μέρος αυτής της σκέψης, για το τι παιδεία θέλουμε. Όχι, δηλαδή, να πάρουμε ένα copy paste, που είπε ο κ. Ψαριανός, αλλά το τι παιδεία θέλουμε, να είμαστε μέρος εμείς αυτής της σκέψης. Θεωρώ ότι έχουμε μια παράδοση με όλα της τα στραβά και εδώ θα αποδώσω, εγώ, τα εύσημα σε αυτό το ελληνικό κράτος.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κοιτάχτε, αυτό το ελληνικό κράτος έχει υποστεί πάρα πολλές ταλαιπωρίες, χούντες, εμφυλίους, εξορίες, μακρονήσια, όλα τα έχει υποστεί. Παρόλα αυτά, κατόρθωσε, με χίλιους κόπους, να φτιάξει ένα εκπαιδευτικό σύστημα, να μην τα αποδομούμε όλα. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα, χάρις το οποίο πολλοί από εμάς είμαστε εδώ, σήμερα. Εγώ δεν θα ήμουν εδώ αν δεν υπήρχε αυτό το δημόσιο και δωρεάν ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν θα μπορούσα να είμαι γιατί ποτέ δεν θα είχα τα λεφτά.

ΕΙΜΑΙ ΙΚΑΝΗ ΝΑ "ΣΚΟΤΩΘΩ" ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΗ ΝΔ
Λοιπόν, όταν μιλάμε για αυτό το κράτος και εμείς που εκπροσωπούμε αυτό το λαό, να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί. Παρόλες τις διαφορές που έχω με τη Νέα Δημοκρατία και με το ΠΑΣΟΚ και είμαι ικανή να «σκοτωθώ», είμαι πολεμικός τύπος σαν τον Τριαντάφυλλο Μηταφίδη, για αυτό τον χαίρομαι όταν μιλάει, δεν μπορώ, όμως, να μην αναγνωρίσω ότι αυτό το κράτος έφτιαξε μια εκπαιδευτική παράδοση η οποία θέλει σημαντικές αλλαγές, στο οποίο θα αντιπαρατεθούμε, αλλά μη φτάνουμε τώρα, με συγχωρείτε πάρα πολύ, να θαυμάζουμε τα τουρκικά πανεπιστήμια.

ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Έχουν αξιόλογους οι οποίοι πολλοί είναι συνάδελφοί μου και φίλοι μου,  με τους οποίους συνεργάζομαι χρόνια, έχω Τούρκους φοιτητές στο Πάντειο, που είναι πάρα πολύ καλοί και είμαι υπερήφανη για αυτό. Αλλά δεν μπορώ να θαυμάζω πανεπιστήμια στα οποία, όντως μοσχοβολάνε από καθαριότητα και ντρέπεσαι να πατήσεις και τι να το κάνω εγώ, που όπως είπε ο Πρόεδρος, χίλιοι πανεπιστημιακοί παραπέμπονται σήμερα ή είναι υπό διωγμό.
Εάν πάτε όμως, στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, που έχει περάσει όλη η ιστορία και πιστεύω ότι θα συμφωνήσει ο κ. Πρόεδρος, δεν θα το δείτε τόσο καθαρό, έχει περάσει όμως όλη η ιστορία της Τουρκίας. Δηλαδή, μη μένουμε ότι το καθαρό πανεπιστήμιο κάνει και το καλό πανεπιστήμιο. Τα δικά μας έχουν αυτή την παράδοση, δεν λέω ότι είναι η καλύτερη, αλλά είναι μια αξιόλογη παράδοση από την οποία έχουμε να  μάθουμε πολλά.

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Άρα, λοιπόν αυτό που είπα και στην αρχή, νομοθετικές ρυθμίσεις χρειάζονται. Συνέχεια συναντάμε προβλήματα και εκεί μπορούμε να αντιπαρατεθούμε, δεν χρειάζεται να συμφωνήσουμε, δεν υπάρχει κανένας λόγος, το ζήτημα είναι να συμφωνήσουμε στα μεγάλα θέματα και να πούμε ποια είναι αυτά τα μεγάλα θέματα. Στο Ιδιωτική και Δημόσια Παιδεία, θα διαφωνήσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση, αλλά για αυτό είναι και ο διάλογος.

ΣΥΝΟΔΟΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επίσης, θα ήθελα να πω κάτι γενικότερο. Μας στέλνουν συνέχεια από την Ε.Ε. - και είναι μια Σύνοδος που θα γίνει τον Απρίλιο, στην οποία θα πάω επειδή αφορά περισσότερο την Τριτοβάθμια - πώς θα κάνουμε δημοκρατικούς πολίτες. Πώς τίθεται τώρα πάλι, σε μια δημοκρατική Ευρώπη, αυτό το θέμα; Αυτό δηλαδή που έλεγα πριν, μήπως πρέπει να σκεφθούμε και ως Ελλάδα και με την εμπειρία που έχουμε και να συμβάλλουμε σε αυτή την κατεύθυνση;
Αυτή η χώρα έχει συμβάλει αποφασιστικά και στο τί είναι δημοκρατία στην Ευρώπη και το τί σημαίνει ελευθερία στην Ευρώπη, έχουμε μπροστά μας και την 25η Μαρτίου. Μην τα βάζουμε όλα αυτά στο περιθώριο, ότι να πάρουμε από τους Ευρωπαίους, έχουμε να συνομιλήσουμε με τους άλλους Ευρωπαίους για το τί θεωρούμε δημοκρατία και τί παράδοση έχουμε φτιάξει εμείς εδώ πέρα. Αφού η ίδια η Ε.Ε. θέτει θέμα συνέχεια δημοκρατικών πολιτών και έχει κάποιο λόγο για να το θέτει και δεν θέτει θέμα πια, τον τελευταίο καιρό, ούτε ανταγωνιστικότητας, ούτε δεν ξέρω και εγώ πώς λέει τους όρους αυτούς.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Εγώ θα έλεγα από την πολύτιμη εμπειρία των καθηγητών μας, δεν ξέρω εάν είναι οι καλύτεροι, θα έλεγα ένα πράγμα, μην το πάρετε όμως σοβαρά, δεν είναι του Υπουργείου Παιδείας, είναι προσωπική άποψη, οι καθηγητές μας πολλές φορές θέλουν ψυχολογική υποστήριξη. Λέμε συνέχεια για επιμόρφωση και για επιμόρφωση. Έχετε πάει ποτέ σε ένα σχολείο, για παράδειγμα σε ένα ΕΠΑΛ …, να μιλήσετε με τους καθηγητές, να δείτε εκεί τί κοινωνικές καταστάσεις αντιμετωπίζουν και τί φοβερές ανισότητες και εθνοτικές και θρησκευτικές και έχουν φτιάξει παραδειγματικές τάξεις, οι ίδιοι εκ των ενόντων, χωρίς να είναι επιμορφωμένοι αναγκαστικά, αλλά στην πράξη, μαζί με τους μαθητές, τάξεις δημοκρατίας, πολυπολιτισμικού σχολείου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αν εμείς μπορούσαμε και λέω ως εκπρόσωποι αυτής της κοινωνίας, αυτού του λαού, να πάρουμε από αυτό που οι ίδιοι στην πράξη έφτιαξαν. Το να αξιολογούνται βεβαίως, όλοι να αξιολογούμεθα, άλλωστε εμείς οι πανεπιστημιακοί το έχουμε, αλλά εγώ θα ήθελα να δω και αυτό της επιμόρφωσης και αυτό θεωρούμε ότι είναι άριστο. Πηγαίνετε μία φορά σε μια τέτοια τάξη και θα με θυμηθείτε, επειδή έχω προσωπική εμπειρία, για να δείτε πως δουλεύουν τα πράγματα.

ΑΝ ΔΕΝ ΤΡΙΨΕΙΣ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Όσον αφορά το φίλο μου και σύντροφό μου, τον κ. Σεβαστάκη, είναι μια συζήτηση που ήθελα να κάνω πάντα, η γνώση δεν ξέρω αν πρέπει να προσφέρει χαρά, αλλά τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν ότι η γνώση έχει κόπο, αλλά ότι αυτός ο κόπος κάπου βγαίνει, ότι αυτός ο κόπος είναι πολύτιμος. Πρέπει ο κόπος της γνώσης να αποκτήσει για τα παιδιά αυτό το πολύτιμο που έχει η γνώση. Έλεγαν οι παππούδες μας και οι πατεράδες μας, οι γονείς μας, ότι «αν δεν τρίψεις παντελόνια δεν μαθαίνεις γράμματα». Δεν γίνεται διαφορετικά. Δηλαδή, ο κόπος πρέπει να δίνει χαρά, αλλά ο κόπος ότι πας κάπου. Δηλαδή, ότι αυτό αποβλέπει κάπου.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
Θα έλεγα τελειώνοντας και θα το έλεγα στον κ. Δελή, το είπε και ο Πρόεδρος, αλλά θα μου επιτρέψετε, να το πω κι εγώ. Το εάν υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόσημο στην εκπαίδευση, εάν εμείς δώσαμε λεφτά για την εκπαίδευση, όχι δεν είχαμε, είμαστε σε επιτροπεία, αυτό το έχουμε πει άπειρες φορές και θέλουμε, να φύγει η χώρα από την επιτροπεία. Θεωρώ, όμως, ότι μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο που έχουμε ο τρόπος που προσπαθήσαμε αμέσως, να κάνουμε έστω κάποιες προσλήψεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να σταματήσει η αιμορραγία στο εξωτερικό, να βρούμε τρόπους, οι νέοι ερευνητές να ξαναμπούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να μην φεύγουν στο εξωτερικό, αυτό κάτι σημαίνει.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Αυτό που είπε ο Τριαντάφυλλος ο Μηταφίδης για τη διαθεσιμότητα κ.λπ., δεν είναι για αντιδικία με τους προηγούμενους. Είναι για ένα απλό θέμα: που ρίχνει κανείς το κέντρο βάρους του. Έχουμε δείξει, εμείς, που ρίχνουμε το κέντρο βάρους μας, αγαπητέ συνάδελφε. Δηλαδή, αυτός ο ισοπεδωτικός λόγος «και δεν συμμετέχουμε στην παιδεία και ο λαός μιλάει», ναι ο λαός μιλάει, αλλά συμμετέχει σ' αυτό, που γίνεται και συμμετέχει έτσι κι αλλιώς και μέσα στην ίδια την εκπαίδευση.

Πηγή: esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: