ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

Ο Αχ. Καραμανλή δούλεψε κανονικά Αχαιούς και Ηλείους


Ο οδοστρωτήρας της ΝΔ ετοιμάζεται με αφορμή την οδό Πατρών-Πύργου, να ισοπεδώσει τις ελπίδες Αχαιών και Ηλείων ότι θα τελείωνε το έργο που μπήκε σε λειτουργία από την κυβέρνηση Τσίπρα, επί υπουργίας Σπίρτζη.  Καταργούν ετσιθελικά τις πέντε εργολαβίες για να δώσουν το έργο στον κολλητό τους και αυτό το ονομάζει συναίνεση ο Αχιλ. Καραμανλής! «Δούλεψε» κανονικά Αχαιούς και Ηλείους, που τον επισκέφτηκαν!


Διαγωνισμός

ίσον Καλένδες!


 Ο ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΧΘΕΣ, ΜΕ ΤΟ «ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ», ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΕΝΕΡΓΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ, ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ - Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΔΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΨΕ 'Η ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΘΗΚΕ


Ράβε - ξήλωνε με την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος... Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Αχ. Καραμανλής ανακοίνωσε χθες, με το «έτσι θέλω», την ακύρωση των πέντε ενεργών εργολαβιών και την απευθείας ανάθεση κατασκευής της, όπως και τη διαχείρισή της, στην Ολυμπία Οδό, όταν το 2013 το εν λόγω έργο είχε αφαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα!

Στο δελτίο Τύπου που διένειμε χθες η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας, μας παρουσίαζε ρόδινα τα πράγματα, αν και ήσαν εντελώς διαφορετικά.



Όλα αυτά όταν ο ίδιος ομολογεί ότι ο νέος σχεδιασμός δεν έχει λάβει την έγκριση της Ε.Ε.



«Πιστεύω ότι θα τη λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία».

Δούλεμα κανονικό ήταν αυτό του Αχ. Καραμανλή και ο κ. Περιφερειάρχης είχε την υποχρέωση να το αναφέρει. Ότι δηλαδή, παραμένει ανοικτό το ενδεχόμενο να πάμε σε νέο διαγωνισμό αφού  ακόμη η ΕΕ δεν έχει εγκρίνει, όπως το επιχειρεί ο κ. Καραμανλής! 

Υπάρχει όμως ο αστάθμητος παράγοντας που λέγεται Εμφιετζόγλου, οποίος αρνείται να παραιτηθεί για λόγους τιμής. Και όχι μόνον. Έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει  το μερίδιο της εργολαβίας ιταλικής εταιρείες, από τις τρεις που παραιτήθηκαν, ο οποίος Εμφετζίογλου δήλωσε πως παίρνει το έργο εάν χρειαστεί χωρίς καμία προσαύξηση της τιμής που είχε συμφωνήσει το ελληνικό δημόσιο με τους Ιταλούς.

Και στο πρόσφατο παρελθόν έχει δηλώσει:

«Ότι και να μου δώσουν αποζημίωση και 20 εκατομμύρια ευρώ, εγώ δεν πρόκειται να την δεχθώ, διότι είναι θέμα τιμής και αν το κάνω, σημαίνει ότι συνεργώ σε κάτι, που θεωρώ ζημιογόνο για την πατρίδα μου. Θα πάω στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, διότι είναι θέμα χρέους μου προς την πατρίδα μου». 

 Εάν επιμείνει ο κ. Εμφιετζόγλου, τότε σημαίνει ότι το έργο δεν θα μπορέσει να προχωρήσει μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση.

Και εάν, προκειμένου να βολέψει τους δικούς της η ΝΔ, προχωρήσει ο κ. Καραμανλής σε νέο διαγωνισμό, αυτό μεταφράζεται σε παραπομπή του έργου στις καλένδες. Και εφόσον δεν το εγκρίνει η ΕΕ, πολύ πιθανό να προσφύγει ο κ. Καραμανλής στο μαξιλάρι ασφαλείας των37 δις, που άφησε περίσσευμα η κυβέρνηση Τσίπρα για εγγύηση, ώστε να μπορεί η χώρα να βγαίνει σε δανεισμό, όποτε χρειαστεί στο μέλλον...  
   
Ωστόσο στο δελτίο της Περιφέρειας αφήνεται να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις, από τυχούσα στραβή πορεία των πραγμάτων:



«Ελπίζουμε, μετά από όσα ακούσαμε, όλα να κυλήσουν ομαλά και το πολύπαθο έργο να μην αντιμετωπίσει νέες περιπέτειες. Ωστόσο, δεν εφησυχάζουμε. Επαγρυπνούμε. Εμείς θα πανηγυρίσουμε μόνο όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος!» αναφέρεται.

Να υπενθυμίσουμε τι έγραφε το Δελτίο της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας:

«Σήμερα, μετά από πολύ καιρό, ακούσαμε καλές ειδήσεις και λάβαμε έναν συγκεκριμένο οδικό χάρτη για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου από τον Υπουργό Υποδομών. Τον ευχαριστούμε.

Όπως τον ευχαριστούμε και για τη θετική ανταπόκρισή του στην πρόσκληση που του απευθύναμε, μέσω της Επιτροπής Παρακολούθησης που συνέστησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας να υπάρχει διαρκής ενημέρωση για την πορεία των διαδικασιών του έργου.

Ελπίζουμε, μετά από όσα ακούσαμε, όλα να κυλήσουν ομαλά και το πολύπαθο έργο να μην αντιμετωπίσει νέες περιπέτειες. Ωστόσο, δεν εφησυχάζουμε. Επαγρυπνούμε.

Εμείς θα πανηγυρίσουμε μόνο όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος! Γιατί όπως έχω πει και επαναλαμβάνω, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν είναι ούτε διαιτητής εργολάβων, ούτε μηχανικός, ούτε λογιστής. Η Περιφέρεια εκπροσωπεί και εκφράζει το σύνολο της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας, και μόνο αυτή. Και εμείς, είμαστε εδώ για να διεκδικούμε με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα το δικαίωμά της σε βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία…".

Στη δήλωση αυτή προέβη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, μετά το μετά το τέλος της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 21 Ιανουαρίου για την Πατρών – Πύργου στο Υπουργείο Υποδομών.

Ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της σύσκεψης, καθώς και για την αναλυτική ενημέρωση στην οποία προέβη ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, προς τους θεσμικούς εκπροσώπους της Περιφέρειας, όπως αυτοί εκπροσωπούνταν από τους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Καραμανλής γνωστοποίησε ότι έχει υπάρξει συμφωνία με την Παραχωρησιούχο Κοινοπραξία της "Ολυμπίας Οδού" για την εκτέλεση του έργου και μάλιστα, σε διάστημα συντομότερο από αυτό που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις (36 μήνες).

Επίσης, επιβεβαίωσε πως έχει διασφαλιστεί η συνέχιση χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε. και μετά το 2023, ώστε να μην υπάρχει καμία ανησυχία, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται πλέον η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τις διαδικασίες να απαιτούν από τρεις μέχρι και έξι μήνες για την ολοκλήρωσή τους».

Δηλαδή κατά τις χθεσινές ανακοινώσεις, το έργο εντάσσεται εκ νέου στη σύμβαση παραχώρησης, σε συμφωνία με την Ολυμπία Οδό που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, με τον υπουργό να πανηγυρίζει πως:
«...εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις, το έργο θα είναι έτοιμο το 2023».

Όλα αυτά όταν ο ίδιος ομολογεί ότι ο νέος σχεδιασμός δεν έχει λάβει την έγκριση της Ε.Ε., αφού: 

«όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε τους επόμενους μήνες το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία».

Γαλαντόμος, λέει ότι οι εργολάβοι των πέντε σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει, ενώ, παρότι μεσολάβησαν έξι μήνες απόλυτης απραξίας, οι λόγοι ακύρωσης των οκτώ εργολαβιών που παρέλαβε παραμένουν θολοί. Όπως ισχυρίζεται ο υπουργός: 

«στις δύο εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες πέντε υπήρχαν τρεις διαφορετικοί ανάδοχοι»...

Δεν υπάρχουν σχόλια: