Για την κατάσταση της οικονομίας (σημεία από το άρθρο του Αλ.
Τσίπρα)
Η Ελλάδα
έχει αφήσει πίσω της, τα χρόνια της ύφεσης. Μετά από ένα 2016, όπου σημειώθηκε
σταθεροποίηση, ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι κοντά στο 2% για το 2017. Το ποσοστό
ανεργίας μειώθηκε σχεδόν κατά 7% από την ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντα μας,
οι εξαγωγές μας αυξήθηκαν κατά 15% το 2017 και οι άμεσες ξένες επενδύσεις
έφτασαν σε ρεκόρ δεκαετίας με εκτίμηση 4 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2017.
Για την ΠΓΔΜ (σημεία από τις δηλώσεις του Ν. Κοτζιά)
Στο
ονοματολογικό, η Κυβέρνηση, όπως έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει, στηρίζει και
διαπραγματεύεται για μία σύνθετη ονομασία ενιαία σε όλες τις χρήσεις της, κάτι
εξάλλου που είχε προβάλει η Ελλάδα ως θέση και στο Βουκουρέστι. Είμαστε υπέρ μία συνεννόησης με όλα τα
κόμματα και τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας, με κάθε προσωπικότητα και με κάθε
πολίτη που ενδιαφέρεται και θέλει λύσεις στα ζητήματα που απασχόλησαν τη χώρα,
ώστε να ανοίξουμε ένα καλύτερο μέλλον, χωρίς προβλήματα του παρελθόντος να
καταδυναστεύουν την πολιτική αυτού του τόπου. Επιπλέον, δείτε στο συνημμένο
σημείωμα του Μαξίμου για τις αντιφάσεις της ΝΔ σε σχέση με το θέμα της ΠΓΔΜ.
Για τις σχολικές εκδρομές (απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε
δημοσιεύματα)
- Οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν επιτρέπονται στο
εξωτερικό είναι αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών
δραστηριοτήτων (πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών). Παρότι η Υπουργική Απόφαση παροτρύνει γενικά
τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας σε περιοχές με ιστορικό,
αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος, δεν απαγορεύει την
πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του λυκείου στο
εξωτερικό.
- Ο λόγος για τον οποίο περιορίστηκε στο εσωτερικό της χώρας η
συγκεκριμένη κατηγορία εκδρομών, κατηγορία που αφορά όλες τις τάξεις της
δευτεροβάθμιας, είναι η γενική διαπίστωση ότι οι οικογένειες πολλών μαθητών και
μαθητριών αδυνατούν να πληρώσουν τα έξοδα μιας εκδρομής εξωτερικού.
Για τη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου (σημεία από τη
συνέντευξη του Ν. Παππά)
Σε ένα
χρόνο έγιναν πολλά βήματα, ξεκινώντας από την κάλυψη με δορυφορικό σήμα για
πολίτες που δεν είχαν τηλεοπτική κάλυψη, το θέμα των τηλεοπτικών αδειών που
βαίνει προς την ολοκλήρωσή του μεσω του ΕΣΡ (στις 11 Ιανουαρίου έχουμε την
τελική ημερομηνία για την υποβολή φακέλων υποψηφιοτήτων, προχωρούμε με το
νομοσχέδιο για την αδειοδότηση του ραδιοφώνου και ανοίγουμε μέσω δημόσιων
επενδύσεων την πόρτα στον κλάδο των οπτικοακουστικών παραγωγών, σε μία
βιομηχανία που μπορεί να έχει και πάρα πολύ σοβαρό οικονομικό αποτέλεσμα αλλά
και πάρα πολύ σοβαρά αποτελέσματα για την διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό. Δείτε
εδώ για περισσότερα.
Για τα αντισταθμιστικά μέτρα ως προς το ΕΚΑΣ (σημεία από τη
συνέντευξη του Αν. Πετρόπουλου)
Με την
έναρξη της ισχύος του ν. 4287, όταν επανυπολογιστούν οι συντάξεις, θα επιφέρουν
μία μικρή αλλά αξιόλογη αύξηση στις κατώτατες συντάξεις. Αυτές μέχρι 700 ευρώ
βλέπουμε ήδη ότι έχουν μία προσαύξηση, από 1η Ιανουαρίου του 2019. Για
παράδειγμα:
·από 503 ευρώ σε 595 ευρώ (αύξηση 92 ευρώ)
·από 526 ευρώ σε 612 ευρώ (αύξηση 86 ευρώ)
·από 606 ευρώσε 666 ευρώ (αύξηση 60 ευρώ)
- Επίσης, για συντάξεις ως 700 ευρώ θα
υπάρχει από 1/1/2019 μηδενική συμμετοχή στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η
εξοικονόμηση κατά μέσο όρο είναι άλλα 30 ευρώ μηνιαίως.
- Παράλληλα, από το 2019 όσοι διαμένουν σε ενοίκιο θα λαμβάνουν επίδομα από 50 ως 87 ευρώ μηνιαίως. Δείτε εδώ για περισσότερα.
- Παράλληλα, από το 2019 όσοι διαμένουν σε ενοίκιο θα λαμβάνουν επίδομα από 50 ως 87 ευρώ μηνιαίως. Δείτε εδώ για περισσότερα.
Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τη
διαμεσολάβηση (σημεία από τις δηλώσεις του Στ. Κοντονή)
- Δύο είναι οι στόχοι του νομοσχεδίου, με το οποίο επιχειρείται η
μεταρρύθμιση του θεσμού της διαμεσολάβησης: α) Η αποφόρτιση των δικαστηρίων από
ύλη που μπορεί να διεκπεραιωθεί εκτός (δικαστηρίων) και β) η εμπέδωση της
συνεννόησης μεταξύ των πολιτών που έχουν μία ιδιωτική διαφορά.
- Η διαμεσολάβηση επιχειρεί να βάλει τέλος σε αυτήν την κατάσταση,
με την Ελλάδα να σχεδιάζει και να προωθεί ένα μέτρο, το οποίο υφίσταται ως
πρακτική σε όλη την Ευρώπη. Δηλαδή, τα δύο μέρη να κάθονται σε ένα τραπέζι και
με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή να προσπαθούν να βρουν μία κοινά αποδεκτή λύση,
που θα εξυπηρετήσει και τις δύο πλευρές. Μάλιστα, με το σχέδιο νόμου
προβλέπεται η υποχρεωτική παραπομπή στη διαμεσολάβηση για κάποιες διαφορές και
εάν δεν βρεθεί λύση, τότε η υπόθεση θα μεταφέρεται στα δικαστήρια.
- Στη
νομοπαρασκευαστική επιτροπή συμμετείχαν οκτώ δικαστές αλλά και δικηγόροι, οι
οποίοι είχαν γνώση της διαδικασίας, ενώ επισήμανε ότι κανένας πολίτης δεν στερείται την προσφυγή στη
Δικαιοσύνη, αλλά «ούτε υπάρχει κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί ως
ιδιωτικοποίηση της Δικαιοσύνης. Απορώ πώς προβάλλεται αυτή η αιτίαση. Δείτε εδώ για περισσότερα.
Για τον κανονισμό λειτουργίας του ΕΟΠΠΕΠ (ανακοίνωση του
Υπουργείου Παιδείας)
- Με ψευδείς
ισχυρισμούς, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τα πραγματικά γεγονότα, οι
εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ στο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ προσπαθούν να αντιστρέψουν την
πραγματικότητα σχετικά με τον κανονισμό λειτουργίας του Οργανισμού. Για πρώτη
φορά στην ιστορία του ΕΟΠΠΕΠ θεσμοθετήθηκε κανονισμός λειτουργίας, όπως
προβλέπεται στον ιδρυτικό του νόμο 4115/2013.
- Ο κανονισμός
λειτουργίας του ΕΟΠΠΕΠ εκδόθηκε, όπως προβλέπεται, με απόφαση του αρμόδιου
Υπουργού, μετά από πρόταση του ΔΣ. Κανένα «διοικητικό πραξικόπημα» δεν
συνετελέσθη, όπως ισχυρίζονται οι εκπρόσωποι των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ.
- Το μεγάλο όμως
ψέμα των κ.κ. Κουρουτού, Ντριβαλά και Χριστόπουλου είναι ότι αναφέρουν πως με
τη θεσμοθέτηση κανονισμού λειτουργίας του ΕΟΠΠΕΠ έχουμε, δήθεν, στόχο «την
αποβολή των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων από το ΔΣ του Οργανισμού»! Όπως
όλοι γνωρίζουν η συμμετοχή των
εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων προβλέπεται με νόμο (ν.4115/2013) και ο νόμος δεν αλλάζει με υπουργική απόφαση.
Δείτε εδώ για περισσότερα.
Για τη διαχείριση των υδάτων (ανακοίνωση του Υπουργείου
Περιβάλλοντος & Ενέργειας)
Με την
κύρωση των αναθεωρημένων Σχεδίων Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών η χώρα
μας αποκτά ένα σημαντικό στρατηγικό εργαλείο για την αειφόρο διαχείριση των
υδατικών πόρων. Ταυτόχρονα, με επιστημονικά και περιβαλλοντικά ορθό τρόπο,
πλήρη και τεκμηριωμένο, καλύπτεται η αιρεσιμότητα που είχε επιβληθεί στην
Ελλάδα για την κύρωσή τους, εντός του 2017.
Σημειώνεται
ότι, η ποινή της αιρεσιμότητας που είχε επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
ήταν αποτέλεσμα της μεγάλης καθυστέρησης για την ολοκλήρωση των πρώτων Σχεδίων,
τα οποία ενώ θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί το 2009, ολοκληρώθηκαν τελικά στο
σύνολό τους το 2015 (με καθυστέρηση 6 χρόνων !). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε
την ποινή της αιρεσιμότητας,
ζητώντας την ολοκλήρωση της αναθεώρησης.
- Η αποτυχία ολοκλήρωσης των Σχεδίων θα προκαλούσε εφαρμογή της
ποινής της αιρεσιμότητας, με αποτέλεσμα την απώλεια πόρων του ΕΣΠΑ, ύψους
περίπου 2,5 δις ευρώ στους τομείς της ύδρευσης, της άρδευσης και της
αποχέτευσης. Με την ανάρτηση των Σχεδίων εκπληρώνεται η δέσμευση της Ελληνικής
Πολιτείας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ταυτόχρονα επικαιροποιείται το
θεσμικό στρατηγικό εργαλείο για την αειφόρο διαχείριση των υδάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου