Το πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα και μετά τις 20 Σεπτέμβρη

Μαστίγιο και καρότο για την Ελλάδα επιφύλαξε ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, στην ομιλία του ενώπιον του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προειδοποίησε ότι το πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα από οποιαδήποτε νέα κυβέρνηση προκύψει στις 20 Σεπτέμβρη στη χώρα μας, αν και ζήτησε περισσότερο σεβασμό για την προσπάθεια που καταβάλλει ο ελληνικός λαός.


"Θα ήθελα το πρόγραμμα που συμφωνήσαμε να γίνει σεβαστό από οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση" ανέφερε συγκεκριμένα. "Εάν αυτή τη φορά, οι κοινοί κανόνες δεν γίνουν σεβαστοί, τότε η αντίδραση της Ε.Ε. και της ευρωζώνης θα είναι διαφορετική. Πρέπει να γίνει αυτό που συμφωνήθηκε" τόνισε ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Σχετικά με τις διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν ο πρόεδρος της Κομισιόν αναφέρθηκε στα αρνητικά σχόλια που αντιμετώπισε για τον τρόπο που χειρίσθηκε το ελληνικό θέμα: "Συχνά η Κομισιόν δέχθηκε επιθέσεις από άλλες χώρες-μέλη για τον τρόπο που ενεπλάκη στη λύση - αν και δεν υπάρχει ακόμα λύση - του ελληνικού προβλήματος. Προσπαθούσα να εξηγήσω στο τότε πρωθυπουργό Α. Τσίπρα ότι στην ευρωζώνη υπήρχαν 19 δημοκρατίες και όχι μόνο η ελληνική. Λέω όμως ότι καθήκον της Κομισιόν είναι να φροντίζει το γενικό συμφέρον. Το να μην ασχοληθούμε με το ελληνικό πρόβλημα θα ήταν απαράδεκτο λάθος και αδυναμία" υποστήριξε. "Πληρώσαμε, και εγώ, προσωπικά ένα τίμημα αρκετά βαρύ, αλλά δεν ήθελα να τ' αφήσω όλα στα χέρια των τεχνοκρατών, χρειάσθηκε πάρα πολύ δουλειά ακόμα και στις διακοπές" συμπλήρωσε.

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ επανέλαβε ότι για τον ίδιο και την Κομισιόν το Grexit δεν είναι επιλογή. "Μπορεί μεν να γίνει, αλλά για μας δεν είναι επιλογή, αλλιώς θα είχε γίνει ήδη" είπε. Ανέφερε πως είχε πει στον Αλ. Τσίπρα ότι "δεν είναι μάγος και ταχυδακτυλουργός που βγάζει λαγούς από το καπέλο του". "Ήξερε ότι το Grexit ήταν μια πιθανότητα, αλλά που δεν θα αναφερόταν δημόσια και επ' αυτού κάναμε ό,τι έπρεπε", συνέχισε.

Κατά τον Γιούνκερ, το ελληνικό πρόβλημα δεν είναι μόνο θέμα εξυγίανσης των δημοσιονομικών της χώρας, δεν είναι μόνο δομικό, αλλά και πρόβλημα που αφορά στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας.

Τέλος, υποστήριξε πως δεν του άρεσαν "τα σχόλια στην Ευρώπη που έλεγαν 'δεν έχει παρά να βγει η Ελλάδα από το ευρώ', σαν να μην είναι σοβαρή χώρα". "Οι Έλληνες, και μάλιστα των χαμηλών εισοδημάτων, εργάζονται σκληρά και κάνουν ό,τι μπορούν για να προοδεύσει η χώρα τους. Πρέπει λοιπόν να τους σεβόμαστε περισσότερο" σημείωσε.