Στην μελέτη
κατασκευής της Περιμετρικής δεν προβλέπεται γέφυρα εξόδου της οδού Τισσαμένους
στη συμβολή της με την οδό Παντοκράτορος
Μία ανακοίνωση της Γεν. Περιφ. Αστυνομικής Δ/νσης Δυτ. Ελλάδας, που
ενημερώνει τους πολίτες για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στο πλαίσιο της κατασκευής
της Μικρής Περιμετρικής Πατρών, μας έδωσε το σήμα, ότι το έργο, μπορεί να τελεί
εν υπνώσει, αλλά δεν έχει πάει στα αζήτητα!
Καλό και αυτό, εάν λάβουμε υπόψη την 11ετή τουλάχιστον προϊστορία του.
Αλλά προσέξτε πόσο εκτός τόπου βρίσκονται οι συντάξαντες το απαγορευτικό της διέλευσης
οχημάτων, στην πρεμούρα της Περιφέρειας να φανεί ότι γίνεται έργο από την Υπηρεσιακή Κυβέρνηση!
Αναφέρουν λοιπόν, συγκεκριμένα:
Διακόπτεται η κυκλοφορά όλων των οχημάτων στην οδό Τισσαμένους, από το
ύψος της οδού Παντοκράτορος έως την οδό Μακρυνόρους.
Για όσους βιώνουν το πρόβλημα της περιοχής, γνωρίζουν ότι το εν λόγω
τμήμα τη οδού εδώ και κάτι μήνες αποτελεί λαγκάδι, καθώς ο δρόμος έχει σκαφτεί
για να περάσει η κεντρική αποχέτευση που θα διέρχεται σε βάθος 4 μέτρων, τις οδούς
Πρεβεδούρου, Τισσαμένους, Παντοκράτορος και θα καταλήγει στην πλ. Ταμπαχάνων.
Έτσι με τον πιο γλαφυρό τρόπο αναδεικνύεται εδώ και μισό χρόνο ο
αποκλεισμός μίας ολόκληρης συνοικίας Εβραιομνημάτων, αλλά και το πολιτικό
ζήτημα της αλληλοστήριξης της Περιφερειακής αρχής Κατσιφάρα με τους τρεις περιφερειακούς
συμβούλους της ριζοσπαστικής αριστεράς, που σήμερα έχουν προσχωρήσει στη ΛΑΕ, (τα ονόματά τους είναι γνωστά)
οι οποίοι δεν έβγαλαν μία λέξη διαμαρτυρίας, παρά το «κέντημά» τους, από
το Istologio G. Mosxou και την δημοσιοποίηση του προβλήματος!
Οι πορευόμενοι πεζή κάτοικοι, εδώ και πολύ καιρό διαμαρτύρονται για τον αποκλεισμό,
αφού η εύκολη πρόσβαση στην οδό Παντοκράτορος έχει καταντήσει εφιάλτης, ενώ οι
εποχούμενοι τραβούν τον αλίμονο για να βρουν διέξοδο. Αλλά και η επιστροφή στην
κατοικία τους είναι εξ ίσου προβληματική. Ιδιαίτερα τις πρωινές και τις μεσημεριαμές
ώρες, όπου οι ουρές των ΙΧ κατακλύζουν την οδό από την Γερμανού έως το Πεύκο της
Αρόης. Και μία παράπλευρη απώλεια της αναδιαμόρφωσης, που υπέστη η γειτονική
περιοχή Ταμπαχάνων, είναι ότι πλέον καθίσταται απαγορευτική η παλιά γνώριμη, επ’
ολίγον, σταύθμευση οχημάτων για αγορά
ψώνιων από τα καταστήματα της περιοχής. Κοινώς έχασαν τους περαστικούς πελάτες.
Και δεν ήσαν λίγοι αυτοί.
Ιστορική πορεία
μετ’ εμποδίων της περιμετρικής
Μετά από εγκατάλειψη δέκα χρόνων κι ενώ τους έφταιγαν πότε οι κάτοικοι
που διεκδικούσαν τη διατήρηση και συνέχιση της ηρεμίας του παραδοσιακού όρου
διαβίωσης στην περιοχή Κρητικών και γενικότερα στην Άνω Πόλη Πάτρας και πότε η
Αρχαιολογική Υπηρεσία, που ασκεί την υποχρέωσή της να αναδείξει το ιστορικό
παρελθόν της πόλης, τελικά στις 12 Νοεμβρίου 2013 δημοπρατήθηκε το έργο της μικρής Περιμετρικής Πατρών, ενώ πρόπερσι,
στις 23 Μαΐου 2014, υπεγράφη η ολοκλήρωσή του, χωρίς να προβλέπεται το τι θα
απογίνουν οι κάτοικοι της περιοχής Εβραιομνημάτων, που με το φράξιμο της οδού
Τισσαμένους φυλακίζονται στην ίδια τους τη συνοικία! Έτσι το έργο της
«αποφυλάκισης» αφήνεται αόριστα στο μέλλον και στην διακριτική ευχέρεια
«φιλεύσπλαχνων» δημάρχων! Όταν δηλαδή αποφασισθεί η διάνοιξη οδού παράπλευρης της
Τισσαμένους, που κλείνει οριστικά.
Τα παραπάνω συνάγονται από την δημοσιοποίηση της τεχνικής μελέτης του
έργου, σύμφωνα με την οποία προβλέπονται, τα παρακάτω:
Οι εργασίες είχε ορισθεί να εκτελεστούν από την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος, μέσα
στα διοικητικά όρια του Δήμου Πατρών και να ολοκληρωθούν μετά από 14 μήνες από
την υπογραφή της σύμβασης και να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο του 2015. (Μην δίνεται
και πολύσημασία σε αυτές τις δεσμεύσεις! Στερούνται σοβαρότητος).
Το έργο δημοπρατήθηκε
και ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία ΔΟΜΟΚΑΤ με έκπτωση 38,16%.
Η ημέρα δημοπράτησης ήταν στις 12 Νοεμβρίου 2013 ενώ το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) “Δυτική Ελλάδα – Πελοπόννησος – Ιόνιοι Νήσοι” και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.).
Η ημέρα δημοπράτησης ήταν στις 12 Νοεμβρίου 2013 ενώ το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) “Δυτική Ελλάδα – Πελοπόννησος – Ιόνιοι Νήσοι” και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.).
Βεβαίως το έργο
έμπλεξε με ενστάσεις και αποχώρηση του αναδόχου στο αρχικό στάδιο, αλλά άρχισε
πάλι μετά η κατασκευή του, υπό τον νέο ανάδοχο, την εταιρεία ΔΟΜΟΚΑΤ.
Ο
προϋπολογισμός του έργου είναι 21.951.219,51 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια
των εργασιών ορίστηκε σε 14 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης.
Στοιχεία από την ταυτότητα του έργου
Συνοπτικά, οι κυριότερες εργασίες για την ολοκλήρωσή του, σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία, είναι οι παρακάτω, ενώ όπως προαναφέρθηκε, δεν προβλέπεται γέφυρα στη συμβολή της των οδών Τισσαμένους και Παντοκράτορος, που σημαίνει αποκλεισμός των κατοίκων της περιοχής Εβραιομνημάτων.
Συνοπτικά, οι κυριότερες εργασίες για την ολοκλήρωσή του, σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία, είναι οι παρακάτω, ενώ όπως προαναφέρθηκε, δεν προβλέπεται γέφυρα στη συμβολή της των οδών Τισσαμένους και Παντοκράτορος, που σημαίνει αποκλεισμός των κατοίκων της περιοχής Εβραιομνημάτων.
Ειδικότερα,
προβλέπονται:
1. Η διαμόρφωση του Κόμβου Κουρτέση (Κόμβος Εισόδου) της Μικρής Περιμετρικής Πατρών (Μ.Π.Π.).
2. Το Τεχνικό Εξόδου (από Χ.Θ. 2+274 έως Χ.Θ. 2+421) που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής σηράγγων με τις κάτωθι μεθόδους :
— Εκσκαφή και Επικάλυψη (Cut &Cover)
— Επικάλυψη και Εκσκαφή (Top Down) και
— Διάτρησης (δοκοί προπορίας, άμεση και προσωρινή υποστήριξη με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα και χαλύβδινα πλαίσια, κατασκευή τελικής επένδυσης και φορέα από οπλισμένο σκυρόδεμα, κλπ).
— Επίσης εφόσον απαιτηθεί θα γίνει και αποκατάσταση της στατικής επάρκειας κατασκευασμένων τμημάτων των τεχνικών του Κόμβου Εξόδου της Μ.Π.Π.
3.
Ο Συλλεκτήρας Σ-1 ομβρίων (αγωγός ορθογωνικής διατομής) περιοχής Αρόης, από
Μ.Π.Π. (πλατεία Εβραιομνημάτων) έως πλατεία Ταμπάχανα, μήκους 492 μέτρων (κατά
μήκος των οδών Πρεβεδούρου, Τισσαμένους και Μ.Π.Π.), με την εφαρμογή ειδικών
προσωρινών μέτρων αντιστήριξης των πρανών ορυγμάτων εκσκαφής (μικροπάσσαλοι).
4. Διαμόρφωση
δευτερεύοντος δικτύου οδών (που συμβάλει στην Μ.Π.Π.), παράπλευρων οδών, και
περιοχών συμβολής της Μ.Π.Π. με το υφιστάμενο αστικό δίκτυο όπου απαιτείται.
5. Κατασκευή
αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 0+840 έως Χ.Θ. 0+920 και από
Χ.Θ. 1+230 έως Χ.Θ. 1+357 (οδός Ασυρμάτου–Αρόης).
6. Από Χ.Θ. 2+872,58 έως την Χ.Θ. 3+124,44, συμπλήρωση εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης και κατασκευή διαβάσεων ΑΜΕΑ, σε υφιστάμενα πεζοδρόμια.
7. Εργασίες αποκατάστασης κατολίσθησης και αντιστήριξης - ευστάθειας πρανών από την Χ.Θ. 0+150 έως Χ.Θ. 0+980 (τοίχοι αντιστήριξης συμβατικοί, πασσαλότοιχοι, τοίχοι από συρματοκιβώτια, στραγγιστήρια, φύτευση πρανών με την χρήση τρισδιάστατου πλέγματος, κλπ)
8. Επίσης και
τα εξής έργα, κυρίως στο τμήμα από Χ.Θ. 1+357 (οδός Ασυρμάτου–Αρόης) έως την
πλατεία Ταμπάχανα (Χ.Θ. 2+872,58):
— Οδοποιίας (χωματουργικά, κατασκευή στρώσεων έδρασης, στράγγισης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας, κλπ).
— Κατασκευής τεχνικών (τοίχοι αντιστήριξης συμβατικοί ή πασαλλότοιχοι, οχετοί, φρεάτια, τάφροι, πεζοδρόμια, διαβάσεις ΑΜΕΑ, κλπ).
— Δικτύων αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης.
— Κατασκευής και αποκατάστασης δικτύων ύδρευσης και λυμάτων.
— Οδοφωτισμού και Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
— Εγκατάστασης και συντήρησης πρασίνου (διαμόρφωσης χώρων και ευστάθειας πρανών).
— Διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου (πλατείες κλπ).
— Προστασίας και μεταφοράς Αρχαιολογικών Ευρημάτων.
— Γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες υπαίθρου καθώς και εργαστηριακές δοκιμές.
Και ο απολογισμός
Τι από τα παραπάνω
έχουν γίνει; Τίποτε απολύτως εάν εξαιρέσει κανείς τη διάνοιξη του δρόμου από τη
Σαμακιά, όπου και το μεσαιωνικό υδραγωγείο, μέχρι το ρωμαϊκό υδραγωγείο, όπου
και το κέντρο ελέγχου του έργου. Το υπόλοιπο έργο μέχρι την συμβολή των οδών
Αιόλου και Γερανίων αποτελεί χωράφι απόθεσης πάσης φύσεως απορριμμάτων. Από δε
το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την συμβολή της πλ. Κρητικών, στο Φούρνο του Ζωγράφου,
αποτελεί αρχαιολογικό χώρο και μάλιστα σημαντικό, που ευκαιρίας δοθείσης ανασκάπτεται
με σοβαρά ευρήματα. Ένα ακόμη χωράφι είναι αυτό του δυτικού τμήματος, προς Ταμπάχανα,
όπου λαμβάνουν χώρα τα χωματουργικά, τα πιο προσοδοφόρα σε κάθε τέτοιο έργο!
Στη συμβολή των οδών Μακρυνόρους και Τισσαμένους εδώ και ένα μήνα προειδοποιεί το απαγορευτικό σήμα, τους κατοίκους, που... στολίζουν την Περιφέρεια! |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου