ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Ευκαιρία για επίλυση προβλημάτων της Πάτρας

Απαραίτητη η διαδημοτική συνεργασία με τους γύρω της Πάτρας δήμους, επ' ωφελεία όλων, αλλά δυστυχώς αυτό δεν είναι μέσα στον πολιτικό ορίζοντα της δημοτικής αρχής Πατρέων! Η δημοτική παράταξη ΡΑΠ Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη, του Κώστα Σπαρτινού ασκεί δρυμεία κριτική επ' αυτού. (Φωτογραφία αρχείου από το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου).



Αλλά όχι με την στενόκαρδη αντιμετώπιση εκ μέρους της σημερινής δημοτικής αρχής, που αντιλαμβάνεται διαχειριστικά το καίριο ζήτημα της υδροδότησης


Συζητήσεις προκαλεί στους κόλπους αριστερών πολιτών της Πάτρας, η στενόκαρδη παρουσίαση του προϋπολογισμού της ΔΕΥΑ Πάτρας, σε μία πόλη όπου έχει χτυπηθεί ιδιαίτερα από τις μνημονιακές συνθήκες. Κι ενώ τα τέλη ύδρευσης παραμένουν υψηλά, οικογένειες σκέφτονται να αγγίξουν τη βρύση. Από την συμπληρωματική σκοπιά, δεν αντιμετωπίζεται με όρους μελλοντικής αξιολόγησης το φράγμα Πείρου-Παραπείρου, που μπορεί να μειώσει τα έξοδα λειτουργίας του φορέα Ύδρευσης της πόλης κατά ένα τρίτο και να φθάσει στο 7% των συνολικών εξόδων λειτουργίας της ΔΕΥΑΠ. 

Ακόμη, μέσω διαδημοτικού φορέα των γύρω περιοχών του φράγματος μπορεί να αντιμετωπιστούν προβλήματα τεχνολογίας, με την συμβολή του Δήμου Πατρέων και εντέλει να καλλλιεργηθεί κλίμα συνεργασίας, που μπορεί να επεκταθεί σε κύριους τομείς όπως τα απορρίμματα κ.α.

Επ’ αυτών είναι ενδεικτική των προβλημάτων που υπάρχουν, η θέση της ΡΑΠ Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη, σε σχέση με το υπαρκτό πρόβλημα.

Διαβάστε πάλι:

«Η ΡΑΠ-ΠΑΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ, με τον εκπρόσωπό της στο Δ.Σ. της ΔΕΥΑΠ, καταψήφισε τον προϋπολογισμό που εισηγήθηκε η πλειοψηφία της διοίκησης.

Θα περίμενε κανείς, από μία νέα δημοτική αρχή και την πλειοψηφία της διοίκησης της ΔΕΥΑΠ που την εκφράζει, να δρομολογεί ή έστω να αποτυπώνει, στον πρώτο προϋπολογισμό που κατέθεσε, το πολιτικό της σχέδιο για την διαχείριση των υδάτινων πόρων και ιδίως για τον κύκλο του πόσιμου νερού, το βασικό αυτό αγαθό όχι μόνο για την ποιότητα αλλά και για την ίδια την ύπαρξη της ζωής μας. Έχοντας μάλιστα μπροστά της την άνεση χρόνου μιας πλήρους πενταετίας για να το υλοποιήσει. Και επιπλέον ένα καθαρό ταμειακό υπόλοιπο της τάξεως των οκτώ εκατομμυρίων, σε μία κοινωφελή επιχείρηση με σοβαρά,, όντως, διαρθρωτικά και λειτουργικά προβλήματα αλλά, πάντως, απολύτως ταμειακά εξυγιασμένη. Συνθήκες, δηλαδή, που καμία άλλη διοίκηση στο παρελθόν δεν είχε.

Αντί αυτού, παρουσίασε έναν άνευρο, καθαρά διαχειριστικό προϋπολογισμό, όπως αβίαστα προκύπτει από την ανάγνωση της πρώτης σελίδας του εισηγητικού του κειμένου αλλά και από το ίδιο το σώμα του προϋπολογισμού. Χωρίς κάποια ιδιαίτερη πρόνοια για κατηγορίες συμπολιτών μας που βιώνουν συνθήκες οικονομικής εξαθλίωσης, όπως οι μακροχρόνια άνεργοι, χωρίς οποιαδήποτε πρόβλεψη για τα πιεστικά προβλήματα και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΔΕΥΑΠ στο άμεσο μέλλον.

Ιδιαίτερα, αναφέρουμε:

α) Την έλλειψη οποιασδήποτε πρόβλεψης για την υποδοχή του νερού του φράγματος Πείρου-Παραπείρου που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Ο παρακαμπτήριος  αγωγός της Βαλμαντούρας  είναι ήδη έτοιμος και  η πλήρωση του φράγματος του κυρίως έργου μπορεί να αρχίσει πολύ σύντομα. Σήμερα, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε και ψηφίστηκε, η δαπάνη ενέργειας αντλιοστασίων και γεωτρήσεων ύδρευσης μαζί με τη δαπάνη συντήρησης και επισκευών ανέρχεται σε, περίπου, τρεισήμισι εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή,  το 22% των λειτουργικών εσόδων της ΔΕΥΑΠ. Με την τροφοδοσία της πόλης μας  με νερό από το φράγμα η δαπάνη αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να μειωθεί σημαντικά και σε κάθε περίπτωση κάτω του ενός εκατομμυρίου. Για την λειτουργία  του φράγματος, όμως, απαιτείται συμβατικά αυτό να παραδοθεί σε Φορέα Διαχείρισης.

Επαναφέραμε κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό την πρότασή μας για δημιουργία διαδημοτικού φορέα διαχείρισης του φράγματος, με βασικό κορμό την ΔΕΥΑΠ, η οποία διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία, με ενσωμάτωση του  προσωπικού των δύο άλλων Δήμων που σήμερα εργάζεται στις σχετικές δραστηριότητες. Αυτή η επιλογή διασφαλίζει τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της διαχείρισης του νερού, επιτρέπει οικονομίες κλίμακας επ’ ωφελεία των συμπολιτών μας και διευκολύνει την εμπέδωση πνεύματος συνεργασίας των συναρμόδιων δήμων όχι μόνο σε θέματα ύδρευσης αλλά και σε άλλα συναφή περιβαλλοντικά οξυμένα προβλήματα, όπως η διαχείριση λυμάτων, το αποχετευτικό, η διαχείριση των απορριμμάτων κ.ά.,  και 

β) Την έλλειψη οποιασδήποτε πρόβλεψης δημιουργίας ζώνης περιβαλλοντικής προστασίας, βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας, επαναξιολόγηση του υφιστάμενου σχεδιασμού, αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις και μετεγκαταστάσεις στην περιοχή της Παραλίας, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Βιολογικού Καθαρισμού.

Επισημαίνουμε, τέλος, ότι η στάση μας θα διακρίνεται πάντα από πνεύμα καλόπιστης κριτικής και εποικοδομητικών προτάσεων με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ΔΕΥΑΠ και την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του κοινωνικού αγαθού του νερού».

Δεν υπάρχουν σχόλια: