Στη Βουλή των Ελλήνων έφθασε το δωράκι του Αχ. Καραμανλή στον κολλητό του εργολάβο, μετά από ερώτηση που συνυπογράφουν 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. |
Στη Βουλή για
την Πατρών-Πύργου
«Η
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΥΡΓΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ
ΣΥΡΙΖΑ» ΑΛΛΑ ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ ΤΟΝΙΖΕΙ Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Ερώτηση στην Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών κατέθεσε ο βουλευτής του
ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης σχετικά με τους πρόσφατους σχεδιασμούς της κυβέρνησης
για την απευθείας ανάθεση της κατασκευής και διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου
Πατρών - Πύργου στην Ολυμπία Οδό και τις νέες καθυστερήσεις που θα επιφέρει η
απόφαση αυτή στην υλοποίηση του έργου.
Την ερώτηση συνυπογράφουν 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο οδικός άξονας Πατρών - Πύργου βρισκόταν σε εκκρεμότητα επί 40 χρόνια
με ευθύνη των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, με αποτέλεσμα πλήθος θανατηφόρων
ατυχημάτων εξαιτίας της επικινδυνότητάς του. Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε
μόλις την τελευταία τετραετία, με την έγκριση και χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, έπειτα από μαραθώνιες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» τονίζει ο
εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, ο ίδιος τονίζιε ότι «το προηγούμενο διάστημα είχε ολοκληρωθεί
η δημοπράτηση και ήταν έτοιμο προς υλοποίηση το έργο αναβάθμισης του οδικού
άξονα Πύργος - Καλό Νερό ενώ και το έργο αναβάθμισης του δρόμου Καλό Νερό -
Τσακώνα, πάγιο και διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Μεσσηνίας, που θα
επέτρεπε πλέον την διασύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μωρέα, ήταν ώριμο
μελετητικά».
«Η απόφαση του υπουργού Υποδομών να παγώσει τις εργολαβίες που ήδη
υλοποιούνταν και να υποβάλλει εκ νέου αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την
απ’ ευθείας ανάθεση του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου στην Ολυμπία Οδό, θα
οδηγήσει το πολύπαθο έργο σε νέες μεγάλες καθυστερήσεις. Όπως παραδέχεται και ο
υπουργός, η πιθανότητα να μην δώσει την έγκρισή της η Κομισιόν είναι υπαρκτή,
γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού και επομένως σε
επιπλέον καθυστερήσεις» επεσήμανε ο Αλέξης Χαρίτσης.
Άλλωστε, όπως τονίζει ο ίδιος, «η πρακτική αυτή δεν είναι μεμονωμένο
γεγονός αλλά ακολουθεί μια συγκεκριμένη λογική, όπως στον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, στο
Μετρό Θεσσαλονίκης και σε άλλα μεγάλα έργα, με επιπτώσεις στην αναπτυξιακή
προσπάθεια της χώρας και την κατάρρευση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητά από τον
υπουργό Υποδομών να τον ενημερώσει για τις χρονικές καθυστερήσεις που θα
επιφέρουν στην υλοποίηση του έργου Πάτρα - Πύργος οι πρόσφατες αλλαγές στον
σχεδιασμό του, για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου Πύργος - Καλό Νερό,
καθώς και ποια είναι η βούλησή του για την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του
δρόμου Καλό Νερό - Τσακώνα.
Αναλυτικά η ερώτηση:
Ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για τους
πολίτες της Δυτικής Πελοποννήσου. Η ολοκλήρωσή του, δεν αποτελεί πλέον μόνο ζήτημα βελτίωσης της συνδεσιμότητας των
εξυπηρετούμενων περιοχών, αλλά, και οδικής ασφάλειας. Το πλήθος των θανατηφόρων
ατυχημάτων στην περιοχή καταδεικνύει την κρισιμότητα του έργου.
Επί 40 χρόνια το έργο βρισκόταν σε εκκρεμότητα και μόνο την τελευταία
τετραετία, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έπειτα από μαραθώνιες προσπάθειες ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου. Το σχέδιο
για την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου προέβλεπε την κατασκευή
αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, έχοντας
ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Το έργο είχε λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότησή του και περιελάμβανε οχτώ εργολαβίες. Εξ
αυτών, οι πέντε είχαν ήδη δημοπρατηθεί και εκτελούνταν, η μια επρόκειτο να
συμβασιοποιηθεί μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι
άλλες δύο ήταν στο στάδιο της επιλογής επιλαχόντα αναδόχου, ύστερα από την
έκπτωση του αρχικού μειοδότη. Έως σήμερα, οι προβλεπόμενες από το νόμο
διαδικασίες για την ανάθεση των ανωτέρω δύο εργολαβιών δεν έχουν ξεκινήσει, με ευθύνη πλέον της κυβέρνησης της
Ν.Δ.
Επίσης το έργο αναβάθμισης του οδικού δικτύου Πύργος – Καλό Νερό,
δημοπρατήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το
ΕΣΠΑ 2014-2020 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και προβλεπόμενη ολοκλήρωση του έργου
το 2021.
Σε ότι αφορά το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα,
ένα έργο που όπως φαίνεται είναι ώριμο μελετητικά, έργο πνοής και πάγιο αίτημα
των κατοίκων της Μεσσηνίας, το οποίο θα αποτελέσει την διασύνδεση της Ολυμπίας
Οδού με τον Μωρέα, με άμεση θετική επίπτωση στην οδική ασφάλεια, δεν υπάρχει ακόμη
καμία δημόσια τοποθέτηση από μεριάς του Υπουργείου Υποδομών και των υπηρεσιακών
παραγόντων κατά πόσο υπάρχει βούληση να προχωρήσει.
Επειδή η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών να
παγώσει τις πληρωμές των έργων που υλοποιούνται από τον Απρίλιο και να ακυρώσει
όλες τις εργολαβίες στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου συνεπάγεται νέες
καθυστερήσεις, διακινδυνεύοντας απώλεια κονδυλίων που έχουν εξασφαλιστεί από το τρέχον ΕΣΠΑ, καθώς και
μεγάλες αποζημιώσεις στους αναδόχους τους. Γεγονός που δεν είναι «μεμονωμένο»
αφού το Υπουργείο την ίδια λογική ακολουθεί και στον ΒΟΑΚ και στα έργα του
Μετρό Θεσσαλονίκης και σε άλλα μεγάλα έργα, με επιπτώσεις στην Ανάπτυξη και
αποτέλεσμα, όπως είδαμε, στην κατάρρευση του ΠΔΕ.
Επειδή οι πρόσφατοι «σχεδιασμοί» της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών
προβλέπουν ότι η Ολυμπία Οδός θα αναλάβει με απευθείας ανάθεση την κατασκευή
και διαχείριση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, γεγονός που θα επιφέρει
περαιτέρω καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου και πλέον θεωρείται αδύνατον
να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Άλλωστε με πρόσφατες δηλώσεις του ο Υπουργός
Υποδομών τονίζει:
«Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές
συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους
επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε
να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο
η διαδικασία.»
Επειδή τα «ευχολόγια» δεν διασφαλίζουν την έγκριση της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής για τον ανασχεδιασμό του έργου, ενώ μία πιθανή επαναπροκήρυξη του
διαγωνισμού θα προκαλέσει νέες τεράστιες καθυστερήσεις.
Επειδή η άμεση και χωρίς καμία καθυστέρηση υλοποίηση του έργου αποτελεί
καθολικό αίτημα των κατοίκων των νομών Ηλείας, Mεσσηνίας και Αχαΐας αλλά και όλης της Δυτικής Πελοποννήσου όπως φαίνεται
και με την αποστολή ψηφίσματος προς τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, το οποίο υπογράφουν 10.254
πολίτες.
Επειδή κάθε επιπλέον ημέρα καθυστέρησης του έργου θέτει σε κίνδυνο την
ασφάλεια και τις ζωές των πολιτών.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιο είναι το ακριβές αίτημα που καταθέσατε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
2. Στην περίπτωση μη έγκρισης από την Ε.Ε. της απευθείας ανάθεσης του έργου στην Ολυμπία Οδό και εκ νέου προκήρυξης του διαγωνισμού, για πότε μετατίθεται η παράδοση του έργου;
3. Έχετε λάβει υπόψη σας τις χρονικές καθυστερήσεις που θα επιφέρουν ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές των ήδη εγκατεστημένων εργολάβων και τις αποζημιώσεις που θα διεκδικήσουν;
4. Πότε αναμένεται να ξεκινήσει και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου αναβάθμισης του οδικού δικτύου Πύργος-Καλό Νερό;
5. Ποια είναι η βούληση του Υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα και ποιοι θα είναι οι τρόποι χρηματοδότησής του;
2. Στην περίπτωση μη έγκρισης από την Ε.Ε. της απευθείας ανάθεσης του έργου στην Ολυμπία Οδό και εκ νέου προκήρυξης του διαγωνισμού, για πότε μετατίθεται η παράδοση του έργου;
3. Έχετε λάβει υπόψη σας τις χρονικές καθυστερήσεις που θα επιφέρουν ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές των ήδη εγκατεστημένων εργολάβων και τις αποζημιώσεις που θα διεκδικήσουν;
4. Πότε αναμένεται να ξεκινήσει και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου αναβάθμισης του οδικού δικτύου Πύργος-Καλό Νερό;
5. Ποια είναι η βούληση του Υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα και ποιοι θα είναι οι τρόποι χρηματοδότησής του;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σια)
Αραχωβίτης Σταύρος
Βαρεμένος Γεώργιος
Βασιλικός Βασίλειος
Bέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Tζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σια)
Αραχωβίτης Σταύρος
Βαρεμένος Γεώργιος
Βασιλικός Βασίλειος
Bέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Tζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου