ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 10-11-2018


Για τη στάση του Ποταμιού σχετικά με την  συμφωνία των Πρεσπών  (από τη συνέντευξη του Γ. Κατρούγκαλου)

Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα περάσει από τη Βουλή η Συμφωνία  και ελπίζω για τη δική τους πολιτική αξιοπιστία,όχι, γιατί υπάρχει αμφιβολία ως προς την τελική υπερψήφιση, και αυτές οι δυνάμεις στις οποίες αναφερόμαστε -για να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους- είναι το Ποτάμι. 
Και το Ποτάμι θα επανέλθει στις αρχικές του θέσεις, ακριβώς γιατί δεν υπάρχει πεδίο διαφοροποίησης που να έχει προκύψει από την καθημερινότητα. Ό,τι  έπρεπε να ξεκαθαριστεί, ξεκαθαρίστηκε. Η Συμφωνία των Πρεσπών δεν άλλαξε, το ίδιο γράμμα είχε, το ίδιο γράμμα έχει και τώρα και το πνεύμα της είναι αυτό που πρέπει να προστατεύσουμε.


Για τη  συμφωνία των Πρεσπών  (από τη συνέντευξη του Γ. Κατρούγκαλου)

Είναι προφανές ότι στο διάστημα μέχρι και την κύρωση, αλλά κυρίως μετά στη φάση της εφαρμογής της, και οι δυο πλευρές πρέπει να επιδιώκουν να τηρούν και το γράμμα και το πνεύμα της Συμφωνίας των Πρεσπών. Κι εμείς αυτό το επισημαίνουμε στην άλλη πλευρά, με κάθε τρόπο. Και στις διμερείς μας επαφές και στις συναντήσεις που είχα στο ΝΑΤΟ με το Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ και με την κα Μογκερίνι, επεσήμανα την ανάγκη οι δηλώσεις που γίνονται, να μην είναι διαφορετικές από αυτές που απορρέουν από τη Συμφωνία. Από κει και πέρα, η Συμφωνία είναι δεδομένη.


Για τις δηλώσεις Ζάεφ: Δε θέλω να σχολιάσω περισσότερο τις δηλώσεις καθαυτές. Είναι προφανές, όμως, ότι και στις δυο πλευρές επιδιώκουμε να πείσουμε τους λαούς μας για το γιατί είναι αμοιβαία επωφελής η Συμφωνία αυτή. Αυτό πρέπει να το κάνουμε μ’ επιχειρήματα που έχουν βάθος και ανταποκρίνονται στο κείμενο της Συμφωνίας και πρέπει να το κάνουμε μ’ έναν τρόπο ώστε οι προσπάθειες του ενός να μη δυσκολεύουν τις προσπάθειες του άλλου.  Ίσως να ήταν χρήσιμο που έγινε αυτή η συζήτηση, επ' ευκαιρία των δηλώσεων αυτών, για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, ότι δεν υπάρχουν στοιχεία αλυτρωτισμού στη Συμφωνία κι ότι αντιθέτως, η Συμφωνία είναι το εργαλείο που έχουμε για να εξαφανιστεί μια για πάντα κάθε  σκιά αλυτρωτισμού. Και γι’ αυτό μου κάνει εντύπωση η αμφιταλάντευση που βλέπω σε ορισμένες πολιτικές δυνάμεις το τελευταίο διάστημα, ακριβώς γιατί η Συμφωνία των Πρεσπών παρέμεινε αυτή που ήταν. Η συζήτηση έριξε φως στα στοιχεία της Συμφωνίας που την κάνουν αμοιβαία επωφελή και για τις δυο χώρες, ιδιαίτερα για την πατρίδα μας, γιατί εμείς ήμαστε που είχαμε ν’ ανησυχούμε από αλυτρωτισμούς, δεν είχε η άλλη πλευρά.


Για το δημοσίευμα των Νέων και τον Μανόλη Πετσίτη (από τη συνέντευξη του Ν. Παππά)

Επειδή η Νέα Δημοκρατία έχει χάσει τη γη κάτω από τα πόδια της και της έχει πέσει ο ουρανός στο κεφάλι στην οικονομία, σκανδαλολογεί ασύστολα. Έχει κάτσει, έχει ψειρίσει τη μαϊμού, έχει ψάξει και τα ίδια τα πρόσωπά μας, τους φίλους και συγγενείς μας και τους παλιούς μας συμμαθητές. Αυτό που πρέπει να ψάξει και είναι πότε και αν ευνοήθηκαν συγκεκριμένα συμφέροντα και με ποια διακυβέρνηση. Για το θέμα της ΔΕΠΑ, η ΝΔ έχει επιλέξει να σηκώσει πολιτική αντιπαράθεση με αποτυχημένο τρόπο που προκαλεί θυμηδία. Είναι προφανές ότι τα χρέη δημιουργήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ κυρίως. Τα άλλα είναι για λαϊκή κατανάλωση λίγων 24ώρων, όπως έχουμε δει σε δεκάδες άλλες περιπτώσεις, όπου συγκεκριμένα συμφέροντα και κυρίως όσα περιστρέφονται γύρω από τον εκδότη, ιδιοκτήτη του Ολυμπιακού και ιδιοκτήτη πλοίων, κ. Μαρινάκη, σηκώνουν έναν αχό, φουσκώνουν κάποια μπαλόνια, που μετά από 48 ώρες σπάνε. Όποιος διαβάσει το ρεπορτάζ, καταλαβαίνει ότι πρόκειται για ακόμη μία τέτοια περίπτωση. Ο κ. Πετσίτης είναι παιδιόθεν φίλος μου, δεν χωρά αμφιβολία και δεν υπάρχει περίπτωση να το αρνηθώ ποτέ. Κάποια στιγμή ήταν εθελοντικά κοντά μου, αλλά μετά τις εκλογές του 2015 πήγε στον ιδιωτικό τομέα. Αρμόδιος να απαντήσει για την πορεία του είναι ο ίδιος ο Μανώλης Πετσίτης και τι θέλει να πει δημοσίως. Εγώ επικεντρώνω στο πολιτικό ζήτημα, το οποίο είναι: υπήρξε εύνοια συγκεκριμένων συμφερόντων κατά τη δική μας διακυβέρνηση; Απολύτως όχι, κάτι που έχει τεκμηριωθεί. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Σημεία από την ομιλία του Α. Τσίπρα στη Διακυβερνητική Διάσκεψη για την υιοθέτηση του Παγκόσμιου Συμφώνου για τη Μετανάστευση στο Μαρόκο

Το Παγκόσμιο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση αντανακλά τις προσδοκίες όλων των Κρατών – μελών των ΗΕ κατά ένα δίκαιο, ισορροπημένο και συνολικό τρόπο, περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αμφότερων των κρατών αποστολής και υποδοχής και των ίδιων των μεταναστών και αναγνωρίζει τη μετανάστευση ως μια ανθρωποκεντρική διαδικασία, που αποτελεί ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία ανάπτυξης.

Η χώρα μου έχει βιώσει την μετανάστευση των δικών της πολιτών και επίσης έχει γίνει χώρα διέλευσης μεταναστών που επιδιώκουν να φτάσουν σε άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, η Ελλάδα επηρεάστηκε από πολύ μεγάλες και μικτές ροές προσφύγων και μεταναστών από το 2015. Ο ελληνικός λαός, παρά τις δοκιμασίες που αντιμετώπιζε, έδειξε στον υπόλοιπο κόσμο ποια είναι η σωστή μεταχείριση όσων ανθρώπων χρειάζονται αλληλεγγύη. Με βάση αυτή την εμπειρία, πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η κατανόηση των προτεραιοτήτων, των προσδοκιών και των ανησυχιών των χωρών προέλευσης, διέλευσης και προορισμού, αν θέλουμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά και να προσφέρουμε αποτελεσματικές λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Είμαστε υποχρεωμένοι να υπερβούμε τις διαφορετικές προσεγγίσεις που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, παραδεχόμενοι ότι έχουμε μια υποχρέωση αλλά επίσης ένα δικαίωμα να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο σε εθνικό επίπεδο. Παράλληλα, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι καμία χώρα δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνη της αποτελεσματικά τη μετανάστευση. Χρειαζόμαστε πολυμερείς απαντήσεις με βάση το διεθνές δίκαιο.


Για τη δήλωση Σπυράκη περί θανάτων σε χώρους φιλοξενίας (άτυπη ενημέρωση ΥΜΕΠΟ)

Επειδή δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά, η κυρία Σπυράκη θα πρέπει υποχρεωτικά να μας πει σε ποιους χώρους φιλοξενίας πέθαναν τρεις άνθρωποι από αναθυμιάσεις τις προηγούμενες ημέρες, διαφορετικά προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι πλέον στην Πειραιώς παράγουν επισήμως ψευδείς ειδήσεις πρωτογενώς. Αν δεν το πράξει άμεσα, θα πρέπει η ίδια να προχωρήσει στην αυτοδιάψευσή της, ζητώντας μάλιστα συγνώμη. Δείτε εδώ τη δήλωση Σπυράκη.


Σχετικά με την ακροδεξιά αντισυγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)
Η ανακοίνωση της πολιτικής συγκέντρωσης που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο ΣΥΡΙΖΑ στις 14/12 με ομιλητή τον Αλέξη Τσίπρα συνοδεύεται από την αντίδραση των γνωστών εθνικιστικών κύκλων της πόλης, οι οποίοι θεωρούν ότι η πόλη ανήκει στους ίδιους και καλούν σε αντισυγκέντρωση.  Η προσπάθεια αυτή για αναβίωση της σκοτεινής εποχής του Γκοτζαμάνη από ακροδεξιές οργανώσεις θα πέσει στο κενό. Ο ακροδεξιός συρφετός που νομίζει ότι μπορεί να κάνει κουμάντο στη Θεσσαλονίκη, θα πάρει την απάντηση που του αξίζει από τους δημοκρατικούς και προοδευτικούς πολίτες της Μακεδονίας. Περιμένουμε από την αξιωματική αντιπολίτευση και από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως και από τα υπόλοιπα κόμματα και τους φορείς της περιοχής να καταδικάσουν έμπρακτα αυτές τις αντισυγκεντρώσεις και να πάρουν αποστάσεις από το εθνικιστικό μίσος και την πατριδοκαπηλία.

Για τα θετικά μέτρα και τις φοροελαφρύνσεις (από τη συνέντευξη του Ε. Τσακαλώτου)

Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η χάραξη οικονομικής πολιτικής γίνεται πάντα λαμβάνοντας υπόψη κάποια πραγματικά δεδομένα. Έτσι για τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι στόχος ήταν η σταθεροποίηση και η ανάκαμψη της οικονομίας, καλούμενοι παράλληλα να αντιμετωπίσουμε μία ανθρωπιστική κρίση, έχοντας συγκεκριμένους δημοσιονομικούς στόχους. Προτεραιότητά μας ήταν η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Μετά την έξοδο από τα μνημόνια δημιουργούμε πλέον τις συνθήκες για ανάκαμψη, συνεχίζοντας τις μεταρρυθμίσεις και  χρησιμοποιώντας το δημοσιονομικό χώρο για να τονώσουμε την πραγματική οικονομία. Έτσι για το 2019 ενδεικτικά έχουμε μείωση των φόρων για τις επιχειρήσεις, των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών και την μείωση του ΕΝΦΙΑ 30% για μεγάλο μέρος των πολιτών και σε μικρότερο ποσοστό για πολλούς ακόμα.

Μέχρι τώρα μας έλεγαν και ότι θα μειωθούν οι συντάξεις και ότι δεν υπάρχουν αντίμετρα παρά μόνον ως φαντασιώσεις της κυβέρνησης. Η αλήθεια είναι ότι δεν κόβονται οι συντάξεις και ότι μεγάλο μέρος των αντιμέτρων εφαρμόζεται τώρα ενώ το σύνολο αυτών θα εφαρμοστεί, σε τέσσερα χρόνια αντί για δύο. Είναι προφανές ότι με μεγαλύτερο δημοσιονομικό χώρο θα κάναμε περισσότερα πράγματα. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη Θεσσαλονίκη μέτρα ύψους 750εκ ευρώ. Καταφέραμε να το αυξήσουμε αυτό στα 910 εκ. Νομίζω ότι αυτό είναι προτιμότερο από το να υποσχόμαστε, όπως η Νέα Δημοκρατία, μέτρα τουλάχιστον 5 δισ βασισμένα αποκλειστικά στην αίγλη του κ. Μητσοτάκη να προσελκύει επενδύσεις, στην αγάπη των Ευρωπαίων προς το πρόσωπό του που θα οδηγήσει στη μείωση των δημοσιονομικών στόχων και τέλος, στην πλήρη αδιαφορία του για το δημόσιο τομέα.

Για τη μείωση του αφορολόγητου το 2020 συνιστώ υπομονή, όπως συνιστούσα  και σε όσους και όσες προκαταλάμβαναν τη μείωση των συντάξεων.


Για την έξοδο στης αγορές (από τη συνέντευξη του Ε. Τσακαλώτου)

Υπάρχει μεγάλη μεταβλητότητα στα επιτόκια τη συγκεκριμένη περίοδο. Ο λόγος που έχουμε χτίσει το μαξιλάρι είναι για να μπορούμε να επιλέξουμε τη χρονική στιγμή της εξόδου και να μπορούμε να ξεπεράσουμε την μεταβλητότητα στις διεθνείς αγορές. Ακριβώς επειδή επιστρέφουμε στην κανονικότητα ο ΟΔΔΗΧ, μέχρι το τέλος του χρόνου, θα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τις χρηματοδοτικές μας ανάγκες για το 2019 και ένα πλαίσιο προγραμματισμού για το πόσες φορές και σε τι χρονικό ορίζοντα θα βγούμε στις αγορές.


Για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις (από την ομιλία του Αλ. Φλαμπουράρη)

Αυτό που εφαρμόζουμε είναι ένα υγιές μοντέλο ανάπτυξης για το μέλλον, ανθεκτικότερο στους κλυδωνισμούς και πιο ανοιχτό στις ευκαιρίες, για όλες τις κοινωνικές δυνάμεις. Σήμερα έχουμε καταφέρει να απορροφούμε ταχύτερα από ποτέ τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους και να αξιοποιούμε επενδυτικές συνεργασίες με τις ευρωπαϊκές, αλλά και τις διεθνείς αναπτυξιακές τράπεζες.  Ταυτόχρονα, όμως, προωθούμε τις εξαγωγές, τον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό, τα σύγχρονα ευρυζωνικά έργα, την επιτάχυνση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων, τη διευκόλυνση των στρατηγικών επενδύσεων, την ίδρυση, επιτέλους, δημόσιας αναπτυξιακής τράπεζας, την οριοθέτηση των χρήσεων γης με την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου και την κύρωση των δασικών χαρτών, κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει 50 χρόνια πριν σε αυτό τον τόπο, γίνεται τώρα. Ταυτόχρονα σε ώριμη και τελική φάση βρίσκεται ένα ολοκληρωμένο πακέτο επενδύσεων στα ακίνητα, τις μεταφορές, την ενέργεια, τον τουρισμό, την έρευνα και τις υποδομές, με εγχώριους και ξένους επενδυτές. Ενδεικτικά να αναφέρω το μεγάλο έργο στο Ελληνικό, το τουριστικό θέρετρο Atalanti Hills, την επέκταση παραχώρησης του Ελ. Βενιζέλος, την ανακατασκευή των αεροδρομίων από τη Fraport, τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί, την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΣΦΑ, την επικείμενη αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων με τους διαγωνισμούς που έχουν προχωρήσει, τους αγωγούς διασύνδεσης φυσικού αερίου στη Μακεδονία-Θράκη, τον TIP, που έχει προχωρήσει στο 80%, και βεβαίως τον IGB, τον κάθετο προς τη Βουλγαρία, τον σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα, αλλά και άλλα νέα, σημαντικά έργα με αναπτυξιακό και κοινωνικό αποτύπωμα, όπως η ενεργειακή διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, η ενεργειακή διασύνδεση της Αττικής με τα νησιά των Κυκλάδων, η ολοκλήρωση του Ε65, μια σειρά από σημαντικά έργα. Για περισσότερα, δείτε εδώ.



Για την επίσκεψη του Αλ. Τσίπρα στη Μόσχα (από τη συνέντευξη του Γ. Κατρούγκαλου)

Η συνάντηση αυτή ήταν απόλυτα επιτυχής, τόσο στο σκέλος της κορυφής, στις συναντήσεις του Πρωθυπουργού με τον Πρωθυπουργό της Ρωσίας και τον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας, όσο και στο πιο χαμηλό επίπεδο, τη Μεικτή Διακυβερνητική Επιτροπή που έχει ως αποστολή να προσδιορίσει τους οικονομικούς στόχους της συνεργασίας των δυο χωρών.Και ήταν θετική, αφ’ ενός γιατί αναθέρμανε τις καλές μας σχέσεις, που όμως είχαν σκιαστεί από το γνωστό επεισόδιο του καλοκαιριού και γιατί δρομολόγησε και τη συνεργασία μας, ιδιαίτερα στον τομέα της οικονομίας και του πολιτισμού σε νέες καλύτερες βάσεις.Κι οι δυο πλευρές έχουν συμφωνήσει ότι αυτό βρίσκεται πίσω μας, εμείς θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι έπρεπε να σταλεί ένα μήνυμα σχετικό με την προστασία της κυριαρχίας μας, δεν θεωρούσαμε όμως ότι αυτό ανάγεται σε καθοριστικό στοιχείο στις διαφορές μας. Οι σχέσεις μας  είναι πατροπαράδοτα καλές και έχουμε σκοπό στο πλαίσιο της πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής μας να παραμείνουν καλές. Για περισσότερα δείτε εδώ.

Για την ανεργία (από τη συνέντευξη του Ν. Ηλιόπουλου)

Βάση των τελευταίων στοιχείων από την ΕΛ.ΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο του 2018 η ανεργία βρισκόταν στο 18,6%. Την ίδια στιγμή, δεν μιλάμε απλά για μείωση της ανεργίας, αλλά και για αύξηση της απασχόλησης, καθώς από το 2014 έως σήμερα, έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 300.000 καθαρές νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Όσον αφορά την αναλογία μεταξύ πλήρους και μερικής απασχόλησης, αυτή διαμορφώνεται στο 70% και 30%, αντίστοιχα, ενώ με βάση τα στοιχεία της EUROSTAT σε σχέση με την μερική απασχόληση, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Για την αδήλωτη εργασία και τις συλλογικές συμβάσεις (από τη συνέντευξη του Ν. Ηλιόπουλου)

Η μεγάλη απορρύθμιση της αγοράς εργασίας κατά την περίοδο 2012– 2014, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, έδωσε μεγάλη ώθηση στις ευέλικτες μορφές εργασίας αλλά και οδήγησε σε μία έκρηξη της παραβατικότητας. Το 2014, η αδήλωτη εργασία στους κλάδους υψηλής παραβατικότητας προσέγγιζε το 20%. Η αδήλωτη εργασία δεν σχετίζεται μόνο με την ασφάλιση και τη συνταξιοδοτική προοπτική, αλλά με τον πυρήνα των εργασιακών δικαιωμάτων στο τώρα, όπως η κατάθεση δεδουλευμένων. Στο τέλος της μέρας, το νομοθετικό πλαίσιο δεν επαρκεί από μόνο του, χωρίς ελεγκτικούς μηχανισμούς.  Για εμάς, το πιο σημαντικό βήμα είναι η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων. Το γεγονός ότι στον ξενοδοχειακό κλάδο αυτή τη στιγμή η σύμβαση που έχει υπογραφεί προβλέπει εισαγωγικό μισθό κατώτατης βαθμίδας τα 780 ευρώ, έφερε πραγματικές αυξήσεις σε περισσότερους από 40.000 εργαζόμενους, ενώ, μέχρι στιγμής, από τους αντίστοιχους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας φαίνεται πως η σύμβαση εφαρμόζεται κανονικά.


Για τις ασφαλιστικές εισφορές (από τη συνέντευξη του Ν. Ηλιόπουλου)

Τα επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ μας κατατάσσουν στις χώρες της Ευρωζώνης με τις χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές, μόλις στο 11% του ΑΕΠ. Ένα δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα για να  μπορεί να εξασφαλίσει συντάξεις για όλες και όλους, πρέπει να μπορεί να εξασφαλίζει και ένα συγκεκριμένο επίπεδο εισφορών. Προφανώς υπάρχουν πεδία τα οποία χρήζουν διορθωτικών κινήσεων, όπως το κομμάτι των έμμεσων φόρων, κάτι που αποτελεί και ένα πραγματικά κοινωνικό ζήτημα. Η μείωση των εισφορών για τους μη μισθωτούς, η προώθηση του μέτρου για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των νέων εργαζόμενων έως 25 ετών, είναι κάποια από τα πρόσφατα θετικά μέτρα για τα οποία έχουμε εργαστεί στο Υπουργείο Εργασίας.  Για περισσότερα δείτε εδώ.


Σχετικά με τις προθεσμίες, διαδικασίες χορήγησης στεγαστικής συνδρομής

Μετά την ολοκλήρωση της θεσμοθέτησης του νομοθετικού πλαισίου για την αποκατάσταση των κτηρίων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, στις περιοχές Ραφήνας, Μαραθώνα και Κινέτας, υπεγράφη η υπουργική Απόφαση που αφορά τις προθεσμίες και διαδικασίες χορήγησης της στεγαστικής συνδρομής από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς και  για ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και επισκευή των πληγέντων κτιρίων. Με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.4579/2018 (Α’ 201) καθορίστηκαν περιορισμοί δόμησης με σκοπό τη διασφάλιση της απρόσκοπτης διαδικασίας κατάρτισης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου της περιοχής Μάτι, τη διαμόρφωση του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος με κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, τη διατύπωση κινήτρων για την άμεση διάνοιξη οδών εντός των οικιστικών περιοχών, την απομάκρυνση κτηρίων εντός περιοχών που διέπονται από τη δασική νομοθεσία, την απομάκρυνση κτηρίων που βρίσκονται εντός περιοχής ρέματος, τη διασφάλιση της επιτάχυνσης των διαδικασιών βελτίωσης του οδικού δικτύου και απόδοσης σε κοινή χρήση των τμημάτων του παραλιακού μετώπου που θα υποδεικνύονται από το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο ως δίοδοι προς το θαλάσσιο μέτωπο του δικτύου κυκλοφορίας πεζών, χωρίς να εμποδίζεται η αποκατάσταση των πληγέντων κτηρίων και η χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για το σκοπό αυτό. Για περισσότερα δείτε  εδώ.


Για την προστασία των δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο
«Εναπόκειται στα κράτη-μέλη να περιορίζουν τον συναλλαγματικό κίνδυνο για τους καταναλωτές που συνάπτουν σύμβαση ενυπόθηκης πίστωσης».
Δημ. Παπαδημούλης: «Μακρά, περίπλοκη και δαπανηρή η δικαστική διαμάχη για την επίλυση διαφορών μεταξύ δανειοληπτών και τραπεζών από τα εθνικά δικαστήρια. Καθυστερημένος ο εντοπισμός του προβλήματος από την Κομισιόν, συντηρητική η πρόβλεψη για την ανατίμηση του ελβετικού φράγκου». Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (απάντηση του Υπουργείου Εργασίας στη ΝΔ)
Κατά 84 εκατ. ευρώ έπεσαν έξω, σε ερώτηση που κατέθεσαν προς την Έφη Αχτσιόγλου και την Θεανώ Φωτίου, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως και Γιάννης Βρούτσης. Οι δύο βουλευτές ζητούν ενημέρωση για την εξέλιξη του προγράμματος του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ) από το 2014 μέχρι σήμερα και υποστηρίζουν ότι έως το 2016 είχαν διανεμηθεί τρόφιμα συνολικής αξίας μικρότερης από 3,5 εκατ. ευρώ.  Αφού πληροφορήσουμε τον πρώην αρμόδιο Υπουργό ότι με δική του ευθύνη και κωλυσιεργία το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε το 2014 καθώς το επιχειρησιακό σχέδιο για την Ελλάδα  εγκρίθηκε στις 22/12/2014 και αφού είχαν προκηρυχθεί εκλογές, διευκρινίζουμε ότι:  1- Όσον αφορά στη χρηματοδότηση η οποία γίνεται σύμφωνα με το αυστηρό, ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, η ροή  είναι η ακόλουθη: Μέχρι σήμερα έχουν πιστωθεί στους λογαριασμούς που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδας οι Δικαιούχοι Φορείς (Δήμοι, Περιφέρειες) 68.288.758,42 ευρώ και οι προμηθευτές των Κεντρικών Προμηθειών έχουν εισπράξει 19.335.241,66 ευρώ, δόθηκαν δηλαδή συνολικά 87.624.000,08 ευρώ.2- Το πρόγραμμα στην Ελλάδα απευθύνεται σε 237.734 οικογένειες, όλοι δικαιούχοι του ΚΕΑ, με 515.348 ωφελούμενους και υλοποιείται έως τώρα ως εξής: α) Κεντρικές Προμήθειες με προϋπολογισμό 26.000.000 ευρώ, β) Αποκεντρωμένες Προμήθειες 2015-2019 με προϋπολογισμό 265.061.235,44 ευρώ, γ) Τεχνική Βοήθεια με προϋπολογισμό 1.466.000,00 ευρώ.  Υπενθυμίζουμε επίσης, ότι με πρωτοβουλία αυτής της Κυβέρνησης εντάχθηκαν στα τρόφιμα προς τους δικαιούχους, το κρέας, τα είδη οπωροπωλείου, τα είδη παντοπωλείου, οι βρεφικές τροφές, και το ελαιόλαδο, πρακτικές για τις οποίες δεχθήκαμε επαίνους από την Ευρώπη. Τέλος, όσον αφορά το όψιμο και υποκριτικό ενδιαφέρον της ΝΔ για τη φτώχεια, τους πληροφορούμε ότι παρέδωσαν το 2015 (εισοδήματα 2014) 3.884.000 πολίτες σε κίνδυνο φτώχειας, δηλαδή το 36% του πληθυσμού, ποσοστό που η παρούσα κυβέρνηση μείωσε ήδη για το 2017 κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες. Ποιος φτωχοποίησε, λοιπόν, την ελληνική κοινωνία; Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας για το «κόψιμο» της ύλης στην Ιστορία των Εσπερινών Λυκείων

Η συγκεκριμένη ενότητα, μικρό μέρος της οποίας αναφέρεται στον Μακεδονικό Αγώνα, έχει πράγματι αφαιρεθεί ΜΟΝΟ από την ύλη των Εσπερινών Λυκείων. Αυτό σημαίνει ότι από το σύνολο των σχολείων που έχουν Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου (ΓΕΛ, Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, Πρότυπα και Πειραματικά κλπ.), μόνο τα εσπερινά δεν διδάσκονται το εν λόγω κεφάλαιο. Με απλούς αριθμούς: από τα 1.277 σχολεία που έχουν τάξεις Γ΄ ή Δ΄ Λυκείου, η ενότητα αυτή δε διδάσκεται σε 74 σχολεία (49 εσπερινά ΓΕΛ και 25 Εσπερινά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις). Αλλιώς, 72.500 μαθητές και μαθήτριες τη διδάσκονται, έναντι 1.280 που δεν τη διδάσκονται. Σε ποσοστά, πρόκειται για 97,2% έναντι 1,8%. Δυστυχώς υπάρχουν «ανησυχούντες» που δεν πρόσεξαν (ή έκαναν πως δεν πρόσεξαν) ότι στη σχετική εγκύκλιο διαχωρίζεται σαφώς η ύλη των Ημερησίων από την ύλη των Εσπερινών. Το μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου ήταν μέχρι το 2016 πανελλαδικά εξεταζόμενο και ως εκ τούτου η ύλη των Εσπερινών όφειλε να είναι μειωμένη. Γι' αυτό και το συγκεκριμένο κεφάλαιο είχε αφαιρεθεί ήδη από το 2015. Για περισσότερα δείτε εδώ.


Νέος βρεφονηπιακός σταθμός ολοκληρωμένης φροντίδας στη Φυλή  με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής

Ακόμα ένα έργο για τη στήριξη των νέων γονέων και την ενίσχυση των υποδομών παιδικής φροντίδας στον Δήμο Φυλής, χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Αττικής. Συγκεκριμένα, η  Ρένα Δούρου και ο Δήμαρχος Φυλής, Χρήστος Παππούς υπέγραψαν την Προγραμματική Σύμβαση για την κατασκευή βρεφονηπιακού σταθμού ολοκληρωμένης φροντίδας στη Δημοτική Κοινότητα Φυλής, προϋπολογισμού 2.159.000 ευρώ με ΦΠΑ. Στόχος είναι η ανακούφιση κυρίως των οικογενειών με οικονομικές δυσκολίες, με τη φύλαξη και τηδημιουργική απασχόληση 99 νηπίων και βρεφών συνολικά. Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών του Δήμου Φυλής σε δομές παιδικής φροντίδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: