Δέκα άξονες έργων επί ημερών κυβέρνησης Τσίπρα έναντι των ανολοκλήρωτων και καλοπληρωμέων εθνικών οδών στις δηλώσεις του Αυγενάκη της ΝΔ
«Για μια ακόμη συνεχόμενη φορά λάσπη, ψέματα και λαϊκισμός, για να καλύψουν τα δεινά που έφεραν στον ελληνικό λαό, τα έργα του αόριστου χρόνου και του απροσδιόριστου προϋπολογισμού.
Τα έργα με την σφραγίδα της ΝΔ. Αυτά που έχουν δέσει τη χώρα με λεόντειες συμβάσεις ενάντια στην κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον» καταγγέλλει ο Χρήστος Σπίρτζης, πρώην αν. υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας στις δηλώσεις του Λευτέρη Αυγενάκη.
"Προχθές ακούσαμε ότι σταμάτησαν τα έργα στην Ιόνια Οδό από τον Β. Μειμαράκη. Διαψεύστηκε πανηγυρικά.
Σήμερα ο Λ. Αυγενάκης δηλώνει ότι δεν υπάρχει συμφωνία αλλά εξαγγελίες. Για μια ακόμη συνεχόμενη φορά λάσπη, ψέματα και λαϊκισμός, για να καλύψουν τα δεινά που έφεραν στον ελληνικό λαό, τα έργα του αόριστου χρόνου και του απροσδιόριστου προϋπολογισμού. Τα έργα με την σφραγίδα της ΝΔ. Αυτά που έχουν δέσει τη χώρα με λεόντειες συμβάσεις ενάντια στην κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον.
Κύριε Μειμαράκη, κύριε Αυγενάκη και συνοδοιπόροι τους, γνωρίζουμε ότι η σύγκριση όσων κάνατε τόσες δεκαετίες με όσα κάναμε 6 μήνες σας ενοχλεί. Προσπαθείτε, επικοινωνιακά και λαϊκίστικα ως συνήθως να τα ακυρώσετε. Δεν θα μπορέσετε.
Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τις δηλώσεις της συμφωνίας, όπως αυτολεξί ανακοινώθηκαν, για να ενημερωθούν οι πολίτες για τις αλλαγές που θα βλέπουν μέρα μέρα να υλοποιούνται:
Στις άμεσες ενέργειες της συμφωνίας εντάσσονται:
1.Οι δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές.
Γνωρίζετε όλοι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις τοπικές κοινωνίες. Γνωρίζετε και τις τοπικές αντιδράσεις. Αρκεί να πούμε ότι μόνο στα όρια του Δήμου Ωρωπού υπάρχουν 7 σταθμοί διοδίων, χωρίς να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις.
Συμφωνήθηκε για αυτές τις περιπτώσεις η δωρεάν διέλευση των μόνιμων κατοίκων, στα όρια των Δήμων. Οι Δήμοι που εντάσσονται σ' αυτή την κατηγορία για τις δύο παραχωρήσεις είναι οι Δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.
2. Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν ΑΜΕΑ.
3. Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες
Η συμφωνία αυτή αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους. Στις 40 διελεύσεις προβλέπονται τουλάχιστον 5 να είναι δωρεάν, δηλαδή το 12,5% των διελεύσεων θα γίνονται ελεύθερα.
4. Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης
Θα εκπονηθεί άμεσα μελέτης εφαρμογής πλήρως αναλογικών χρεώσεων (ανά χιλιόμετρο διανυόμενης διαδρομής) η οποία και θα εφαρμοστεί στο τέλος της Περιόδου Κατασκευών. Δηλαδή, με την ολοκλήρωση των έργων θα έχουμε σε λειτουργία το αναλογικό σύστημα χρέωσης.
5. Πλευρικά διόδια Α/Κ Βαρυμπόμπης και Α/Κ Μπογιατίου
Η έναρξης λειτουργίας των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου μετατίθεται για το τέλος την Περιόδου Μελετών Κατασκευών, και συγκεκριμένα για το τέλος του έτους 2018, που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση.
Για τους δημότες μόνιμους κατοίκους των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων, μετά το 2018.
6. Θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών, των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων, αν οι Δήμοι παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες (δηλαδή υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου, κλπ). Αλλιώς θα απαλλάσσονται.
7. Θα επισπευσθούν και θα επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που υπάρχουν από την αρχή των έργων και άπτονται θεμάτων απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών. Για τους λόγους αυτούς συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της Περιόδου Κατασκευών: δέκα επτά (17) μήνες για την Ιόνια και δέκα οκτώ (18) μήνες για τον Ε65. Υπάρχουν όπως ξέρετε αυτά τα προβλήματα που είναι άλυτα πάνω από μια δεκαετία.
8. Επίλυση θεμάτων κοινωνικών δικτύων πολιτών.
Θα πρέπει να επέλθει ομαλοποίηση των σχέσεων Παραχωρησιούχου – Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών, αναφορικά με όσα έγιναν στο παρελθόν, ιδιαίτερα μάλιστα μετά τη σημερινή συμφωνία. Σ' αυτό συμφωνήθηκε ο Παραχωρησιούχος να ανακαλέσει τις ποινικές διώξεις και τις αγωγικές αξιώσεις του κατά των Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών και των ανθρώπων που μετείχαν στις κινητοποιήσεις και τα κινήματα.
Συμφωνήθηκαν επίσης θέματα που χρήζουν της έγκρισης των οργάνων της ευρωπαϊκής επιτροπής και της συμφωνίας των τραπεζών, που χρηματοδοτούν τα έργα:
1. Η ανάγκη οριζόντιας μείωσης των διοδίων, σε όλο το μήκος των 2 αυτοκινητοδρόμων.
Γι αυτό το λόγο θα συνταχθεί νέα τεχνοοικονομική μελέτη, θα συμφωνηθεί με τις Τράπεζες και θα κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
2. Η ολοκλήρωση του νότιου και βόρειου τμήματος του Ε65, με την αίρεση της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των τραπεζών και της εξεύρεσης της αναγκαίας χρηματοδότησης.
Κυρίες και κύριοι,
Θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε άλλες τακτικές:
Ή της αποδοχής των συμβάσεων που κληρονομήσαμε, και της συνέχισης ενός κοινωνικού και αντιαναπτυξιακού προτύπου, που θα οδηγούσε και τα έργα σε τέλμα και την κοινωνία σε μαρασμό, ή των μονομερών ενεργειών που θα συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων και τεράστιο κόστος για τον ελληνικό λαό, σε πληρωμές ρητρών, σε επιστροφές χρηματοδοτήσεων από την Ε.Ε. και σε διεκδικήσεις Τραπεζών. Είναι άλλωστε γνωστές οι συνέπειες και οι υπέρογκες ρήτρες που καλούμαστε να πληρώσουμε για την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης.
Επιλέξαμε έναν επίπονο, κοπιαστικό, αλλά αποτελεσματικό δρόμο, της διαπραγμάτευσης και της συμφωνίας με όρους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος, με κοινωνική ευαισθησία, με στοχευμένες παρεμβάσεις για τα πιο αδύναμα στρώματα του ελληνικού λαού, με αμοιβαία κατανόηση και καλή πίστη.
Δεν είναι αυτό που πιστεύουμε ως βέλτιστο τρόπο υλοποίησης των δημοσίων υποδομών.
Είναι αυτό που σήμερα μπορούμε κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Το δικό μας στίγμα θα μπει στα νέα έργα που θα δημοπρατηθούν, με κοινωνική συναίνεση, με παραγωγική κατεύθυνση και με άλλους κανόνες.
Κύριε Μεϊμαράκη και κύριε Αυγενάκη,
Γιατί δέκα χρόνια δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα;
Γιατί αναθεωρήσατε τις συμβάσεις που εσείς κάνατε για να διασφαλίσετε τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους αλλά όχι το ελληνικό δημόσιο;
Γιατί δεν προβλέψατε τις στοιχειώδεις κοινωνικές προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες, τους πολίτες, την ανάπτυξη;
Γιατί δεν θέσατε πραγματικά χρονοδιαγράμματα έστω στις αναθεωρήσεις προ διετίας;
Τι υπόσχεται ο Λ. Αυγενάκης, με τα μεγάλα οράματα: «να προχωρήσουμε σε διάλογο με τους παραχωρησιούχους για να δημιουργήσουμε συνθήκες βιωσιμότητας τόσο στην κατασκευή και συντήρηση των έργων, όσο και στη χρήση τους»
Γιατί δεν το κάνατε τόσα χρόνια; Γιατί δεν δημιουργήσατε συνθήκες βιωσιμότητας πριν δύο χρόνια, με τρια χρόνια διαπραγμάτευσης;
Γιατί δεν δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε την προσπάθεια, να γίνουν αντίστοιχες συμφωνίες για τις υπόλοιπες παραχωρήσεις;
Λάσπη, Ψέματα και Λαϊκισμός.
Ο ελληνικός λαός γνωρίζει. Το μεγαλύτερο έργο, που φέρει τη σφραγίδα της ΝΔ είναι ότι πάνω από το 80% των έργων του Υπουργείου έχουν αναδόχους έξι εταιρείες.
Αυτοί ήσασταν, αυτοί είστε και αυτοί θα παραμείνετε…"
Υπενθυμίζουμε ότι νωρίτερα ο Λευτέρης Αυγενάκης κατηγόρησε για εξαγγελίες χωρίς προγραμματισμό και μόνο για επικοινωνιακή κατανάλωση την κυβέρνηση και ειδικά τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
«Για ακόμη μια φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει την εκ διαμέτρου αντίθετη στάση της μεταξύ των λόγων της και των έργων της, μεταξύ της "θεωρίας" της και των πεπραγμένων της» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μεταξύ άλλων είπε για «εξαγγελίες, εξαγγελίες, εξαγγελίες.... Δίχως σχεδιασμό, δίχως προγραμματισμό, δίχως μελέτη, δίχως συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, δίχως συγκροτημένη πολιτική και φυσικά δίχως όραμα. Εξαγγελίες για επικοινωνιακή κατανάλωση που αποδεικνύονται ... κενό γράμμα μόλις μετά από λίγες ημέρες».
Διατυπώνοντας τη θέση της ΝΔ, είπε πως θα προχωρήσει σε διάλογο με τους παραχωρησιούχους «για να δημιουργήσουμε συνθήκες βιωσιμότητας τόσο στην κατασκευή και συντήρηση των έργων, όσο και στη χρήση τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου