ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Το "Μακεδονικό" ζήτημα: Τότε και τώρα -Σία Αναγνωστοπούλου




Η αναβίωση του εθνικισμού, η «καμπή» που αποτέλεσαν τα συλλαλητήρια του 1992, οι στιγμές της πρόσφατης ιστορίας αναφορικά με το Μακεδονικό, η τωρινή διαπραγμάτευση, τα συλλαλητήρια των προηγούμενων εβδομάδων, ήταν μερικά από τα ζητήματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ομιλητές στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με διοργανωτή την «Εποχή» σε συνεργασία με την «Αυγή» και το Ινστιτούτο «Ν. Πουλαντζάς».


Πηγή: left.gr - Φωτογραφία-βίντεο: Άγγελος Καλοδούκας


Σία Αναγνωστοπούλου

Η Σία Αναγνωστοπούλου σημείωσε πως τελικά, «πρέπει τα πράγματα να λέγονται και να ξαναλέγονται». Από το 1989 και μετά, βλέπουμε διαρκώς την εμφάνιση του «αναθεωρητισμού» στην Ιστορία: ένα άλμα δηλαδή, που παραγράφει την ιστορία του άμεσου παρελθόντος και πηγαίνει πιο πίσω για να «ξαναφτιάξει» την ιστορία από την αρχή. Ομως, η ιστορία έχει εδαφικότητα και χρονικότητα, σημείωσε η καθηγήτρια του Παντείου και βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο εθνικισμός είναι πάντα υπερβατικός, με «ιεροποιημένες» τις διεκδικήσεις του, για να γίνεται επίκληση σε αυτές όταν και όποτε βολεύει.

ΔΕΙΤΕ το βίντεο από τη συμμετοχή της βουλευτού Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Σίας Αναγνωστοπούλου, στην εκδήλωση που διοργάνωσαν οι εφημερίδες "Εποχή" και "Αυγή" με το Ινστιτούτο Πουλαντζάς και με θέμα: "Το Μακεδονικό ζήτημα τότε και τώρα"  στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Σωτήρης Βαλτέν: 
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xp8R77-t1-c

Ο Σωτ. Βαλντέν τόνισε  πως είναι «αδύνατη η απειλή εναντίον μας από τη γειτονική χώρα» - σημειώνοντας δε πως και «οι αλυτρωτικές διατάξεις στο Σύνταγμά της έχουν από καιρό απαλειφθεί» - ενώ σημείωσε πως «όλη η παραφιλολογία θα έπρεπε να απασχολεί ιστορικούς και εκπαιδευτικούς, όχι να δηλητηριάζει τις διακρατικές σχέσεις». Θύμισε δε και τις επιθετικές κινήσεις της Ελλάδας (εμπάργκο, βέτο) απέναντι στο εύθραυστο γειτονικό μας κράτος.


Πολυμέρης Βόγλης:

Ο Πολυμέρης Βόγλης εστίασε την ομιλία του στις 3 χρονικές περιόδους της συζήτησης για το Μακεδονικό: στις αρχές του αιώνα, στο πρόσφατο παρελθόν και σήμερα - σημειώνοντας πως όλη η συζήτηση επικεντρώνεται στην αναγωγή στην αρχαιότητα, σε ένα απώτερο παρελθόν, κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά. Ο καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας σημείωσε πως θυμόμαστε επιλεκτικά την ιστορία των αρχών του 20ού αιώνα και των Βαλκανικών Πολέμων, όπως π.χ. ότι στη Μακεδονία τότε η πλειονότητα του πληθυσμού ήταν μουσουλμάνοι, ενώ ο ελληνικός πληθυσμός μόλις το 1/3 - και πρέπει να αναλογιστούμε πως εν τέλει η Μακεδονία μετατράπηκε σε εθνικά ομογενοποιημένη και αναμφισβήτητα ελληνική.  


Δημήτρης Χριστόπουλος:

Ο Δημήτρης Χριστόπουλος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας πως «όσο πιο "εθνικά ευαίσθητο" είναι ένα θέμα, τόσο πιο κοινωνικά αναίσθητη είναι η διαχείρισή του» - και αυτό αφορά ιδιαίτερα το συγκεκριμένο ζήτημα. Προχώρησε δε σε μια διάκριση μεταξύ των πραγματικά σημαντικά εθνικών θεμάτων - εκτός εισαγωγικών - (όπως η διαχείριση του δημόσιου χρέους π.χ.), και των «εθνικών θεμάτων» (εντός εισαγωγικών) όπου «η διαφωνία αντιμετωπίζεται ως βλασφημία σε χώρο λατρείας» (όπως το Μακεδονικό, η μειονότητα της Θράκης κ.ά.), των οποίων το καλάθι διαρκώς μεγαλώνει, και αυτό είναι πολύ δυσάρεστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: