ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 26/2/2018



Για τη Novartis (από την παρέμβαση του Δ. Τζανακόπουλου στη Βουλή)

Η διαφορά μεταξύ της Κυβέρνησης και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης αποτυπώνεται σήμερα ανάγλυφα: Ο Πρωθυπουργός έκανε δεκτή την παραίτηση της κ. Αντωνοπούλου ύστερα από μια ομολογημένα λανθασμένη χρήση μιας διάταξης νόμου, για λόγους ευθιξίας.
Και ρωτώ: Πόσες μέρες αλήθεια θα περάσουν μέχρι οι φερόμενοι ως εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο Novartis να παραιτηθούν για τους ίδιους ακριβώς λόγους ευθιξίας; Πόσες μέρες θα περάσουν άραγε μέχρι ο κ. Μητσοτάκης να αποπέμψει τον Αντιπρόεδρο του κόμματός του, κ. Γεωργιάδη, τόσο για την υπόθεση Novartis όσο και για την άθλια και απαράδεκτη συμπεριφορά του απέναντι στον Πρωθυπουργό της χώρας;

Και πόσες μέρες θα περάσουν μέχρι να αναγνωριστεί η πολιτική ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας για όσα συνέβησαν στο χώρο του φαρμάκου από το 2000 έως το 2015; Αν θυμάμαι, καλά η ΝΔ ήταν στην κυβέρνηση από το 2004 έως το 2009 και από το 2011 έως το 2015. Έχει ευθύνη η ΝΔ για τον τρόπο με τον οποίον έγινε η διαχείριση των τιμών του φαρμάκου όλα αυτά τα 10 χρόνια που βρισκόταν στην κυβέρνηση;  Ναι ή όχι;

Μου κάνει πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης βρήκε το σθένος να έρθει εδώ να καταγγείλει τη σημερινή Κυβέρνηση για ηθικό έλλειμμα, όταν κρύβατε λίστες και στικάκια στα συρτάρια των Υπουργείων σας. Έχετε δάνεια 200 εκατομμυρίων ευρώ. Η κ. Αντωνοπούλου τις 12.000 ευρώ θα τις επιστρέψει, εσείς θα επιστρέψετε τα 200 εκατομμύρια που πήρατε από τις τράπεζες; Αυτά είναι τα μεγάλα ερωτήματα! Πρωταγωνιστήσατε σε κάθε μικρό και μεγάλο σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης, αλλά όταν έρχεται η ώρα να δώσετε λογαριασμό μιλάτε για σκευωρία, κουκουλοφόρους και πολιτικές διώξεις, απόπειρα εξόντωσης των πολιτικών αντιπάλων. Από ποιον; Από την ελληνική δικαιοσύνη; Από Έλληνες δικαστές; Να το πείτε.  Να έχετε το σθένος, όπως ο κ. Σαμαράς κατέθεσε μήνυση εναντίον εισαγγελικών λειτουργών, να βγείτε και να καταγγείλετε επί προσωπικού, λέγοντας συγκεκριμένα ονόματα, ποιοι είναι οι εισαγγελικοί λειτουργοί που τελούν εν συμπαιγνία με την ελληνική Κυβέρνηση. Έχετε το σθένος; Βγείτε και ξαναπείτε τα, κύριε Βορίδη, σας προκαλώ ευθέως. Βγείτε και πείτε τα αλλά με ονόματα. Να το πείτε με ονόματα. Πείτε τα ονόματα των Αντιεισαγγελέων του Αρείου Πάγου, της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, των Αντιεισαγγελέων Εφετών. Δείτε συνημμένη ολόκληρη την παρέμβαση.

Για την ανακοίνωση της ΝΔ σχετικά με τη συνάντηση Κ. Μητσοτάκη-Τζ. Πάιατ (άτυπο κυβερνητικό σημείωμα)

Σε επικοινωνία διπλωματικού συμβούλου του Πρωθυπουργού με τον Αμερικανό Πρέσβη, ο κ. Τζέφρι Πάιατ διευκρίνισε ότι κατά τη συνάντησή του με τον Κ. Μητσοτάκη ουδέποτε αναφέρθηκε στο εάν υπάρχουν ή όχι Έλληνες πολιτικοί στις έρευνες του FBI για το σκάνδαλο Novartis. Εξάλλου, δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί ως προς την ουσία της υπόθεσης, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διερεύνησή της τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ελλάδα.

Διάψευση δημοσιεύματος της εφημερίδας Φιλελεύθερος σχετικά με το σκάνδαλο Novartis από τον Π. Κουρουμπλή

Πρόκειται για μία ανώνυμη καταγγελία που την έκαναν σημαία. Το έγγραφο που εμφανίζεται να αποστέλει η πρώην εισαγγελέας Διαφθοράς Ελένη Ράικου στον αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωάννη Σέβη δεν είναι τίποτα άλλο παρά η καταγγελία του ανώνυμου μάρτυρα. Μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 δεν ήμουν πλέον υπουργός Υγείας. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για τις συζητήσεις με τους θεσμούς (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

Τα βασικά ζητήματα που θα συζητηθούν από τώρα και μέχρι τον Ιούνιο του 2018, είναι: πρώτον, το ζήτημα του ελληνικού χρέους, δεύτερον, το ζήτημα της συνολικής αναπτυξιακής στρατηγικής που πρέπει να παρουσιάσει η ελληνική κυβέρνηση και τρίτον, το θεσμικό πλαίσιο της εποπτείας της ελληνικής οικονομίας, μετά τον Αύγουστο του 2018. Σε ό,τι αφορά ειδικά το χρέος  υπάρχει τεχνική συζήτηση, έτσι ώστε να προσδιοριστούν οι λεπτομέρειες του λεγόμενου «γαλλικού μηχανισμού», δηλαδή της ρήτρας ανάπτυξης, η οποία σκοπεύει να φέρει πιο κοντά τις ευρωπαϊκές εκτιμήσεις για την ανάπτυξη με τις περισσότερο  απαισιόδοξες ή λιγότερο αισιόδοξες εκτιμήσεις που κάνει το ΔΝΤ. Νομίζω ότι αυτός ο μηχανισμός μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την επίλυση της σχετικής διαφωνίας μεταξύ των θεσμών. Και έχω βεβαιότητα ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2018 θα έχουν συγκεκριμενοποιηθεί περαιτέρω και όσο απαιτείται τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, τα οποία θα εφαρμοστούν μετά τον Αύγουστο του 2018, έτσι ώστε το χρέος της χώρας να γίνει βιώσιμο και να αποκατασταθεί πλήρως και οριστικά η εμπιστοσύνη των αγορών.

Εκτέλεση Κρατικού Προϋπολογισμού Ιανουαρίου 2018 (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)


Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο του Ιανουαρίου 2018, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.577 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πλεόνασμα 503 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2018, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και πλεονάσματος 839 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1.852 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 722 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 1.019 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 4.753 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 860 εκατ. ευρώ ή 22,1% έναντι του στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.148 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 361 εκατ. ευρώ ή 9,5% έναντι του στόχου. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Για την κατάσταση της οικονομίας και τις επενδύσεις (σημεία από τη συνέντευξη του Δ. Παπαδημητρίου)

Η αναβάθμιση από τη Moodys είναι χαρακτηριστική για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Πλέον τα εργαλεία αντιπαράθεσης της αντιπολίτευσης λιγοστεύουν καθώς φαίνεται ότι η ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας έχει καταστεί πειστική για τους διεθνείς παράγοντες. Δεν πρόκειται για ένα αναιμικό φαινόμενο, όπως κατά καιρούς είχε παρουσιαστεί σε διάφορες μικρές περιόδους πριν από το 2015 και δεν έπειθε κανέναν στο εξωτερικό. Τότε τα πάντα ήταν ρευστά, όλα στον αέρα, γι’ αυτό δεν έκλεισε και η αξιολόγηση το 2014. Σήμερα όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία έχει αποκτήσει μια πρωτοφανή σταθερότητα που δεν είχε για μια δεκαετία.   Το 2017 ήταν η μόνη χρονιά που όχι μόνο η ελληνική οικονομία παρουσίασε τέσσερα τρίμηνα ανάπτυξης, αλλά παράλληλα θα προσεγγίσουμε τα 4 δις Άμεσων Ξένων Επενδύσεων. Πρόκειται για αριθμό ρεκόρ, το οποίο δεν παραπέμπει στην εποχή της συγκυβέρνησης  ΝΔ-ΠΑΣΟΚ πριν από το 2015, όπως τεχνηέντως προσπαθούν πολλοί να πείσουν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Τέτοιους αριθμούς η ελληνική οικονομία έχει να δει από το 2006, δηλαδή από την εποχή της απόλυτης κανονικότητας.  Το 2017, οι ιδιωτικές επενδύσεις των μη χρηματοδοτικών εταιρειών βρέθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο για τα τελευταία έξι χρόνια, δηλαδή στα 9,9 δις ευρώ, δηλαδή ήδη 26% πάνω από τα χαμηλά επίπεδα του 2013 και 16% πάνω από αυτά του 2014.

Για την ανάπτυξη (σημεία από την ομιλία του Αλ. Χαρίτση)

Κινηθήκαμε άμεσα για τη διοχέτευση ουσιαστικής ρευστότητας στην οικονομία και τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και των επενδύσεων. Η Ελλάδα βρέθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της Ευρώπης στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων, ενώ είναι πρώτη στην αξιοποίηση των πόρων του «Σχεδίου Γιούνκερ», αφού έχουμε ήδη υπογράψει συμβάσεις άνω του 1,7 δισ. ευρώ, οι οποίες κινητοποιούν επενδύσεις που ξεπερνάνε τα 5,7 δισ. Ευρώ. Επιπλέον, οι συμφωνίες χρηματοδότησης που έχουμε συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έφεραν στην ελληνική οικονομία άλλα 2,5 δισ. ευρώ το 2017. Πρόκειται για ποσό ρεκόρ ως ποσοστό του ΑΕΠ για κάθε χώρα της Ε.Ε. το 2017. Προχωράμε στη δημιουργία εθνικής αναπτυξιακής τράπεζας, όπου μέχρι τέλος Ιουνίου θα είναι έτοιμο το πλαίσιο λειτουργίας της. Συστήσαμε μία σειρά από νέα χρηματοοικονομικά εργαλεία για την περαιτέρω χρηματοδότηση της οικονομίας και των επιχειρήσεων με στοχευμένο τρόπο. Μέσα από αυτά τα ταμεία διοχετεύονται στην οικονομία περισσότερα από 3 δισ. Ευρώ. Ήδη το καινοτόμο Ταμείο Συνεπενδύσεων έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του. Έχουν επιλεγεί μάλιστα οι πρώτες εταιρίες στις οποίες επενδύει. Αυτές τις μέρες υπογράφουμε με την ΕΤΕπ τη συμφωνία δανειοδότησης του νέου Ταμείου Υποδομών, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο Υποδομών θα κινητοποιήσει δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους που φτάνουν το 1 δισ. Ευρώ. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για την πΓΔΜ (από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

Τίποτα δεν έχει αλλάξει στην πολιτική και διαπραγματευτική τοποθέτηση της ελληνικής κυβέρνησης, σε σχέση με το ζήτημα του ονόματος: σύνθετη ονομασία, η οποία θα είναι για όλες τις χρήσεις και θα ισχύει έναντι όλων. Πράγμα το οποίο προϋποθέτει και τη συνταγματική αναθεώρηση εκ μέρους των γειτόνων μας, έτσι ώστε να βρούμε μια βιώσιμη, σταθερή και αμοιβαία πολιτική λύση, για την οποία θα μπορούν να αισθάνονται υπερήφανοι, και οι δύο λαοί.

Για την Τουρκία (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

- Το θέμα της τουρκικής προκλητικότητας απασχόλησε την άτυπη Σύνοδο Κορυφής, την προηγούμενη Παρασκευή στις Βρυξέλλες και οι τοποθετήσεις εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας της Ε.Ε. ήταν πάρα πολύ σαφείς υπέρ των θέσεων της Ελλάδας στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση. Η Ε.Ε. τοποθετήθηκε και δια του κ. Τουσκ, με ευθύτητα, υπέρ των θέσεων που εκφράζει η ελληνική Δημοκρατία. Και μάλιστα, υιοθέτησε αυτές τις θέσεις ως θέσεις της Ε.Ε.,  απηύθυνε αυστηρότατες εκκλήσεις στην Τουρκία να επιστρέψει στον δρόμο της πολιτικής συνεννόησης και της υπεύθυνης διπλωματίας. Η Τουρκία αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα, τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά, με κύριο θέμα την κινητικότητα σε ό,τι αφορά το Κουρδικό, πράγμα το οποίο επικαθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό και τη στάση της σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Η ελληνική κυβέρνηση είναι διαρκώς σε εγρήγορση. Παρακολουθεί πάρα πολύ στενά την κατάσταση και παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και στο πλαίσιο της Ε.Ε.

Σχετικά με τη Δήλωση Τουσκ (από την δήλωση του Ν. Κοτζιά):  Νομίζω ότι ήταν η πιο ακριβής και η πιο καλή δήλωση που έχει γίνει ποτέ από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, διότι καθιστά φανερό και σαφές ότι οι καλές σχέσεις γειτνίασης και ο σεβασμός του διεθνούς Δικαίου είναι η προϋπόθεση για οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πορεία  της Τουρκίας. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Για την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης

1. Από τον Δ. Τζανακόπουλο

Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα με την εκταμίευση της δόσης. Επρόκειτο για δύο τεχνικά ζητήματα, τα οποία, ούτως ή άλλως, δεν βρίσκονταν και στα χέρια της ελληνικής κυβέρνησης. Αντιθέτως, αφορούσαν το ΣτΕ, που προχώρησε κανονικά και μία τυπική παρακολούθηση της πορείας των πλειστηριασμών, εκ μέρους των θεσμών. Όλα πλέον προχωρούν κανονικά και δεν υπάρχει κανένα ζήτημα με την εκταμίευση της δόσης της τρίτης αξιολόγησης, η οποία πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς η τρίτη αξιολόγηση έχει ολοκληρωθεί. Δείτε στο συνημμένο ολόκληρη τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου.

2. Από την απάντηση του Μ. Ντράγκι στον Δ. Παπαδημούλη

Όλες οι συμφωνηθείσες δράσεις έχουν εφαρμοστεί. Δυο προαπαιτούμενα που αφορούν το Ελληνικό και τους πλειστηριασμούς, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων δυο εβδομάδων. Ειδικά το προαπαιτούμενο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, απαιτεί μια αξιολόγηση προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι θα υπάρχει συνεχής και απρόσκοπτη υλοποίηση χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς και περιορισμούς. Και γι’ αυτό τα όργανα θα καταλήξουν σε μια συγκεκριμένη αξιολόγηση για το αν έχει ολοκληρωθεί αυτό το προαπαιτούμενο, κατά τις αρχές Μαρτίου, αφού λάβουμε κάποιες συμπληρωματικές πληροφορίες από τις αρχές. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για το νομοσχέδιο περί ίδρυσης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (σημεία από την ομιλία του Κ. Γαβρόγλου)

Η πρωτοβουλία ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δεν είναι η απλή συνένωση των δύο ΤΕΙ. Είναι μια πρωτοβουλία εμβληματική όχι μόνο επειδή ιδρύεται ένα νέο Πανεπιστήμιο, αλλά επειδή μέσα από αυτό κατοχυρώνεται η λογική της αναβάθμισης των ΤΕΙ στη χώρα μας.

Η τεχνολογική εκπαίδευση θα αναβαθμιστεί με νεότερο διδακτικό προσωπικό, με νέα προγράμματα σπουδών, με νέα ερευνητικά προγράμματα. Και θα αναβαθμιστεί με την ανακατάταξη των γνωστικών πεδίων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δεν αλλάζουν και δεν θίγονται.  Οι Πολυτεχνικές Σχολές δίνουν διπλώματα 5ετούς φοίτησης και επιπέδου 7 με βάση την Ευρωπαϊκή κλίμακα προσόντων. Τα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια παρέχουν πτυχία 4ετούς φοίτησης επιπέδου 6.

Είναι η πρώτη φορά που καθιερώνονται διετή προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια, τα οποία θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. Αυτό που λέμε είναι ότι κάνουμε τα διετή προγράμματα λαμβάνοντας υπόψιν τους επιχειρηματικούς και παραγωγικούς φορείς για να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες που υπάρχουν. Είμαστε υποχρεωμένοι να μιλάμε με τις υγιείς επιχειρήσεις γιατί αυτές θα δημιουργήσουν και τις θέσεις εργασίας.

Ειδικά για φέτος το ποσοστό των αποφοίτων των ΕΠΑΛ που θα εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα είναι 8%. Αν υπολογίσετε το 5% που ισχύει συνολικά για τα Πανεπιστήμια και το 8% για το Π. Δυτικής Αττικής, έχουμε μια πολύ σοβαρή και γενναιόδωρη αύξηση του αριθμού των θέσεων για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Σε τρία χρόνια θα είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στο πλαίσιο της υποχρεωτικής 14χρονης εκπαίδευσης. Είναι ένα αίτημα διαχρονικό από τους εκπαιδευτικούς μας και από πολλές πλευρές της κοινωνίας.  Λένε ότι αυτό θα προκαλέσει συρρίκνωση των Παιδικών Σταθμών. Εγώ σας προκαλώ να φέρετε τους αριθμούς γιατί οι δικοί μας αριθμοί λένε ότι αυτό θα οδηγήσει στην αύξηση των Παιδικών Σταθμών. Σήμερα μένουν χιλιάδες παιδιά έξω από τους Παιδικούς Σταθμούς.

Αναβάθμιση και επέκταση της λειτουργίας των σχολείων των φυλακών (ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης)

 Μια νέα αρχιτεκτονική για την εκπαίδευση στις φυλακές εισάγεται με διάταξη του νομοσχεδίου για την «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» που εισάγεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.  Ήδη τα τελευταία 3 χρόνια έχουν δημιουργηθεί έξι (6) Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στις φυλακές Χανίων, Νιγρίτας, Μαλανδρίνου, Κέρκυρας, Νοσοκομείο Κρατουμένων Κορυδαλλού, Δομοκού και τρία (3) Δημοτικά Σχολεία στις φυλακές Κομοτηνής, Θηβών (γυναικών) και Ναυπλίου.  Το άρθρο 31 του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση και επέκταση της λειτουργίας των σχολείων των φυλακών» προβλέπει μεταξύ άλλων την ίδρυση σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας καθώς και τεχνικής εκπαίδευσης μεταγυμνασιακού ή μεταλυκειακού επιπέδου σε όλες τις φυλακές. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Για την Υγεία (από την ομιλία του Α. Ξανθού στο Περιφερειακό Συνέδριο Πελοποννήσου)
Έχει κλείσει  οριστικά και αμετάκλητα η συζήτηση περί κατάρρευσης του συστήματος υγείας. Είμαστε σε μια περίοδο που τα νοσοκομεία, με τις προσλήψεις ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού που προωθούνται εδώ και 2,5 χρόνια,  έχουν διασφαλίσει μια διαρκώς βελτιούμενη λειτουργία, τώρα είναι η ώρα να προωθηθούν κρίσιμες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που εκκρεμούν εδώ και χρόνια (π.χ. νέο μοντέλο  ΠΦΥ, διαπραγμάτευση τιμών σε νέα φάρμακα, νέο σύστημα προμηθειών κ.α) προκειμένου όλοι οι πολίτες να έχουν αξιόπιστη φροντίδα υγείας.
Είναι  κρίσιμο να προωθηθούν εξυγιαντικές παρεμβάσεις και να μπουν δικλείδες ασφαλείας για τη θωράκιση του συστήματος ώστε να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα του παρελθόντος που οδήγησαν στην κατασπατάληση πόρων και στο λεγόμενο “πάρτι” στο χώρο της υγείας.  Συγκεκριμένες παρεμβάσεις οι οποίες έχουν υλοποιηθεί/ δρομολογηθεί με στόχο τη θεσμική εξυγίανση του συστήματος:  η κατάργηση της Επιτροπής Τιμών στο Υπουργείο Υγείας, η  σύσταση της Επιτροπής Αξιολόγησης Φαρμακευτικής Καινοτομίας (ΗΤΑ), η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης για τα ακριβά φάρμακα, τα θεραπευτικά πρωτόκολλα, η δημοσιοποίηση δεδομένων από τη συνεργασία γιατρών- φαρμακευτικών εταιρειών κλπ. Για περισσότερα, δείτε εδώ και εδώ.
Για την Τοπική Αυτοδιοίκηση (σημεία από την ομιλία του Π. Σκουρλέτη στο Περιφερειακό Συνέδριο Πελοποννήσου)
Κατά τη διάρκεια του 2017, αξιοποιώντας τα τότε διαθέσιμα εργαλεία, το υπουργείο υπερτριπλασίασε τους συνολικούς εγκεκριμένους πόρους με περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ για έργα αντιμετώπισης της λειψυδρίας και των καταστροφών από θεομηνίες, στη βάση μιας νέας αντίληψης επί της διαδικασίας, η οποία βασίζεται σε περισσότερα αντικειμενικά κριτήρια. Οι προσπάθειες εντός του 2017 συμπληρώθηκαν με την έκτακτη απευθείας χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. ευρώ σε 85 μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς δήμους.
Επιπρόσθετα, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που δημιούργησε το Υπουργείο Εσωτερικών για το 2018 και μέχρι το 2022, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, προκειμένου οι παρεμβάσεις να διευρυνθούν, να αποκτήσουν πιο στοχευμένο χαρακτήρα και μετρήσιμα αποτελέσματα για την καθημερινότητα των πολιτών. Ενδεικτικά, τα Προγράμματα «ΦιλόΔημος Ι» και «ΦιλόΔημος ΙΙ», με προϋπολογισμό 500 και 240 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, για το 2018 θα χρηματοδοτήσουν την προμήθεια μηχανημάτων έργου, την κατασκευή Παιδικών Χαρών, έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, έργα αποκατάστασης ΧΑΔΑ, την αποκατάσταση δημοτικών κτηρίων, έργα αγροτικής οδοποιίας, συντηρήσεις σχολικών κτιρίων και άλλες δράσεις. Εντός αυτού του πλαισίου εκδόθηκαν οι πρώτες προσκλήσεις ύψους 110 εκατ. ευρώ προς τους δήμους,  για την συντήρηση των σχολικών κτιρίων (50 εκατ. ευρώ) και την προμήθεια μηχανημάτων (60 εκατ. ευρώ). Έχει σημασία ότι το 2018 είναι και το έτος της αύξησης της χρηματοδότησης των ΟΤΑ μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού, κατά περίπου 5%. Ταυτόχρονα, δρομολογείται η επανάληψη της χρηματοδότησης με 20 εκατ. ευρώ των μικρών νησιωτικών και ορεινών δήμων.  Επίσης, αυξήθηκαν τα χρηματικά διαθέσιμα του Προγράμματος Αυτοδιοίκηση – Κοινωνική Συνοχή – Ισόρροπη Ανάπτυξη (ΑΚΣΙΑ) για την εξόφληση υποχρεώσεων των δήμων, που προέρχονται από τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και διαταγές πληρωμής, σε 60 από 30 εκατ. ευρώ, με συνέπεια το συνολικό ποσό που έχει απορροφηθεί ή βρίσκεται στη διάθεση του προγράμματος να φτάνει τα 127 εκατ. ευρώ, από το 2017 που ξεκίνησε. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα λειτουργεί παράλληλα με το πρόγραμμα κάλυψης των Ληξιπροθέσμων οφειλών των ΟΤΑ προς τρίτους που είχαν προκύψει έως 30 Απριλίου 2016,  με συνολικό ύψος 326 εκατ. ευρώ. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Για τη σημερινή κινητοποίηση σωματείων στο Υπουργείο Εργασίας (από την ανακοίνωση του Υπουργείου)

Το Υπουργείο Εργασίας έχει θεσμικά προχωρήσει σε πρόσκληση και πραγματοποίηση τριμερούς συνάντησης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργοδοτών και των εργαζομένων στον κλάδο του θεάματος- ακροάματος, με σκοπό την έναρξη της συζήτησης για την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν εκπρόσωποι των εργοδοτών του κλάδου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ) και πρωτοβάθμια σωματεία- μέλη της. Με επιλογή των ηγεσιών τους, δεν συμμετείχαν το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) και ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος (ΠΜΣ). Στο πλαίσιο σημερινής κινητοποίησης του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου στο Υπουργείο Εργασίας, έγινε απόπειρά εισβολής στο Υπουργείο και προκλήθηκαν φθορές στην είσοδο. Η απόπειρα εισβολής έγινε από τα δύο σωματεία που είχαν αρνηθεί να προσέλθουν στην τριμερή συνάντηση. Επίσης, ούτε για σήμερα είχε ζητηθεί, ούτε είχε προκαθοριστεί ραντεβού με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η οποία τους πρότεινε να ορίσουν ημέρα συνάντησης. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (σημεία από την ομιλία του Β. Αποστόλου στο Περιφερειακό Συνέδριο Πελοποννήσου)

- Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης που υλοποιεί το ΥΠΑΑΤ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε. για τα 28 Κράτη – Μέλη, ξεπέρασε πλέον τον κοινοτικό μέσο όρο απορρόφησης πόρων, παρότι εγκρίθηκε ένα χρόνο αργότερα σε σχέση με τα προγράμματα των λοιπών κρατών. Είναι μάλιστα δεύτερο μεταξύ των κοινοτικών προγραμμάτων ως προς το ρυθμό αύξησης πληρωμών για το έτος 2017.
- Το σύνολο της δημόσιας δαπάνης των μέτρων που έχουν προκηρυχθεί ξεπέρασαν τα 2,3 δις €, ενώ περισσότερα από 3,8 δις € έχουν δεσμευθεί σε νέες προκηρύξεις και συνεχιζόμενα έργα, δηλαδή το 65% της δημόσιας δαπάνης του προγράμματος.

Για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς (από τον Β. Αποστόλου)

Μετά την ψήφιση του νόμου 4384/16 που αφορούσε τους συνεταιρισμούς, ξεκίνησε για πρώτη φορά στα χρονικά των συνεταιρισμών αταλάντευτη και χωρίς εκπτώσεις εφαρμογή του νόμου με τέσσερες στόχους:
· να δοθεί οριστικό τέλος στους συνεταιρισμούς «σφραγίδες». 2.000 συνεταιρισμοί με απόφαση δικαστηρίου θα οδηγηθούν σε λύση.
· όσοι ενεργοί συνεταιρισμοί απομείνουν να λειτουργούν σύμφωνα με τον νόμο και τις συνεταιριστικές αρχές . 152 συνεταιρισμοί με 44.000 μέλη πραγματοποιούν 1.026.000 τζίρο.
· να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη των αγροτών, απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική τους μεγέθυνση
· να δημιουργήσουν οργανώσεις παραγωγών για την καλύτερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και την βελτίωση των αγροτικών εισοδημάτων. Ήδη θα ξεπεράσουν σύντομα τις 250 οργανώσεις παραγωγών σε όλη την χώρα. Δείτε εδώ για περισσότερα.

67 εκατ. ευρώ στην Θεσσαλία για αποκατάσταση των ζημιών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (από την ανακοίνωση του αναπλ. Υπ.Οικονομίας)

Με απόφαση του Αλέξη Χαρίτση, ενισχύεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας με 67 εκατ. ευρώ, από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), για έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν τα  έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία έπληξαν την περιοχή, τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Τα έργα αφορούν κυρίως, την ενίσχυση της αντιπλημμυρικής προστασίας καθώς και επισκευές  του επαρχιακού  και αγροτικού οδικού  δικτύου που υπέστη σημαντικές ζημιές  από τις καταστροφικές πλημμύρες στους νομούς  Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: