ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Κλείνει το εργοτάξιο της VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας;



Στο κέντρο ο πρόεδρος του σωματείου της Vinci Θεόδ. Τσελέπης


Σταματούν στην Πάτρα οι εργασίες του δρόμου Κόρινθος-Τσακώνα!

Με ανάρτηση πανό στο χώρο του εργοταξίου της VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας, την ερχόμενη Τρίτη, απαντούν οι εργαζόμενοι του σωματείου «Γαλαρία» στην τρομοκρατία που υφίστανται από την πλευρά της Κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού.
Κλιμακώνοντας δε, τον αγώνα τους, στις 7 και 8 Οκτωβρίου θα ανοίξουν τα διόδια, με συναυλία στην οποία θα συμμετάσχουν καλλιτέχνες και αυτό ως απάντηση στην τακτική της κοινοπραξίας που έχει να πληρώσει μισθούς ακόμη και από επτά μηνών, σε εργαζόμενους που δουλεύουν επί 10 ώρες την ημέρα, σε συνθήκες τρομοκρατίας και απειλών. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα 7 μέλη του Δ.Σ. έχουν απολυθεί τα 4, καθώς και όλη η Ε.Ε., ενώ και στα εναπομείναντα 3 μέλη απαγορεύουν να εργαστούν, να βρεθούν στο χώρο του εργοταξίου ή να έρθουν σε επαφή με τους συναδέλφους τους. Τα παραπάνω ανέφεραν σε συνέντευξη που παραχώρησε το Σωματείο, στα γραφεία του ΕΚ Πάτρας.
Παράλληλα στόχος του Σωματείου είναι αποτρέψει την ματαίωση του έργου, που με ευθύνη της εργοδοσίας και των 25 τραπεζών (14 ξένες και 11 ελληνικές) έχει βαλτώσει από μηνών και σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο ο Διευθυντής του έργου εντέλλεται εντός Σεπτεμβρίου να αποχωρήσει από το εργοτάξιο, αφού – σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων – η εταιρεία κλείνει, τα μηχανήματα πωλούνται και  «εμείς απλώς χρησιμεύουμε στην συντήρησή τους».  Από τους 400 εργαζόμενους του συγκεκριμένου εργοταξίου έχουν απομείνει 40, ενώ στους πέντε άξονες του έργου από τους επτά χιλ. εργάζεται σήμερα το 1%, καθώς από τον προηγούμενο Νοέμβρη έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, παρά την υποχρέωση που είχαν αναλάβει. Παράλληλα το ελληνικό δημόσιο είναι το μόνο που πληροί την συμβατική του υποχρέωση. Από δε τον Ιούνιο το έργο έχει σταματήσει οριστικά, με την αιτιολογία ότι μειώθηκε η κυκλοφορία οχημάτων και η αντίστοιχη είσπραξη διοδίων. Όμως αυτό δεν προβλέπεται από την σύμβαση. Πολύ περισσότερο που η σύμβαση ορίζει ότι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση οι ίδιοι (αρ. ΦΕΚ 279/20.12.07).
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη τα έσοδα της εταιρείας τον Ιούλιο του 10 έφταναν τα 150 εκ. ευρώ. Τώρα πλησιάζουν τα 190, την στιγμή που το ελληνικό δημόσιο έχει διαθέσει τα 244 από 550 εκ. ευρώ που του αναλογούν για την κατασκευή. Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία είναι ήδη κερδοφόρα.
Ακόμη και εάν βρεθεί λύσει, θα είναι προσωρινή και η επανεκκίνηση του έργου θα γίνει την ερχόμενη Άνοιξη, με σκοπό την κατασκευή του έργου μέχρι την Πάτρα μόνον και για το υπόλοιπο κομμάτι η κοινοπραξία σκοπεύει να ζητήσει την συνομολόγηση νέας σύμβασης.
Είναι ορατό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να προσφύγει ζητώντας ακύρωση της σύμβασης, προκειμένου να διεκδικήσει την παραχώρηση των δρόμων από το δημόσιο και για τα επόμενα 40 χρόνια να εισπράττει τα διόδια.
Είναι ορατό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να προσφύγει ζητώντας ακύρωση της σύμβασης, προκειμένου να διεκδικήσει την παραχώρηση των δρόμων από το δημόσιο και για τα επόμενα 40 χρόνια να εισπράττει τα διόδια.

                                     
Δείτε το Βίντεο


ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ «Χ» ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Ένα σκοτεινό σημείο της σύμβασης είναι αυτό του «Ανεξάρτητου Μηχανικού» που είναι και ο επιβλέπων  της πορείας του έργου, πλην όμως αυτός ο Μηχανικός είναι παράλληλα και μισθωτός των εταιρειών που καλείται από την σύμβαση να τις ελέγχει. «Αυτό αποτελεί μια μεγάλη απάτη» είπε ο πρόεδρος του σωματείου Θόδωρος Τσελέπης. Ακόμη σημείωσε ότι η σύμβαση  σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε από την σημερινή κυβέρνηση και την ΝΔ. Αξιοσημείωτο ακόμη είναι ότι ο γ.γ. του τότε υπουργού Σουφλιά σήμερα είναι στέλεχος της «Ολυμπίας Οδού». Ακόμη προεβλέπετο ότι οι απαλλοτριώσεις θα είχαν τελειώσει σε ένα χρόνο, πράγμα αδύνατο για τα ελληνικά δεδομένα και τούτο άνοιξε την πόρτα για αποζημειώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Επίσης το κόστος προϋπολογίστηκε ότι θα ανέλθει στα 2,177 δις. ευρώ και η συμβολή της κοινοπραξίας θα είναι 7%, το 32% από εισπράξεις διοδίων, το 20% από επιδότηση ελληνικού κράτους και Ε.Ε. και 41% από τραπεζικά δάνεια. Στην σύμβαση του 07 ομολογείται ότι το 2022 θα έχει κατασκευαστεί ο δρόμος και επί 15 χρόνια παραχωρείται στην εταιρεία με υποχρέωσή της να αποδίδει το 93% των εσόδων από τα διόδια. Πλην όμως με την ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης όλα πάνε να αλλάξουν και παρόλο που το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει οι οδηγοί καλούνται να πληρώνουν διόδια για έναν ευρωπαϊκό δρόμο που δεν υφίσταται! 
Και κάτι τελευταίο. Οι τράπεζες δάνεισαν χρήματα στους εργολάβους με επιτόκιο 1% έως 1,5%. Τώρα που τα επιτόκια ανέβηκαν ζητούν από το κράτος να πληρώσει τη διαφορά! Έτσι θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ανά χιλιόμετρο, όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει δώδεκα φορές λιγότερο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: