ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017

Πρόεδρος ΟΛΠΑ: Ενοικιάσεις και όχι πωλήσεις λιμανιών




Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» και παραχώρησε μια συνέντευξη εφ' όλης τη ύλης για το εμπορικό λιμάνι, το θαλάσσιο μέτωπο, την αξιοποίηση του πρώην εργοστασίου της Πειραϊκής-Πατραϊκής, αλλά και για το υδατοδρόμιο τα Πάτρας.
 
Η παραχώρηση δραστηριοτήτων είναι η πολιτική, που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας, για την αξιοποίηση των λιμανιών της Ελλάδας και όχι η πώληση, βάζοντας τέλος στο μοντέλο της ιδιωτικοποίησης. Αυτό το πλάνο περιλαμβάνει και το λιμάνι της Πάτρας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» σημειώνοντας ότι  «μέχρι σήμερα καλείτο ο παραχωρησιούχος να επενδύσει. Αυτό το καινούργιο, που προκύπτει, είναι ότι θα κληθούν κάποιες εξειδικευμένες εταιρείες ή επενδυτές να βάλουν και κάποια κεφάλαια. Και αυτό μπορεί να συνεπάγεται μιας μεγαλύτερης διάρκειας παραχώρησης» εξήγησε ο πρόεδρος του ΟΛ.ΠΑ.
 
Πρωτίστως θα γίνει μια μελέτη από το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα δείξει ποια λιμάνια και σε ποιους τομείς έχουν μια αναπτυξιακή προοπτική για να προχωρήσει η διαδικασία των παραχωρήσεων. Αυτή η μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ, που θα αφορά και τα 10 λιμάνια, που έχουν απομείνει, αλλά και το κάθε ξεχωριστά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 3ο τρίμηνο του 2017.
 
«Αμέσως μετά θα πάει το ΤΑΙΠΕΔ σε κάποιες παραχωρήσεις σε αυτά τα λιμάνια με επιμέρους δραστηριότητες, με διαδικασίες, που και σήμερα γίνονται, ίσως όμως θα έχουν λίγο μεγαλύτερο χρόνο οι παραχωρήσεις, και μετά  όλα τα άλλα τμήματα και τα λιμάνια, θα περάσουν στην συνέχεια στο Υπερταμείο» σημείωσε ο κ. Κοντοές. 
 
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ
 
Η προοπτική του λιμανιού της Πάτρας είναι στις εμπορευματικές μεταφορές, και ο ΟΛΠΑ δεν το θέλει μόνο να αναπτυχθεί η εταιρεία, αλλά το θέλει γιατί ο ως δημόσιος συμφέροντος εταιρεία, υπηρετεί την τοπική και εθνική οικονομία. «Είναι κατεπείγον αίτημα του λιμανιού, αλλά είναι και στον σχεδιασμό του Υπ. Ναυτιλίας, να κατασκευαστεί το εμπορευματικό κομμάτι. Ο τρόπος, που θα χρηματοδοτηθεί είναι ένα ερώτημα, που το διερευνούμε, όπως και τα υπουργεία ναυτιλίας και μεταφορών και δικτύων, γιατί τέτοιου είδους παρεμβάσεις δεν είναι αποκλειστική αρμοδιότητα, του λιμένα».
 
Ο πρόεδρος του οργανισμού λιμένος Πατρών ξεκαθάρισε ότι το εμπορικό λιμάνι το θέλουν, αλλά ο τρόπος χρηματοδότησης δεν έχει καθορισθεί ακόμα. «Θα μπορούσε να είναι μέρη από ευρωπαϊκούς πόρους, από ευρωπαϊκά προγράμματα, από τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ή ακόμα και από το πακέτο Γιουνκερ με εμπλοκή ιδιώτη. Όλα αυτά εξετάζονται ώστε να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος και ο ταχύτερος για την κατασκευή του εμπορικού τμήματος, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία του λιμανιού μας» υπογράμμισε ο κ. Κοντοές.
 
Μάλιστα αυτό, που τονίστηκε από τον πρόεδρο του ΟΛ.ΠΑ. είναι ότι θα πρέπει να φτάσει σύντομα και το τρένο στο λιμάνι, για αυτό τον λόγο σε όλες τις συσκέψεις, που γίνονται για αυτό το θέμα, η διοίκηση έχει καταστήσει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι «η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων πρέπει το ταχύτερο δυνατόν να φθάσει στο νέο λιμάνι , καθώς θα βοηθήσει και την κατασκευή του νέου τμήματος και να θεμελιωθεί η βιωσιμότητα του εμπορικού τμήματος μέσω αυτής της εξίσωσης,που απαιτούν οι Ευρωπαίοι» .

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
 
Αναφορικά με το αίτημα της πόλης για την παραχώρηση του παραλιακού μετώπου, εκκρεμούν κάποιου διαδικαστικού τύπου πράξεις. Όσον αφορά τον οργανισμό λιμένος ότι ήταν και αφορούσε τις δικές του αρμοδιότητες έχουν ήδη γίνει. Το Υπουργείο Οικονομικών και ο Δήμος Πατρέων είναι που θα πρέπει να κάνουν την σχετική σύμβαση μεταξύ τους. Το θέμα κάποιων υπουργικών αποφάσεων, που θα πρέπει να γίνουν κατ΄εξουσιοδότηση νόμου, λύνεται από το Υπ. Ναυτιλίας εντός του Ιουλίου και όπως όλα δείχνουν μέσα στον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί και τυπικά η οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου των 3,5 χιλιομέτρων στην πόλη της Πάτρας. «Το Υπ. Οικονομικών και ο Δήμος Πατρέων πρέπει να ολοκληρώσουν τις τελευταίες διοικητικές πράξεις , που απαιτούνται μέσω της κτηματικής υπηρεσίας , να συνταχθεί ένα κείμενο σύμβασης παραχώρησης και να υπογραφεί» τόνισε ο κ. Κοντοές.
 
ΠΕΙΡΑΪΚΗ-ΠΑΤΡΑΪΚΗ
 
«Είναι μεγάλη συζήτηση για το πώς θα αξιοποιήσει ο ΟΛΠΑ τα περιουσιακά του στοιχεία. Υπάρχουν διάφορα σχέδια αλλά δεν είναι κάτι οριστικοποιημένο» επεσήμανε ο πρόεδρος του οργανισμού για το πρώην εργοστάσιο της Πειραϊκής-Πατραϊκής. Να σημειώσουμε ότι η προηγούμενη διοίκηση είχε προχωρήσει σε ένα σχεδιασμό, με το κτίριο των γραφείων της πρώην εργοστασίου να αναμορφωθεί και να δοθεί στην αστυνομία, και κάποια άλλα κτίρια να δοθούν για τοπικές ανάγκες , ως εκθετήριο για τοπικά προϊόντα.
«Αυτή η επένδυση όταν εμείς αναλάβαμε , ήταν μέσω ενός προγράμματος, το οποίο έληξε, και δεν υπήρξε η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί αυτή η επένδυση. Ακόμη όμως κι αν υπήρχε η δυνατότητα χρηματοδότησης , κατά την άποψή μας, ήταν ασύμφορη και μη βιώσιμη, και επομένως έχουν αλλάξει οι προσανατολισμοί. Κατά την άποψή μας εκεί μπορεί να δημιουργηθεί ένα μικρό εμπορευματικό κέντρο, που θα εξυπηρετήσει ανάγκες του λιμένος στο μέλλον, αλλά αυτό είναι ακόμα πρόωρο για να το πούμε και να το στοιχειοθετήσουμε» ανέφερε ο πρόεδρος του οργανισμού λιμένος Πατρών. 

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
 
Στο τελικό στάδιο διαβούλευσης με τις εποπτεύουσες αρχές  βρίσκεται ο ΟΛΠΑ, για ένα σχέδιο, που έχει ετοιμάσει για το υδατοδρόμιο της Πάτρας και την σύνδεση της πόλης με νησιά του ιονίου με υδροπλάνο.  «Αυτό το βήμα είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών του υδατοδρομίου. Το αν θα υπάρξουν φέτος δοκιμαστικές ή όχι πτήσεις, δεν είμαι σε θέση να σας το πω, θέλω να το ελπίζω όμως» τόνισε ο κ. Κοντοές.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΤΡΑΣ
 
Καθημερινή είναι η πολιορκία του λιμανιού της Πάτρας από τους μετανάστες, οι οποίοι καθημερινά με διάφορους τρόπους προσπαθούν να «τρυπώσουν» εντός της λιμενικής ζώνης, με σκοπό να καταφέρουν να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό, που θα ταξιδέψει με πλοίο της γραμμής Πάτρα-Ιταλία. Μπορεί η αστυνομική παρουσία να είναι αυξημένη πέριξ του λιμανιού, αυτό όμως φαίνεται να μην πτοεί τις προσπάθειές του.
«Εμείς σχεδιάζουμε να βελτιώσουμε και τις υποδομές με την κατασκευή ενός δεύτερου φράχτη εντός του λιμένα, παράλληλου προς την εξωτερική περίφραξη και σε απόσταση περίπου 10 μέτρων, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος επιτήρησης, εκεί, όπου θα ανακόπτεται η πίεση προς το λιμάνι» επεσήμανε ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ.
 
 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και από το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας και εντός του έτους θα αρχίσει να κατασκευάζεται.
Δημοσίευση σχολίου