Σήμερα θα συζητηθεί στην Κάτω Αχαΐα η
σύναψη προγραμματικής σύμβασης της 2ης Διαχειριστικής Ενότητας, του
Δήμου Πατρέων και του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, για την διαχείριση των
απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Φλόκα.
Πρόκειται για μια πρόσκληση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και
Τουρισμού, με τίτλο «Δράσεις για την ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών
αποβλήτων». Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Σπύρος Τραχάνης μίλησε “Στο Κόκκινο
Πάτρας 107,7” για την πρόσκληση του Υπουργείου, η οποία απευθυνόταν
στους δήμους και στους φορείς διαχείρισης στερεών αποβλήτων, ζητώντας
τους να καταθέσουν προτάσεις για διάφορα έργα, τα οποία θα
χρηματοδοτηθούν μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020:
“Ο ΧΥΤΑ Φλόκα πρέπει να μπει στην πρόσκληση. Ζητά να φτιάξει
μια μονάδα επεξεργασίας των απορριμμάτων 53.000 τόνων, η οποία θα
εξυπηρετήσει τον Δήμο Δυτικής Αχαίας, τον Δήμο Ερυμάνθου και τον Δήμο
Πατρέων, σε ένα μεγαλο κομμάτι του. Σε αυτή την πρόταση θα υπάρχουν και
διάφορα υποέργα, όπως η μονάδα κομποστοποίησης. Πιστεύουμε ότι θα
φτιάξουμε αυτή την μονάδα και θα λύσουμε , για τα επόμενα χρόνια, το
πρόβλημα των απορριμμάτων για τις περιοχές αυτές.”
Σύμφωνα με τον κ. Τραχάνη ο δεύτερος ΦΟΔΣΑ δεν έχει την τεχνική
επάρκεια, γιατι δεν έχει υπαλλήλους. Εκ των πραγμάτων θα πρέπει να
υπάρξει συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων ,για αυτό τον λόγο αύριο θα
συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο η προγραμματική σύμβαση:
“ Σε όλα αυτα, ο κύριος φορέας του έργου, έχει πάρει απόφαση
ότι εμείς θέλουμε να συνεργαστούμε με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου
Πατρέων, που θα μας κάνει όλο αυτό το μεγάλο κομμάτι της δουλειάς, να
υποβάλλουμε το αίτημα στην πρόταση, που έχει ανοίξει και ο Δήμος Δυτικής
Αχαίας, με ένα άλλο κομμάτι, που ορίζεται με σαφήνεια στην
προγραμματική.
Εμείς έχουμε μπει σε μια τροχιά καλής συνεργασίας και με
τον Δήμο Πατρέων και με τον Ερύμανθο, αλλά και η Δυτική Αχαία, η οποία
έχει δείξει δείγματα γραφής σχετικά με την διαχείριση των απορριμμάτων ,
όχι μόνο σε επίπεδο νομού, αλλά και όμορων νομών .Για παράδειγμα με τον
Πύργο, που πήραμε 2.600 τόνους, όταν είχε τεράστια ανάγκη.”
Ο καινούργιος ΠΕΣΔΑ, που έχει εγκριθεί αναφέρεται κατηγορηματικά στο το
τι πρέπει να γίνει για την διαχείριση των απορριμμάτων. Με τον νέο
τρόπο ο όγκος θα μειωθεί με την διαλογή, καθώς προβλέπονται οικιακοί
κομποστοποιητές, καφέ κάδοι και ανακύκλωσης. Ουσιαστικά θα ξεκινήσει μια
άλλη διαχείριση των απορριμμάτων στους Δήμους:
“Με τον προηγούμενο ΠΕΣΔΑ στον Χυτα Φλόκα είχε οριστεί ένα
εργοστάσιο 150.000 τόνων . Αυτή την στιγμή εμείς λέμε ΟΧΙ σε ένα
εργοστάσιο γίγαντα, γιατι είναι κάτι το τρομακτικό για την περιοχή μας
και πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας το τι συνεπάγεται αυτό.
Ναι μεν
πρέπει να διαχειριστούμε τα απορρίμματα, αλλά θα βλέπουμε πάντοτε και
τον παράγοντα άνθρωπο, περιβάλλον, τι μπορούμε να προσφέρουμε, πόσο
καλύτερα μπορούμε να το κάνουμε αυτό, που κάνουμε.”
Παρόλα αυτά, η πρόταση συγκεντρώνει την αντίδραση των άλλων παρατάξεων, με τον κ. Τραχάνη να απαντά ότι: “η αντιπολίτευση δεν έχει καταλάβει καλά τα πράγματα, και στο δημοτικό συμβούλιο αυτά θα εξηγηθούν καλύτερα”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου