EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ |
«Για όλα φταίει κάποιος άλλος. Και στο βάθος ΣΥΡΙΖΑ» είναι η σύνοψη της ανακοίνωση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη αναφορικά με το διεθνές ρεζίλι για τη χώρα μετά το άρθρο του Economist που ασκεί κριτική στο «τσιμέντωμα» της Ακρόπολης.
Όπως τονίζει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου «πώς να τολμήσει η κ. Μενδώνη να απαντήσει στον Economist; Πώς να τολμήσει να εξηγήσει το “τσιμέντωμα” της Ακρόπολης; Έτσι πιστή στην πάγια τακτική της κυβέρνησης, απαντάει στον Εconomist μέσω … «Μπράλου». Για όλα φταίει κάποιος άλλος. Και στο βάθος ΣΥΡΙΖΑ».
«Εδώ φταίει το χιόνι που τόλμησε να πέσει μέρα, δεν θα φταίει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. για τον Economist, που με άρθρο του ασκεί κριτική στο “τσιμέντωμα” της Ακρόπολης;».
Σημειώνεται ότι το θέμα που τιτλοφορείται «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτίρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη», διασύρει την Ελλάδα και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών τις οποίες καλύπτει με την πανδημία.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το βρετανικό δημοσίευμα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ εργαλειοποιεί φράση του Economist «προκειμένου να εκθέσει τη χώρα και να επιτεθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού».
Η ίδια κάνοντας λόγο για υπονόμευση και μικροπολιτικές σκοπιμότητες της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφέρει ότι «τα έργα στην Ακρόπολη παρουσιάστηκαν και αξιολογήθηκαν θετικά από τους συμμετέχοντες στην “7η Διεθνή Συνάντηση για την αποκατάσταση των μνημείων Ακροπόλεως”, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2021, στην Αθήνα.
Από την πλευρά της η πρωτοβουλία Ακρόπολη ΣΟΣ / Acropolis SOS σχολιάζει τη μετάφραση που έκανε το υπουργείο Πολιτισμού.
Δήλωση της Τομεάρχης Πολιτισμού Σίας Αναγνωστοπούλου
«Ακόμα μια διεθνής ''διάκριση'' για την καταστροφή της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, απέσπασε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αυτή τη φορά από τον βρετανικό τύπο. Το Economist κατατάσσει την Ακρόπολη στα μνημεία που «καταστράφηκαν» στην διάρκεια της πανδημίας.
Ανάμεσα στην αλβανική κυβέρνηση που κατέστρεψε το Εθνικό Θέατρο στα Τίρανα για να μετατραπεί σε βιομηχανικό χώρο και το Όσλο που κατέστρεψε μινιμαλιστικό έργο της δεκαετίας του ’60, η Ελλάδα κερδίζει τα πρωτεία για τις αμφίβολες «τσιμεντένιες» παρεμβάσεις στην Ακρόπολη.
Η Υπουργός Πολιτισμού είναι υπόλογη στην κοινωνία και στην ιστορία γι αυτή την ανεπανόρθωτη καταστροφή, αλλά και για την στάση βαθιάς απαξίωσης της πολιτικής ευθύνης και λογοδοσίας των πεπραγμένων της, με τραγικές συνέπειες για την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Άξιος ο μισθός της λοιπόν, αφού κατάφερε να διασύρει την χώρα και τα ιστορικότερα μνημεία της στη διεθνή κοινότητα!».
Economist για Ακρόπολη: Παρομοιάζει το τσιμέντωμα της Μενδώνη με την καταστροφή από τον Ξέρξη
Οι επεμβάσεις που έκανε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Ακρόπολη και τον χώρο του Παρθενώνα παρομοιάζονται από τον Economist ευθέως με την πλήρη καταστροφή των Αθηνών από τον Ξέρξη τον Σεπτέμβριο του 480 π.Χ., αμέσως μετά την μάχη των Θερμοπυλών και πριν την ναυμαχία της Σαλαμίνας. Τότε οι δυνάμεις του Πέρση βασιλιά είχαν ισοπεδώσει την πόλη, αλλά και την Ακρόπολή της, καταστρέφοντας τον παλιό, αρχαϊκό ναό της Αθηνάς και τον παλιό, «πρώτο» Παρθενώνα που είχε αρχίσει να χτίζεται μετά την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα κατά των δυνάμεων του Δαρείου το 490 π.Χ.
Το θέμα που τιτλοφορείται «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτίρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη», διασύρει την Ελλάδα και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών υπό το «παραπέτασμα καπνού» της πανδημίας, αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις αμφιλεγόμενων καταστροφών ιστορικών κτιρίων στην Ευρώπη, που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών, όπως η κατεδάφιση του παλιού Εθνικού Θεάτρου στα Τίρανα και του μοναδικού y-Block στο μινιμαλιστικής αισθητικής του 1960 συγκρότημα κυβερνητικών κτιρίων του Όσλο.
Η διατύπωση που επιλέγει ο Economist, είναι χαρακτηριστική για το πώς αντιλάμβάνεται την Μενδώνη και τις επιλογές της στην πανδημία. «Ενώ η προσοχή είχε αποσπαστεί, οι Αρχές υλοποίησαν αμφιλεγόμενες επεμβάσεις. Πάρτε την Ακρόπολη (ο Ξέρξης το έκανε). Κατά το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020, οικοδόμοι τσιμεντώστρωσαν πλατιούς διαδρόμους ανάμεσα στους ναούς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου