Για
την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης
Η επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης
αποτελεί νόμιμο και αναφαίρετο κυριαρχικό δικαίωμα της Ελλάδος, σύμφωνα με το
διεθνές δίκαιο. Η σχετική απόφαση για επέκταση εναπόκειται αποκλειστικά στην
Ελλάδα, η οποία έχει το δικαίωμα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα όποτε και
όπως η ίδια κρίνει. Το δικαίωμα αυτό
ισχύει απαρεγκλίτως και δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση ή υπό διαπραγμάτευση με
τρίτους.
Το αυτό ισχύει ασφαλώς για όλη την επικράτεια. Αυθαίρετες
ερμηνείες του διεθνούς δικαίου και απειλές βίας από την πλευρά της Τουρκίας,
όπως και η αμφισβήτηση των νομίμων δικαιωμάτων της χώρας μας, ούτε αλλάζουν το
γεγονός αυτό, αλλά ούτε συμβάλλουν στις σχέσεις καλής γειτονίας.
Για τη σύσκεψη του πρωθυπουργού
στο ΥΠΕΞ (κυβερνητικές πηγές)
Στη σύσκεψη συζητήθηκε το θέμα της σταδιακής
επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης, αρχής γενομένης από το Ιόνιο. Ειδικότερα,
αποφασίστηκε να εξεταστεί πώς θα γίνει ενημέρωση και διάλογος με τα πολιτικά
κόμματα για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει συντεταγμένα στην άσκηση
του κυριαρχικού δικαιώματος της χώρας, ενώ θα εξεταστεί η σύγκληση του ΕΣΕΠ,
ενδεχομένως και σε διευρυμένη σύνθεση. Ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή η διαδικασία
να μην προχωρήσει με Προεδρικό Διάταγμα, αλλά με την κατάθεση σχετικού
νομοσχεδίου στη Βουλή. Ο πρωθυπουργός αποφάσισε τη σύγκληση του Επιστημονικού
Συμβουλίου του υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να συζητηθούν οι πτυχές του
θέματος. Ακόμα, έδωσε οδηγίες για απάντηση σε δηλώσεις και τοποθετήσεις που
έγιναν εκ μέρους της τουρκικής κυβέρνησης, αφού ενημερώθηκε για τις πρόσφατες
εξελίξεις. Στη σύσκεψη αναλύθηκαν,
επίσης, οι γενικότερες εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και ο
πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το σημείο στο όποιο βρίσκονται οι διερευνητικές
συνομιλίες, ενώ έδωσε οδηγίες, για προετοιμασία επίσκεψής του στην Τουρκία σε
συνέχεια σχετικής πρόσκλησης του Προέδρου Ερντογάν. Τέλος, ο κ. Τσίπρας
ενημερώθηκε αναλυτικά για την πορεία των διαπραγματεύσεων με την Αλβανία και
συζήτησε για την έναρξη στρατηγικού διαλόγου με τις ΗΠΑ και τις πτυχές του,
καθώς και για το επικείμενο ταξίδι του στη Ρωσία. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για την κατάσταση της οικονομίας
Δείτε συνημμένο το δελτίο
του τμήματος για τις εξελίξεις στην οικονομία κατά το χρονικό διάστημα από την
1η μέχρι και τις 22 Οκτωβρίου.
Για τον
Φάκελο της Κύπρου (από τη συνέντευξη του Ν. Βούτση)
Αύριο θα επιδώσουμε τους
πρώτους τέσσερις τόμους από 600 σελίδες. Θα ακολουθήσουν, επί δύο χρόνια,
εκδόσεις, θα είναι 30 τόμοι με το υλικό που είχε εξεταστεί από τη Βουλή πριν 33
χρόνια και το οποίο ανοίξαμε με τον πρόεδρο της Βουλής της Κύπρου, τον κ.
Ομήρου. Μετά την παράδοση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό, τους
πολιτικούς αρχηγούς κ.ά., θα αναρτηθούν σε κοινή θέα. Είναι μία εξαιρετική
δουλειά, βεβαίως με δύο υποσημειώσεις: Αφενός ότι αυτό το υλικό μαζεύτηκε μετά
από 11 χρόνια από την τραγωδία, αφετέρου ότι υπήρξαν αυτές οι δεκαετίες σιωπής
που έχουν δημιουργήσει ένα επιπλέον τραύμα. Αυτό δίνει μια ακόμα δυνατότητα να
μαζευτούν μαρτυρίες και υλικό που υπάρχει στην Κύπρο, ώστε να είναι στη διάθεση
των επιστημόνων και των πολιτικών για να μπορεί το δράμα να μελετηθεί σε βάθος.
Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να μαζευτεί όλο αυτό το υπάρχον υλικό. Δεν θα
λείπει ούτε μια λέξη από όλο το υλικό που είχε μαζευτεί από το 1986, από την
εξεταστική επιτροπή, πλην όμως δεν υπήρξε ποτέ πόρισμα της Βουλής. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Για τη
πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ψήφο αποδήμων
Η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού είναι ένα
πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά την πολιτεία και τη δημόσια
συζήτηση. Απέκτησε, όμως, ακόμη μεγαλύτερη σημασία τα τελευταία χρόνια της
κρίσης όπου δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, ιδίως από τις νεότερες γενιές
αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό. Είναι χρέος μας να
εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο ώστε να διασφαλίσουμε τη δυνατότητα συμμετοχής
αυτών των ανθρώπων στην πολιτική ζωή και τα δημόσια πράγματα της χώρας μας και
να ενισχύσουμε τους δεσμούς τους με την Ελλάδα. Για τον σκοπό αυτή η Κυβέρνηση
προχώρησε στη συγκρότηση, για πρώτη φορά, αυτής της ειδικής επιτροπής
εμπειρογνωμόνων προκειμένου να εξετάσει σε βάθος το ζήτημα και να
εισηγηθεί τις βέλτιστες δυνατές λύσεις με βάση τις επιταγές του Συντάγματος. Η
Επιτροπή λειτουργεί εντός αυστηρού χρονοδιαγράμματος και πρέπει να παραδώσει το
πόρισμά της το αργότερο εντός πέντε μηνών. Επειδή όμως η επόμενη χρονιά είναι
μία εκλογική χρονιά, στόχος μας είναι να καταλήξει στα συμπεράσματά της πιο
πριν, τον Ιανουάριο του 2019, ώστε να ακολουθήσει διακομματικός διάλογος και να
υπάρξει νομοθετική ρύθμιση εντός της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Σχετικά
με την υποβολή αιτήσεων για τη διεκδίκηση αναδρομικών
Κανένας που έχει δικαίωμα συνταξιοδοτικό δεν
πρέπει να το στερείται. Δική μας πάγια θέση είναι να ικανοποιούμε όλους τους
ασφαλισμένους. Δεν νοείται ένα θέμα τέτοιο να τεμαχίζεται και να μην
αντιμετωπίζεται ενιαία. Αυτή είναι, άλλωστε, η φιλοσοφία του νόμου μας, του
4387/16. Ισοι κανόνες, ισονομία για όλους. Δημιουργήσαμε στην ιστοσελίδα του
ΕΦΚΑ μια ηλεκτρονική αίτηση που ο καθένας μπορεί να συμπληρώσει. Δεν
χρειάζεται να το κάνει. Αλλά, αντί να τρέχει και να συνωστίζεται στους χώρους
εργασίας - εκεί που οι εργαζόμενοι δουλεύουν πυρετωδώς με πολλές δυσχέρειες
διότι έχει αποδεκατιστεί ο πληθυσμός των εργαζομένων στην κοινωνική ασφάλιση τα
προηγούμενα χρόνια - δεν υπάρχει λόγος να δυσκολεύονται.
- Η απόφαση του ΣτΕ, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για πιλοτική
δίκη, είναι δεσμευτική προς άπαντες. Όχι μόνο για τους δικαστές. Υπάρχει
δέσμευση και για την πολιτεία.
- Η συγκεκριμένη περίπτωση αφορά τους
νόμους Κουτρουμάνη και Βρούτση του 2012. Να μην δημιουργείται σύγχυση γενική
ότι είναι για κάθε τι. Και, πάντως, να λάβουν υπόψη τους - κυρίως οι
συνδικαλιστές που καλά κάνουν να ευαισθητοποιούνται σε θέματα που αφορούν τα
μέλη τους και σωστά να παίρνουν πρωτοβουλίες - ότι η απόφαση αυτή του ΣτΕ πάνω
στην οποία στηρίχθηκε το πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, συμπεριελάμβανε και το
κόστος. Αποφάνθηκε ότι κανένας άλλος παρά μόνο όσοι έχουν ασκήσει αγωγή μέχρι
τώρα, δεν μπορεί να έχει αναδρομικές παροχές. Καλώς ή κακώς, αυτό είπε. Η
απόφαση του πρωτοδικείου παραβίασε αυτή τη δεσμευτικότητα του ΣτΕ. Διότι η
απόφαση του ΣτΕ είπε όχι άλλα αναδρομικά. Μόνο για όσους έκαναν προσφυγές.
- Δυστυχώς το ΣτΕ είχε δεχθεί ως συμβατό με
το Σύνταγμα το πρώτο Μνημόνιο ενώ στην Πορτογαλία είχε απορριφθεί. Εκεί κρίθηκε
αντισυνταγματικό το Μνημόνιο και γι΄αυτό η Πορτογαλία είχε μια άλλη διαδρομή.
Δεν είχε την τύχη της χώρας μας με ύφεση 25%.
- Η κυβέρνηση του 2010, με το πρώτο μνημόνιο,
ανέλαβε τη δέσμευση να μην υπερβαίνει το 16,2% του ΑΕΠ η συνταξιοδοτική δαπάνη.
Προφανώς προκύπτει διαφορετική δαπάνη αν πραγματικά συμβεί να επεκταθεί προς
όλους μια τέτοια αναδρομική καταβολή των διαφορών που προέκυψαν το 2012… Με την
ενδεχόμενη εκδοχή να έρθουν στην παρούσα χρονική στιγμή τα βάρη που προκάλεσαν
άστοχες πολιτικές του παρελθόντος δημιουργούνται προβλήματα που συγκρούονται με
εκείνη την απόφαση του ΣτΕ που είχε κρίνει συνταγματικό το πρώτο μνημόνιο που
με το νόμο 3863/10 έθεσε ανώτατο όριο συνταξιοδοτικής δαπάνης το 16,2% του ΑΕΠ.
Για τις παρεμβάσεις της
κυβέρνησης στα εργασιακά
Η
κυβέρνηση επανέφερε τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων και έχει
ήδη επεκτείνει 7 κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν περίπου
190.000 εργαζόμενους. Επίσης, επιτάχυνε τη διαδικασία αύξησης του κατώτατου
μισθού ώστε να προχωρήσει τον Ιανουάριο του 2019 στην αύξησή του και να
καταργήσει τον λεγόμενο υποκατώτατο μισθό για τους νέους κάτω των 25 ετών. Για πρώτη φορά τέθηκαν κανόνες για τους εργαζόμενους στις
εργολαβίες, για την τήρηση των ωραρίων εργασίας, για τη δήλωση και την πληρωμή
των υπερωριών, για την εξόφληση πρώτα των εργαζομένων σε επιχειρήσεις που
πτωχεύουν. Παράλληλα, ενισχύθηκε το Σ.ΕΠ.Ε. και οι έλεγχοι για την αδήλωτη και
υποδηλωμένη εργασία η οποία έχει μειωθεί 7 μονάδες στους κλάδους υψηλής
παραβατικότητας.
Για τον
Μηχανισμό Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας
Το γεγονός ότι πλέον η δημόσια
διοίκηση έχει στα χέρια της αυτό το εργαλείο αποτελεί μια διαρθρωτική
μεταρρύθμιση, ένα εργαλείο που επιτρέπει τη δημόσια, ανοιχτή και κοινή πρόσβαση
στα στοιχεία, δείχνοντας έτσι μια διαφορετική αντίληψη για το πώς
διαχειριζόμαστε τα δημόσια δεδομένα, για το πώς η επιστημονική γνώση πρέπει να
είναι προσβάσιμη σε όλους τους ενδιαφερόμενους, μια γνώση πάνω στην οποία
μπορούμε να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα. Ένα από τα σημαντικότερα
χαρακτηριστικά του Μηχανισμού αποτελεί και η επερχόμενη περιφερειακή του δομή,
καθώς θα ήταν τεράστιο λάθος να υποθέσει
κάποιος ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ανεργίας χωρίς δημοκρατικό
διάλογο, υποτιμώντας τις ιδιαιτερότητες που έχει κάθε Περιφέρεια με βάση τις
ανάγκες, το οικονομικό της μοντέλο αλλά και τα διαρθρωτικά προβλήματα που
πρέπει να λύσει. Στη δική μας λογική η ίδια η
δημοκρατία είναι παραγωγική δύναμη, δήλωσε, ενώ τόνισε πως για τον σχεδιασμό
αποτελεσματικών πολιτικών χρειάζεται εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών αλλά και
όλων των κοινωνικών εταίρων. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Στα Βαρέα
και Ανθυγιεινά οι εργαζόμενοι στις προβλήτες
Στο καθεστώς Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, εντάσσονται οι
εργαζόμενοι στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες 2 και 3 του
Λιμένος Πειραιώς. Η
απόφαση ελήφθη από τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ αφού είχε προηγηθεί θετική εισήγηση από
την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η
ηγεσία του Υπουργείου, είχε γνωμοδοτήσει ότι οι προβλήτες 2 και 3 αποτελούν
χερσαία λιμενική ζώνη και κατά συνέπεια, οι εργαζόμενοι σε αυτές, θα πρέπει να
εντάσσονται στο ασφαλιστικό καθεστώς
εργασίας των εργαζομένων στους λιμένες. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Σχετικά με δημοσιεύματα για δήθεν μεταβιβάσεις μνημείων στην ΕΤΑΔ
Ήδη από το δημοσιευθέν έγγραφο της
ΕΤΑΔ ΑΕ προς τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων προκύπτει ευθέως ότι τα ακίνητα της
ΚΕΔ περιήλθαν στην ΕΤΑΔ κατά το έτος 2011 με την συγχώνευση των εταιρειών και
ότι οφείλονται σε αυτή μισθώματα ήδη από 28.05.2016, δηλαδή δύο χρόνια πριν την
απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Καμία
πράξη μεταβίβασης ή άσκησης διαχείρισης δεν έχει επιχειρηθεί και δεν πρόκειται
να επιχειρηθεί από την ΕΤΑΔ για τον κατάλογο των 10.119 Κωδικών Αριθμών Εθνικού
Κτηματολογίου, πριν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση των εξαιρουμένων ακινήτων, που
διενεργείται από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και άλλων φορέων.
Ακολουθεί, εξάλλου, αντίστοιχος έλεγχος και για τον κατάλογο των περίπου 72.000
ακινήτων που έχει βρεθεί να διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ από το παρελθόν.
Επαναλαμβάνουμε, λοιπόν, για μια ακόμη φορά, ότι καμία μεταβίβαση κατά
κυριότητα ή διαχείριση ακινήτου που εξυπηρετεί το δημόσιο σκοπό της προστασίας
και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν έχει γίνει ούτε πρόκειται να
γίνει στο πλαίσιο της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Άμεσα μέτρα στήριξης
της κτηνοτροφίας
·
Πληρωμή κρατικών ενισχύσεων ήσσονος σημασίας
(de minimis) στις εκμεταλλεύσεις ορεινής, μειονεκτικής και νησιωτικής
ποιμενικής κτηνοτροφίας
· Δημόσια
διαβούλευση της νέας υπό σύνταξη Υπουργικής Απόφασης, που προβλέπει
αυστηρότερες κυρώσεις, ακόμα και κλείσιμο/αφαίρεση άδειας επιχειρήσεων σε
περιπτώσεις υποτροπής σοβαρών παραβάσεων
· Ποιοτική
αναβάθμιση των ελέγχων στο φρέσκο γάλα και στη μεταποίηση γάλακτος και κρέατος
·
Νόμο για τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των
αγροτών και των κτηνοτρόφων που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και θα
κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς διαβούλευση.
Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Μείωση του αριθμού των
εξεταζόμενων μαθημάτων
Μειώνεται ο αριθμός των
εξεταζόμενων μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου από το σχολικό έτος 2018 –
2019 έτσι όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας
στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, στην οποία
περιλαμβάνονται και αναλυτικοί πίνακες με τα χαρακτηριζόμενα ως «γραπτώς εξεταζόμενα» και «μη εξεταζόμενα» μαθήματα κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές,
Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Σχετικά με δημοσιεύματα για το
δημοτικό σχολείο Τρανόβαλτου Κοζάνης
Στη συνέχεια επαναλαμβανόμενων δημοσιευμάτων
περί διατάραξης της λειτουργίας του δημοτικού σχολείου Τρανόβαλτου Κοζάνης, θα
ήθελα να υπογραμμίσω ότι δεν ανταποκρίνονται επ’ ουδενί στην πραγματικότητα. Το
συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο είναι πλήρως στελεχωμένο, όχι μόνο σε δασκάλους,
αλλά και σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων. Όπως
προκύπτει και από το σχετικό δελτίο τύπου της Περιφερειακής Διεύθυνσης
Εκπαίδευσης Κοζάνης η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου ουδέποτε διαταράχθηκε. Τα
κίνητρα όσων βρίσκονται στην αφετηρία αυτών των δημοσιευμάτων δεν είναι
εκπαιδευτικά, ούτε ανιδιοτελή και θα πρέπει να προβληματιστούμε όλοι για την
απόσταση που αποτυπώνεται ανάμεσα στους ισχυρισμούς των δημοσιευμάτων και στα
πραγματικά δεδομένα, όπως προκύπτουν από τα επίσημα στοιχεία της Περιφερειακής
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κοζάνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου