Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο
περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος, Κωνσταντίνος
Γιαννόπουλος, τόνισε ότι «έχουμε μια εικόνα ενίσχυσης των Σχολείων
Δεύτερης Ευκαιρίας στην περιφέρεια».
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχουν στόχο την καταπολέμηση του
κοινωνικού αποκλεισμού και δίνει την δυνατότητα σε ενήλικες, που δεν
έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να αποκτήσουν
απολυτήριο Γυμνασίου και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνική, οικονομική
και επαγγελματική ζωή. Το ΣΔΕ Πάτρας είναι ένα από τα πρώτα, που
εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και λειτουργεί από το 2001.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη δομή και η περιφερειακή διεύθυνση δυτικής
Ελλάδος προσπαθεί να τα ενισχύσει, θέλοντας να δώσει μια δεύτερη
ευκαιρία σε όσους έχασαν την πρώτη.
Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, τόνισε ότι «έχουμε μια εικόνα ενίσχυσης των σχολείων της δεύτερης ευκαιρίας στην περιφέρεια. Όλα τα ΣΔΕ παρουσιάζουν ενίσχυση του μαθητικού δυναμικού τους και κάνουν ένα πολύ σπουδαίο έργο. Είναι πολύ σημαντικό για αυτούς τους ανθρώπους, ακόμα και αν δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση, να τελειώσουν το σχολείο για να είναι ισότιμα μέλη της κοινωνία. Φέτος στο ΣΔΕ της Πάτρας στο Ζαβλάνι έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, ξεπερνά τους 130. Είχαμε περισσότερες αιτήσεις και δεν μπορέσαμε να τις καλύψουμε όλες. Για να κάνει κάποιος αυτή την δουλειά θα πρέπει να το θέλει».
Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, τόνισε ότι «έχουμε μια εικόνα ενίσχυσης των σχολείων της δεύτερης ευκαιρίας στην περιφέρεια. Όλα τα ΣΔΕ παρουσιάζουν ενίσχυση του μαθητικού δυναμικού τους και κάνουν ένα πολύ σπουδαίο έργο. Είναι πολύ σημαντικό για αυτούς τους ανθρώπους, ακόμα και αν δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση, να τελειώσουν το σχολείο για να είναι ισότιμα μέλη της κοινωνία. Φέτος στο ΣΔΕ της Πάτρας στο Ζαβλάνι έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, ξεπερνά τους 130. Είχαμε περισσότερες αιτήσεις και δεν μπορέσαμε να τις καλύψουμε όλες. Για να κάνει κάποιος αυτή την δουλειά θα πρέπει να το θέλει».
Το μάθημα γίνεται μέσα από ένα εκπαιδευτικό σύστημα με μαθηματικές,
γλωσσικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές δεξιότητες, αλλά υπάρχει και
ένας κύκλος επισκέψεων και επαφών αυτών των μαθητών, με τον εργασιακό
και επιχειρηματικό κόσμο, για να κατανοήσουν, πως είναι το εργασιακό
περιβάλλον και να ενταχθούν σε αυτό. «Αυτό, που μας ενδιαφέρει δεν είναι
να αποκτήσει κάποιος στείρες γνώσεις, πληροφορίες για διάφορα ζητήματα,
έννοιες, ορισμούς, όσο περισσότερο να αποκτήσει εκείνες τις δεξιότητες,
που θα τον βοηθήσουν να επανενταχθεί ομαλά στο κοινωνικό του και
εργασιακό περιβάλλον» εξηγεί ο κ. Γιαννόπουλος.
Σε αυτούς τους μαθητές δίνεται η δυνατότητα, αν το επιθυμούν να συνεχίσουν και στα ΕΠΑΛ, και να προχωρήσουν είτε μέσω της απόκτησης απολυτηρίου Λυκείου και την εξειδίκευση σε κάποιο τεχνικό τομέα, είτε να μπουν σε κάποια ανώτατη σχολή. «Έχουμε περιπτώσεις μαθητών μας από τα ΣΔΕ Δυτικής Ελλάδας, που έχουν φτάσει μέχρι και στο πανεπιστήμιο. Είναι συγκινητική αυτή η προσπάθεια και θέλω να πω ότι από την στιγμή, που δίνεις την ευκαιρία σε κάποιον, κάτω από πιο ομαλές συνθήκες, μπορεί να ξεδιπλώσει πραγματικά , όλες τις κρυφές ή φανερές χάρες, που έχει και να τις αξιοποιήσει» σημείωσε.
Σε αυτούς τους μαθητές δίνεται η δυνατότητα, αν το επιθυμούν να συνεχίσουν και στα ΕΠΑΛ, και να προχωρήσουν είτε μέσω της απόκτησης απολυτηρίου Λυκείου και την εξειδίκευση σε κάποιο τεχνικό τομέα, είτε να μπουν σε κάποια ανώτατη σχολή. «Έχουμε περιπτώσεις μαθητών μας από τα ΣΔΕ Δυτικής Ελλάδας, που έχουν φτάσει μέχρι και στο πανεπιστήμιο. Είναι συγκινητική αυτή η προσπάθεια και θέλω να πω ότι από την στιγμή, που δίνεις την ευκαιρία σε κάποιον, κάτω από πιο ομαλές συνθήκες, μπορεί να ξεδιπλώσει πραγματικά , όλες τις κρυφές ή φανερές χάρες, που έχει και να τις αξιοποιήσει» σημείωσε.
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας υπάρχει και στις φυλακές Αγίου Στεφάνου,
«όπου ο χαρακτήρας του προγράμματος σε αυτά τα παιδιά ή ενήλικες, που
έχουν βρεθεί εκεί, είναι να μπορέσουν να επανενταχθούν ομαλά στην
κοινωνία. Είναι σημαντικό ότι ο χρόνος φοίτησης στις φυλακές
προσμετράτε, σαν ένα μπόνους, όπως έπαιρναν για άλλες εργασίες
(καθαριότητας ή αγροτικές), που έκαναν. Θέλουμε όλοι να αδράξουν την
ευκαιρία και να μπορούν να γίνουν πάλι ισότιμα μέλη της κοινωνίας»
ανέφερε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου