ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

Θαν. Βούρδας: Οι πολίτες ζητούν το τρένο στην Πάτρα!






«Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» και στην δημοσιογράφο Βίκυ Δρακούλη μίλησε ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας αναφορικά με τα αποτελέσματα της διαβούλευσης με τους φορείς για τον τρόπο διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής  από την Πάτρα, αλλά και για την παράδοση των τελευταίων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, τις εξελίξεις όσον αφορά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, κ.α.

 
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάση Βούρδα:
 
-Βρεθήκατε στην Πάτρα για να συμμετάσχετε στην εκδήλωση-διαβούλευση για τον τρόπο διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη, ποια είναι τα συμπεράσματα αυτής της σύσκεψης;
 
«Νομίζω ότι χθες είχαμε την δυνατότητα με όλους τους φορείς της Πάτρας και του νομού Αχαΐας να συζητήσουμε αναλυτικά και τις τρεις προτάσεις, που κατέθεσε ο υπουργός (Χ. Σπίρτζης) στους φορείς της πόλης, και οι εναλλακτικές, που κατατέθηκαν από τους ίδιους τους φορείς. Η συζήτηση ήταν ουσιαστική και αναλυτική, και θέλω να ευχαριστήσω και όλους τους φορείς, που συμμετείχαν σε αυτή την διαδικασία. Ισχύει και αυτό για το οποίο δεσμευτήκαμε και χθες, ότι και όλες τις εναλλακτικές μέχρι το τέλος Αυγούστου, εμείς θα επανέλθουμε με επανακοστολογήσεις και με βάση τις εναλλακτικές, που μας δόθηκαν από τους τοπικούς φορείς, και επεξεργασία, όλων των προτάσεων, που κατατέθηκαν, προκειμένου μέσα στον Σεπτέμβριο να αποφασιστεί η οριστική λύση για τον τρόπο έλευσης του σιδηροδρόμου από την Πάτρα. Υπάρχει μια κοινή συνισταμένη όλων ότι το τρένο πρέπει να επανέλθει στην Πάτρα, είναι κομμάτι της ζωής της πόλης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και θα μου επιτρέψετε να πω, αυτό, που είπα και χθες στους φορείς, «δεν βρήκε το τρένο την οικιστική ανάπτυξη της Πάτρας, η οικιστική ανάπτυξη της Πάτρας συνάντησε το τρένο», πολλές φορές δεν το σεβάστηκε για να είμαστε ειλικρινείς, αλλά οι προτάσεις μας διαμορφώνονται μόνο με βάση ένα πολύ σημαντικό γεγονός , με βάση ότι για πρώτη φορά, υλοποιείται έμπρακτα αυτό, που για δεκαετίες υπήρχε ως υπόσχεση στην πόλη, αλλά κανείς δεν το έκανε, την παραχώρηση του παραλιακού μετώπου. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι αυτή η κυβέρνηση προχώρησε έμπρακτα στην παραχώρηση του παραλιακού μετώπου στους πολίτες και στο δήμο της Πάτρας».
 
-Μέσα στον Σεπτέμβριο ολοκληρώνεται οριστικά το συγκεκριμένο θέμα.
 
«Ολοκληρώνεται αυτή η διαδικασία. Με σεβασμό λοιπόν σε αυτή την έμπρακτη απόδειξη  ότι τηρούμε τις υποσχέσεις μας απέναντι στους πολίτες της Πάτρας, διαμορφώνουμε και την πρόταση για την έλευση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε να μην εμποδίζει την πρόσβαση των πολιτών προς το παραλιακό μέτωπο».
-Η δημοτική αρχή της Πάτρας όμως εμμένει στην απόφασή της για περιφερειακή διέλευση. Θα εξεταστεί και η συγκεκριμένη πρόταση από το Υπουργείο;
«Όπως γνωρίζετε ήδη είναι στο τραπέζι και αυτή η πρόταση και κοστολογημένη από πλευράς του Υπουργείου. Όλα εξετάζονται όμως υπάρχουν συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια με βάση τα οποία θα πρέπει να κινηθούμε για την αξιοποίηση πόρων, που έχουν διασφαλιστεί. Είναι σαφές και για αυτό υπάρχει και στις 3 προτάσεις, που έχουμε καταθέσει, ότι σε πρώτη φάση έχουν διασφαλιστεί μέσα στο 2016 πόροι, που μας επιτρέπουν να φτάσουμε μέχρι τον Άγ. Διονύσιο, θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο θα φτάσουμε εκεί, προκειμένου μετά, και ταυτόχρονα, αυτό πρότεινα και στους φορείς χθες, μέσα στο συγκεκριμένο έργο από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγ. Διονύσιο να συντάξουμε και τις μελέτες του υπολειπόμενου έργου, με όποια λύση επιλεγεί, αλλά να εντάξουμε κι ένα κομμάτι μελετών για την ουσιαστική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, γιατί δεν αρκεί να κάνουμε τα σιδηροδρομικά ή τα οδικά έργα, πρέπει να μελετήσουμε και πως θα διαμορφωθεί ο περιβάλλοντας χώρος».
 
-Οι περισσότεροι φορείς ουσιαστικά ζητούν μια τροποποίηση  των δυο προτάσεων για την υπογειοποίηση , που είχε κάνει ο υπουργός Χ. Σπίρτζης, από την οδό Κανελλοπούλου.
 
«Είναι ένα θέμα, που το πήραμε ως πρόταση και από το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος και από τους υπόλοιπους φορείς, πρέπει να το εξετάσουμε, να το κοστολογήσουμε, να δούμε τους τρόπους τεχνικά πως μπορεί αυτό να υλοποιηθεί, για αυτό και θα επανέλθουμε τέλος Αυγούστου».
 
-Οπότε θα έχουμε ουσιαστικά αποφάσεις για το θέμα τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου. Θα έρθει το Υπουργείο θα παρουσιάσει την πρόταση. Εάν η δημοτική αρχή της Πάτρας εμμείνει στην απόφασή της για περιμετρική διέλευση, το τρένο θα φθάσει στην Πάτρα ή θα έχουμε καθυστερήσεις;
 
«Είναι θέληση των πολιτών το τρένο να έρθει στην Πάτρα. Δεν είμαι της άποψης με όποιο τρόπο, για αυτό και η τελική μας πρόταση, που θα είναι το προϊόν της διαβούλευσης , που διεξάγεται θα σεβαστεί απόλυτα και την πόλη και τους πολίτες και την παραχώρηση του παραλιακού μετώπου, αλλά θα πρέπει να εξυπηρετεί και τους στόχους της συνέχισης της λειτουργίας του προαστιακού της Πάτρας και ταυτόχρονα την σύνδεση με το νέο εμπορευματικό λιμάνι».
 
-Με το εμπορικό λιμάνι συζητήθηκε πως θα γίνει αυτή η σύνδεση και εάν υπάρχουν κάποια τεχνικά ζητήματα σε αυτό το θέμα;
 
«Τα ακριβής στοιχεία εξαρτώνται από την τελική λύση, που θα δοθεί, ήδη πρέπει να πω ότι έχουμε μια παρά πολύ καλή συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, ούτως ώστε σε όποια εναλλακτική λύση κι αν καταλήξουμε, να διασφαλιστούν οι προσβάσεις στο λιμάνι . Να διασφαλιστεί, και για αυτό υπάρχουν και οι συγκεκριμένες προτάσεις από τον ΟΛΠΑ, για την συνέχιση λειτουργίας του προαστιακού, για π.χ. εάν επιλεγεί η λύση της υπογειοποίησης στο κεντρικό παραλιακό μέτωπο να συνεχίσει να λειτουργεί ο προαστιακός στην παλιά γραμμή εντός της λιμενικής ζώνης, προσωρινά για να μην διακοπεί η λειτουργία του, γιατί είναι πάγια θέση και άποψή μας, ότι ο προαστιακός της Πάτρας θα πρέπει να συνεχίσει την λειτουργία του και να την επεκτείνει κιόλας. Απλά θα πρέπει όλοι να έχουμε στο μυαλό μας ένα συγκεκριμένο γεγονός. Ο προαστιακός της Πάτρας είναι πιο στενός από τον συνηθισμένο σιδηρόδρομο, και τα τρένα, οι συρμοί, που έχει αυτή την στιγμή η χώρα, οι μετρικές γραμμές έχουν ημερομηνία λήξης το 2022. Άρα έτσι κι αλλιώς η γραμμή του προαστιακού θέλει εκσυγχρονισμό, κανονική γραμμή, ηλεκτροκίνηση, μικρότερο το κόστος και πιο φθηνό το εισιτήριο».
 
-Από την στιγμή, που θα αποφασίσουμε την τελική πρόταση για την διέλευση του τρένου, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για να ξεκινήσουν οι εργασίες και πότε θα φτάσει το τρένο στην Πάτρα;
 
«Ο στόχος μας είναι να καταλήξουμε στην λύση μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά να ετοιμαστούν τα τεύχη της προκήρυξης του διαγωνισμού από τις αρχές του 2018, ούτως ώστε σε ένα χρονικό διάστημα, το πολύ 2 χρόνων, να έχει υλοποιηθεί το έργο, της όποιας λύσης επιλεγεί μέχρι τον Άγ. Διονύσιο, και το πρώτο 8μηνο αυτών των δυο χρόνων να έχουν γίνει και οι μελέτες για την υπολειπόμενη φάση για να μπορέσουν να διεκδικηθούν το 2019 οι πόροι. Ξέρουμε ότι υπάρχει μια γραμμή τελειωτική το 2022, που θα πρέπει να έχουμε φθάσει στο λιμάνι. Θέλω να είμαι σαφής ότι αυτή την φορά, διαβουλευόμαστε, συζητάμε, θα καταλήξουμε, αλλά ότι αποφασίσουμε θα το κάνουμε. Γιατί έχει βαρεθεί ξέρετε η Πάτρα τα τελευταία 20 χρόνια να έχει περάσει από 40 εναλλακτικά σενάρια τρόπο διέλευσης του τρένου από την πόλη, και δεν υλοποιήθηκε κανένα».
 
-Όπως φαίνεται όμως πιο τυχεροί είναι οι κάτοικοι της Αιγιαλείας , όπου στο τέλος του έτους γίνει η επανέναρξη της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Αίγιο, ένα δρομολόγιο, που είχε διακοπεί από το 2008.
 
«Όντως είχε κοπεί από τότε. Ο στόχος μας είναι να επαναλειτουργεί με ντιζελοκίνητο τρένο η γραμμή από το Κιάτο έως το Αίγιο, γιατί παράλληλα μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει προκηρυχτεί και το έργο της ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο με χρόνο υλοποίησης μια διετία, που μπορεί να είναι και πολύ συντομότερη, άρα θα λειτουργεί η γραμμή με μια αλλαγή τρένου στο Κιάτο, ώστε να παίρνει το ντιζελοκίνητο και να φθάνει στο Αίγιο. Εκεί θα γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα η γραμμή να προχωρήσει».
 
-Όσον αφορά τα κομμάτια Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος-Ρίο εκεί τι γίνεται;
 
«Στο κομμάτι Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν προκηρυχθεί οι υπολειπόμενες εργασίες (στρώσιμο γραμμής, ηλεκτροκίνηση, σταθμοί) με ορίζοντα την διετία. Στο κομμάτι Ψαθόπυργος-Ρίο είμαστε εν αναμονή υπογραφής της εργολαβίας, που φτιάχνει την υποδομή, δηλαδή τον χώρο, που θα υποδεχθεί τις γραμμές, τις στάσεις, την ηλεκτροκίνηση, νομίζω ότι αυτό μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα έχει υπογραφεί η σύμβαση προκειμένου να γίνουν οι μελέτες εφαρμογής και να μπει ο εργολάβος να ξεκινήσει να δουλεύει. Ο στόχος είναι το 2020 να έχει λειτουργήσει η γραμμή μέχρι τα Μποζαίτικα».
 
-Η συνάντηση όσων αφορά με τους κατοίκους, που διαμαρτύρονται , γιατί κάποιοι λένε ότι θα σηκωθούν τείχη και θα κοπεί ουσιαστικά η πόλη της Πάτρας στα δυο. Είχατε κάποια συνάντηση; Ήρθαν στην χθεσινή διαβούλευση;
 
«Το πρωί επισκέφθηκα το Δημαρχείο με τους αρμόδιους αντιδημάρχους και συναντήθηκα με τους φορείς και τις επιτροπές κατοίκων. Τους εξηγήθηκε η δομή όλου του έργου. Εντάξει υπάρχουν οι άνθρωποι, που έχουν διαφορετική αντίληψη σε σχέση με την μη διέλευση καθόλου του τρένου από την περιοχή και την περιμετρική διέλευση πολύ νωρίτερα από την περιοχή του Ρίου ή του Ψαθόπυργου. Όμως θα πρέπει να είμαστε σαφείς δεν υψώνονται τείχη σε αυτή την εργολαβία. Σε σχέση με την υφιστάμενη γραμμή το μάξιμουμ της ανύψωσης , που μπορεί να γίνει είναι της τάξεως του 1 μέτρου. Μιλάμε για μια περιοχή, που είναι κατηφορική και για να μπορέσει να συγκρατηθεί η γραμμή , προφανώς θα πρέπει να γίνει ένα τοιχίο , που θα συγκρατεί την γραμμή , το οποίο είναι αναγκαίο για την προστασία των ίδιων των κατοίκων. Στην επόμενη φάση του έργου , όταν θα κατασκευαστούν οι σταθμοί , οι συρμοί και η ηλεκτροκίνηση, μπορούμε να συζητήσουμε σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν οι υπέργειες διαβάσεις πεζών με όλα στα σύγχρονα πρότυπα (ανελκυστήρες, ράμπες για τα ΑμεΑ) για να σταματήσει και το φαινόμενο των υπόγειων διαβάσεων , που τις περισσότερες φορές η κατάληξή τους είναι να μην τιμούν καθόλου τον πολιτισμό μας, έτσι όπως λειτουργούν. Όλα αυτά είναι υπό συζήτηση. Απλά τα όσα έχουν ακουστεί ότι «υψώνουμε τείχη 7 μέτρων». Το είπα χαρακτηριστικά στους φορείς, «υπάρχει ένα τείχος 7 μέτρων , αλλά είναι υπόγειος, προς τα κάτω». Ο σιδηρόδρομος θα κατασκευαστεί με σύγχρονο τρόπο , που θα σέβεται την περιοχή και το περιβάλλον. Δεν θα υψωθούν τείχη, αντιθέτως θα γίνουν προστατευτικά έργα για την περιοχή και σε επίπεδο υδραυλικών έργων διοχέτευσης όμβριων υδάτων και προστασίας των πρανών να μην φεύγουν προς τα σπίτια του κόσμου και σίγουρα τα τείχη γίνονται για να μην επεκταθεί η γραμμή σε τέτοιο βαθμό, που θα χρειαστεί να γκρεμίσουμε σπίτια. Άρα το τοιχίο υψώνεται για προστατέψει σπίτια».
 
-Να περάσουμε και στους αυτοκινητόδρομους. Πρόσφατα είχατε βρεθεί και πάλι στην περιοχή για μια σύσκεψη με τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Αχαίας και Ηλείας, μαζί και με τον κ. Δέδε. Τι νεότερο έχουμε με τις δημοπρατήσεις και πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου;
 
«Κάποιοι δεν μπορούν να χωνέψουν ότι τα έργα υλοποιούνται και κατά διαστήματα βλέπουμε διαρροές ευσεβών πόθων, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Όπως υλοποιήθηκε και ολοκληρώνεται τέλος Αυγούστου το σύνολο της Ιόνιας Οδού και της Ολυμπίας Οδού, ακόμη και οι τελευταίες εκκρεμότητες, που υπάρχουν έτσι θα υλοποιηθεί  η Πατρών-Πύργου. Ήδη γνωρίζετε ότι μια σειρά εργολαβιών έχουν προκηρυχθεί και μέχρι το φθινόπωρο θα ολοκληρωθούν οι διακηρύξεις όλων τω διαγωνισμών της Π-Π και η ολοκλήρωση σε αυτό το διαγωνιστικό των διαδικασιών θα σημάνει και την έναρξη όλων των εργολαβιών. Και βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι δεν βοηθούν καθόλου , όλοι αυτοί, που σεναριολογούν και παραφιλολογούν σε σχέση με το τι γίνεται , γιατί ήδη ο υπουργός έχει φροντίσει και έχει διαπραγματευτεί για την ένταξη και χρηματοδοτικά του έργου , κάτι το οποίο θα γίνει πραγματικότητα και για άλλη μια φορά θα διαψευστούν».
 
-Πότε υπολογίζετε να είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου;
 
«Μετά την έναρξη των εργολαβιών μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα 36 μηνών υλοποιείται το έργο με τα τμήματα, τα οποία έχουν προκηρυχθεί».
 
-Οι εργασίες θα γίνονται τμηματικά ή συνολικά;
 
«Θα γίνονται οι εργασίες ανά εργολαβία  με βάση όπως έχουν προκηρυχθεί. Παράλληλα θα λειτουργούν όλες οι εργολαβίες».
 
-Βεβαίως υπάρχουν και αντιδράσεις για τα διόδια, ότι το αντίτιμο της διέλευσης είναι τσουχτερό.
 
«Υπάρχει ήδη η διαδικασία στο Υπουργείο, που έχει δρομολογηθεί, το έχει πει πολλές ο φορές ο Χ. Σπίρτζης, σε σχέση με την προκήρυξη της διαδικασίας των αναλογικών διοδίων. Είναι κάτι, που εκτιμούμε πως μέσα στο φθινόπωρο, θα έχουμε τις τελικές προδιαγραφές του έργου, ούτως ώστε μέχρι το τέλος του 2018 να εγκατασταθούν παντού, για να μπορεί ο πολίτης να πληρώνει ανάλογα με την απόσταση, την οποία διανύει. Αυτό δεν υπήρχε στις συμβάσεις παραχωρήσεων , που παραλάβαμε, είναι κάτι, που μπήκε στις τροποποιήσεις και είναι κάτι, που έχει δρομολογηθεί ήδη, και συντάσσονται οι τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να μπορέσει το Υπουργείο Υποδομών να προκηρύξει τον διαγωνισμό για τα αναλογικά διόδια».

Στο κλείσιμο της συνέντευξης «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» ο κ. Βούρδας πρόσθεσε ότι «η περιοχής της Δυτικής Ελλάδας, για πρώτη φορά «δεν ζει υποσχέσεις, ζει πραγματικότητες» και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Δεν είναι κάτι, το οποίο υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε. Υλοποιούνται έργα στην περιοχή. Η Δυτική Ελλάδα είναι κομβικό σημείο για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, για την πορεία της παραγωγικής ανασυγκρότησης, και το λιμάνι της Πάτρας και η σύνδεσή του με τον σιδηρόδρομο, και η εξέλιξή του μετά την Πάτρα να κατευθυνθεί προς τον Πύργο και την Καλαμάτα, όλα αυτά τα έργα για πρώτη φορά δρομολογούνται τεκμηριωμένα, μελετημένα, σοβαρά και εξασφαλίζοντας παράλληλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, με τα οποία μπορούμε να υλοποιήσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια: