Για την Υγεία και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας - Τι έχει καταφέρει η κυβέρνηση μέχρι τώρα
Πριν από
περίπου μια εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 15/11 πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση
του ΣΥΡΙΖΑ Υγειονομικών του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας, στην οποία
συζητήθηκαν προβλήματα που αφορούν στον τομέα της υγείας.
Μεταξύ άλλων επισημάνθηκαν η κατάσταση στην
οποία παρέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον τομέα της υγείας και οι πρωτοβουλίες
της τα δυο χρόνια της διακυβέρνησης της. Ακολούθησε μια αναλυτική παρουσίαση
πάνω σε προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων του πανεπιστημιακού
νοσοκομείου της Πάτρας.
Δείτε το
κείμενο όπου παρουσιάστηκε και συζητήθηκε στην εκδήλωση παρουσία εργαζομένων
του νοσοκομείου:
«Η νεοφιλελεύθερη οικονομική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ:
• Aποδόμησε συστηματικά το κοινωνικό κράτος • Aπαξίωσε το ημιτελές δημόσιο σύστημα υγείας • Μετέτρεψε την υγεία από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα,
ενώ • Ενίσχυσε το
μεγάλο ιδιωτικό, ιατρικό και πολυεθνικό φαρμακευτικό κεφάλαιο • Προκάλεσε την κατάρρευση του δημοσίου συστήματος υγείας με συνέπεια την επιδείνωση της ανθρωπιστικής
κρίσης.
Οι μνημονιακές πολιτικές (απολύσεις, όχι
προσλήψεις, μειωμένη χρηματοδότηση κλπ.) οδήγησαν σε :
•Κλείσιμο Νοσοκομειακών Μονάδων και
Κοινωνικών Δομών •Διάλυση των
υγειονομικών μονάδων του ΕΟΠΥΥ (έβγαλα ένα επιπλέον) •Αποκλεισμό από τις
δημόσιες υπηρεσίες Υγείας μεγάλο τμήμα του πληθυσμού.
Με τα πρώτα αναγκαία και επιτακτικά μέτρα για την διάσωση ΕΣΥ,
που πήρε η κυβέρνηση της Αριστεράς
• Αυξήθηκε κατά 300 εκατ. ευρώ ο
προϋπολογισμός για την Υγεία, για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια.
• Ομαλοποιήθηκε η ροή όλων των πληρωμών ,των
εφημεριών και υπερωριών και αποπληρώθηκαν δεδουλευμένες εφημερίες παρελθόντων
ετών, που είχαν περικοπεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση.
• Αυξήθηκε το κονδύλι των εφημεριών.
• Επισπεύθηκαν οι κρίσεις ο διορισμός μόνιμων
γιατρών του ΕΣΥ, (η παράταση της θητείας του επικουρικού προσωπικού, με
παράλληλη παράταση των συμβάσεων για ειδικά τμήματα).
• Το δικαίωμα πρόσβασης στο Δημόσιο Σύστημα
Υγείας, 2,5 εκατ. ανασφάλιστων πολιτών και την κατάργηση του 5ευρου
• Την πρόσληψη 6000 εργαζομένων (νοσηλευτών,
ιατρών, βοηθητικ. προσ)
• Την πρόσληψη των εργαζομένων του ΚΕΕΛΠΝΟ
• Το νόμο για την Αξιολόγηση, τις κρίσεις και
την εξέλιξη των Δημοσίων Υπαλλήλων, με διαφάνεια και αξιοκρατία.
• Διορίστηκαν εδώ και έναν χρόνο πάνω από
1.200 επικουρικοί γιατροί
• Προκηρύχθηκαν 760 θέσεις μόνιμων γιατρών
ΕΣΥ
• Ολοκληρώνεται η τοποθέτηση της πρώτης
δέσμης περίπου 1.000 προσλήψεων μόνιμου νοσηλευτικού και παραϊατρικού
προσωπικού
• Ακολουθεί άλλη μία για 1.600 άτομα και
1.200, η συμπληρωματική της δηλαδή περίπου,
• 5.000 εργαζόμενοι συνολικά. Μαζί με τις
• 500 προσλήψεις για τις ΜΕΘ μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ,
τις
• 585 επικουρικού μη ιατρικού προσωπικού,
τους πάνω από
• 200 διορισμούς ειδικευμένων γιατρών ΕΣΥ από
παλιές κρίσεις
• 1.000 προσλήψεις από τον διαγωνισμό
διοικητικών υπαλλήλων του ΑΣΕΠ το 1998, έχουμε αθροιστικά μια ένεση ανθρώπινου
δυναμικού στο σύστημα που ξεπερνά τα 6.000 άτομα. (συνέχεια στην επόμενη
διαφάνεια).
Ακόμη είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για
προσλήψεις 4.000 νοσηλευτών, παραϊατρικού και λοιπού προσωπικού, μέσω ενός
ειδικού προγράμματος 12μηνης απασχόλησης του ΟΑΕΔ (από τα χρήματα των
τηλεοπτικών αδειών)
Έτσι, το ΕΣΥ ενισχύεται με περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους. Είναι
αδιαμφισβήτητα η πρώτη σημαντική και μαζική παρέμβαση ενίσχυσης του ΕΣΥ από την
έναρξη της κρίσης.
Έχοντας σαν βασική πολιτική να αποτραπεί η
πλήρης λειτουργική κατάρρευση του ΕΣΥ και να επιτύχει η αναδιοργάνωση του, στην
κατεύθυνση ενός ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος υγείας, απαλλαγμένου από
φαινόμενα αναξιoκρατίας, διαφθοράς και φιλικό στους πολίτες είναι απαραίτητο:
• Να διασφαλιστεί η καθολική πρόσβαση όλων
των πολιτών σε δωρεάν και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.
• Να υλοποιηθεί ενιαίο και ολοκληρωμένο
Εθνικό δίκτυο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με αποκεντρωμένες μονάδες
γειτονιάς, οικογενειακούς γιατρούς και διεπιστημονικές ομάδες Υγείας.
• Να μειωθεί η συμμετοχή στο κόστος των εξετάσεων και των
φαρμάκων των ασφαλισμένων.
• Να ολοκληρωθεί η ψυχιατρική μεταρρύθμιση.
Μέτρα που
προτείνουμε γενικά για την Υγεία
1.
Χρηματοδότηση
• Επαρκή χρηματοδότηση του δημόσιου
συστήματος υγείας και σταδιακή σύγκλιση των δημόσιων δαπανών υγείας, ως ποσοστό
του ΑΕΠ, με τον μέσο όρο της Ε.Ε. (από το 5,5% να φθάσει στο 7%)
• Να καταπολεμηθεί αποτελεσματικά η διαπλοκή
(το μαύρο χρήμα στον χώρο της Υγείας υπολογίζεται στα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως).
• Πλήρη κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ των νοσηλιών και
των εξετάσεων των ασφαλισμένων στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας. • Αποτελεσματικό
σύστημα προμηθειών, με διαφανείς διαγωνισμούς, υπό την ευθύνη του Υπουργείου Yγείας, με αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου, ώστε να
αποτραπεί η σπατάλη, η διαφθορά και η προκλητή ζήτηση. • Να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες, που αποτελούν
προϋπόθεση, για τη σωστή
και επιστημονικά τεκμηριωμένη εφαρμογή, του συστήματος χρηματοδότησης DRGs /ΚΕΝ με τακτική και μελετημένη επικαιροποίηση.
2. Προσλήψεις
• Να συνεχιστούν οι μόνιμες προσλήψεις στα
Νοσοκομεία της χώρας, με αξιοκρατία και διαφάνεια σε:
• Ιατρικό • Νοσηλευτικό • Παραϊατρικό • Τεχνικό • Διοικητικό προσωπικό και • Βοηθητικό προσωπικό
Να στελεχωθούν και να αξιοποιηθούν πλήρως
όλες οι Υπηρεσίες και o τεχνολογικός εξοπλισμός των Νοσοκομείων. Να σταματήσουν κάθε είδους ιδιωτικές εταιρίες
(ιματισμού, καθαριότητας, σίτισης κ.λ.π.) να κερδοσκοπούν σε βάρος των
εργαζόμενων που απασχολούν αλλά και σε βάρος των Νοσοκομείων και των ασθενών. 15/11/2016 ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΠΓΝΠ 10
Καμία ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών των
Νοσοκομείων
3. Λειτουργία ΤΕΠ, Χειρουργείων, ΜΕΘ.
• Οργάνωση και λειτουργία αυτόνομων ΤΕΠ στα
Νοσοκομεία όλης της χώρας με πλήρη στελέχωση και εξοπλισμό. • Δημιουργία διαφανούς λίστας χειρουργείου, όπως
προβλέπεται στον πρόσφατο νόμο 4368/16 και • Διαχείριση κλινών ΜΕΘ με στόχο την ισότιμη, έγκαιρη
και χωρίς συναλλαγές εξυπηρέτηση των ασθενών.
4. Διασφάλιση ποιότητας παρεχόμενων Υπηρεσιών Υγείας
Διασφάλιση ποιότητας παρεχόμενων Υπηρεσιών
Υγείας με διεθνή συστήματα ελέγχου ποιότητας με συμμετοχή όλων των Νοσοκομείων
σε προγράμματα διασφάλισης ποιότητας, που αφορούν στην: • Διάγνωση (εργαστηριακό έλεγχο) • Θεραπεία, φροντίδα
υγείας , νοσηλεία • Στην πορεία της νόσου • Στο αποτέλεσμα της θεραπείας
και • Στην
διαθεσιμότητα γραπτών αναφορών με δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ των Νοσοκομείων.
5. Μέτρα κατά
της διαφθοράς στην Υγεία
Να οργανωθεί πολιτικό και κοινωνικό μέτωπο
κατά της •
παραοικονομίας στον χώρο της Υγείας, • προκλητής ζήτησης, • της σπατάλης, • της συναλλαγής με τις εταιρείες και • της εκμετάλλευσης του ασθενούς.
Η εφαρμογή κεντρικού συστήματος προμηθειών, θέτει τέρμα στο κύκλωμα προμηθειών των Νοσοκομείων. Η εφαρμογή κατευθυντήριων οδηγιών
διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων (GUIDELINES) σε κάθε
ειδικότητα, εκτός των άλλων, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.
Η διαφθορά στην Υγεία ισοδυναμεί με κοινωνικό
έγκλημα
6. Εκπαίδευση
•Συνεχής δωρεάν εκπαίδευση, μετεκπαίδευση
οργανωμένη από το ΕΣΥ •Σύγχρονα
προγράμματα εκπαίδευσης για τους ειδικευόμενους καθώς και για τους
επαγγελματίες Υγείας διαφόρων ειδικοτήτων. (Βιολόγοι, Τεχνολόγοι, Φυσικοθεραπευτές,
Νοσηλευτές, κ.λ.π.) •Αξιόπιστος έλεγχος και αξιολόγηση των Τμημάτων που δίνουν
ειδικότητα και καθιέρωση του βιβλιαρίου εκπαίδευσης του ειδικευομένου. •Κατοχύρωση στο δικαίωμα στην έρευνα και στην εκπόνηση
διδακτορικής διατριβής χωρίς εξάρτηση από διαπροσωπικές σχέσεις.
Εισαγωγή για
το ΠΓΝΠ
Σύμφωνα με όσα αναφέραμε ως γενική
κατεύθυνση, η ομάδα εργαζόμενων μελών και υποστηρικτών του ΣΥΡΙΖΑ του ΠΓΝΠ,
επιχειρήσαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ, μέσα στο ΕΣΥ και τον ειδικό ηγεμονικό ρόλο του ΠΓΝΠ στη περιφέρεια,
στο πλαίσιο της • γενικότερης πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και • των πάγιων
θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος των υγειονομικών των γιατρών και λοιπών εργαζομένων στο χώρο της υγείας.
Επειδή για μας η δημοκρατία είναι απόλυτα
συνυφασμένη με την ενεργό συμμετοχή όλων στις οικονομικές, κοινωνικές και
πολιτικές υποθέσεις, την πρότασή μας αυτή τη θέτουμε σε διάλογο, έτσι ώστε με
τις δικές σας σκέψεις και προτάσεις, να ενισχυθεί με την δική σας δυναμική,
ώστε να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ.
Το ΠΓΝΠ είναι ένα Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο
που παρέχει περίθαλψη σε όλα τα επίπεδα και κυρίως εξειδικευμένης μορφής (τριτοβάθμιου επιπέδου) στο πληθυσμό ευθύνης της 6ης ΥΠΕ, αλλά και σε ασθενείς
που παραπέμπονται από άλλες
ΥΠΕ.
Στοχεύει:
•Να παρέχει, σύγχρονες, υψηλής ποιότητας
δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας, ισότιμα σε όλους τους
πολίτες.
• Να παρέχει ένα εποικοδομητικό περιβάλλον
εκπαίδευσης και (εξ)ειδίκευσης όλων των επιστημόνων υγείας.
• Να παρέχει ένα παραγωγικό περιβάλλον για τη
διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας.
Πρόταση για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ
Το ΠΓΝΠ συμπληρώνει τα 28 χρόνια της
λειτουργίας του. Μπορούμε να θέσουμε το ερώτημα: είναι στη σωστή κατεύθυνση της
υλοποίησης των στόχων του; Το ΠΓΝΠ, εκτιμούμε, ότι όλα τα χρόνια της
λειτουργίας του, βρίσκεται σε
συνεχή επιστημονική εξέλιξη. Αναπτύσσει:
• Εξειδικευμένες μονάδες • Εξειδικευμένα τμήματα • Εφαρμόζει σύγχρονα πρωτόκολλα θεραπειών και
χειρουργικών επεμβάσεων • Σύγχρονες
εφαρμογές στο τομέα της διάγνωσης
• Εκπαιδεύει επαγγελματίες Υγείας και δίνει
πλήρη Ιατρική
ειδικότητα
Παθογένειες
ΠΓΝΠ
Το ΠΓΝΠ από το ξεκίνημα της λειτουργίας του,
ενώ δεν στερήθηκε ποτέ εξαιρετικών Επιστημόνων, Νοσηλευτών, Διοικητικών
υπαλλήλων και διαφόρων ειδικοτήτων εργαζομένων αντιμετώπιζε πρόβλημα οργανωμένης διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης. Οι διάφοροι «μηχανισμοί εξουσίας» εντός και εκτός των θεσμοθετημένων οργάνων, ο «παραγοντισμός», η αναξιοκρατία, οι συνεχείς και πολλές φορές άσκοπες και εκδικητικές
μετακινήσεις προσωπικού και γενικότερα η αυθαιρεσία των διοικούντων και των «παραδιοικούντων», απέτρεψε επιστήμονες και
εργαζόμενους, κατά κύριο λόγο, στην Διοικητική, Νοσηλευτική και Τεχνική
Υπηρεσία, στο να αναπτύξουν :
• Τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους
• Τις γνώσεις τους
• Τον επαγγελματισμό τους
• Την πρωτοβουλία
•Τη συναδελφική αλληλεγγύη
• Την επιδίωξη περαιτέρω εκπαίδευσης και δίκαιης εξέλιξης
•Την εφαρμογή νέων επιστημονικών δεδομένων
και νοσοκομειακού management
•Την αξιοποίηση της πληροφορικής στη διοίκηση
Πρόταση για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με ρουσφετολογικές και
μη αξιοκρατικές τοποθετήσεις σε θέσεις στελεχών, είχαν ως αποτέλεσμα,
διαχρονικά, αυτές οι Υπηρεσίες να μην αναδείξουν ποτέ τα ικανά στελέχη τους, να
μην μπορούν να συγκροτηθούν, να εκσυγχρονιστούν, να ακολουθήσουν και να υποστηρίξουν την διαρκή ανάπτυξη
αλλά και τον οικονομικό έλεγχο των Ιατρικών Υπηρεσιών, των Κλινικών και των Εργαστηρίων, δηλαδή, με λίγα λόγια, να
μη μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Στις παθογένειες του ΠΓΝΠ συνέβαλλε καθοριστικά : • Η απουσία ή πλημμελής παρουσία πρωτοβάθμιας φροντίδας
Υγείας, με αποτέλεσμα, να καλύπτεται το κενό από το ΠΓΝΠ, σε βάρος της
δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας υπόστασής του. • Ο προσανατολισμός των μέχρι
τώρα κυβερνήσεων, στη δράση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσα στο Νοσοκομείο, με
διάφορες υπηρεσίες (ιματισμού, καθαριότητας, εργολαβιών της Τεχνικής Υπηρεσίας
κ.λ.π). • Η
δραματική μείωση του προσωπικού (από το 2007 είχαμε αύξηση των συνταξιοδοτήσεων
και καθόλου προσλήψεις).
Αυτός ο στόχος μπορεί να συνδυαστεί με το
Νοσοκοµειακό management, το οποίο
απαιτεί την εισαγωγή μιας νέας αντίληψης στη διοίκηση των Νοσοκομείων και στοχεύει:
1. Στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας όλων των
παραγόντων 2. Στην
αύξηση της αποδοτικότητας των πόρων 3. Στην εφαρμογή συγκεκριμένων στόχων και
προτεραιοτήτων Στις τρεις αυτές ενότητες θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε τις προτάσεις
μας για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ
Ο πολιτικός μας στόχος είναι να επιτύχουμε
την αναδιοργάνωση του ΠΓΝΠ, στην κατεύθυνση ενός ολοκληρωμένου δημόσιου
τριτοβάθμιου φορέα υγείας, απαλλαγμένου από φαινόμενα αναξιοκρατίας και διαφθοράς, προσβάσιμου και φιλικού
προς τους πολίτες.
1.
Θεσμοθετημένα όργανα / Διοίκηση, Υπηρεσίες
Πλήρης αξιοποίηση των θεσμοθετημένων οργάνων
Διοίκησης
•Το Διοικητικό Συμβούλιο
•Το Επιστημονικό Συμβούλιο
•Τη Νοσηλευτική Επιτροπή
•Τις Υπηρεσίες: Ιατρική, Νοσηλευτική,
Διοικητική, Τεχνική και τα
•Τα αυτοτελή γραφεία και τμήματα.
Ανάπτυξη της υπευθυνότητας όλων των
παραγόντων Πρόταση για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ
Το Διοικητικό Συμβούλιο:
Να λειτουργεί αξιοποιώντας πλήρως τις
θεσμοθετημένες λειτουργίες του. Να αξιοποιεί τα μέλη του. Να ελέγχει την τήρηση του οργανισμού. Να δέχεται εισηγήσεις από τις αντίστοιχες υπηρεσίες
τηρώντας την ιεραρχία. Να αξιοποιεί
τη σχετική με την υγεία νομοθεσία. Να αξιοποιεί και να συμβουλεύεται τα θεσμοθετημένα όργανα (Επιστημονικό
συμβούλιο, Νοσηλευτική επιτροπή, Συνδικαλιστικούς φορείς). Να αξιολογεί το έργο
όλων των Υπηρεσιών και κυρίως Να θέτει στόχους και προτεραιότητες
Το Δ.Σ του Νοσοκομείου να αποφασίζει με πλήρη διαφάνεια και
δημοκρατία, στη κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των ασθενών και της διευκόλυνσης
του έργου των επιστημόνων και των εργαζομένων.
•Να συσταθεί άμεσα εσωτερικός κανονισμός
λειτουργίας, με βάση διεθνή πρότυπα, επαγγελματικά δικαιώματα και υποχρεώσεις
των διαφόρων ειδικοτήτων και κλάδων καθώς και τις ιδιαιτερότητες όλων των
τμημάτων.
• Στις διευθύνσεις • Στους τομείς • Στα τμήματα όλων των Υπηρεσιών
Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας Θα
συμβάλλει:
• Στην καθημερινή διευκόλυνση των εργαζομένων
και των προϊσταμένων • Στην ανάληψη ευθυνών • Στην ελαχιστοποίηση σφαλμάτων και λαθών • Στην ελαχιστοποίηση των «γκρίζων ζωνών » ή αλλιώς
επικάλυψη αρμοδιοτήτων, που είναι και η βασική αιτία της γνωστής φράσης, «δεν
ευθύνομαι εγώ». Ή «δεν είναι δική μου δουλειά».
Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας αποτελεί
βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή οποιουδήποτε συστήματος διασφάλισης της
ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας του Νοσοκομείου.
•Να συσταθεί και να βελτιώνεται σε τακτική
βάση όπου υπάρχει, κανονισμός περιοδικής ανακατανομής του προσωπικού, κατά το
πρότυπο της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, έτσι ώστε, να αποτρέπονται οι αυθαίρετες
μετακινήσεις. Τα βασικά
στοιχεία αυτού του κανονισμού προτείνεται να είναι:
• Η συνάφεια του αντικειμένου απασχόλησης με το πτυχίο και την εμπειρία. • Ο χρόνο παραμονής σε τμήματα με υψηλό βαθμό βαρύτητας, (ΤΕΠ, βάρδιες, κ.λ.π), • Η ηλικία και ο χρόνο υπηρεσίας των εργαζομένων και πολλά άλλα • Οι μετακινήσεις να προτείνονται από τη διεύθυνση της κάθε Υπηρεσίας σε
συνεννόηση με τον τομέα το τμήμα και τον ενδιαφερόμενο. .
•Να γίνει άμεσα ακριβής κατάταξη του
προσωπικού όλων των υπηρεσιών σε πίνακες με μοριοδότηση βασιζόμενη στο νόμο 4369 27/2/2016 και ανάρτηση τους. •Η κατάταξη αυτή να αποτελεί τη βάση για την επιλογή
στελεχών όλων των ειδικοτήτων και όλης της κλίμακας της ιεραρχίας, έως ότου
γίνουν οι κρίσεις από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. •Οι υποψήφιοι για οποιαδήποτε
θέση ευθύνης να υποβάλουν στο Δ.Σ του Νοσοκομείου, ολοκληρωμένη πρόταση για την
λειτουργία του τμήματος, του τομέα ή της διεύθυνσης που επιθυμούν να αναλάβουν την
ευθύνη της λειτουργίας του, με πλήρη στοιχεία, που να αφορούν στις ανάγκες του,
στον σχεδιασμό του, στην προοπτική του, στην στελέχωσή του, στην βαρύτητα και
επικινδυνότητα του και γιατί όχι και σε ένα στοιχειώδη προϋπολογισμό.
Επιλογή στελεχών Ανάπτυξη της υπευθυνότητας όλων των παραγόντων Πρόταση
για τη λειτουργία του ΠΓΝΠ
Να επικρατήσει απόλυτη Διαφάνεια, Νομιμότητα
και Αξιοκρατία στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.
Να σταματήσουν οι αυθαίρετες μετακινήσεις του
προσωπικού και οι αυθαίρετες τοποθετήσεις, σε θέσεις ευθύνης.
ΗüΝα αποκτήσουν όλα τα τμήματα Εσωτερικό κανονισμό
λειτουργίας. διοίκηση να ασκείται με
διαφάνεια αποκλειστικά από τα θεσμοθετημένα όργανα του Νοσοκομείου.
Να αποκτήσουν όλα τα τμήματα κανονισμό
περιοδικής ανακατανομής του προσωπικού
Επιλογή στελεχών
Αύξηση της αποδοτικότητας των πόρων
Προϋπολογισμός
Ο σημερινός τρόπος κατάρτισης του
προϋπολογισμού στα ελληνικά νοσοκομεία ,αντί να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο
χρηματοοικονομικό σχέδιο, έχει καταλήξει να είναι μια απλή διοικητική πράξη. Η γενική κατεύθυνση περιορισμού των δαπανών στο ύψος του
προηγούμενου έτους ,δεν προσφέρει στο επίπεδο της νοσοκομειακής διαχείρισης, διότι δεν αξιολογεί το ύψος, το είδος και τη φύση των δαπανών αυτών.
Απαραίτητες προϋποθέσεις, για να αποτελεί ο
προϋπολογισμός ένα αποτελεσματικό εργαλείο ελέγχου και διαχείρισης των δαπανών,
αλλά και για εξεύρεση νέων χρηματοοικονομικών πόρων, χωρίς όμως να θίγεται η
παρεχομένη ποιότητα υπηρεσιών υγείας, μπορεί να είναι:
• το σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα, • το
διπλογραφικό σύστημα, • η
δημιουργία κέντρων κόστους, • η σύσταση τμήματος μελετών και • η σύστασης τμήματος κόστους και προβλέψεων
Οι ακραίες υπερτιμολογήσεις υλικών και
φαρμάκων συνιστούν ένα οικονομικό σκάνδαλο διαρκείας στον χώρο των προμηθειών,
σε βάρος των προϋπολογισμών των νοσοκομείων, των ασφαλισμένων και του δημοσίου
συμφέροντος συνολικά.
Για χρόνια, την εποχή της «επίπλαστης ευμάρειας », «τα
χρήματα που δαπανούνταν από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα ασφαλιστικά ταμεία
στον χώρο της Υγείας ήταν 17 με 18 δισ. ευρώ ετησίως. Από αυτά υπολογίζουμε ότι
το μαύρο χρήμα των υπερτιμολογήσεων ανερχόταν περίπου στα 6,5 δισ. ευρώ
ετησίως.
Με την οριζόντια περικοπή δαπανών, που
πραγματοποίησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις στις δαπάνες για την Υγεία,
κατάφεραν να μειώσουν ισοσταθμικά το μαύρο χρήμα, δεν ακούμπησαν, όμως, καθόλου
τα κυκλώματα, τα οποία κρύβονταν πίσω από τη διασπάθιση των χρημάτων των
πολιτών της χώρας.
Αυτή τη στιγμή», «το μαύρο χρήμα στον χώρο
της Υγείας υπολογίζουμε ότι ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως». (Πολάκης,
Αυγή 9/10/16)
Η ορθή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας
είναι εξαιρετικά κρίσιμη στον καθορισμό του κόστους λειτουργίας του Νοσοκομείου
ειδικά στις σημερινές συνθήκες(25-30% λειτουργικού κόστους), αλλά και στην
πάταξη της παραοικονομίας στο χώρο της Υγείας.
•Η πολυπλοκότητα του θεσμικού πλαισίου •Ο
πολυκερματισμός των προμηθειών •Η ασάφεια και η έλλειψη ενιαίων τεχνικών προδιαγραφών •Η ανεπαρκής χρηματοδότηση •Οι αναξιοποίητες δυνατότητες και εφαρμογές της
σύγχρονης τεχνολογίας •Οι μεγάλες και συχνές καθυστερήσεις που παρατηρούνται
στην διεκπεραίωση των διαγωνισμών (ενστάσεις, προσφυγές κ.λ.π) •Ο χρόνος ισχύος
των συμβάσεων •Η απουσία συμβάσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα - εξωσυμβατικά Διαμορφώνουν ένα δυσκίνητο πολυπαραγοντικό σύστημα
–πλέγμα διαδικασιών, ευάλωτο σε κάθε μορφής διαπλοκή.
Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει νέο σύστημα
προμηθειών με ενοποίηση των υπαρχόντων δομών.
Συστήνεται Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με
την επωνυμία ‘Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας', η οποία εποπτεύεται από
το υπουργείο Υγείας και ως σκοπό έχει:
• τον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό
της καθολικά κεντρικοποιημένης εφαρμογής όλου του οικονομικού και εφοδιαστικού
κύκλου του συστήματος προμηθειών, προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και
• την παρακολούθηση και τον έλεγχο των
αναλώσεων στον τομέα της δημόσιας Υγείας (Ξανθός, Αυγή 9/10/16).
Η εφαρμογή του προϋποθέτει:
1. Την πλήρη καταγραφή και κωδικοποίηση των προϊόντων και
υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται από τους φορείς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.
2. Την πλήρη καταγραφή των τεχνικών και ποιοτικών προδιαγραφών κάθε κατηγορίας προϊόντος.
3. Τον καθορισμό αποδεκτού εύρους τιμής για την αγορά κάθε
προϊόντος (τιμολόγηση) . (Ξανθός,Αυγή 9/10/16)
1. Η εμπειρία από την υλοποίηση ενιαίων
διαγωνισμών από τις ΥΠΕ έδειξε ότι: • Εισήγαγαν ενιαία κριτήρια στην αποτύπωση
και αιτιολόγηση των αναγκών. • Συνέβαλαν στην ενιαιοποίηση τεχνικών προδιαγραφών, όπου ήταν εφικτό. • Δυσχέραναν
προσωποπαγείς και στεγανές λειτουργίες εισάγοντας διαφάνεια. 2. Το παράδειγμα
του εφοδιασμού των κέντρων αίματος (μοριακού και ανοσολογικού ελέγχου ασκών
αίματος) έδειξε ότι, ενώ το
κράτος πλήρωνε 20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, με βάση, κυρίως, εξωσυμβατικές
συμφωνίες, μετά από υπουργική εντολή του κ. Πολάκη, τον διαγωνισμό ανέλαβε να
φέρει εις πέρας το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ). Οι διαδικασίες
ολοκληρώθηκαν με αποτέλεσμα το τωρινό πλαφόν του διαγωνισμού να είναι 6
εκατομμύρια τον χρόνο, εξοικονομώντας στα ταμεία του κράτους 14 εκατομμύρια
ευρώ ανά έτος. Προμήθειες /Εφοδιαστική αλυσίδα/Διαγωνισμοί
Νοσήλια
• Να πληρώνονται έγκαιρα τα Νοσήλια από τον
ΕΟΠΥ.
• Να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία κοστολόγησης των
εξετάσεων, όσων δεν έχει γίνει.
• Να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες για τη σωστή εφαρμογή των ΚΕΝ αλλά και επικαιροποίηση τους σε τακτική βάση.
Αύξηση της
αποδοτικότητας των πόρων
•Αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ: Η διοίκηση του
ΠΓΝΠ να προβαίνει έγκαιρα και μεθοδικά στην αξιοποίηση αυτών των προγραμμάτων. •Κυλικεία και λοιποί ενοικιαζόμενοι χώροι: Να γίνουν
νέοι διαγωνισμοί με διαφάνεια,
προδιαγραφές, κριτήρια αξιολόγησης προσφορών και συστηματικό έλεγχο, ώστε να
αυξηθούν τα έσοδα του Νοσοκομείου και η ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν.
•Αξιοποίηση τιμαλφή και δωρεών (αν υπάρχουν)
•Να περιορισθούν οι εξωτερικές αναθέσεις
υπηρεσιών (προγράμματα πληροφορικής -αγορά και συντήρηση, αναθέσεις της
Τεχνικής Υπηρεσίας κ.λ.π.)
•Αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ •Κυλικεία και λοιποί ενοικιαζόμενοι χώροι: Να γίνουν
νέοι διαγωνισμοί με διαφάνεια,
προδιαγραφές, κριτήρια αξιολόγησης προσφορών και συστηματικό έλεγχο, ώστε να
αυξηθούν τα έσοδα του Νοσοκομείου και η ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν.
•Αξιοποίηση τιμαλφή και δωρεών (αν υπάρχουν)
•Να περιορισθούν οι εξωτερικές αναθέσεις
υπηρεσιών (προγράμματα πληροφορικής -αγορά και συντήρηση, αναθέσεις της
Τεχνικής Υπηρεσίας κ.λ.π.)
Την εφαρμογή
συγκεκριμένων στόχων και προτεραιοτήτων
Ηλεκτρονική αποθήκη
Η συνεχής παρακολούθηση του υλικού από την
είσοδό του στο Νοσοκομείο
και αυτόματη καταγραφή των ελλείψεών του. Υπάρχουν πολλά ΑναλώσιμωνØ Αντιδραστηρίων Ø Φαρμάκων Øσυστήματα.
1. Καθολική
πλήρη ανάπτυξη των πληροφορικών συστημάτων σε όλες τις Υπηρεσίες.
Εργαστήρια
•Βελτίωση και ολοκλήρωση εφαρμογής του
εργαστηριακού προγράμματος (Medilad ) στα Ε.Ι
και το κτίριο Μ •Περιορισμός
επαναλαμβανόμενων πλεονασματικών εξετάσεων (βελτίωση και επέκταση του προγράμματος ''κόφτης'')
• Εφαρμογή ηλεκτρονικού φάκελου ασθενή με
όλες τις πληροφορίες που αφορούν στη διάγνωση, στη θεραπεία και στην εξέλιξη
της νόσου
• Εφαρμογή προγραμμάτων πληροφορικής σε όλη
την διοικητική υπηρεσία (πρωτόκολλο, αλληλογραφία κ.λ.π.)
• Να εφαρμοστεί σε όλο το προσωπικό το
πρόγραμμα αποκεντρωμένης διοίκησης (compas 3p). Εφαρμόζεται ήδη από το 2012 με πλήρη
επιτυχία στο παραϊατρικό προσωπικό. θα πρέπει να σταματήσουν οι γραμματείς των κλινικών να κατεβαίνουν στην Νοσηλευτική Υπηρεσία για να παραδώσουν εγγράφως τις απουσίες του προσωπικού τμήματος και τα εβδομαδιαία
προγράμματα.
Η καθολική και πλήρης ανάπτυξη των
πληροφορικών συστημάτων διασφαλίζει την: •Λειτουργικότητα •Διαφάνεια •Οικονομία •Ταχύτερη εξυπηρέτηση •Υπευθυνότητα •Ποιότητα •Απαραίτητη, στην εφαρμογή Συστημάτων Ελέγχου
Ποιότητας
Η καθαριότητα και η απολύμανση των επιφανειών, του περιβάλλοντος χώρου, του ιατρικού
εξοπλισμού και της ξενοδοχειακής υποδομής στο Νοσοκομείο, αποτελούν βασικές
συνιστώσες για τον έλεγχο και την πρόληψη των λοιμώξεων. Είναι άμεση
προτεραιότητα η εφαρμογή προγράμματος καθαρισμού και απολύμανσης που θα
περιλαμβάνει: • Διεθνή
Πρότυπα • Διεθνείς
Οδηγίες • Πρωτόκολλα
διαδικασιών • Κριτήρια
και εργαλεία ελέγχου ποιότητας
Το προσωπικό, το οποίο πρέπει να είναι
(εξ)ειδικευμένο, μόνιμο και καλά πληρωμένο, να εκπαιδεύεται συνεχώς στις
μεθόδους και στις διαδικασίες απολύμανσης και καθαριότητας και οι οδηγίες να επικαιροποιούνται τακτικά, σύμφωνα με
τα νέα δεδομένα.
2.
Καθαριότητα
Η αντικατάσταση των μονίμων καθαριστών και
καθαριστριών των Νοσοκομείων, στις αρχές της δεκαετίας του 80 από ιδιωτικά
συνεργεία, είχε ως αποτέλεσμα, επί τριάντα χρόνια, κάποιοι να κερδοσκοπούν σε
βάρος της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και ασθενών των Νοσοκομείων,
σε βάρος των εργαζομένων τους, οι οποίοι δούλευαν σε καθεστώς «δουλείας» και σε
βάρος των φορολογούμενων πολιτών.
Η μόνιμη καθαρίστρια, η οποία ήταν εξειδικευμένη «νοικοκυρά» στην κλινική ή στο εργαστήριο, γνώριζε τους
κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και τις ιδιαιτερότητες του τμήματός της. Υπήρχε απόλυτη εμπιστοσύνη από το προσωπικό των τμημάτων
καθώς έδινε αναφορά για τη δουλειά της, πρώτα απ όλα στον εαυτό της, και
κατόπιν, στην προϊσταμένη του τμήματος, στους νοσηλευτές, αλλά και στους
ασθενείς και συνοδούς, γιατί ήταν η ίδια κάθε μέρα στο πόστο, με πλήρες ωράριο
ασφάλεια και κανονικό μισθό. Αυτές οι
μόνιμες καθαρίστριες αντικαταστάθηκαν, με εναλλασσόμενες κάθε λίγους μήνες,
χωρίς εκπαίδευση, επιρρεπείς
σε επαγγελματικά ατυχήματα, κακοπληρωμένες, πολλές φορές χωρίς ασφαλιστική
κάλυψη και άλλα εργασιακά δικαιώματα.
Η ψήφιση του Νόμου 4368 του 2016 έχει τερματίσει
αυτό το καθεστώς καθώς, υποχρεώνει όλα τα Νοσοκομεία, να προχωρήσουν σε
ατομικές συμβάσεις έργου Είναι ένα θετικό βήμα σε σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, απαιτείται ακόμα:
• Να υπάρχει ο απαιτούμενος εξοπλισμός και να τηρούνται
πρωτόκολλα προστασίας και ασφάλειας των εργαζόμενων και προστασίας του
περιβάλλοντος (απορρυπαντικά , χημικά και λοιμώδη απόβλητα) • Η ευθύνη για
την καθαριότητα να περάσει εξ ολοκλήρου στη επιτροπή Υγιεινής και ασφάλειας του
Νοσοκομείου. •Το
προσωπικό καθαρότητας να είναι (εξ)ειδικευμένο, μόνιμο και καλά αμειβόμενο. • Το περιβάλλον των ασθενών μας και των εργαζομένων
πρέπει να είναι ασφαλές, καθαρό υγιεινό και ευχάριστο.
3. ΤΕΠ (Τμήμα
Επειγόντων Περιστατικών)
• Οργάνωση και λειτουργία αυτόνομων ΤΕΠ με πλήρη στελέχωση
και εξοπλισμό. • Προκήρυξη θέσης Διευθυντού του ΕΣΥ. • Στελέχωση με επιπλέον 4 θέσεις Επιμελητών Β επιπλέον των
2 ΕΒ που προκηρύχθηκαν το 2010, ώστε ο συνολικός αριθμός τους να φθάσει τις 9 και να συμφωνεί με δημοσιευμένη πρόταση για
την στελέχωση των ΤΕΠ. • Λειτουργία
Διαλογής σε 24ωρη βάση ανά εφημερία από νοσηλευτές και ιατρείου ταχείας
διεκπεραίωσης σε 16ωρη βάση ανά εφημερία από 3 γενικούς ιατρούς. • Ενίσχυση νοσηλευτικού προσωπικού με στόχο τα 30 άτομα
και τραυματιοφορέων με στόχο τα 25 άτομα. • Λειτουργία
ακτινολογικού /Προγραμματισμός προμήθειας «μικρού »αξονικού /υπέρηχου. • 24ωρη λειτουργία του γραφείου κίνησης ΤΕΠ. • Προώθηση της
πρότασης Δομικής
αναδιοργάνωσης του ΤΕΠ.
4. Λίστα
χειρουργείου
Να δημιουργηθεί η λίστα χειρουργείου, όπως
προβλέπεται στον πρόσφατο νόμο 4368/16 ώστε • Να γίνει αποδοτικότερη η λειτουργία των χειρουργείων • Να μειωθεί ο χρόνος αναμονής • Να ενισχυθεί η διαφάνεια • Να διασφαλιστεί η ισότητα των πολιτών στις χειρουργικές επεμβάσεις • Η
προτεραιότητα να στοιχειοθετείται, όπως προβλέπει ο νόμος, με κριτήρια αμιγώς
επιστημονικά, να προωθηθεί στην πράξη, η θεσμική αλλαγή «ηθικοποίησης» του
συστήματος, η οποία διασφαλίζει ότι:
Ως υπεύθυνος για την έγκριση της λίστας χειρουργείου και την τήρηση της
διαδικασίας διαμόρφωσης της, ορίζεται ο Αναπληρωτής Διοικητής, ή όπου δεν υπάρχει, άλλο μέλος
του ΔΣ που ορίζεται από αυτό.
Για τη σύνταξη της λίστας χειρουργείου
ορίζεται από το ΔΣ ως υπεύθυνος/η ένας υπάλληλος του νοσοκομείου. Ο εν λόγω
υπάλληλος δύναται να προέρχεται από το στελεχιακό δυναμικό είτε του Τμήματος/Γραφείου
Κίνησης ασθενών είτε του Γραφείου Προστασίας των δικαιωμάτων των ληπτών
υπηρεσιών Υγείας (πρώην Γραφείο Υποστήριξης του Πολίτη).
Ψηφία ΑΜΚΑ ασθενούς
Αριθμός μητρώου ασθενούς
Είδος χειρουργείου
Κατηγορία με βάση τον αποδεκτό χρόνο αναμονής
Ημερομηνία εκτίμησης του ασθενούς
Ημερομηνία του χειρουργείου
Εκτιμώμενη διάρκεια της επέμβασης
• Οι ασθενείς που θεωρούν ότι παραβιάζεται η
σειρά προτεραιότητας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία στο Γραφείο Προστασίας
Δικαιωμάτων του σχετικού νοσοκομείου. • Τα επείγοντα περιστατικά δεν εντάσσονται στη
διαδικασία της λίστας.
• Η μη τήρηση του κανονισμού χειρουργείου και
της διαδικασίας διαμόρφωσης της λίστας αποτελούν πειθαρχικά παραπτώματα.
5. Διαχείριση
κλινών
•Να ενταχθεί το ΠΓΝΠ στο πρόγραμμα με τη
κωδική ονομασία «Φιλόλαος» του ΕΚΕΠΥ, (πρόγραμμα καταγραφής κενών κλινών, των
εισαγωγών, των εξιτηρίων, των επικουρικών κλινών και τον αριθμό ασθενών που
φιλοξενούνται σε άλλες κλινικές).
•Η διαχείριση των κλινών ΜΕΘ να γίνεται με στόχο την ισότιμη, έγκαιρη και χωρίς συναλλαγές
εξυπηρέτηση των ασθενών
•Να ανοίξουν άμεσα κρεβάτια ΜΑΘ και ΜΕΘ, αφού
προηγηθεί πρόσληψη
Νοσηλευτικού προσωπικού για τη στελέχωση.
6.Ανάπτυξη
νέων μονάδων
Να συνεχιστεί η ανάπτυξη εξειδικευμένων
κέντρων ή μονάδων στην κατεύθυνση της επίτευξης της τριτοβάθμιας αποστολής του,
στο τομέα • της
διάγνωσης, • της χειρουργικής και • της θεραπείας . Για παράδειγμα: • Εργαστήριο βιολογίας
καρκίνου, κυτταρογενετικής , προγεννητικός έλεγχος. •Την ανάπτυξη
καρδιοχειρουργικής μονάδας, μονάδας χειρουργικής μαστού,κ.λ.π (η επιτροπή για την αναθεώρηση του Οργανισμού επεξεργάζεται ήδη πολλές
προτάσεις) •Ογκολογική κλινική •Τη ανάπτυξη του τμήματος φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας
7. Προσωπικό
/Προσλήψεις
Το κάθε τμήμα να «εγκλιματίζεται» στη λογική να προτείνει τις ανάγκες του /προϋποθέσεις
για την εφαρμογή συστήματος ελέγχου ποιότητας των υπηρεσιών του (ISO ή Διακρίβωση)
• Σε ανάγκες χώρου • Σε τεχνολογικό εξοπλισμό • Σε προσωπικό • Σε καθηκοντολόγιο • Σε προγράμματα πληροφορικής
Το προσωπικό σε όλους του κλάδους και σε όλες
τις ειδικότητες έχει μειωθεί δραματικά, με την πολιτική της μη πρόσληψης από το
2007. Ιδιαίτερα σε ορισμένους κλάδους, όπως το παραϊατρικό, το οποίο υπέστη μείωση πάνω από 50%.
Η πολύχρονη απουσία προσλήψεων είχε ως
αποτέλεσμα να μην ανανεώνεται ηλικιακά το προσωπικό, με συνέπεια, αρκετοί
συνάδελφοι που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και δυσκολεύονται στο έργο
τους,
(νοσηλευτές/τριες, φυσικοθεραπευτές που δεν μπορούν να μετακινήσουν αρρώστους,
ραδιολόγοι ακτινολογίας που δυσκολεύονται να μετακινήσουν τους αρρώστους και τα
μηχανήματα κ.ο.κ), να είναι
υποχρεωμένοι να ανταποκρίνονται καθημερινά στους εντατικούς ρυθμούς με
αποτέλεσμα να χειροτερεύει η υγεία τους.
Έχουν μειωθεί οι αποδοχές, ιδιαίτερα στις
κατηγορίες ΔΕ και ΥΕ, με συνέπεια, αρκετοί εργαζόμενοι να αναγκάζονται να δουλεύουν στα
απογευματινά, εις βάρος της ξεκούρασης τους, για να μπορέσουν να καλύψουν, κατά
ένα μέρος, την απώλεια των αποδοχών τους. Έχουμε χάσει όλοι το 13ο και 14ο μισθό, κατακτήσεις των κινημάτων του προηγούμενου αιώνα.
Οφείλονται πολλά ρεπό και άδειες παρελθόντων
ετών, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες, για καλυφθεί άδεια μιας ή δυο εβδομάδων
πρέπει οι εργαζόμενοι του τμήματος να δουλέψουν, χωρίς εβδομαδιαίο ρεπό.
Το Νοσοκομείο όμως λειτουργεί κανονικά. Και
αυτό οφείλεται στους ταλαιπωρημένους, κακοπληρωμένους και … ηλικιωμένους εργαζόμενους. Το προσωπικό που έχει
προσληφθεί, μόνιμο και επικουρικό έχει δώσει μια πολύ μικρή - μικρή ανάσα .
Να συνεχισθεί η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε Παραϊατρικό, Νοσηλευτικό, Διοικητικό ,Τεχνικό και Βοηθητικό προσωπικό, ώστε να
καλυφθούν οι ανάγκες, αλλά και για να πάρει μια κανονική ανάσα, το ήδη
εργαζόμενο προσωπικό.
8. Κτιριακή
υποδομή
Η τεχνική Υπηρεσία να αξιολογήσει την
κατάσταση του κτιρίου, εξωτερική και εσωτερική, και να προτείνει λύσεις
οικονομικές και συμφέρουσες.
Να επαναπροσδιοριστούν οι χρήσεις των
εσωτερικών χώρων και να ανακατανεμηθούν ανάλογα με τις νέες ανάγκες (π.χ χώρος ΕΙ
λοιμωδών νοσημάτων, χώρος παρασκευής κυτταροστατικών κ.α.), με βασικό κριτήριο
• διεθνείς προδιαγραφές, • ασφάλεια, • λειτουργικότητα, • προσβασιμότητα ασθενών κ.λ.π. και
• όχι με κριτήριο τις προσωπικές σχέσεις.
9. Είδη
υγιεινής και ξενοδοχειακός εξοπλισμός
Να γίνει ανανέωση στα Νοσηλευτικά τμήματα των ειδών υγιεινής, των
κρεβατιών, των στρωμάτων και των φορείων.
Να υπάρχει έλεγχος και περιορισμός στις
ενοικιάσεις διαφόρων
ειδών όπως τηλεοράσεις, ράντζα συνοδών κ.λ.π.
Να βαφούν οι τοίχοι και να επισκευαστούν οι διάδρομοι, ιδιαίτερα ο
κεντρικός διάδρομος, των εξωτερικών ιατρείων, των πλυντηρίων και μαγειρείων.
Να απομακρυνθούν, αφού ελεγχτούν και δεν
υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης, τα σωρευμένα κρεβάτια, καρέκλες, γραφεία, που
καταλαμβάνουν ένα μεγάλος μέρος του χώρου του Νοσοκομείου.
10.
Περιβάλλον χώρος
• Χώροι στάθμευσης έλεγχος • Καθαριότητα
εξωτερικών χώρων, να γίνεται οργανωμένα και σε καθημερινή βάση . • Δένδρα/ Κήπος/γκαζόν: Να προσληφθεί κηπουρός, ο οποίος να επιμελείται σε καθημερινή βάση. • Πόρτες εισόδων : Να αντικατασταθούν με πόρτες με
αυτόματο εξωτερικό κλείσιμο (ιατρικής ) • Αδέσποτα: Σε συνεργασία με τον Δήμο
να γίνει προσπάθεια για τη φροντίδα τους (εμβολιασμός, τροφή, στείρωση; κ.λ.π)
11. Φύλαξη:
Η φύλαξη να γίνεται οργανωμένα σε 24ωρη βάση,
από μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό ασφάλειας.
12.
Ιστοσελίδα ΠΓΝΠ
Να ολοκληρωθεί και να ενημερώνεται σε τακτική και μόνιμη βάση, ώστε να προβάλλονται καθαρά,
συγκεκριμένα και λεπτομερειακά, οι υπηρεσίες που προσφέρει το Νοσοκομείο, ώστε να εξυπηρετούνται και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
13. Αιρετά
όργανα
• Το Σωματείο Εργαζομένων, • Οι εκπρόσωποι εργαζόμενων και γιατρών στην Διοίκηση ΠΓΝΠ • Οι εκπρόσωποι της ΕΙΝΑ • Οι Εκπρόσωποι φοιτητικών
οργανώσεων και κάθε μορφής συνδικαλιστικών φορέων που εκπροσωπεί εργαζόμενους του Νοσοκομείου
• Να αναβαθμίσουν το ρόλο τους και να επαναπροσδιορίσουν τον προσανατολισμό
τους. • Να αποκαταστήσουν την επικοινωνία και την εμπιστοσύνη των μελών τους. • Να επαναφέρουν στο προσκήνιο τον συνδικαλιστικό λόγο
και πράξη. • Να
αποφύγουν τον παραγοντισμό, τον κομματισμό και τις πελατειακές σχέσεις.
Η κοινωνική πρόοδος, το κοινωνικό κράτος,
αποδεικνύεται ιστορικά,
ότι αποτελούν επίτευγμα της ενωμένης δράσης των εργαζόμενων και των συνδικάτων
τους. Την απουσία
αυτής της δράσης, ακολουθεί η κατάσταση που όλοι βιώνουμε.
Υπάρχει μια εδραιωμένη συνήθεια πολλών ετών, να θεωρείται φυσιολογικό να «ασκούν
διοίκηση» εργαζόμενοι
ή κομματικοί μηχανισμοί, που
υποστηρίζουν το κυβερνόν κόμμα.
Εμείς, ως συλλογικότητα του ΣΥΡΙΖΑ, δηλώνουμε
ξεκάθαρα και το αποδεικνύουμε καθημερινά και στην πράξη, ότι όχι μόνο δεν
επιθυμούμε κάτι τέτοιο, αλλά
δεν είναι στη λογική μας, στην αντίληψή μας για την διοίκηση και στη κουλτούρα μας. Διοίκηση ασκούν τα θεσμοθετημένα όργανα και μόνο αυτά,
τα οποία κρίνονται καθημερινά για το έργο τους, επίσης από θεσμοθετημένα όργανα
αλλά και από τους
πολίτες και τους εργαζόμενους του χώρου.
Οι εργαζόμενοι που υποστηρίζουν το ΣΥΡΙΖΑ,
δεν πρέπει να απαιτούν ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά να αξιώνουν καθημερινά
αξιοκρατική και δίκαιη μεταχείριση.
Εμείς, ως πολίτες και πολιτικοποιημένοι
εργαζόμενοι, κρατάμε το αναφαίρετο δικαίωμά μας να αντιστεκόμαστε σε
οποιαδήποτε μορφής αυθαιρεσία, να θέτουμε προτάσεις, να διεκδικούμε και να
μαχόμαστε για ό,τι θεωρούμε σωστό, προοδευτικό και δίκαιο για τους εργαζόμενους
και τους ασθενείς.
Χρησιμοποιήθηκαν κατά την συγγραφή
• Καταστατικό ΣΥΡΙΖΑ • Θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Υγεία • Συνέντευξη Ξανθού, Πολάκη, 9/10/16 Αυγή. • Θέσεις «Αυτόνομου Ριζοσπαστικού Κινήματος» • Θέσεις ΕΙΝΑ • Θέσεις ΠΟΕΔΗΝ • θέσεις «Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή» • Δημοσιεύεις για Νοσοκομειακό management • Συζητήσεις
με εργαζόμενους, προϊστάμενους, διευθυντές και μέλη της Διοίκησης ΠΓΝΠ.
17/11/2016 ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΠΓΝΠ 65»
Πηγή: thebest.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου