Αφιέρωμα την Παρασκευή 14-10-2016, στον Ρώσο φιλέλληνα
που παραμένει προκλητικά άγνωστος, αν και «έστησε την πόλη στα πόδια της και την
οργάνωσε»
Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016, λαμβάνει χώρα μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση, αφιερωμένη στον σχεδόν άγνωστο φιλέλληνα Νικολάι Ράικο. Πρόκειται για τον Ρώσο φιλέλληνα που παραμένει προκλητικά άγνωστος, αν και «έστησε την πόλη στα πόδια της και την οργάνωσε», αλλά αναπαρίσταται στις μέρες μας, χάρη στο βιβλίο του Ν. Τζανάκου «Ιωάννης Καποδίστριας ο ιδρυτής της νέας Πάτρας».
Ο Ράικο έδωσε εντολή, να υψωθεί στο κάστρο της Πάτρας, η ελληνική σημαία για πρώτη φορά στην ιστορία. Υπήρξε μέλος της τριμελούς επιτροπής, για την εφαρμογή του σχεδίου πόλεως του Βούλγαρη.
Έχοντας ευρωπαϊκή παιδεία και προσανατολισμό, ο Ράικο επεδίωξε τον εκσυγχρονισμό και συγχρόνως, τη ρήξη με τις πρακτικές της Τουρκοκρατίας. Οι αντιστάσεις όμως στην Πάτρα ήταν ισχυρές: οι παραδοσιακές δομές και νοοτροπίες, είχαν αποκτήσει απίστευτη ανθεκτικότητα.
Τον Αύγουστο 1831 στο Ναύπλιο, ο Ράικο έγινε διοικητής της Σχολής Ευελπίδων, την oποία είχε ιδρύσει ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου