«Το
ίδιο ισχύει με την απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει σχέδια για εκτροπή του
Αχελώου παρόλο που τέτοια σχέδια έχουν απορριφθεί από το ΣτΕ και μάλιστα με
συμβολή της νέας Προέδρου της Δημοκρατίας»
«Ο οδικός άξονας
Πατρών – Πύργου βρισκόταν σε εκκρεμότητα επί 40 χρόνια με ευθύνη των
κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, με αποτέλεσμα πλήθος θανατηφόρων ατυχημάτων εξαιτίας της
επικινδυνότητάς του. Η υλοποίηση
του έργου ξεκίνησε μόλις την
τελευταία τετραετία, με την έγκριση και χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
έπειτα από μαραθώνιες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» υποστηρίζουν κύκλοι
του ΣΥΡΙΖΑ.
Και επισημαίνουν:
«Η απόφαση του
Υπουργού Υποδομών να παγώσει τις εργολαβίες που ήδη υλοποιούνταν και να
υποβάλλει εκ νέου αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την απ’ ευθείας ανάθεση
του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου στην Ολυμπία Οδό, θα οδηγήσει το πολύπαθο
έργο σε νέες μεγάλες καθυστερήσεις. Όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο Υπουργός, η πιθανότητα να μην δώσει την
έγκρισή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι υπαρκτή, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει
στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού και επομένως σε επιπλέον μεγάλες καθυστερήσεις».
Μάλιστα σημειώνουν:
«Το ίδιο ισχύει με την απόφαση
της κυβέρνησης να επαναφέρει σχέδια για εκτροπή του Αχελώου παρόλο που τέτοια
σχέδια έχουν απορριφθεί από το ΣτΕ και μάλιστα με συμβολή της νέας Προέδρου της
Δημοκρατίας. Διότι, εκ των πραγμάτων, η απόφαση αυτή ακυρώνει τον ολοκληρωμένο
σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και παγώνει ή ακυρώνει όλα τα συναφή έργα για
τις απαραίτητες υποδομές».
Σχολιάζουν δε, δυσμενώς την
υπόσχεση του κ. Μητσοτάκη από το Νταβός για επενδύσεις στην Ελλάδα ύψους 100
δις την επόμενη 8ετία.
Και επαναλαμβάνουν:
«Ο κ. Μητσοτάκης παρέλαβε μία
οικονομία με:
--ρεκόρ στις Ξένες Άμεσες
Επενδύσεις και
--πρωτιά στην απορροφητικότητα
ευρωπαϊκών πόρων.
Ο ίδιος επέλεξε να
--παγώσει τα μεγάλα αλλά και
πολλά μικρά έργα
--μειώσει το Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων
--αφήσει την αγορά να
μαραζώσει μέσα στις γιορτές μη καταβάλλοντας κοινωνικό μέρισμα σε 3 εκατομμύρια
πολίτες.
Μετά την απάτη
του 4% ανάπτυξη, τώρα υπόσχεται επενδύσεις σε μία οκταετία. Προφανώς επειδή δεν αφορά τον
ίδιο.
Η χώρα έχει
ανάγκη από προοδευτική αναπτυξιακή στρατηγική. Όχι από τις πολιτικές που τη χρεοκόπησαν».
Καταλογίζουν όμως στον κ.
Μητσοτάκη και πάγωμα μεγάλων και μικρών έργων και μείωση του Προγράμματος
Δημοσίων Επενδύσεων!
«Όσον αφορά τα μικρά έργα,
πολλά από αυτά έχουν παγώσει εξαιτίας της απόφασης της κυβέρνησης να αναστείλει
το πρόγραμμα ΦιλόΔημός για έργα υποδομής στις τοπικές κοινωνίες που είχε
εκπονήσει και αρχίσει να υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το οποίο είχε βρει
πολύ θετική ανταπόκριση από τις δυνάμεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όλα τα έργα
που οι αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σχεδίασαν να υλοποιήσουν μέσω του
ΦιλόΔημου, με την εν λόγω απόφαση παγώνουν ή ακόμη και ακυρώνονται. Το ίδιο
ισχύει με την απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει σχέδια για εκτροπή του
Αχελώου παρόλο που τέτοια σχέδια έχουν απορριφθεί από το ΣτΕ και μάλιστα με
συμβολή της νέας Προέδρου της Δημοκρατίας. Διότι, εκ των πραγμάτων, η απόφαση
αυτή ακυρώνει τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και παγώνει ή
ακυρώνει όλα τα συναφή έργα για τις απαραίτητες υποδομές.
Όσον αφορά τα μεγάλα έργα,
αυτά παγώνουν διότι, καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ έχει να αποπληρώσει προεκλογικά
γραμμάτια, τα επανασχεδιάζει προς όφελος των φίλων της. Χαρακτηριστικότερα
παραδείγματα είναι ο επανασχεδιασμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η ακύρωση του
σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη και ο νέος «σχεδιασμός» για τον οδικό άξονα
Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο οποίος είναι στο αέρα και γι’ αυτό
βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή.
Οι παραπάνω επιλογές του κ. Μητσοτάκη
και των αρμόδιων υπουργών οδήγησαν σε ρεκόρ 20ετίας όσον αφορά την υποεκτέλεση
του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και του ΕΣΠΑ καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του
2019, επί διακυβέρνησης ΝΔ, ανατράπηκε η επιτάχυνση της εκτέλεσης του ΠΔΕ που
είχε πετύχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο εξάμηνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου