Κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζουν
τον απολογισμό της Υπουργού Παιδείας για το έργο της μέχρι σήμερα
«Η υπουργός Παιδείας κ. Ν.
Κεραμέως παρουσίασε τον πιο ανήκουστο απολογισμό που έχει υπάρξει ποτέ στον
τομέα της εκπαίδευσης. Για να καλύψει την πλήρη
ανεπάρκεια της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης επιστρατεύει φτηνές
λαθροχειρίες. Nομίζει πως θα εξαπατήσει
τον ελληνικό λαό, όταν είναι πασιφανής η αδράνεια και η ανικανότητά της να
αντιμετωπίσει τα καυτά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και που ολοένα
οξύνονται.
Ένα από αυτά τα τεχνάσματα
είναι η οικειοποίηση και ο σφετερισμός μέτρων που είχαν ξεκινήσει, θεμελιωθεί
και δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Τέτοια μέτρα είναι π.χ. οι 4.500
μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και οι αντίστοιχοι διορισμοί
στη γενική εκπαίδευση, η καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής
εκπαίδευσης, η ένταξη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα (υγιεινή διατροφή,
εξαρτήσεις, τρόπος ζωής) κ.λπ.. Έτσι, ενώ τέλος Ιανουαρίου εξακολουθούν να
υπάρχουν κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία ακόμα και σε πανελλαδικώς
εξεταζόμενα μαθήματα, η κυβέρνηση βαυκαλίζεται με την προοπτική να
αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα τους... επόμενους μήνες.
Ταυτόχρονα, για να καλύψει την
ένδεια κυβερνητικού έργου βαφτίζει ξεδιάντροπα ως κυβερνητικό έργο επουσιώδεις
ως και ασήμαντες συναντήσεις με ποικίλους παράγοντες στην Ελλάδα και στο
εξωτερικό. Είναι πραγματικά εξοργιστικό, τη στιγμή που η πρώτη συνεδρίαση της
Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής χρειάστηκε μήνες για να
πραγματοποιηθεί και το πρώτο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε μόλις αυτό το
μήνα, η κ. Κεραμέως να προβάλλει ως “σημαντικό” κυβερνητικό έργο εθιμοτυπικές
συναντήσεις, λογύδρια ρουτίνας, ακόμα και ανούσια ευχολόγια.
Το πιο εξοργιστικό είναι ότι η
κ. Κεραμέως επιστρατεύει τα πάντα στην εναγώνια προσπάθειά της να εξωραΐσει τις
καταστροφικές επιλογές της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση, επιλογές που
μας οδηγούν δεκαετίες πίσω. Διαστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα, προβάλλει
ως θετικά μέτρα τη σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την
αξιολόγηση, την κατάργηση του ασύλου, την αναστολή λειτουργίας της Νομικής
Σχολής στην Πάτρα και των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, την ψήφιση του
άρθρου 50 του τελευταίου νόμου, που εξισώνει τους κάθε λογής τυχάρπαστους
τίτλους σπουδών με πανεπιστημιακά πτυχία, την κατάργηση των διετών τμημάτων
επαγγελματικής εξειδίκευσης στα πανεπιστήμια και την ακύρωση των “πράσινων”
σχολών, που άνοιγαν μια ευοίωνη προοπτική προς την ελεύθερη πρόσβαση στα
πανεπιστήμια.
Αποκορύφωμα, η προσπάθειά της
κυβέρνησης να παρουσιάσει ως δήθεν φιλολαϊκή πολιτική το σχέδιό της να
επεκτείνει σε όλη τη χώρα ένα δίκτυο πρότυπων-πειραματικών σχολείων, όταν είναι
φανερό ότι πρόκειται για μια ωμή ταξική πολιτική διαχωρισμού των παιδιών στην
εκπαίδευση, που θα λειτουργήσει σε βάρος των πιο παραγκωνισμένων στρωμάτων της
ελληνικής κοινωνίας».
Πώς σχολιάζετε την σύσκεψη του
κ. Μητσοτάκη με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας;
«Η σύσκεψη του Πρωθυπουργού με
την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έπειτα από σχεδόν 7
μήνες διακυβέρνησης, πραγματοποιήθηκε στον απόηχο των αντιδράσεων της
εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι πλέον φανερό ότι το όραμα της ΝΔ για την Παιδεία συνοψίζεται στη συρρίκνωση της
δημόσιας εκπαίδευσης και την απαξίωση των πανεπιστημίων.
Ιδιαίτερη θέρμη επέδειξε η
υπουργός Παιδείας να ικανοποιήσει τις
απαιτήσεις και τα συμφέροντα των κολεγιαρχών. Στη βιασύνη της να «τακτοποιήσει
το ζήτημα», επικαλέστηκε το Ενωσιακό Δίκαιο, απέκρυψε αδιαβάθμητη αλληλογραφία
και παραπλάνησε τη Βουλή. Δεν παραπλάνησε όμως την εκπαιδευτική κοινότητα, η
οποία στέκεται απέναντι στην κυβερνητική πολιτική για την εκπαίδευση.
Κατά τις 200 ημέρες
διακυβέρνησης της ΝΔ, η δημόσια Παιδεία μίκρυνε και σημαντικές
μεταρρυθμίσεις που συνάντησαν την ευρύτερη αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας
και της κοινωνίας, είτε αναστάλθηκαν είτε καταργήθηκαν.
Τα αντιδραστικά σχέδια της
κυβέρνησης μας βρίσκουν ριζικά αντίθετους. Ο ΣΥΡΙΖΑ στέκεται στο πλάι
εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών και ερευνητών, υπερασπίζοντας την ποιοτική
δημόσια και δωρεάν Παιδεία και Έρευνα για όλες και για
όλους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου