ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 13/7/2017



Για την παύση της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος (από τη συνάντηση του Αλ. Τσίπρα με τον Ζ.-Κ. Γιούνκερ)

Αλ. Τσίπρας:  Η διαδικασία αυτή κινήθηκε το 2009, όταν το ελληνικό έλλειμμα έφτασε το 15,1% του ΑΕΠ. Τώρα, βρίσκεται στο 1,2%, ενώ οι προβλέψεις για το 2018 είναι πολύ αισιόδοξες, στο 0,6%. Και αυτό οφείλεται στις τεράστιες προσπάθειες που έχει καταβάλλει ο ελληνικός λαός, στις θυσίες του ελληνικού λαού. Είναι μοναδική η συγκυρία για την Ελλάδα. Βρισκόμαστε πολύ κοντά στην ανάκαμψη πλέον. Είμαστε αποφασισμένοι να ανακάμψουμε. Αυτό είναι το μήνυμα.


Ζ.-Κ. Γιούνκερ: Όταν πρωτοσυναντηθήκαμε στα τέλη του 2015, το έλλειμμα κινούνταν σε επίπεδο του 5,1%, είχε ακολουθήσει πτωτική πορεία. Πλέον, ναι, η χώρα σας βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε χθες στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής παύση της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος. Το είχαμε υποσχεθεί, άλλωστε, και έφτασε η στιγμή να εκπληρώσουμε την υπόσχεσή μας.

Για το Κυπριακό (από την κοινή συνέντευξη τύπου Αλ. Τσίπρα- Α. Βούτσιτς)

Οι τελευταίες εξελίξεις, σε σχέση με το Κυπριακό,  δεν μας κάνουν να είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς. Εν τούτοις, αποδεικνύουν ότι έχουμε έναν γείτονα που, πολλές φορές, αρέσκεται να μην σέβεται την ουσιώδη προϋπόθεση για την ειρήνη, τη σταθερότητα και τη συνεργασία, δηλαδή, το Διεθνές Δίκαιο και όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτό.  Ωστόσο, εμείς παραμένουμε αταλάντευτα προσανατολισμένοι στην προσπάθεια τις διαφορές να τις επιλύουμε μέσα από τον διάλογο. Ταυτόχρονα, όμως, και αποφασιστικοί, προκειμένου να υπερασπιστούμε, να προασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Μπορεί να μην πετύχαμε την επίλυση του Κυπριακού, σε αυτή τη φάση των συνομιλιών. Θα παραμείνουμε, όμως, σταθεροί στην ανάγκη να μην υπάρξει ένα οριστικό τέλος στις συνομιλίες και κάποια στιγμή, με την πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, να επανέλθουμε στο τραπέζι του διαλόγου. Και ταυτόχρονα, στην εξωτερική πολιτική, θυμάμαι μια ρήση,  που λέει ότι «ο αποτελεσματικότερος σκύλος δεν είναι αυτός που γαβγίζει, αλλά αυτός που είναι καλός φύλακας, δεν χρειάζεται να γαβγίζει». Εμείς δεν έχουμε μεγάλες κορώνες, ούτε «γαβγίζουμε» πολύ, αλλά, πιστεύω, ότι προασπίζουμε αποτελεσματικά τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Για την ΠΓΔΜ (από την κοινή συνέντευξη τύπου Αλ. Τσίπρα- Α. Βούτσιτς)

Από την πρώτη στιγμή, έχουμε πάρει ουσιαστικές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της σταθεροποίησης αυτής της χώρας τόσο σε διεθνές όσο και σε διμερές επίπεδο. Προτείναμε και προωθούμε μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και ταυτόχρονα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου η εκάστοτε ηγεσία της γειτονικής χώρας να επαναπροσεγγίσει τον ρεαλισμό και τη συνεργασία που είναι αναγκαία. Αλλά και σε ό,τι αφορά την χρόνια τώρα διαφορά που έχουμε για την προοπτική εξεύρεσης αμοιβαίως αποδεκτής λύσης στο όνομα που εμείς θα θέλαμε, είναι  ένα όνομα για χρήση έναντι όλων  erga omnes.  Η αποκατάσταση της σταθερότητας στη γειτονική χώρα περνάει και μέσα από την αποκλιμάκωση των εθνικισμών της και των εντάσεων. Σε ό,τι αφορά στην ενταξιακή προοπτική της πΓΔΜ, στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε., υπάρχουν αποφάσεις και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Συνόδου του ΝΑΤΟ. Πρέπει, πρώτα να επιλυθεί με αμοιβαίως αποδεκτό τρόπο η εν λόγω διαφορά στο ζήτημα της ονομασίας και αμέσως μετά εμείς θα είμαστε αρωγός στην ενταξιακή προοπτική της γειτονικής χώρας και στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.

Για τη συνεργασία στον τομέα των υποδομών (από τις Δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, μετά την Τριμερή συνάντηση με τον Πρόεδρο της Σερβίας και τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας)

Στον τομέα της ενέργειας, συμφωνήσαμε για την ανάγκη να προχωρήσει ο διασυνδετήριος άξονας φυσικού αερίου IGB, από την Αλεξανδρούπολη προς τη Βουλγαρία και να εξετάσουμε πολύ σοβαρά και την επέκτασή του και προς τη Σερβία με τον λεγόμενο «IBS». Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, θα αναφερθώ μόνο σε δύο πολύ σημαντικά projects, που με διαφορετικό τρόπο συνδέουν τα Βαλκάνια, το Αιγαίο Πέλαγος με την Κεντρική Ευρώπη και με τα νερά του Δούναβη. Το ένα αφορά την πλωτή διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και άρα, τη δυνατότητα πλωτής διασύνδεσης από το Αιγαίο προς το Δούναβη. Και το δεύτερο, αφορά τη σιδηροδρομική διασύνδεση από τη Θεσσαλονίκη στην Καβάλα, στην Αλεξανδρούπολη, από εκεί στο Μπουργκάς, στη Βάρνα και στο Ρούσε, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα πολύ γρήγορης μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και πολιτών από τη Θεσσαλονίκη προς την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη και τα νερά του Δούναβη. Δείτε συνημμένες ολόκληρες τις δηλώσεις.


Για τις τηλεοπτικές άδειες (σημεία από τη συνέντευξη του Ν. Παππά)

Εμείς είχαμε πει να δοθούν τέσσερις πανελλαδικές άδειες γενικού περιεχομένου, και όταν ολοκληρωθεί ο χάρτης συχνοτήτων να δοθούν όσα θεματικά χωράνε. Τότε, Μητσοτάκης, Γεννηματά, Γεωργιάδης, Χατζηδάκης και Λοβέρδος φώναζαν ότι ο αριθμός των αδειών έπρεπε να είναι απεριόριστος. Τώρα που το ΕΣΡ αποφάσισε ότι οι άδειες θα είναι επτά, τι έχουν να πουν; Θα καταγγείλουν και το ΕΣΡ για «Βόρεια Κορέα», «χούντα», «προσπάθεια ελέγχου της ενημέρωσης» και όλα όσα μας καταμαρτυρούσαν; Τα 250 εκατ. ευρώ του διαγωνισμού μας ήταν αυτά που τον κατέστησαν επιτυχημένο. Αποδείξαμε ότι το φάσμα είναι όχι μόνο δημόσιος και σπάνιος, αλλά και πολύτιμος πόρος. Ότι υπάρχουν χρήματα στην αγορά που είναι έτοιμα να διατεθούν για τη χρήση του.  Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, τα κανάλια εθνικής εμβέλειας έχουν πάνω από 400 άτομα προσωπικό. Μπορεί κάποιοι να έπαιξαν με τους εργαζόμενους πέρυσι και να τους χρησιμοποίησαν για να ασκήσουν πιέσεις. Πρέπει να καταλάβουν ότι η βιωσιμότητα των σταθμών περνάει μέσα από την επένδυση στο πρόγραμμα και στην παραγωγή. Όχι μέσα από απολύσεις.

Απάντηση στην ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ (δήλωση Ν. Παππά)

Με τη σημερινή τους ανακοίνωση, οι ιδιοκτησίες των τηλεοπτικών σταθμών αποδεικνύουν ότι το μόνο που επεδίωκαν και επιδιώκουν είναι να συνεχιστεί το καθεστώς της ανομίας και να μην καταβάλλουν τίμημα για τις άδειες. Έλεγαν ότι κακώς κάνει το διαγωνισμό το Υπουργείο και ότι θα έπρεπε να τον κάνει το ΕΣΡ. Τώρα που έχει συγκροτηθεί ΕΣΡ και «τρέχει» το διαγωνισμό βρίσκουν νέες απίθανες δικαιολογίες. Υποστηρίζοντας,  μάλιστα, ότι δεν πρέπει να πληρώσουν για άδειες. Κι αυτό, τη στιγμή που αποδείχθηκε ότι η αγορά έχει αποτιμήσει τις τέσσερις άδειες στα 250 εκατ. ευρώ. Οι πολίτες, αλλά και οι εργαζόμενοι στα κανάλια έχουν πλέον καταλάβει. Οι ιδιοκτησίες των τηλεοπτικών σταθμών πρέπει να πληρώσουν 250 εκατ. ευρώ τουλάχιστον. Δεν θέλουν να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ. Ας τους κρίνει ο κόσμος. Καλούμε, δε, και τα πολιτικά κόμματα να πάρουν θέση. Πρέπει να γίνει ο διαγωνισμός από το ΕΣΡ ή όχι; Είναι λογικό να θέλουν οι ιδιοκτήτες των σταθμών να μην πληρώσουν για τις άδειες;  Και μία υπόμνηση: Απειλές και ύβρεις διά της οθόνης δε μας πτοούν. Τις έχουμε συνηθίσει.

Για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ (σημεία από τη συνέντευξη του Ν. Παππά)

Η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου υπό την εποπτεία του ΕΣΡ είναι ο τρόπος για να γίνονται οι συναλλαγές πάνω στο τραπέζι, διαφανώς, και να πληρώνονται οι αναλογούντες φόροι. Στις εφημερίδες νομοθετείται η υποχρεωτικότητα του γραμμικού κώδικα, πράγμα που θα βοηθήσει και το κοινό και τη διαφημιστική αγορά να γνωρίζει τις πραγματικές κυκλοφορίες. Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη.


Για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών

Το Πολυνομοσχέδιο ασχολείται με  τα εξής  βασικά πεδία:
·        Οργανωτικά ζητήματα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β΄ Βαθμού
·        Οικονομικά και αναπτυξιακά ζητήματα
·        Εργαζόμενοι
·        Διευκόλυνση των πολιτών (Μητρώο Πολιτών)
Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η διακριτή παρέμβαση για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας  των ΔΕΥΑ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης).  Μια, κομβικής σημασίας, αλλαγή επιχειρείται με το Μητρώο Πολιτών, προκειμένου να λειτουργήσει ψηφιακή βάση δεδομένων η οποία θα συνδέει υπηρεσίες (όπως  τα ληξιαρχεία και τα δημοτολόγια) για να διευκολύνει τις ηλεκτρονικές επαφές των πολιτών με το δημόσιο και τη διεπαφή των υπηρεσιών του δημοσίου για τη συλλογή πιστοποιητικών και εγγράφων από πολλαπλές πηγές.  Στις άλλες διατάξεις εντάσσεται και η ρύθμιση για τα Κέντρα Αποτέφρωσης Νεκρών, όπου δίνεται η δυνατότητα δραστηριοποίησης και ιδιωτών, προκειμένου να υποστηριχθεί η προώθηση των κέντρων, καθώς παρατηρείται μεγάλη υστέρηση σε αυτό το πεδίο. 
 
Για την κατάσταση της οικονομίας (σημεία από το άρθρο του Δ. Παπαδημητρίου)
1. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ελληνική ανταγωνιστικότητα (ως προς 37 ανταγωνίστριες χώρες) με βάση τις σχετικές τιμές κατανάλωσης βελτιώθηκε κατά 3,4% το 2016 έναντι του 2014, με βάση τις σχετικές τιμές εξαγωγών βελτιώθηκε κατά 12,6% και με βάση τα σχετικά κόστη εργασίας βελτιώθηκε κατά 5%.

2. Σύμφωνα με τη Τράπεζα Ελλάδος, η ανταγωνιστικότητα (ως προς 28 εμπορικούς εταίρους της χώρας) με βάση τις σχετικές τιμές καταναλωτή μειώθηκε κατά 0,7% έναντι του 2015 αλλά βελτιώθηκε κατά 4,4% έναντι του 2014, ενώ το α’ τρίμηνο 2017 βελτιώθηκε περαιτέρω κατά 0,3% σε ετήσια βάση.

3. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ (Economic Outlook, June 2017), η ελληνική ανταγωνιστικότητα με βάση τις σχετικές τιμές κατανάλωσης βελτιώνεται σταθερά μετά το 2014 (στάσιμη το 2016) και παρά την πρόβλεψη του για ανάπτυξη μόλις 1,1% φέτος εκτιμά πως το 2017 η συνολική βελτίωση από το 2014 θα φθάσει το 7,2% (6,6% με βάση τα σχετικά κόστη εργασίας).

Επιπλέον αξίζει να συνυπολογίσουμε ότι οι εγχώριες επενδύσεις αυξάνουν τα 3 από τα 4 τελευταία τρίμηνα με μέσο ρυθμό 14% ετησίως και ότι οι ξένες άμεσες επενδύσεις αυξήθηκαν ετησίως 170% το 2016 και 236% το α’ τετράμηνο 2017.

Επίσης το πιο εκτεθειμένο στον διεθνή ανταγωνισμό τμήμα της οικονομίας, οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, ανακάμπτει με μέσο ετήσιο ρυθμό 7% τα τρία τελευταία τρίμηνα.
 Δείτε εδώ ολόκληρο το άρθρο.

Για τις ιατρικές δαπάνες και το αφορολόγητο (σημείωμα ΥΠΟΙΚ)
Με το άρθρο 69 του ν. 4472/2017 καταργήθηκαν οι μειώσεις φόρου για ιατρικές δαπάνες που προέβλεπε ο ν. 4172/2013 αναδρομικά από 1.1.2017. Άρα,  δεν θα ίσχυαν καθόλου για τις φορολογικές δηλώσεις που θα γίνουν το 2018. Συνεπώς δημιουργήθηκε ένα κενό σχετικά με τις αποδείξεις για ιατρικές δαπάνες, για τις οποίες δεν υπήρχε πια κίνητρο για τους φορολογούμενους να τις ζητούν. Αυτό αλλάζει με την πρόσφατη υπουργική απόφαση που προσθέτει την Ομάδα 6 (Υγεία) στις δαπάνες που «κτίζουν» το αφορολόγητο για μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ’ επάγγελμα αγρότες.  Οι φορολογούμενοι των παραπάνω κατηγοριών έχουν ξανά κίνητρο να τις ζητούν και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ιατρικές δαπάνες για το αφορολόγητό τους, εφόσον η πληρωμή γίνεται με ηλεκτρικά μέσα πληρωμής (κάρτες κλπ.), και μάλιστα αναδρομικά από την αρχή του έτους (δηλαδή πληρωμές που έχουν ήδη κάνει). Η Υπουργική απόφαση αυτή έρχεται να ρυθμίσει το κενό που δημιουργήθηκε όσο αφορά το κομμάτι αντιμετώπισης μιας υψηλής επικινδυνότητας ομάδας φοροδιαφυγής από τη μία, αλλά, κυριότερα, προσπαθεί να αντισταθμίσει την απώλεια της έκπτωσης φόρου στα πλαίσια που μας επιτρέπεται από την συμφωνία με τους θεσμούς. Να επισημάνουμε, παράλληλα, την αρνητική άποψη των θεσμών για την ύπαρξη φοροαπαλλαγών, και πολύ περισσότερο καθολικών κοινωνικών παροχών, μέσω φορολογίας. Ακριβώς δε και γι’ αυτό το λόγο κρίθηκε πολιτικά επιβεβλημένη η εν λόγω ΥΑ.

Απάντηση του Επιτρόπου Κανιέτε στον Δημ. Παπαδημούλη: «Η περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου έχει σημαντικές ποσότητες φυσικού αερίου προς εξαγωγή με βάση τα υπάρχοντα αποδεδειγμένα αποθέματα. Το έργο του αγωγού East Med αποτελεί σημαντική επιλογή για την ΕΕ»
H Κομισιόν, στην απάντηση που έδωσε μέσω του αρμόδιου Επιτρόπου της Μ. Κανιέτε, υπενθυμίζει ότι  «υποστηρίζει σθεναρά το έργο EastMed και επιδιώκει την ταχεία περάτωση της μελετητικής φάσης όλης της FEED (μελέτη της αρχικής φάσης των έργων)» και πως μέχρι στιγμής «έχει χορηγηθεί για το έργο επιχορήγηση έως δύο εκατομμυρίων ευρώ για τις προπαρασκευαστικές μελέτες». Επιπλέον αναφέρει ότι «η περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου έχει σημαντικές ποσότητες φυσικού αερίου προς εξαγωγή με βάση τα υπάρχοντα αποδεδειγμένα αποθέματα και υπάρχει η μεγάλη προσδοκία ότι τα αποθέματα αυτά θα αυξηθούν αισθητά όσο προχωρούν οι έρευνες». Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας )
Περισσότερες από 4500 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του, το πληροφοριακό σύστημα που υποστηρίζει την ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης, την διαδικασία με την οποία απλοποιείται ριζικά η αδειοδότηση και επιταχύνεται η έναρξη λειτουργίας επιχειρήσεων. Μέχρι πρόσφατα, απαιτούνταν τουλάχιστον 30 μέρες κατά μέσο όρο για την έκδοση μιας άδειας. Πλέον, με τον νόμο 4442/2016 του Υπουργείου Οικονομίας, η λειτουργία μιας επιχείρησης αρχίζει άμεσα με την ηλεκτρονική γνωστοποίηση των απαραίτητων στοιχείων μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Για τις συνδικαλιστικές άδειες (σημείωμα του Υπουργείου Εργασίας)

Οι αρμόδιοι τομεάρχες της ΝΔ «ανακάλυψαν» σήμερα εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας που εκδόθηκε στις 25 Μαΐου 2017 και αφορά τις συνδικαλιστικές άδειες.
Ξεκαθαρίζουμε ότι:
-         Ήδη με το άρθρο 22 του Νόμου 1400/1983, προβλέπεται ότι οι συνδικαλιστικές άδεις του Δημοσίου είναι με αποδοχές.
-         Το άρθρο 19 του Νόμου 4472/2017 ενοποίησε το καθεστώς που διέπει τις συνδικαλιστικές άδειες, σε ότι αφορά τον αριθμό των αδειών που δικαιούνται οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
-         Η εγκύκλιος που εκδόθηκε στις 25 Μαΐου 2017 δεν επέφερε καμία αλλαγή στο περιεχόμενο των ισχυουσών διατάξεων, καθώς το άρθρο 22 του Νόμου 1400/1983 παραμένει σε ισχύ.
Οι ισχυρισμοί που προβάλλει η αξιωματική αντιπολίτευση περί δήθεν προνομιακής μεταχείρισης μερίδας εργαζομένων, επενδύουν ανεπιτυχώς στον κοινωνικό αυτοματισμό και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. 

Σχετικά με τις παρεμβάσεις για την επιβολή της νομιμότητας στους χώρους δουλειάς (από την απάντηση της Ε. Αχτσιόγλου σε ερώτηση στη Βουλή)

-Αυξήθηκαν κατά 140 οι οργανικές θέσεις και έχουν γίνει ήδη 50 προσλήψεις ενώ ενισχύεται κυρίως το τμήμα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία.
-Χρηματοδότηση με κοινοτικούς πόρους πιλοτικών προγραμμάτων ελέγχου σε κλάδους με υψηλή παραβατικότητα, αναβάθμισης πληροφοριακών συστημάτων και εκπαίδευσης των ελεγκτών.
- Ολοκληρώνονται οι έλεγχοι σε αγροτικές περιοχές καθώς με τη χρήση του νέου πληροφοριακού συστήματος «ανάλυσης κινδύνου» έχει αυξηθεί κατακόρυφα η αποτελεσματικότητα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η αδήλωτη εργασία έχει μειωθεί, από το 2014, κατά περίπου 6 μονάδες σε κλάδους με υψηλή παραβατικότητα (από το 19% περίπου έχει πέσει στο 13%).
- Υλοποιείται το σχέδιο στοχευμένων ελέγχων σε τουριστικές περιοχές. Τις δύο προηγούμενες εβδομάδες διενεργήθηκαν έλεγχοι σε 209 ξενοδοχεία, στα οποία απασχολούνται συνολικά 10.829 εργαζόμενοι, και διαπιστώθηκαν 115 παραβάσεις της νομοθεσίας για την ασφάλεια και την υγεία στην εργασία.
- Έχει μπει στο στόχαστρο η υποδηλωμένη εργασία όπως αποδεικνύουν τα πρόσφατα πρόστιμα σε μεγάλες τράπεζες
-Υλοποιείται ο επιχειρησιακός συντονισμός των ελεγκτικών σωμάτων.
- Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί θεσμικές παρεμβάσεις, όπως η υποχρεωτική καταβολή μισθού μέσω τράπεζας και δρομολογούνται νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως αποκλεισμός πρόσβασης σε κοινοτικά κονδύλια των επιχειρήσεων που παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία καθώς και η περαιτέρω αναβάθμιση του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» ώστε να παταχθεί η παραβατικότητα ως προς το ωράριο εργασίας.
Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ Καρυπίδη (από τη συνέντευξη του Ν. Ηλιόπουλου)
Το υπουργείο Εργασίας και η Επιθεώρηση Εργασίας έκανε όλα αυτά τα οποία της αντιστοιχούσαν και της αναλογούσαν σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό. Έχουν μεταβιβαστεί και έγγραφα προς την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης. Από εκεί και πέρα, είναι κι ένα ζήτημα για τις προτεραιότητες, τα κριτήρια, πώς προτεραιοποιεί τις υποθέσεις της η ίδια η δικαιοσύνη, στο οποίο δεν μπορεί να παρέμβει κάποιος άλλος μηχανισμός, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις, αν δεν υπάρχει συνεργασία της δικαιοσύνης, περιορίζονται πάρα πολύ τα όρια.  174 μηνύσεις έχουν κατατεθεί από τις κατά τόπους Επιθεωρήσεις εργασίας, ενώ έχουν επιβληθεί και πρόστιμα, με τελευταίο  ύψους 50.000 ευρώ προς την επιχείρηση, για μη προσκόμιση των απαραίτητων στοιχείων. Για περισσότερα, δείτε εδώ. 

Αλλαγές από τη νέα χρονιά στη εισαγωγή φοιτητών στα παιδαγωγικά τμήματα (ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας)
Το ΥΠΠΕΘ, μετά από αίτημα των Παιδαγωγικών Τμημάτων, προτίθεται να προχωρήσει με διάταξη που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην κατάργηση του επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Τμημάτων (4ουΕπιστημονικού Πεδίου) ως διακριτού πεδίου που απαιτεί εξέταση σε συγκεκριμένο μάθημα γενικής παιδείας (Μαθηματικά για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Ιστορία για τους υποψήφιους των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας-Πληροφορικής). Με τη νομοθετική αυτή ρύθμιση σχεδιάζεται η ένταξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία ήδη από το επόμενο σχολικό έτος, ώστε η πρόσβαση στα παιδαγωγικά τμήματα να επιτρέπεται με οποιαδήποτε από τις τετράδες μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού και οι υποψήφιοι/ες να απαλλαγούν από την εξέταση στο 5ο μάθημα που προβλεπόταν.
Για τους δασικούς χάρτες (ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Εκδόθηκε στο ΦΕΚ η Απόφαση  του  Σωκράτη Φάμελλου με την οποία γίνεται ο «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών και τιμολογίου υπολογισμού προεκτιμώμενων αμοιβών για τις εργασίες κατάρτισης δασικών χαρτών». Με την απόφαση αυτή καθορίζεται καταρχήν ο τρόπος κατάρτισης των δασικών χαρτών σε περιοχές που δεν έχει γίνει ακόμα καμιά εργασία κατά το παρελθόν, δηλαδή περίπου στο 46% της χώρας. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι νέες αυτές προδιαγραφές μειώνουν κατά πολύ τα απαιτούμενα προηγούμενων προδιαγραφών, χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα του παραδομένου υλικού.  Δείτε εδώ για περισσότερα.

Ανάκληση αίτησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την υπόθεση της Μανωλάδας (ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης)

Η αίτηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για παραπομπή στη μείζονα σύνθεση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της υπόθεσης Chowdury  κ.α. εναντίον της Ελλάδας (υπόθεση Μανωλάδας), θεωρείται από το Δικαστήριο ως μη υποβληθείσα, κατόπιν της ανάκλησής της, με εντολή του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με ημερομηνία 11 Ιουλίου 2017. Η απόφαση καθίσταται οριστική με ημερομηνία 30/6/2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια: