Αθήνα, 16 Απριλίου 2024
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Εσωτερικών
Θέμα: «Βαθμολόγηση των υποψηφίων του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ»
Με το ν.5099/2024 «Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού
(ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης
Οκτωβρίου 2022 σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών και την
τροποποίηση της Οδηγίας 2000/31/ ΕΚ («Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες»)
και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 48/5.4.2024) και ειδικότερα το άρθρο 46
τροποποιήθηκαν διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν. 4765/2021
που αφορούν στη βαθμολόγηση των υποψηφίων του πανελλήνιου γραπτού
διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Η παράγραφος 3 του ν. 4765/2021 προέβλεπε ότι
«Η βαθμολογία για την εξέταση γνώσεων και τη δοκιμασία δεξιοτήτων και
εργασιακής αποτελεσματικότητας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 για κάθε
μία. Με την προκήρυξη ορίζεται συγκεκριμένη βαθμολογία, τουλάχιστον 50
σε κλίμακα από 1-100, ως βάση στον συνολικό βαθμό της γραπτής εξέτασης
ή/και στα επιμέρους στοιχεία αυτής. Δύναται, επίσης, να προβλέπεται
αρνητική βαθμολόγηση.»
Με το άρθρο 46 του ν.5099/2024 διαμορφώνεται
ως εξής: «Η βαθμολογία για την εξέταση γνώσεων και τη δοκιμασία
δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας ορίζεται σε κλίμακα από
1-100 για κάθε μία. Οι ερωτήσεις, τα θέματα και οι απαντήσεις της
δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας δεν
δημοσιοποιούνται. Παραδείγματα ερωτήσεων που περιλαμβάνονται στην εν
λόγω γραπτή εξέταση αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π.. Με την
προκήρυξη δύναται να ορίζεται συγκεκριμένη βαθμολογία ως βάση στον
συνολικό βαθμό της γραπτής εξέτασης ή/και στα επιμέρους στοιχεία αυτής
ή/και να προβλέπεται αρνητική βαθμολόγηση.»
Εισήχθη δηλαδή μία
πρωτοφανής για τα δεδομένα των γραπτών διαγωνισμών απαγόρευση
δημοσιοποίησης των θεμάτων στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι, όσον
αφορά στα θέματα και στις απαντήσεις της δοκιμασίας δεξιοτήτων και
εργασιακής αποτελεσματικότητας.
Η απαγόρευση της δημοσιοποίησης
έρχεται σε πλήρη αντίθεση τόσο με το γράμμα όσο και με το πνεύμα των
διατάξεων του ν.4765/2021 όσο και του ίδιου του Συντάγματος (άρθρο 103
παρ.7) που επιβάλλουν την αρχή της διαφάνειας ως μία από τις
καθοριστικές και καταλυτικές αρχές που χαρακτηρίζουν τη διαδικασία των
προσλήψεων και ειδικότερα των γραπτών διαγωνισμών. Υπενθυμίζεται ότι η
δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας καλύπτει το 50%
της συνολικής βαθμολογίας της γραπτής εξέτασης. Άρα για το ποσοστό που
αφορά τη βαθμολογία τους, ούτε οι υποψήφιοι, αλλά ούτε και η
επιστημονική κοινότητα, δεν θα είναι σε θέση να ελέγξουν την ορθότητα
των θεμάτων και των απαντήσεων.
Επιπλέον, η νέα διάταξη καταργεί τη
βάση στη βαθμολόγηση του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού και εισάγει
«δυνατότητα» της προκήρυξης να ορίζει συγκεκριμένη βαθμολογία ως βάση.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1. Πως εξυπηρετεί αυτή η ρύθμιση την αρχή της διαφάνειας που πρέπει να χαρακτηρίζει τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;
2. Ποιον εξυπηρετεί αυτή η «άνευ προηγουμένου» μυστικότητα;
3. Ποιος θέτει τις ερωτήσεις αυτές;
4. Πως διασφαλίζονται οι υποψήφιοι;
5.
Προτίθεται να επανεξετάσει την εν λόγω διάταξη, η οποία σε καμία
περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα του ν.4765/2021 που αποσκοπεί
στην επιλογή του «καταλληλότερου» υποψηφίου μέσω του γραπτού διαγωνισμού
του ΑΣΕΠ;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Τζάκρη Θεοδώρα
Αποστολάκης Ευάγγελος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Γιαννούλης Χρήστος
Ζαμπάρας Μίλτος
Κασιμάτη Νίνα
Κόκκαλης Βασίλης
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μαμουλάκης Χάρης
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου