Η ευθύνη Μητσοτάκη για την καθυστέρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν κρύβεται με ψεύτικες δικαιολογίες
Ομιλία του Σωκράτη Φάμελλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
«Ένα έργο που θα ήταν καταλύτης για την οικονομία και την ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, η επέκταση του λιμανιού Θεσσαλονίκης, με μεγάλη γεωπολιτική σημασία, έχει σταματήσει με ευθύνη της κυβέρνησης. Ένα έργο που θα συνέδεε το εμπόριο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με τα Βαλκάνια και εκτός από τη μεγάλη αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων θα κάλυπτε και την ανάγκη ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης πολλών και μεγαλύτερων πλοίων καθυστερεί πέντε (5) χρόνια. Δεν μας καλύπτουν οι δικαιολογίες της κυβέρνησης και μάλιστα όταν εφευρίσκονται ψέματα για να καλυφθεί η ξεκάθαρη ευθύνη της κυβέρνησης» δήλωσε στην τοποθέτησή του ο Σωκράτης Φάμελλος, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά τη συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου νόμου με τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».
Η κυβέρνηση προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας του 2022, που αφορά άλλο έργο! Το έργο ξεκίνησε το 2018 και δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την καθυστέρηση μια απόφαση του 2022. Δεν είχαν μαντικές ικανότητες τα κυβερνητικά στελέχη για να μη δουλέψουν στο μεσοδιάστημα τεσσάρων ετών!
Η Απόφαση του ΣτΕ, που επικαλείται η κυβέρνηση, αφορά στο Λιμένα Πειραιά και όχι της Θεσσαλονίκης. Για να μην παραπλανεί η κυβέρνηση, το ξεκαθαρίζουμε: δεν δημιουργήθηκαν υποχρεώσεις το 2022 για τον ΟΛΘ για την εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Καταθέσατε ένα μεγάλο ψέμα για να δικαιολογήσετε την καθυστέρηση.
Ο Ο.Λ.Θ. όφειλε από το 2018 μέχρι το 2022 να έχει καταθέσει τη Σ.Μ.Π.Ε., να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία έγκρισής της και το έργο να είχε ήδη ξεκινήσει με εγκατεστημένο ανάδοχο.
Και για να μη συνεχιστεί αυτή η κοροϊδία, καταθέτω στα Πρακτικά της Βουλής έγγραφο με ημερομηνία Ιανουάριο του 2019 του Υπ. Ναυτιλίας προς τον Ο.Λ.Θ. που αναφέρει ότι έπρεπε να είχε εκπονήσει και να υποβάλει τη ΣΜΠΕ. Άρα
δεν δημιουργήθηκε νέα υποχρέωση με την απόφαση του ΣτΕ. Ήταν ήδη γνωστό
ότι έπρεπε να εκπονηθεί. Μάλιστα, κατά τη θητεία μου ως Αν. Υπουργός
Περιβάλλοντος είχαμε κάνει συνάντηση με τη Διοίκηση του ΟΛΘ για να
γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσει το έργο. Άρα καμία νέα υποχρέωση δεν
προέκυψε από το ΣτΕ. Είναι ψέμα ο ισχυρισμός σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου