Για την
έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα
1. Από τη
συνέντευξη του Γ. Δραγασάκη
Δεν θα υπάρξει προληπτική
γραμμή πίστωσης, γιατί αυτό θα σήμαινε νέους όρους. Αυτό το θέμα τέθηκε,
απορρίφθηκε, τελείωσε. Η Ελλάδα
επιδιώκει να βγει από το πρόγραμμα όπως οι άλλες χώρες, χωρίς «ουρές» και νέα
προαπαιτούμενα. Θα έχουμε κουμπαρά 20 δισ. ως ασπίδα προστασίας.
Υπάρχουν
εγχώριες δυνάμεις που εδώ και τρία χρόνια στοιχημάτιζαν στην αποτυχία της
κυβέρνησης και της χώρας. Σήμερα, παρότι έχουν διαψευστεί όλα τα καταστροφικά
σενάριά τους, δίνουν μάχη οπισθοφυλακής. Η πορεία μας όμως είναι σταθερή. Η
ανάκαμψη είναι υπαρκτή. Η κυβέρνηση εργάζεται για την έγκαιρη ολοκλήρωση της
4ης αξιολόγησης του προγράμματος, που λήγει τον Αύγουστο του 2018.
2. Από την ομιλία του
Π. Μοσκοβισί
Η Ελλάδα δεν χρειάζεται ένα νέο
«κεκαλυμμένο πρόγραμμα» αλλά ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίσει τη συνέχιση των
μεταρρυθμίσεων μετά τη λήξη του προγράμματος. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Για την
κράτηση των 2 Ελλήνων στρατιωτικών από τις τουρκικές αρχές (δήλωση του Δ.
Παπαδημούλη για το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου)
Η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου μόλις ενέκρινε σχεδόν ομόφωνα, με 607 ψήφους υπέρ, μόλις 7 κατά
και 18 αποχές, ένα ψήφισμα με το οποίο ζητάμε την άμεση απελευθέρωση των δύο
Ελλήνων στρατιωτικών. Είναι ένα ηχηρό ράπισμα στα μάγουλα της ηγεσίας Ερντογάν,
για τις αυθαίρετες ενέργειές της, που παραβιάζουν το κράτος δικαίου και τους
κανόνες του διεθνούς δικαίου. Το
αποτέλεσμα αυτό το πετύχαμε γιατί όλοι οι Έλληνες ευρωβουλευτές, ανεξαρτήτως
κόμματος, δουλέψαμε με ομοψυχία, σοβαρότητα και εθνική συνεννόηση και κάναμε τη
θέση της Ελλάδας θέση ολόκληρης της ΕΕ. Δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα, έως ότου
τα δύο παιδιά μας επιστρέψουν στην πατρίδα, το ελληνικό στράτευμα και τις
οικογένειές τους. Ο αγώνας συνεχίζεται. Δείτε εδώ
το κείμενο του ψηφίσματος.
Για τις
δηλώσεις του Κυρ. Μητσοτάκη σχετικά με την θέσπιση της απλής αναλογικής στις
αυτοδιοικητικές εκλογές
1. Από
την ανακοίνωση του ΥΠΕΣ
Από το βήμα του κοινού Συνεδρίου ΚΕΔΕ
– ΕΝΠΕ, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, επιβεβαίωσε τον
βαθιά αντιμεταρρυθμιστικό χαρακτήρα του κόμματός του, «επικηρύσσοντας» την απλή
αναλογική, το εκλογικό σύστημα που μπορεί να εκφράσει με τον πιο γνήσιο τρόπο
την λαϊκή ετυμηγορία. Και κάνοντάς το αυτό, εχθρεύεται κάθε έννοια σύνθεσης,
συνεργασίας και συνυπευθυνότητας, διεκδικώντας τον ρόλο του κύριου εκφραστή
μιας αυστηρά μονοπαραταξιακής λογικής, η οποία αντιμετωπίζει τα Δημοτικά και
Περιφερειακά Συμβούλια ως το «μακρύ χέρι» κομμάτων και κυβερνήσεων στις τοπικές
κοινωνίες. Η «επίθεση φιλίας» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει, εκτός από τα λόγια
και μια έμπρακτη πτυχή σε ό,τι αφορά τον κ. Μητσοτάκη: τη διάλυση της Δημοτικής
Αστυνομίας επί των ημερών του, τις απολύσεις των σχολικών φυλάκων και,
πρόσφατα, την άποψη ότι πρέπει να παραμείνει η σχέση 1 – 5 στις
προσλήψεις/αποχωρήσεις στο Δημόσιο. Με αυτή την πολιτική «προίκα» η Νέα
Δημοκρατία θέλει, υποτίθεται, να ισχυροποιήσει την υποστελεχωμένη Αυτοδιοίκηση
και να πετύχει, δήθεν, την αποκέντρωση.
2.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει
κάθε δικαίωμα να ονειρεύεται πως οι εκλογές για την Αυτοδιοίκηση θα διεξαχθούν
με άλλη κυβέρνηση από αυτή που υπάρχει τώρα. Δεν μπορεί κανείς να στερήσει από
κανέναν το δικαίωμα στο όνειρο, ιδίως ενόψει θέρους. Από ‘κει και πέρα, ωστόσο, υπάρχει και το
αίτημα των τοπικών κοινωνιών να εκπροσωπούνται με αυθεντικό τρόπο στους θεσμούς
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αίτημα που μόνο το σύστημα της απλής αναλογικής
μπορεί να εκφράσει. Η ανάγκη περάσματος σε ένα μοντέλο που θα διευκολύνει τη
δημιουργία ευρύτερων συναινέσεων για την αντιμετώπιση των τοπικών ζητημάτων
είναι μια υπόθεση που θα διευρύνει τη δημοκρατία και θα βελτιώσει την
καθημερινότητα των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, η θέσπιση της απλής αναλογικής
αποτελεί ένα αναγκαίο βήμα για τον εκδημοκρατισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επομένως, είναι απαραίτητη η άμεση αλλαγή της νομοθεσίας ώστε οι
αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019 να διεξαχθούν με αυτό το σύστημα, ανεξαρτήτως
των ονείρων που κάνει ο επικεφαλής της ΝΔ.
Για τη
σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής (σχόλιο
της πλειοψηφίας)
Η προσπάθεια για μια
σοβαρή νομική συζήτηση επί της από 13.3.2018 γνωμοδότησης του Επιστημονικού
Συμβουλίου και για τις αντιφάσεις που αυτή περιείχε σε σχέση με προηγούμενη του
έτους 2008 επί του ίδιου θέματος, πυροδότησε ένταση μεταξύ των μελών της
Επιτροπής καθόσον η αντιπολίτευση θεώρησε ότι το δικαίωμα της μειοψηφίας
υπερτερεί έναντι κάθε άλλου ζητήματος.
Η προσπάθεια της Προέδρου,
αφού δεν μπορούσε να γίνει οργανωμένη νομική συζήτηση να γίνει πολιτική
συζήτηση δεν ευοδώθηκε λόγω της έντασης.
Τελικώς, η πλειοψηφία
της Επιτροπής πρότεινε προς ψηφοφορία το ερώτημα αν θα πρέπει να προσέλθουν σε
ακρόαση, μόνον ο Υπουργός Άμυνας ή και άλλοι στρατιωτικοί παράγοντες καθώς και
ο Βασίλης Παπαδόπουλος.
Ενώ επί τέσσερις
μήνες η αντιπολίτευση επικέντρωνε το αίτημά της στην κλήση του Υπουργού Άμυνας,
όταν η πλειοψηφία έκανε σαφές ότι η Επιτροπή Θεσμών θα τον καλέσει, αλλά δεν είναι ούτε εξεταστική ούτε
Προανακριτική Επιτροπή για να καλούνται μάρτυρες, και μάλιστα ο Β.
Παπαδόπουλος, ο οποίος εκπροσωπούσε ξένη χώρα στη σύμβαση και δεν υπάρχει
δυνατότητα υποχρέωσής του να παραστεί, στη σημερινή συνεδρίαση η μειοψηφία
επέμενε στην κλήση του Β. Παπαδόπουλου.
Μπροστά στην
εκφρασμένη βούληση της πλειοψηφίας να διενεργηθεί ψηφοφορία, τα μέλη της
μειοψηφίας αποχώρησαν, και έτσι η ψηφοφορία έγινε με τα 13 εναπομείναντα μέλη.
Το κλίμα
της έντασης που με ευθύνη των μελών της μειοψηφίας
δημιουργήθηκε από την αρχή της διαδικασίας, δεν αντιστοιχεί ούτε στο γεγονός
ότι η γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου «τους δικαιώνει» ούτε ότι ο
κύριος Καμμένος θα κληθεί στην Επιτροπή Θεσμών. Οι έντονες, απαξιωτικές
φραστικές και συκοφαντικές εκφράσεις που χρησιμοποίησαν τα μέλη της μειοψηφίας,
παραπέμπουν σε μια εικόνα σκόπιμης και προσχηματικής πολιτικής αντιδικίας και
όχι σε μια επιστημονική συζήτηση για τη διαφάνεια και τα όρια αρμοδιοτήτων της
Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας.
Σχετικά
με το νομοσχέδιο για την τεκνοθεσία και την αναδοχή (σημεία από τη συνέντευξη
της Θ. Φωτίου)
Ο νόμος περί αναδοχής και
υιοθεσίας επιταχύνει τις διαδικασίες και μειώνει δραστικά το χρόνο αναμονής,
που έφτανε ως τα έξι χρόνια, λειτουργώντας αποθαρρυντικά για πολλά ζευγάρια,
που τελικά κατέφευγαν σε παράνομες μεθόδους. Με το νέο νόμο θα απαιτούνται οκτώ
ως δώδεκα μήνες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Η αναδοχή είναι πιο
γρήγορη, ενώ η υιοθεσία, επειδή είναι νομική πράξη και περνάει από δικαστήριο,
εξαρτάται και από την ημερομηνία που ορίζεται. Παράλληλα, ισχυροποιείται
επιστημονικά και θεσμικά όλη η διαδικασία, προς το συμφέρον του παιδιού. Το
Σύμφωνο Συμβίωσης μπαίνει ως εκδοχή για υποψηφιότητα μόνο αναδόχων, όχι για
υιοθεσία, γιατί η υιοθεσία διέπεται από τον Αστικό Κώδικα και εκεί είναι ρητή η
υποχρέωση να είναι έγγαμο το ζεύγος.
Για την πώληση του
ΔΕΣΦΑ (Δήλωση του Γ. Σταθάκη)
Σήμερα
ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ. Η κυβέρνηση Σαμαρά –
Βενιζέλου είχε ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση με πλειοδότη την αζέρικη εταιρεία
Socar και τίμημα 400 εκατ. ευρώ. Όταν ακυρώθηκε η συγκεκριμένη συμφωνία, και
λόγω των προβλημάτων συμβατότητας με το ευρωπαϊκό πλαίσιο, η σημερινή κυβέρνηση
κατηγορήθηκε ως αντι-επενδυτική, ιδεοληπτική και ανίκανη. Σήμερα, 18 μήνες
μετά:
1. Το τίμημα
έφτασε τα 535 εκατ. ευρώ.
2.
Συμμετείχαν δύο αξιόπιστα ευρωπαϊκά κονσόρτιουμ εταιρειών και προκρίθηκε τελικά
μια κοινοπραξία με σημαντικές στρατηγικές επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή.
3. Η
Σύμβαση Μετόχων διασφαλίζει ισχυρά δικαιώματα στο Δημόσιο, που παραμένει
κάτοχος του 34%, όπως τον ορισμό της θέσης του Προέδρου της εταιρείας.
Επιτύχαμε μια
στρατηγικού χαρακτήρα συμφωνία, που εντάσσει τον ΔΕΣΦΑ στην ομάδα των
ισχυρών της Ευρώπης, προασπίζοντας παράλληλα τα συμφέροντα και ενισχύοντας τα
δικαιώματα του Δημοσίου. Τελικά, γίνεται διαφορετικά.
Σχετικά
με την απόφαση του ΣτΕ για τον ΟΑΣΘ (δήλωση του Χρ. Σπίρτζη)
Η
δικαίωσή μας, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του ΣτΕ και το σκεπτικό τους,
μας χαροποιεί και ταυτοχρόνως μας κάνει να αισθανόμαστε βαρύτερη την ευθύνη για
τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, που μέχρι σήμερα δεν
μπορούσε να πραγματοποιηθεί λόγω των εκκρεμοτήτων που είχαν δημιουργήσει οι
προσφυγές. Από σήμερα μπορεί να ξεκινήσει η προσπάθεια των φορέων της
Θεσσαλονίκης, των δήμων, των πολιτών, της διοίκησης και των εργαζομένων του
ΟΑΣΘ, για καλύτερες, πραγματικές δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Στέκομαι
ιδιαιτέρως στο σκεπτικό των δικαστών και καλώ τον λαό της Θεσσαλονίκης να το
διαβάσει ώστε ακολούθως να κρίνει με σωστά πλέον μέτρα το πολιτικό προσωπικό
της πόλης που υπερασπίστηκε σθεναρά μέχρι την τελευταία στιγμή τις λογικές και
πολιτικές του κοτζαμπασισμού σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Για
το στέλεχος της ΝΔ που καλεί τους πολιτικές σε αυτοδικία (ανακοίνωση του
Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)
Ο
πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει επενδύσει πολλά στο
“μητρώο στελεχών”, προκειμένου να ανανεώσει το κόμμα του, όπως ο ίδιος έχει
δηλώσει επανειλημμένως. Προς τούτο, είχε μάλιστα δώσει στη δημοσιότητα τον
Μάρτιο του 2017 τα πρώτα 15 στελέχη που είχε εγκρίνει για το συγκεκριμένο
μητρώο, με σκοπό να προωθήσει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Ανάμεσα σε αυτά,
βρίσκεται και ο απόστρατος αξιωματικός, Αθανάσιος Κοσμόπουλος, ο οποίος προ
ολίγων ημερών έφτασε στο σημείο να αμφισβητεί την επιχειρησιακή ετοιμότητα της
Αστυνομίας και να καλεί τους πολίτες να αγοράσουν όπλα για να
προστατευτούν! Έψαξε πολύ ο Κυρ.
Μητσοτάκης για να βρει τέτοια στελέχη; Αυτές άραγε είναι οι συμβουλές που δίνει
ο κ. Κοσμόπουλος στον κ. Μητσοτάκη για την αντιμετώπιση του εγκλήματος; Σε κάθε
περίπτωση, απαιτούμε από τον επικεφαλής της ΝΔ να αποπέμψει άμεσα τον κ.
Κοσμόπουλο από το κόμμα του. Οι απόψεις που προτρέπουν στην αυτοδικία καταλύουν
κάθε έννοια κράτους δικαίου και υπονομεύουν σοβαρότατα τη δημοκρατία.
Σχετικά με την
αναφορά της ΔΙΣ για την απόφαση του ΣΤΕ για τα Θρησκευτικά (ανακοίνωση του
Υπουργείου Παιδείας)
Με αφορμή το σημερινό Δελτίο
Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, το Υπουργείο Παιδείας, διευκρινίζει ότι ο Υπουργός στη χθεσινή
συνάντηση κατέστησε σαφές ότι η απόφαση
660/2018 του ΣτΕ δεν αφορά τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των
Θρησκευτικών και φυσικά, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τους «Φακέλους
Μαθητή», για τα οποία Εκκλησία και
Πολιτεία συνεχίζουν τον διάλογο σύμφωνα με τα
συμφωνηθέντα του 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου