Στοιχεία φωτιά έφτασαν από τις γερμανικές αρχές για το Μετρό Αθήνας
«Μετά το FBI τώρα έχουμε και τους Γερμανούς. Εμείς δεν είμαστε ούτε εισαγγελείς, ούτε δικαστές αλλά δεν πρόκειται να ανεχθούμε πρακτικές που έρχονται από το παρελθόν», τόνισε απόψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναφερόμενος στα στοιχεία που ήρθαν από την γερμανική Δικαιοσύνη για μίζες που δόθηκαν για την ανάθεση έργων του Μετρό την περίοδο 2003-2007 αλλά και την υπόθεση NOVARTIS.
Μιλώντας σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Ραφήνας για τα έργα στην Αττική, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2019 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών έργων στην Αττική όπως είναι, μεταξύ άλλων, η επέκταση της Αττικής οδού και της γραμμής του προαστιακού μέχρι το Λαύριο αλλά και από το Αεροδρόμιο μέχρι την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα.
Στοιχεία φωτιά έφτασαν από τις γερμανικές αρχές
Στοιχεία φωτιά έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό, στην Αθήνα, την περίοδο 2003-2007, καθώς αποκαλύπτουν μίζες μέσα σε βαλίτσες αλλά και συγκεκριμένο ποσοστό προμήθειας για τα πολιτικά κόμματα.
Οι μίζες που αγγίζουν συνολικά το ποσό των 370.000 ευρώ φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, μέσα σε βαλίτσες, σε κρατικούς αξιωματούχους ενώ ποσοστό από 5 έως 7% είχε «τιμολογηθεί» για τα πολιτικά κόμματα. Αυτό φαίνεται να προκύπτει από καταθέσεις στη γερμανική δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που εστάλησαν στις ελληνικές εισαγγελικές αρχές, στο πλαίσιο της έρευνας για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Από αυτά προκύπτει ότι η εταιρεία Deutsche Bahn που συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδας «έσπρωχνε» τις μίζες προκειμένου να κλείσουν οι δουλειές μέσω προσώπου τον οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας στην Γερμανία. Τα χρήματα διοχετεύθηκαν την περίοδο 2003-2007 από την γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό.
Σημειώνεται ότι στην ίδια κοινοπραξία συμμετείχε η εταιρεία Thales, που είναι γνωστή στις δικαστικές αρχές της Ελλάδας από τις έρευνες για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Η εταιρεία εμπλέκεται στο σκάνδαλο με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου. Επίσης συμμετείχαν οι εταιρείες Lahmeyer και ΟΜΕΚ ενώ όλες από κοινού είχαν αναλάβει την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Το πρόσωπο που κατονομάστηκε από το διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας στην Γερμανία εμφανίζεται να έχει ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στην Ελλάδα για να διοχετεύονται οι μίζες ωστόσο προτίμησε την ασφάλεια των μετρητών και ο συγκεκριμένος λογαριασμός έκλεισε. Το ίδιο στέλεχος μάλιστα παραδέχτηκε στην κατάθεσή του ότι για κάθε έργο «είχαν τιμολογήσει ποσοστό 5%-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» τα οποία εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Σύμφωνα με την κατάθεσή του μάλιστα η εταιρεία ασκούσε πιέσεις στον μεσάζοντα προκειμένου να τους φέρει σε επαφή με τους τελικούς αποδέκτες των χρημάτων.
Μετά τα στοιχεία αυτά η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.
Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Πηγή: avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου