ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 26/3/2018


Εκτέλεση κρατικού προϋπολογισμού (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2018, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.542 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πλεόνασμα 98 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2018, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και πλεονάσματος 434 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.751 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1.307 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 2.135 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 8.975 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.133 εκατ. ευρώ ή 14,5% έναντι του στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 8.299 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 675 εκατ. ευρώ ή 8,9% έναντι του στόχου.

Για την έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα

1.  Από την ομιλία του Γ. Δραγασάκη

Επιλογή της κυβέρνησης είναι η καθαρή έξοδος τώρα από τα μνημόνια και την επιτροπεία, χωρίς προαπαιτούμενα, χωρίς αστερίσκους, και η προετοιμασία για την επόμενη μέρα.  Μπορούμε να πούμε ότι πλην απρόοπτων εξωγενών ή άλλων ακραίων καταστάσεων έχουμε μπροστά μας μια περίοδο σταθερότητας και ανάκαμψης, μεσοπρόθεσμου χρονικού ορίζοντα που πρέπει και μπορούμε να την αξιοποιήσουμε ως την αφετηρία για το σχεδιασμό του μέλλοντος και την οριστική έξοδο από την κρίση.  Η έξοδος από τα μνημόνια και την επιτροπεία συνεπάγεται μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας αλλά και ευθύνες. Διότι η έξοδος από τα μνημόνια δεν πρέπει να εκληφθεί ως επιστροφή στην κανονικότητα που υπήρχε πριν από τη κρίση, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν τραγωδία.  Η πρόταση της κυβέρνησης για το νέο μοντέλο ανάπτυξης θα παρουσιαστεί στο Eurogroup του Απριλίου, είπε, και για να είναι μακροχρόνια βιώσιμη και δίκαιη χρειάζεται να αποτρέπει τους κοινωνικούς αποκλεισμούς, να μην διευρύνει αλλά να μειώνει τις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες να γίνεται υπόθεση της κοινωνίας σε γενικό και τοπικό επίπεδο. Η ανάκαμψη αυτή δεν είναι συγκυριακή. Θα έχει συνέχεια, διότι στηρίζεται σε ισχυρές βάσεις όπως είναι οι επενδύσεις, η απασχόληση, οι εξαγωγές. Ακριβώς για αυτό οι προοπτικές για το 2018 είναι θετικές και όλοι οι διεθνείς οργανισμοί προβλέπουν όχι μόνο συνέχιση, αλλά και επιτάχυνση της ανάκαμψης σε επίπεδα μεγαλύτερα του 2%. Οι ενδείξεις από τους πρώτους μήνες του 2018 το επιβεβαιώνουν.

2. Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου

Τον Αύγουστο του 2018 τελειώνει ένα πολύ συγκεκριμένο καθεστώς. Ποιο είναι αυτό; Το καθεστώς των δανειακών συμβάσεων που συνοδεύονται από συγκεκριμένες προϋποθέσεις πολιτικής, από συγκεκριμένα μέτρα. Το γεγονός ότι θα υπάρχει εποπτεία της ελληνικής οικονομίας από τους θεσμούς της Ευρωζώνης, από την ΕΚΤ, αλλά και από την Κομισιόν, είναι προφανές, καθώς όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία έχουν ολοκληρώσει προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής, βρίσκονται σε μια τέτοια συνθήκη αυξημένης εποπτείας. Ωστόσο, ο όλος μνημονιακός μηχανισμός σταματάει τον Αύγουστο του 2018. Δεν νομίζω ότι είναι ακριβή όσα ισχυρίζονται οι αντιπολιτευόμενες δυνάμεις. Λέγονται για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.

Για την ανάπτυξη (από την ομιλία του Αλ. Χαρίτση)

Οι προτεραιότητες που θέτουμε έχουν να κάνουν με την ενίσχυση των επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία, την αύξηση των εξαγωγών καθώς η ελληνική οικονομία πρέπει να γίνει πιο εξωστρεφής, καθώς και την ενίσχυση του δευτερογενούς τομέα, της βιομηχανίας και της μεταποίησης. Για να έχει αποτέλεσμα η παραπάνω προσπάθεια πρέπει να συνδεθεί με την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων. Το 2017 η Ελλάδα ήταν  στην κορυφή της απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων ωστόσο, οι πόροι που έχουμε στην διάθεση μας δεν επαρκούν για την κάλυψη του κενού που έχει υπάρξει με την κρίση, έτσι προσπαθούμε να δημιουργήσουμε νέα αναπτυξιακά εργαλεία.

Για το σκάνδαλο Novartis και τη στάση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Γίνονται όλες οι αναγκαίες θεσμικές ενέργειες, για να στηριχθεί μια ολόκληρη διαδικασία διαλεύκανσης της υπόθεσης. Πράγμα το οποίο δεν φαίνεται να συμμερίζεται ως στάση και  ως πρακτική ούτε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά ούτε και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, καθώς με την απόφασή τους να αποχωρίσουν από την Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, στην πραγματικότητα επιβεβαίωσαν ότι δεν θέλουν τη διαλεύκανση του σκανδάλου. Αντιθέτως, επιθυμούν τη συγκάλυψη, πράγμα το οποίο είχε φανεί από την πρώτη στιγμή, όταν ήρθε στη δημοσιότητα η μεγάλη αυτή υπόθεση, καθώς και η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και δυνάμεις από το Κίνημα Αλλαγής, έσπευσαν να μιλήσουν για σκευωρία,  για κουκουλοφόρους μάρτυρες, με βασικό στόχο να τους τρομοκρατήσουν, αλλά και να εκφοβίσουν ή να εκβιάσουν  τη δικαιοσύνη.  Η αποχώρησή τους από την Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης εντάσσεται σε αυτήν ακριβώς την πολιτική απόφαση και την υπερασπιστική γραμμή, την οποία υιοθέτησαν από την πρώτη στιγμή.

Από τη συνέντευξη του Στ. Κοντονή: Το πιο σημαντικό είναι ότι η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Φτάνουν συνεχώς νέα στοιχεία και εμπλουτίζουν τη δικογραφία. Επομένως όσοι με ευκολία μίλησαν σαν να είχε κλείσει η υπόθεση και σαν να είχαμε μπροστά μας το σύνολο των στοιχείων, έκαναν πολύ μεγάλο λάθος.  Έχω την εντύπωση ότι η αντιπολίτευση βρίσκεται σε μία σύγχυση: Δεν πρόκειται για μια εξεταστική επιτροπή της Βουλής αλλά για μια προανακριτική επιτροπή. Οι κανόνες λειτουργίας της διέπονται όχι μόνο από τον κανονισμό της Βουλής αλλά και από τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Επομένως η προανακριτική επιτροπή θα πρέπει να ελέγξει πρώτα τα νομικά ζητήματα και, εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις, να προχωρήσει στην ουσία. Η διαδικασία δεν μπορεί να παρεκκλίνει από τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Επίσης, δείτε εδώ και τη συνέντευξη του Ν. Παρασκευόπουλου.

Για την Τουρκία (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Είναι απολύτως βέβαιο ότι οι ευρωτουρκικές σχέσεις δεν βρίσκονται, αυτή τη στιγμή, στο καλύτερο δυνατό σημείο. Το σημαντικό είναι ότι η Ευρώπη εμφανίστηκε ενωμένη και αποφασισμένη. Η Τουρκία πρέπει να επανέλθει στον δρόμο της νομιμότητας και της λογικής.

Για την πΓΔΜ (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η πολιτική βούληση είναι δεδηλωμένη και από τις δύο μεριές. Υπάρχουν ακόμα τεχνικά ζητήματα. Ζητήματα νομικά και ζητήματα πραγματικής απόκλισης  Η ηγεσία, της πΓΔΜ θέτει κάποια θέματα σε ό,τι αφορά τη συνταγματική αναθεώρηση. Επιμένουμε στην ανάγκη για την αναθεώρηση του Συντάγματος, σε ό,τι αφορά και την ονομασία, μεταξύ άλλων, της γείτονος. Το έναντι όλων πρέπει να αφορά και τους γείτονές μας.


Για τις λίστες (από το ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου)

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε., ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017 παρατηρούμε τα κάτωθι :

Α) Για τη λίστα Λαγκάρντ, παρατηρούμε ότι στο 2017 ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι 233 υποθέσεων, σχεδόν 200 υποθέσεις παραπάνω σε σχέση με τους 38 ολοκληρωμένους ελέγχους μέσα στο 2014. Από αυτές τις 233 υποθέσεις βεβαιώθηκαν 70.321.224,55 Ευρώ ενώ το 2014 είχαν βεβαιωθεί μόλις 23.476.199,73 Ευρώ.
Β) Για τη λίστα Μπόργιανς, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε 108 υποθέσεις, σε 71 από αυτές ολοκληρώθηκε μέσα στο Δεκέμβριο, και έχουν βεβαιωθεί 110.002.582,12 Ευρώ.
Γ) Στα εμβάσματα ολοκληρώθηκε ο έλεγχος 140 υποθέσεων μέσα στο Δεκέμβριο και βεβαιώθηκαν 19.455.370,34 Ευρώ.
Δ) Στη λίστα των ομολογιούχων ολοκληρώθηκε εντός Δεκεμβρίου ο έλεγχος σε 66 υποθέσεις και βεβαιώθηκε 1.034.150,16 Ευρώ.
Ε) Στη λίστα Λουξεμβούργου ολοκληρώθηκε ο έλεγχος 10 υποθέσεων εντός Δεκεμβρίου και βεβαιώθηκε 1.339.590,47 Ευρώ.

Σχετικά με τις χρόνιες αδυναμίες κατά την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων προοριζόμενων για έργα ΣΔΙΤ στην Ελλάδα (ερώτηση του Δ. Παπαδημούλη στην Κομισιόν)
Ο Δημ. Παπαδημούλης αναφέρεται στην πρόσφατη αποκαλυπτική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου που αποτυπώνει τις ενστάσεις και την κριτική του για τις χρόνιες αδυναμίες την περίοδο 1990-2014 κατά την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων προοριζόμενων για έργα ΣΔΙΤ από τις ελληνικές αρχές. «Καταγράφεται υπέρβαση του προϋπολογισμού για την κατασκευή τριών αυτοκινητόδρομων (Ολυμπία Οδός, Ε65, Μορέας), με συνολική επιβάρυνση 1,2 δισ. ευρώ για το Δημόσιο (κατά την αναθεώρηση των έργων, ενόσω το αντικείμενό τους μειώθηκε 55%)», επισημαίνει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Δημ. Παπαδημούλης ζητά να μάθει από την Κομισιόν «με βάση ποια πρότυπα σχεδιάστηκαν και εκτελέστηκαν από τις ελληνικές αρχές οι αυτοκινητόδρομοι Ολυμπία Οδός, Ε65 και Μορέας», «ποια μέτρα σχεδιάζει για την αποτελεσματική εποπτεία και έλεγχο κατά τον σχεδιασμό και υλοποίηση αντίστοιχων έργων στην ΕΕ», και τέλος, «τί σκοπεύει να κάνει για να ανταποκριθεί στις συστάσεις του ECA, που ζητά να διαδραματίζει η ίδια σημαντικό ρόλο στην έγκριση συγχρηματοδοτούμενων μεγάλων έργων».


Για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ανάρτηση του Αλ. Τσίπρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης)

Με τα Ειδικά Προγράμματα Ενίσχυσης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΦιλόΔημος Ι» και «ΦιλόΔημος ΙΙ», προϊόν συνεργασίας των υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης με υλοποίηση από το Υπουργείο Εσωτερικών, η Κυβέρνηση επιδιώκει να στηρίξει ενεργά την αναπτυξιακή διάσταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, βελτιώνοντας άμεσα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Συνολικά 740 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχουν εξασφαλιστεί για το 2018, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα, προμήθειες, υπηρεσίες και μελέτες των δήμων και των νομικών τους προσώπων.

Σχετικά με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες των Δήμων (από τη συνέντευξη του Π. Σκουρλέτη)

Για πρώτη φορά μετά από 9 περίπου χρόνια, γίνεται ένας διαγωνισμός για μόνιμες θέσεις εργασίας. Μέχρι τώρα αυτές οι ανάγκες καλύπτονταν από οκταμηνίτες συμβασιούχους, οι οποίοι σύμφωνα με το νόμο είχαν δικαίωμα να εργάζονται για ένα οκτάμηνο, ακολουθούσε η διακοπή της εργασίας, τον επόμενο χρόνο μπορούσαν να ξανά λάβουν μέρος σε αυτή τη διαδικασία κοκ. Τον Φεβρουάριο του 2016, η Κυβέρνηση μέσα από την ψήφιση διατάξεων στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος, αποδέσμευσε τις προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες από τους περιορισμούς που υπάρχουν για τον κανόνα προσλήψεων-αποχωρήσεων στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Και πέρσι, τον Ιούλιο 2017, δρομολογήσαμε αυτόν τον διαγωνισμό, δίνοντας μία παράταση στους ήδη τότε εργαζόμενους, που έληγε η σύμβασή τους τέλος Δεκεμβρίου 2017, να είναι μέχρι τέλος Μαρτίου 2018 και να πάμε σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό, όχι φωτογραφικό, ο οποίος όμως προβλέπει μία ειδική μοριοδότηση για όσους έχουν συγκεκριμένη προϋπηρεσία στις συγκεκριμένες υπηρεσίες καθαριότητας.

Για τις εισφορές υπέρ ΑΚΑΓΕ (διάψευση της ΝΔ από το Υπουργείο Εργασίας)

Ανευθυνότητα και προχειρότητα χαρακτηρίζει τη στάση της ΝΔ και μερίδας του Τύπου, αναφορικά με τα όσα υποτίθεται ότι δήλωσε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος, για τις εισφορές υπέρ ΑΚΑΓΕ. Η αξιωματική αντιπολίτευση και ελάχιστοι αρθρογράφοι ασκούν κριτική επί μίας δήλωσης που ουδέποτε έγινε και μιας απόφασης που ουδέποτε ελήφθη. Είναι απολύτως ψευδές ότι ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος, κάλεσε τους συνταξιούχους να υποβάλουν αιτήσεις στα Ταμεία για την επιστροφή εισφορών.

Για τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ- ΤΣΜΕΔΕ (εγκύκλιοι του Υπουργείου Εργασίας)

Δύο εγκυκλίους που επιλύουν χρονίζοντα προβλήματα των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ- ΤΣΜΕΔΕ, υπέγραψε ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης,  Αναστάσιος Πετρόπουλος.  Η πρώτη εγκύκλιος διευκρινίζει ότι μετά την κατάργηση της Ειδικής Προσαύξησης με το Ν. 4387/2016, οι ασφαλισμένοι του πρώην ΕΤΑΑ- ΤΣΜΕΔΕ δεν υποχρεούνται στην αναδρομική καταβολή εισφορών για το διάστημα από 1/7/2011 έως 31/12/2014. Η δεύτερη εγκύκλιος διευκρινίζει ότι η αναδρομική διαγραφή των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ- ΤΣΜΕΔΕ ανατρέχει στην ημερομηνία διαγραφής τους από το ΤΕΕ ανεξαρτήτως της ημερομηνίας υποβολής δήλωσης στη Νομαρχία.

Για την εξοικονόμηση ενέργειας (από την ομιλία του Γ. Σταθάκη)

Ο Γ. Σταθάκης περιέγραψε τα βήματα που πρέπει να γίνουν στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας. Αναφέρθηκε στο μεγάλο ενδιαφέρον των νοικοκυριών για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον ΙΙ», στο οποίο η Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε εξασφαλίζοντας τον διπλασιασμό των πόρων. «Μέσα σε τρεις ημέρες, υποβλήθηκαν μόνο για 5 Περιφέρειες περί τις 23.000 αιτήσεις, εκ των οποίων ήδη εγκρίθηκαν οι 12.000 και με τον διπλασιασμό των πόρων θα καταφέρουμε να καλύψουμε σχεδόν το σύνολο», εκτίμησε  και υπενθύμισε ότι «με το προηγούμενο πρόγραμμα για να φθάσουμε σε αυτό τον αριθμό εγκεκριμένων αιτήσεων πέρασαν 19 μήνες». Προανήγγειλε, δε, τη δημιουργία ειδικής επιτροπής που θα εξετάσει τυχόν ενστάσεις που θα προκύψουν για συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αναφέρθηκε, επίσης, στις πρωτοβουλίες ενεργειακής αναβάθμισης σε δημόσια κτήρια, καθώς και σε σημαντικές αλλαγές στους τομείς των μεταφορών (εξηλεκτρισμός μέσων συγκοινωνίας, ανάπτυξη απαιτούμενων υποδομών, μετατροπή πλοίων από «βαρύ μαζούτ» σε εναλλακτικά καύσιμα κ.α.).  


Για τη νέα ΚΑΠ (σημεία από τη συνέντευξη Τύπου του Β. Αποστόλου)

Η παράγραφος 19 ζητούσε την πλήρη και άμεση εξωτερική σύγκλιση των ενισχύσεων του πυλώνα 1 μεταξύ των κρατών –μελών της Ε.Ε . που δίνονται με βάση την έκταση. Καταστήσαμε σαφές από τη πρώτη στιγμή ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε αυτή την πρόταση όχι μόνο γιατί ακόμη κι αν μείνει στα ίδια επίπεδα ο προϋπολογισμός της ΚΑΠ, θα έχει τεράστιες απώλειες το εισόδημα των αγροτών μας, αλλά και γιατί δεν μπορεί η σύγκλιση να γίνει με κριτήριο μόνο την στρεμματική ενίσχυση. Είμαστε από τις χώρες που παίρνουμε τη μεγαλύτερη στρεμματική ενίσχυση, περί τα 50 ευρώ το στρέμμα, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. μόλις περνά τα 25 Ευρώ. Η χώρα μας πρωτοστατεί, επιδιώκοντας τις ευρύτερες δυνατές συμμαχίες, στη μάχη για να μην περάσει μια τέτοια φιλοσοφία πλήρους εξωτερικής σύγκλισης με βάση τη στρεμματική ενίσχυση. Με την απόφαση που ελήφθη στο Συμβούλιο Υπουργών είχαμε μια πρώτη νίκη, καθώς άλλαξε η διατύπωση, απαλείφθηκε ο όρος αυτός, και βεβαίως θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων του πακέτου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου.

Για τον αριθμό των εισακτέων (από τη συνέντευξη του Κ. Γαβρόγλου)

Ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα ανακοινωθεί μέχρι την Τετάρτη. Υπάρχει μία λελογισμένη αύξηση των εισακτέων -μπορώ να σας πω και λίγο παραπάνω από τη λελογισμένη αύξηση- γιατί νομίζουμε ότι με την πρόσθετη χρηματοδότηση που παίρνουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας και με τη χρηματοδότηση για πρόσθετες θέσεις νέου προσωπικού για να αποκτήσει τη διδακτική εμπειρία, έχουμε όλες τις προϋποθέσεις ώστε να υπάρξει αύξηση στους εισακτέους. Δε θα αυξηθούν μόνο όσο γράφουν οι εφημερίδες αλλά και λίγο παραπάνω. Το ύψος της αύξησης ανά Ίδρυμα εξαρτάται από τις υποδομές που υπάρχουν, από το διδακτικό προσωπικό και από τις άλλες δυνατότητές του, όπως είναι τα εργαστήρια που διαθέτει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: