ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

Οι πολίτες ρωτάνε για όλα και ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά

Φωτογραφία από την ανοικτή συνέλευση του ΣΥΡΙΖΑ, την Τρίτη στην Πάτρα.


Με ποιες θέσεις προσέρχεστε στη διακομματική συζήτηση για την ψήφο των Ελλήνων του Εσωτερικού;

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν το πρώτο, και μέχρι σήμερα το μόνο, κόμμα που κατέθεσε αναλυτική πρόταση νόμου και σχετική πρόταση στην αναθεώρηση, για να κατοχυρωθεί πλήρως το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού,  σύμφωνα με τη δημοκρατική αρχή και με την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία. Στις δημοκρατίες το εκλογικό σώμα είναι αυτό που έχει το δικαίωμα να αλλάζει την κυβέρνηση και όχι η κυβέρνηση το εκλογικό σώμα. Συνεπώς, θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των ευρωπαϊκών χωρών με συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία να ανταποκρίνονται στο Σύνταγμα και στη δημοκρατική αρχή.


ΕΝΤΑΞΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Πώς κρίνετε την απόφαση του Συμβουλίου για την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία;

Η πολιτική της αδράνειας της Κυβέρνησης σε κρίσιμα θέματα της εξωτερικής πολιτικής συνεχίσθηκε, δυστυχώς, και στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων (ΣΓΥ) της 15.10.2019, το οποίο δεν κατέληξε σε απόφαση για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Β. Μακεδονία και την Αλβανία. Παρακολουθώντας παθητικά τις εξελίξεις η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε το πολύτιμο διπλωματικό κεφάλαιο που  αποκόμισε η χώρα από τη Συμφωνία των Πρεσπών για να διεκδικήσειδυναμικά την αναγνώριση του πρωταγωνιστικού της ρόλου στην περιοχή.  

Παράλληλα, αποδεχόμενη ότι οι υποψηφιότητες της Βόρειας Μακεδονίας και της Αλβανίας πρέπει να προχωρήσουν μαζί, αποδυνάμωσε τα σαφή επιχειρήματα υπέρ της πρώτης. Κυρίως, ενώ άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι ήταν έτοιμη να δώσει πράσινο φως για την ενταξιακή πορεία και της Αλβανίας, για τρεις μήνες σε ουδεμία διαπραγμάτευση προέβη ούτε για προγενέστερη ούτε για μεταγενέστερη εξασφάλιση των δικαιωμάτων (αυτοπροσδιορισμού και περιουσιακών) της ελληνικής εθνικής μειονότητας στην Αλβανία, που αλώστε αποτελούν δεσμεύσεις της βάσει του ευρωπαϊκού  κεκτημένου.

ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ

Πώς σχολιάζετε δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση σχεδιάζει ως κοινωνικό μέρισμα να μειώσει την προκαταβολή φόρου κατά 5%. 

Αν ισχύουν τα δημοσιεύματα αυτά, επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση της ΝΔ εμπαίζει ανενδοίαστα τους πολίτες υποτιμώντας τη νοημοσύνη τους. Για δύο κυρίως λόγους. (α) Διότι ενώ η ίδια έχει φροντίσει να ακυρώσει τη μείωση της προκαταβολής φόρου κατά 50% το 2020, που είχε διασφαλίσει και εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί τώρα να πείσει ότι η απειροελάχιστη μείωση κατά 5% (δηλαδή προκαταβολή φόρου 95% αντί για 100%) συνιστά σοβαρή ελάφρυνση. (β) Διότι θριαμβολογεί ότι θα καταφέρει φέτος να δώσει κοινωνικό μέρισμα όταν στην πραγματικότητα πρόκειται για ψίχουλα που μετά βίας υπερβαίνουν τα 100 εκατ ευρώ, όταν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δίνονταν ως κοινωνικό μέρισμα δις ευρώ. 

ΑΗΘΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Γιατί επικρίνετε την κ. Κεραμέως για αήθη επίθεση στον Ν. Φίλη;

Σε συζήτηση στην Ολομέλεια σχεδίου νόμου του υπουργείου Υγείας, η υπουργός Παιδείας είχε συμπεριλάβει σημαντικές διατάξεις για την εκπαίδευση που δεν είχαν συζητηθεί (αντίθετα από ό,τι η κοινοβουλευτική τάξη και ουσία προβλέπει) στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Στην κριτική μας, η υπουργός με Δελτίο Τύπου ανέφερε: 

«(...) Το προσχηματικό ενδιαφέρον των κ.κ. Φίλη και Τζούφη για διάλογο στη Βουλή αποδείχθηκε σήμερα με τον πιο εύληπτο τρόπο: την απουσία αμφοτέρων από τη Βουλή, κατά τη συζήτηση των διατάξεων για τις επιπλέον πιστώσεις και την επιλογή των σημαιοφόρων». 

Στην πραγματικότητα, η Μερόπη Τζούφη είχε πάρει μέρος στο σύνολο της συνεδρίασης, με προσωπική ομιλία από του βήματος μάλιστα, ενώ ο Νίκος Φίλης απουσίαζε καθώς ήταν ημέρα θεραπείας (που επαναλαμβάνει κάθε τρεις εβδομάδες) πράγμα που το γνωρίζει η κ. Κεραμέως. 

Το αντίθετο μάλιστα ίσχυε: η υπουργός είχε κάνει απλώς ένα πέρασμα για να επιχειρηματολογήσει (κατά την κρίση της) για την κατάργηση της ανάδειξης με κλήρωση σημαιοφόρου στα δημοτικά και κατόπιν, έστελνε μέσω κινητού τηλεφώνου στον παριστάμενο υπουργό Υγείας Β. Κικίλια τις απαντήσεις της σε ζητήματα που ετίθεντο, κάτι πρωτοφανές στα χρονικά, που ανάγκασε μάλιστα τον δεύτερο να δηλώσει ότι... δεν μπορεί να λειτουργήσει ως «ταχυδρόμος». Δεν δίστασε όμως η κ. Κεραμέως, να βγάλει ανακοίνωση στιγματίζοντας τον Ν. Φίλη και την παρούσα Μ. Τζούφη για... απουσία! Βέβαια η ανακοίνωση με την αήθη αυτή επίθεση δεν αναρτήθηκε ποτέ ή εξαφανίστηκε από τον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘ. Ωστόσο, δεν εξαφανίστηκε η ουσία της ανακοίνωσης: η κατασκευή fakenews αποτελεί συστατικό στοιχείο της πολιτικής της ΝΔ, μια πολιτική που εφαρμόζει την αρχή «πέτα λάσπη, κάπου θα πιάσει»» 


Γιατί κατηγορείτε την κυβέρνηση ότι ψευδολογεί αναφορικά με τις συντάξεις χηρείας;

Διότι ο κ. Πέτσας στον απολογισμό του κυβερνητικού έργου επανέλαβε με θράσος το ψέμα περί αυξήσεων των συντάξεων χηρείας από την κυβέρνηση της ΝΔ.

Θυμίζουμε στον κ. Πέτσα ότι οι αυξήσεις στις συντάξεις χηρείας από το 50% στο 70% και οι άλλες βελτιωτικές ρυθμίσεις, όπως η κατάργηση των ηλικιακών ορίων ώστε να καταβάλλονται εφ’ όρου ζωής, είναι μέτρα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που ψηφίστηκαν τον περασμένο Μάιο. Η κυβέρνηση της ΝΔ το μόνο που έκανε ήταν να καθυστερήσει για 2 μήνες, λόγω διαχειριστικής ανεπάρκειας, τις αυξήσεις που ήταν προγραμματισμένες να καταβληθούν στα τέλη Ιουλίου και για τουλάχιστον 3 μήνες την καταβολή των αναδρομικών τους.

Με το ίδιο θράσος, μάλιστα, επιχείρησε να καπηλευτεί και τη ρύθμιση των 120 δόσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία που θέσπισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εμφάνισε ως κατόρθωμα την πάγια υποχρέωση του ΕΦΚΑ να επιστρέψει στους ελεύθερους επαγγελματίες τα χρήματα που προέκυψαν από την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών, όταν το 2018 η επιστροφή αυτή είχε γίνει από τις 2 Αυγούστου και φέτος έγινε με πάνω από δύο μήνες καθυστέρηση στις 9 Οκτωβρίου.

Αν ο κ. Πέτσας θέλει να κάνει έναν αληθινό απολογισμό του κυβερνητικού έργου στους τομείς της εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να αναφερθεί στην απελευθέρωση των απολύσεων, στην κατάργηση των μέτρων προστασίας για τους εργολαβικούς εργαζόμενους, στην υποβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε., στο νομοσχέδιο αποδιάρθρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων που οδηγεί σε μειώσεις μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων, στα ελλείμματα που η ΝΔ δημιουργεί ξανά στην κοινωνική ασφάλιση, στις αλχημείες με τα εκκαθαριστικά των συνταξιούχων, στη σχεδιαζόμενη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης. Αυτός ο πραγματικός απολογισμός βέβαια δεν θα γίνει ποτέ από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Θα γίνει όμως σύντομα από την κοινωνία που δεν πλανάται τόσο εύκολα.


ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ» Ν/Σ

Γιατί επικρίνετε την κυβέρνησης της ΝΔ ότι με το αναπτυξιακό Ν/Σ μεθοδεύει την ιδιωτικοποίηση πολλών υπηρεσιών που παρέχει στους πολίτες η Τοπική Αυτοδιοίκηση; 

Διότι στο “αναπτυξιακό” ν/σ υπάρχει μια διάταξη που ανατρέπει πλήρως την πολιτική  επιλογή επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να αποκλείεται επί της ουσίας η υπαρκτή με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο δυνατότητα ανάθεσης υπηρεσιών σε ιδιώτες. Πιο συγκεκριμένα, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε η δυνατότητα να αναθέτουν οι Δήμοι σε ιδιώτες την παροχή των ακόλουθων υπηρεσιών: συλλογή και μεταφορά στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων. 

Οι προϋποθέσεις για αναθέσεις των εν λόγω υπηρεσιών σε ιδιώτες ήταν δύο: (α) απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Δήμου και (β) τεκμηρίωση, στην ίδια απόφαση, της αδυναμίας του Δήμου να παρέχει με ίδια μέσα τις υπό ανάθεση υπηρεσίες. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησε μια πολιτική όσον αφορά στις προσλήψεις προσωπικού στους Δήμους τέτοια ώστε επί της ουσίας απέτρεπε την ανάθεση υπηρεσιών σε ιδιώτες διότι αυτή δεν μπορούσε να τεκμηριωθεί καθώς υπήρχε στους Δήμους το απαραίτητο προσωπικό.

Το “αναπτυξιακό” ν/σ, με το άρθρο 179, αλλάζει άρδην το καθεστώς ανοίγοντας το δρόμο για αναθέσεις σε ιδιώτες τόσο των παραπάνω υπηρεσιών όσο και άλλων, καθώς: (α) Καταργεί την απόλυτη πλειοψηφία. (β) Καταργεί την υποχρέωση αιτιολόγησης της αδυναμίας παροχής των υπηρεσιών αυτών με ίδια μέσα από τον δήμο και (γ) Προσθέτει στις υπηρεσίες που μπορούν (ευκολότερα, κατά τα παραπάνω) να ιδιωτικοποιηθούν, το Πράσινο και τον Ηλεκτροφωτισμό.

Υπογραμμίζουμε ότι συνήθως οι αναθέσεις σε ιδιώτες αφενός είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες και αφετέρου συνιστούν πεδίο συναλλαγής και διαφθοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: