ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Η Τεχεράνη θέλει να διατηρήσει τον έλεγχο του Ορμούζ

 

 

«Η διαχείριση του στενού του Ορμούζ δεν θα είναι ποτέ αυτή που ήταν πριν από τον πόλεμο», επέμεινε ο κ. Γαλιμπάφ

 

Το Ιράν ανακοίνωσε τη σύσταση ομάδων εργασίας για το πυρηνικό πρόγραμμα και τις κυρώσεις, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, γνωστοποίησε την ολοκλήρωση των τεχνικών συνομιλιών στην Ελβετία.

Παράλληλα, η Τεχεράνη επανέλαβε σήμερα πως έχει σκοπό να διατηρήσει τον έλεγχο του Ορμούζ, παρά την ανακοίνωση της Ουάσιγκτον πως προχωρά σε αναστολή κάποιων από τις κυρώσεις της, ειδικά στο πετρέλαιο, στο πλαίσιο των συνομιλιών για τον τερματισμό του πολέμου.

Οι συνομιλίες επέτρεψαν να τεθούν «πολύ στέρεες βάσεις για να καταλήξουμε επιτυχώς σε οριστική συμφωνία», έκρινε χθες ο αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς, ανακοινώνοντας την αναστολή για δυο μήνες των αμερικανικών κυρώσεων στο ιρανικό πετρέλαιο.

Ωστόσο ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ, τόνισε χθες Δευτέρα ότι το στενό του Ορμούζ δεν θα επανέλθει στην προπολεμική κατάσταση, αλλά θα είναι η χώρα του αυτή που θα συνεχίσει να «διαχειρίζεται» τη θαλάσσια οδό στρατηγικής σημασίας, ανέφερε κρατικό μέσο ενημέρωσης.

«Η διαχείριση του στενού του Ορμούζ δεν θα είναι ποτέ αυτή που ήταν πριν από τον πόλεμο», επέμεινε ο κ. Γαλιμπάφ, τονίζοντας πως το Ιράν θα είναι αυτό που θα το «διαχειρίζεται». Η Τεχεράνη ανέφερε εξάλλου σήμερα πως κατέληξε σε συμφωνία στην Ελβετία με τους Αμερικανούς για την «άμεση» αποδέσμευση ιρανικών πόρων αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχαν παγώσει στο εξωτερικό. Θα διατεθούν «σε δυο δόσεις των 6 δισεκατομμυρίων», διευκρίνισε στο πρακτορείο ειδήσεων IRNA ο επικεφαλής της ιρανικής αντιπροσωπείας στις τεχνικές συνομιλίες Καζέμ Γαριμπαμπαντί. Ο κ. Βανς τόνισε από την άλλη πως η χώρα του θα εξασφαλίσει πως όποιοι πόροι τυχόν αποδεσμευτούν «δεν θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας».

 

Ορμούζ: Στο Ομάν ο Γκαλιμπάφ για συνομιλίες

Ο πρόεδρος του κοινοβουλίου του Ιράν και επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας, Μοχάμαντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ έφτασε στο Μουσκάτ για συνομιλίες σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις που αφορούν τα Στενά του Ορμούζ.

Τον υποδέχτηκε ο υπουργός Εξωτερικών του Ομάν, Σαγίντ Μπαντρ μπιν Χαμάντ Αλ Μπουσάιντι, και πρόκειται να συναντηθεί με τον σουλτάνο Χάιτχαμ μπιν Ταρίκ Αλ Σαΐντ.

Στις επαφές θα συμμετάσχει επίσης ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί.

 

Στο Ομάν Γκαλίμπαφ και Αραγτσί

Ο επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας του Ιράν, Μοχάμαντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ και ο υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί μετέβησαν στο Ομάν για να συζητήσουν σχετικά με τη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ.

Οι δύο πλευρές πρόκειται να συζητήσουν την εδραίωση των ιρανικών ρυθμίσεων για τη διαχείριση των στενών και την ενίσχυση του διμερούς συντονισμού, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του Γκαλιμπάφ στο Telegram.

Δεν υπάρχουν σχόλια: