«Ομολογία αποτυχίας και επικοινωνιακή διαχείριση της κυβερνητικής ανικανότητας»
Κοινή ανακοίνωση του τμήματος Αγροτικής Πολιτικής και του τομεάρχη Αγροτικής Πολιτικής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλη
«Η δήλωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά, κατά τη δεύτερη περιφερειακή συνεδρίαση του «Εθνικού Διαλόγου για τη νέα ΚΑΠ», ότι εξετάζεται η μεταφορά περίπου 80 εκατ. ευρώ από τα προγράμματα Βιολογικής Κτηνοτροφίας και Βιολογικής Μελισσοκομίας σε αρδευτικά έργα, αποτελεί την πλέον κυνική ομολογία της αποτυχίας της Κυβέρνησης της ΝΔ να σχεδιάσει, να υλοποιήσει και να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις πολιτικές στήριξης του πρωτογενούς τομέα.
Μετά από μήνες κυβερνητικών θριαμβολογιών, αλληλοσυγκρουόμενων δηλώσεων, πρόχειρων χειρισμών και διαδοχικών φιάσκων στη διαχείριση των ενωσιακών ενισχύσεων, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι, οι μελισσοκόμοι και οι παραγωγικοί φορείς καταγγέλλουν εδώ και καιρό: ότι δεν υπήρχε ούτε σχέδιο, ούτε σοβαρότητα, ούτε πολιτική βούληση για τη στήριξη της βιολογικής παραγωγής.
Η Κυβέρνηση των Αρίστων που διαφήμιζε την «πράσινη μετάβαση», την «καινοτομία» και τη «βιώσιμη ανάπτυξη» στον πρωτογενή τομέα, είναι η ίδια που σήμερα αφαιρεί πόρους από δράσεις, οι οποίες υπηρετούν ακριβώς αυτούς τους στόχους. Και είναι η ίδια που αφήνει εκτός στήριξης χιλιάδες παραγωγούς και επιχειρεί τώρα να παρουσιάσει ως επιτυχία αυτό που στην πραγματικότητα συνιστά ένα ακόμα επεισόδιο πολιτικής ανεπάρκειας και διοικητικής αποσύνθεσης.
Οι βιολογικοί κτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι δεν είναι λογιστικά μεγέθη που μετακινούνται από κωδικό σε κωδικό ανάλογα με τις επικοινωνιακές ανάγκες του Επιτελικού Κράτους. Πρόκειται για ανθρώπους που επένδυσαν σε ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο, ανταποκρίθηκαν στις ευρωπαϊκές και εθνικές κατευθύνσεις για βιώσιμη παραγωγή, ανέλαβαν αυξημένο κόστος παραγωγής και σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με την εγκατάλειψη και την αδιαφορία του γαλάζιου κράτους.
Ακόμη πιο προκλητική είναι η προσπάθεια της Κυβέρνησης της ΝΔ να εμφανίσει τη μεταφορά των πόρων ως δήθεν αναπτυξιακή επιλογή. Κανείς δεν αμφισβητεί τη σημασία των αρδευτικών έργων και την ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών διαχείρισης υδάτων, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης. Εκείνο που αμφισβητείται είναι η πολιτική λογική μιας Κυβέρνησης, σε αποδρομή, που, αντί να εξασφαλίσει πρόσθετους πόρους και να σχεδιάσει ολοκληρωμένες παρεμβάσεις, επιλέγει να χρηματοδοτεί τη μία ανάγκη ακυρώνοντας την άλλη, μόνο για επικοινωνιακούς λόγους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ καλεί την Κυβέρνηση Μητσοτάκη να σταματήσει να αντιμετωπίζει τον πρωτογενή τομέα ως πεδίο επικοινωνιακής διαχείρισης και πελατειακών ισορροπιών. Να διασφαλίσει άμεσα τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων βιολογικής κτηνοτροφίας και μελισσοκομίας, να εγγυηθεί τη στήριξη των παραγωγών που επένδυσαν στη βιολογική παραγωγή και να παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, χωρίς να αφαιρεί πόρους από άλλες κρίσιμες δράσεις.
Η ελληνική ύπαιθρος δεν αντέχει άλλη προχειρότητα, άλλη αλαζονεία, άλλες επικοινωνιακές ασκήσεις επί χάρτου. Οι παραγωγοί απαιτούν, άμεσα, λύσεις, διαφάνεια και λογοδοσία. Και αυτά η σημερινή Κυβέρνηση αποδεικνύει καθημερινά ότι δεν μπορεί να τα προσφέρει και μόνο μια νέα προοδευτική Κυβέρνηση μπορεί να τα αναδείξει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου