ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Επικοινωνία μεταξύ IRGC και CENTCOM

 

 

Ο Βανς λέει ότι στην Ελβετία συμφωνήθηκε η δημιουργία άμεσου διαύλου!

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζ. Ντ. Βανς δήλωσε ότι μία από τις σημαντικές εξελίξεις στις συνομιλίες της Ελβετίας με το Ιράν ήταν η συμφωνία επί της αρχής για τη δημιουργία ενός άμεσου στρατιωτικού καναλιού επικοινωνίας μεταξύ των Φρουρών της Επανάστασης και της CENTCOM στη Ντόχα, με στόχο την αποτροπή μελλοντικής κλιμάκωσης.

Μιλώντας στο UnHerd, εν πτήσει με το Air Force Two μετά τη σύνοδο κορυφής στη Λουκέρνη, ο Βανς είπε ότι η Ουάσιγκτον αναζητούσε «έναν δίαυλο επικοινωνίας από την ιρανική πλευρά» για τη μείωση των εντάσεων.

Ανέφερε ότι η συμφωνία θα περιλαμβάνει συναντήσεις Ιρανών και Αμερικανών στρατιωτικών αξιωματούχων στη Ντόχα, με σκοπό την επίλυση των διαφορών.

«Είπαν κάτι σαν: “Εντάξει, καλά, θα στείλουμε κάποιον από το IRGC να συναντηθεί στη Ντόχα με κάποιον από την CENTCOM, και έτσι θα επιλύσουμε πολλές από αυτές τις διαφορές”», είπε.

Ο Βανς, όπως αναφέρει το Iran International, περιέγραψε το Μνημόνιο Κατανόησης ως «θεμελιώδες έγγραφο» και όχι ως τελική συμφωνία για τα πυρηνικά, λέγοντας ότι η βασική του λογική ήταν: «Ας ανοίξουμε το Στενό, ας σταματήσουμε να πυροβολούμε ο ένας τον άλλον και ας δούμε αν μπορούμε να συνάψουμε μια πυρηνική συμφωνία».

Ανέφερε ότι το Ιράν προσφέρει όρους «ριζικά διαφορετικούς» από το JCPOA του 2015, συμπεριλαμβανομένου ενός αυστηρότερου καθεστώτος επιθεωρήσεων και της «εξάλειψης» των υφιστάμενων αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου, ενώ παράλληλα επιδιώκει μια μετασχηματισμένη σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον κόσμο.

Ο αντιπρόεδρος συνέδεσε επίσης την αναδυόμενη συμφωνία με την ευρύτερη περιφερειακή αποκλιμάκωση, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου. Στο τέλος της συνόδου κορυφής, χαρακτήρισε την πρόοδο όσον αφορά τον Λίβανο «πολύ καλή» και αναφέρθηκε σε έναν μηχανισμό αποφυγής συγκρούσεων που συζητήθηκε στην Ελβετία.

Ο Βανς δήλωσε ότι το Ισραήλ και «κάθε άλλη χώρα της περιοχής» έχει το δικαίωμα στην αυτοάμυνα, αλλά πρόσθεσε ότι η Ουάσιγκτον επιθυμεί η άσκηση αυτού του δικαιώματος να γίνεται στο πλαίσιο της αποκλιμάκωσης.

Αναγνώρισε ότι η διαδικασία παραμένει αβέβαιη, αναφέροντας ότι το Ιράν «μιλάει διαφορετικά από ό,τι στο παρελθόν», αλλά ότι το ερώτημα είναι αν οι ενέργειες της Τεχεράνης θα ακολουθήσουν τα λόγια της.

 

Το Ισραήλ δηλώνει ότι θα αποσυρθεί από τον Λίβανο μόνο μετά τον αφοπλισμό της Χεζμπολάχ

Ένας Ισραηλινός αξιωματούχος δήλωσε σήμερα ότι το Ισραήλ δεν θα αποσύρει τις ένοπλες δυνάμεις του από τον νότιο Λίβανο μέχρι να αφοπλιστεί η φιλοϊρανική Χεζμπολάχ, την ώρα που Ισραήλ και Λίβανος έχουν έναν νέο γύρο συνομιλιών στην Ουάσινγκτον.

«Δεν θα αποσύρουμε τις δυνάμεις μας από τον νότιο Λίβανο όσο η Χεζμπολάχ παραμένει απειλή, δεν είναι αφοπλισμένη και αποστρατιωτικοποιημένη», δήλωσε ο Νταβίντ Μένσερ, εκπρόσωπος της ισραηλινής κυβέρνησης, σε συνέντευξη Τύπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: