Σήμερα (26/06) οι 200 φαντάροι της δεύτερης ΕΣΣΟ που εγκαταστάθηκε στο ΚΕΤΧ για τη φάση της εκπαίδευσης (αφού το στρατόπεδο ξανάγινε Κέντρο Νεοσυλλέκτων), έδωσαν όρκο στην πατρίδα. Πέρασε ήδη η περίοδος των 24 ημερών διαμονής τους στα Σύνορα της Πάτρας και φεύγοντας θα δώσουν τη σκυτάλη στην επόμενη «φουρνιά», τους στρατιώτες που θα παρουσιαστούν τον Ιούλιο στο πλαίσιο της τρίτης κατά σειρά ΕΣΣΟ που θα εκπαιδευτεί στην Πάτρα.
Πρόκειται σαφώς για μια σημαντική πτυχή της καθημερινότητας της πόλης, καθώς η μετά από χρόνια επιστροφή των νεοσυλλέκτων στα Σύνορα ήρθε να προσθέσει νέο «αίμα» στην τοπική αγορά, παράλληλα με τους φοιτητές. Κι αυτό διότι το ΚΕΤΧ, μαζί με όλο το υπόλοιπο στρατιωτικό προσωπικό που υπηρετεί πλέον εκεί, αριθμεί περί τα 1.300 άτομα.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
Το ερώτημα βέβαια είναι αν αυτή η αλλαγή καταγράφεται πράγματι με θετικό πρόσημο στη «ζωντάνια» της ευρύτερης περιοχής γύρω από το στρατόπεδο, στην πόλη γενικότερα, αλλά και στα ταμεία των τοπικών επιχειρήσεων ειδικότερα.
Για τον λόγο αυτό η «Πολιτεία» βρέθηκε έξω από το στρατόπεδο κάνοντας επιτόπιο ρεπορτάζ, την ώρα μάλιστα που οι στρατιώτες έβγαιναν σε τριάδες κατευθυνόμενοι προς την Αρόη για την καθιερωμένη πρωινή τους πεζοπορία. Ο δρόμος γέμισε από τις στρατιωτικές στολές των νεοσυλλέκτων, όπως εξάλλου συμβαίνει και κάθε Σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια των επισκεπτηρίων, όταν γονείς, αδέλφια, φίλοι και συγγενείς κατακλύζουν την περιοχή περιμένοντας να συναντηθούν για έναν καφέ στα γρήγορα με τα στρατευμένα νιάτα.
Μιλήσαμε με επαγγελματίες της περιοχής, με αυτοκινητιστές αλλά και με κατοίκους. Η αλήθεια είναι ότι οι απόψεις διίστανται όσον αφορά τους τζίρους των μικρών επιχειρήσεων, με άλλους να εμφανίζονται περισσότερο ικανοποιημένοι και άλλους λιγότερο. Ωστόσο, η κοινή συνισταμένη και το στοιχείο καθολικής παραδοχής είναι ότι ένα γεμάτο στρατόπεδο είναι πάντα προτιμότερο από ένα μισοάδειο και χωρίς αντικείμενο, καθώς στην παρούσα φάση η κίνηση έχει καταγράψει σαφή άνοδο.
ΤΙ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Η «Πολιτεία» κατέγραψε απόψεις από τους ίδιους τους επαγγελματίες και τις παραθέτει όπως ακριβώς μεταφέρθηκαν από τους καθ’ ύλην εμπλεκόμενους.

Ο κ. Αντώνης Τσεκούρας, υπεύθυνος ενός από τα νέα καταστήματα της περιοχής ακριβώς απέναντι από το ΚΕΤΧ, χαρακτηρίζει παραπάνω από θετικό το αποτύπωμα. Όπως εξηγεί, από τις πρώτες κιόλας ημέρες λειτουργίας της επιχείρησης καταγράφεται ικανοποιητική κίνηση η οποία συνοδεύεται από τον αντίστοιχο τζίρο, σημειώνοντας επιπρόσθετα:
«Αυτό μας δίνει το έναυσμα για να σχεδιάσουμε κι άλλες παροχές προς τους στρατιώτες», εκτιμώντας ότι στο άμεσο μέλλον θα μπορούν να στηριχτούν κι άλλες μικροεπιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα το γρήγορο φαγητό πέρα από τον καφέ και την τυρόπιτα.
«ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ»
Από τους πιο παλιούς επαγγελματίες στη συγκεκριμένη περιοχή, ο κ. Λουκάς Νικολακόπουλος προσεγγίζει τα πράγματα με επιφύλαξη, θεωρώντας πως το γεγονός ότι οι στρατιώτες βρίσκονται σε φάση εκπαίδευσης και είναι εσώκλειστοι δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλη αισιοδοξία.

Ο ίδιος τάσσεται υπέρ του συμπεράσματος ότι η επαναλειτουργία του ΚΕΤΧ ως Κέντρου Υποδοχής Νεοσυλλέκτων δεν συνεπάγεται κάποια αξιοσημείωτη αύξηση των τζίρων στα ταμεία των επιχειρήσεων της περιοχής.
«Εξάλλου», σημειώνει, «αν βγουν έξω οι στρατιώτες, θα κατέβουν στο κέντρο της πόλης και δεν θα παραμείνουν εδώ», άρα δεν μπορεί κάποιος να επενδύσει στην πιθανότητα αυτής της κατανάλωσης. Πάντως, με την άποψη του συγκεκριμένου επαγγελματία δείχνουν να συμφωνούν και ορισμένοι ακόμη γείτονες, όπως ένας ιδιοκτήτης παραδοσιακού καφενείου και ο ιδιοκτήτης ψιλικατζίδικου.
ΤΟ ΝΕΟ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ η «Πολιτεία» πληροφορήθηκε πως ήδη συμφωνήθηκε η μίσθωση ενός νέου καταστήματος στην περιοχή, προκειμένου στους επόμενους μήνες να λειτουργήσει ως ταχυφαγείο και ψησταριά take away. Κι αυτό τη στιγμή που ήδη λειτουργούν ψητοπωλεία σε κοντινή απόσταση. Γεγονός που οδηγεί σε δύο συμπεράσματα. Πρώτον, ότι παρατηρείται ζωηρό ενδιαφέρον για την ενοικίαση καταστημάτων, κάτι που δεν υπήρχε προηγουμένως, και δεύτερον ότι η παρουσία του στρατοπέδου λειτουργεί ως πόλος έλξης.

ΤΑ ΤΑΞΙ
Το βέβαιο είναι ότι αυξημένη κίνηση έχουν καταγράψει και οι επαγγελματίες οδηγοί, καθώς τα ταξί πραγματοποιούν περισσότερες κούρσες σε σχέση με το παρελθόν. Ειδικότερα, παρατηρείται έντονη κινητικότητα τα Σαββατοκύριακα που είναι οι ημέρες των επισκεπτηρίων, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια από και προς το στρατόπεδο να είναι πολύ συχνά. Αυτό αφορά τόσο τους συγγενείς που καταφθάνουν στην πόλη με λεωφορεία, όσο και τους ίδιους τους φαντάρους που παίρνουν έξοδο για συγκεκριμένες ώρες και επιλέγουν το ταξί για να μεταβούν γρήγορα στο κέντρο της Πάτρας για τη βόλτα τους.
«ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ»
Αξίζει, τέλος, να καταγραφεί και η άποψη του πολιτικού προσωπικού και των εργαζομένων στο ΚΕΤΧ. Όπως επισημαίνει στην «Πολιτεία» ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΕΘΑ/ΓΕΣ Νομού Αχαΐας, Απόστολος Κόγκας, παρά τις όποιες επιφυλακτικές προσεγγίσεις, το «ζωντάνεμα» του στρατοπέδου με τη μετατροπή του σε Κέντρο Υποδοχής Νεοσυλλέκτων μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να αποδώσει. Κι αυτό αφορά τόσο τη συγκεκριμένη συνοικία (Σύνορα, Εγλυκάδα) όσο και την πόλη της Πάτρας συνολικά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου