ΑΛΛΑΓΗ EMAIL
Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025
ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στους υπουργούς για το κλείσιμο ΕΛΤΑ
Με πρωτοβουλία της Βουλευτή Επικρατείας Πόπης Τσαπανίδου κατατέθηκε σήμερα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών από 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τονίζοντας ότι το λουκέτο σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ πλήττει την κοινωνική συνοχή και υπονομεύει την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία
Την ώρα που οι πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα, και ιδιαίτερα στις νησιωτικές, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, βιώνουν τη συρρίκνωση κάθε δημόσιας υπηρεσίας, από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025 μπαίνει οριστικό «λουκέτο» σε 204 καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).
Με πρωτοβουλία της Βουλευτή Επικρατείας Πόπης Τσαπανίδου κατατέθηκε σήμερα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών από 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με την οποία ζητούν απαντήσεις για τις σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και δημογραφικές συνέπειες της απόφασης καθώς και για τη διαχείριση των δημόσιων πόρων που έχουν ήδη διατεθεί για την «ανασυγκρότηση» του Οργανισμού.
Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, με την πλήρη ανοχή – αν όχι καθοδήγηση – της κυβέρνησης, επικαλείται έναν αόριστο «μετασχηματισμό» για να δικαιολογήσει μια πολιτική σταδιακής αποδόμησης του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, που εξυπηρετεί εδώ και δεκαετίες τον πολίτη, τον μικροεπαγγελματία και τον συνταξιούχο ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας.
Παρά την κρατική ενίσχυση των 280 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται και πάλι σε τροχιά οικονομικού αδιεξόδου, χωρίς διαφάνεια για το πού και πώς αξιοποιήθηκαν τα κονδύλια αυτά. Η δε κυβέρνηση καθυστερεί την καταβολή των αποζημιώσεων για την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία, θέτοντας εν αμφιβόλω την ίδια τη δυνατότητα των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στο κοινωνικό τους έργο.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ ζητούν από τους αρμόδιους Υπουργούς:
Να παρουσιάσουν τυχόν μελέτη κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων για τις περιοχές που χάνουν το μοναδικό τους ταχυδρομείο.
Να γνωστοποιήσουν το ύψος των οφειλών του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ και το χρονοδιάγραμμα εξόφλησής τους.
Να δημοσιοποιήσουν τον τρόπο διάθεσης της κρατικής ενίσχυσης και τυχόν αποτελέσματα ανεξάρτητου ελέγχου.
Να δεσμευτούν για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και τον δημόσιο χαρακτήρα του Οργανισμού.
Η επιλογή της κυβέρνησης να αφήσει τον ιστορικό δημόσιο ταχυδρομικό φορέα να συρρικνωθεί και να αποδυναμωθεί εντάσσεται σε μια συνολικότερη στρατηγική ιδιωτικοποίησης των δημοσίων υπηρεσιών, που υπονομεύει την κοινωνική συνοχή και βαθαίνει τις ανισότητες ανάμεσα σε κέντρο και περιφέρεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ τονίζει ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι απλώς μια επιχείρηση, αλλά ένας θεσμός με κοινωνική αποστολή. Η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία είναι δικαίωμα όλων των πολιτών και δεν πρέπει να καταστεί προνόμιο των λίγων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2025
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Το λουκέτο σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στην καθολική ταχυδρομική υπηρεσία, την κοινωνική συνοχή και τη δημογραφική ισορροπία της χώρας»
Από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025 πρόκειται, όπως έχει γίνει γνωστό, να ανασταλεί η λειτουργία 204 καταστημάτων σε ολόκληρη τη χώρα, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού και της αναδιοργάνωσης που, όπως αναφέρεται, επιτελείται στον Οργανισμό. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι παρόμοιο καθώς από το 2020 έως το 2023 έχουν ήδη κλείσει 227 καταστήματα, με αποτέλεσμα να απομένουν σήμερα περίπου 250 ενεργά σημεία εξυπηρέτησης σε πανελλαδικό επίπεδο.
Για εκατοντάδες τοπικές κοινωνίες, ιδιαίτερα στις νησιωτικές, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια ακόμη απώλεια ζωτικής δημόσιας υποδομής. Η παρουσία των ΕΛΤΑ δεν αποτελεί μόνο εμπορική ή συναλλακτική υπηρεσία αλλά είναι κομβικός κοινωνικός θεσμός που συνδέει τον πολίτη με το κράτος, εξυπηρετεί τις ανάγκες επικοινωνίας, πληρωμών, αποστολών και καταβολής συντάξεων ενώ, ταυτόχρονα, στηρίζει τη συνοχή της περιφέρειας.
Η απόφαση αυτή παρουσιάζεται εκ μέρους της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ ως «αναγκαίο βήμα» για τον εκσυγχρονισμό και τη βιωσιμότητα του Οργανισμού. Παρά την κρατική ενίσχυση ύψους 280 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του οργανισμού, τα ΕΛΤΑ φαίνεται να αντιμετωπίζουν εκ νέου σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Με βάση δημόσιες αναφορές και οικονομικές καταστάσεις, προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με: την ορθολογική χρήση των κονδυλίων, την πραγματική πρόοδο του ψηφιακού και οργανωτικού μετασχηματισμού και την επάρκεια των χρηματοδοτήσεων για την παροχή της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, για την οποία, το ελληνικό Δημόσιο καθυστερεί να αποδώσει στα Ελληνικά Ταχυδρομεία τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις.
Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, επικαλούμενη τον «μετασχηματισμό και την αναγέννηση» του Οργανισμού, δεν έχει παρουσιάσει τεκμηριωμένα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία θα διασφαλιστεί, ούτε έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τους εκπροσώπους των εργαζομένων ή της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η επιλογή να μειωθεί τόσο δραστικά η φυσική παρουσία των ΕΛΤΑ εγείρει σοβαρά ερωτήματα ως προς τη βιωσιμότητα του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου και τη δυνατότητα ισότιμης εξυπηρέτησης όλων των πολιτών.
Με βάση τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί :
Έχει εκπονηθεί μελέτη κοινωνικών, οικονομικών και δημογραφικών επιπτώσεων της απόφασης για την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ ανά την Επικράτεια, ιδίως για τις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές;
Ποιο είναι το ακριβές ύψος της οφειλής του Ελληνικού Δημοσίου προς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) για την παροχή της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας των προηγούμενων ετών; Πότε προβλέπεται η πλήρης εξόφληση των οφειλόμενων ποσών;
Πώς διατέθηκε η κρατική ενίσχυση των 280 εκατ. ευρώ προς τα ΕΛΤΑ και έχει διενεργηθεί ανεξάρτητος οικονομικός έλεγχος για τη χρήση τους; Αν ναι, γιατί παρά την ενίσχυση ο οργανισμός οδηγείται ξανά σε οικονομικό μαρασμό;
Είναι διατεθειμένο το κράτος να παρέχει επαρκή και σταθερή χρηματοδότηση για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ αναγνωρίζοντάς τα, ενδεχομένως, ως Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ);
Πώς θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων που πλήττονται από την αναδιάρθρωση;
Ποια είναι η στρατηγική της κυβέρνησης για το μέλλον των ΕΛΤΑ; Σκοπεύει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του οργανισμού ή εξετάζει αλλαγή μορφής και ιδιοκτησιακού μοντέλου για την «επόμενη μέρα»;
Οι Ερωτώντες/ώσες Βουλευτές
Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Καλαματιανός Διονύσης – Χαράλαμπος
Ακρίτα Έλενα
Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γεώργιος
Γεροβασίλη Όλγα
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Κασιμάτη Ειρήνη ( Νίνα)
Κεδίκογλου Συμεών
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νικόλαος
Πολάκης Παύλος
Ψυχογιός Γεώργιος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου