ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Προσχηματική και εργαλειακή χρήση της συνταγματικής αναθεώρησης

KSANTHOPOULOS  EP ANATHEWRHSHS 23 6 26

ΚΑΝΕΤΕ κλικ στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=zQufvd44ngM&t=3s

 

Ο Θ. Ξανθόπουλος: Καταγγέλλει την κυβέρνηση της ΝΔ για εξυπηρέτηση των μικροκομματικών της προτεραιοτήτων.-Δεν δίνουμε καμία συναίνεση, καμία λευκή επιταγή

Νέα επίθεση στη ΝΔ για την στάση της στη συνταγματική αναθεώρηση, εγκαλώντας την ότι χρησιμοποιεί το Σύνταγμα και την διαδικασία αναθεώρησης για να εξυπηρετήσει τους δικούς της μικροκομματικούς σχεδιασμούς, εξαπέλυσε ο βουλευτής Δράμας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στην Επιτροπή Συνταγματικής Αναθεώρησης.

“Μιλάμε για προσχηματική αναθεώρηση, για εργαλειακή χρήση της διαδικασίας. Και κάθε συνεδρίαση αυτή η πεποίθηση μας ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Εκτίμησή μας είναι ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον από την κυβέρνηση για την αναθεώρηση ώστε ο καταστατικός χάρτης να αποτελέσει την κατεύθυνση της χώρας για τα επόμενα χρόνια, αλλά είναι μια άσκηση επί χάρτου ώστε να εξυπηρετήσετε τις μικροκομματικές σας προτεραιότητες και με αυτή την έννοια αισθανόμαστε δικαιωμένοι που δεν σας δίνουμε λευκή επιταγή  στην διαδικασία αυτή”, υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στο υπό συζήτηση άρθρο 30 για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας (ΠτΔ), επισήμανε μεταξύ άλλων: “Ζητά η ΝΔ να εκλέγεται για μια θητεία. Δεν μπορείτε να υιοθετείτε την αρχιτεκτονική του Συντάγματος του 1975 και τα βασικά στοιχεία του να μεταλλάσσονται τόσο πολύ που να υποβαθμίζονται ως μη υπάρχοντα. Η απομείωση του κύρους του θεσμού του ΠτΔ είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να το αφήσουμε σε συγκυριακή πλειοψηφία. Η υπόθεση της εκλογής του ΠτΔ μετά την συνταγματική αναθεώρηση του 2019 πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Το βήμα προς τη φθορά, το επεκτείνετε τώρα με τη μια θητεία, 6ετούς διάρκειας και ελάχιστες δυνατές ψήφους. Σας καλώ να δείτε πώς ξεκίνησε το 1975 και πώς καταλήγει το 2030 ο θεσμός”.

“Πιστεύετε ότι με μια θητεία ενισχύεται αυτός ο ενοποιητικός ρόλος του θεσμού του ΠτΔ; Μετά την υφαρπαγή, την αλλαγή πορείας που κάνατε στην αναθεωρητική Βουλή το 2019, ενισχύσατε την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος; Ο ΠτΔ με τις πολύ λίγες ψήφους που θα εκλέγεται και που ουσιαστικά θα είναι άμεσα εξαρτώμενος από την εκάστοτε, ούτε καν πλειοψηφία, μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του; Και γιατί παίρνετε την ευθύνη να μην ανανεώνετε την θητεία ενός επιτυχημένου προέδρου;”, ήταν τα κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα που απηύθυνε προς την κυβερνητική πλειοψηφία.

Όσον αφορά το άρθρο 41 παρ. 2 του Συντάγματος για προκήρυξη εκλογών με επίκληση εθνικού θέματος, ο κ. Ξανθόπουλος τόνισε χαρακτηριστικά: “Δεν είναι ένα προνόμιο του πρωθυπουργού, πέραν των παραδεδεγμένων, κατά τη κρίση του να μπορεί να προκηρύσσει εκλογές, επικαλούμενος εθνικό θέμα εξαιρετικής σημασίας, το οποίο μπορεί να είναι η κατάσταση της οικονομίας; Και αυτό το άρθρο σε ένα αμιγώς πρωθυπουργικό σύστημα δεν ενισχύει υπέρμετρα τα προνόμια του πρωθυπουργού και υπονομεύει την φερεγγυότητα και σοβαρότητα των συνταγματικών διατάξεων”.

Για το άρθρο 44 σχολίασε μεταξύ άλλων: “Με βάση την χθεσινή καταδίκη της κ. Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου, θεωρείτε ότι το ψηφιακό δημοψήφισμα είναι μια αυθεντική έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας; Θεωρείτε ότι στις συνθήκες που βιώνει η χώρα, με φαινόμενα που έχουν και ποινικές διαστάσεις, μπορούμε να περάσουμε σε συνθήκες ψηφιακού δημοψηφίσματος;” Και μιλώντας για τον θεσμό του δημοψηφίσματος λαϊκής πρωτοβουλίας, παρατήρησε: “Αδιαφορήσατε προκλητικά για αυτή τη δυνατότητα που δίνει το Σύνταγμα. Πώς να δεχτούμε ότι είστε καλών προθέσεων όταν αυτή την ευχέρεια που είχατε να θεσμοθετήσετε το δημοψήφισμα λαϊκής πρωτοβουλίας, την αφήσατε στα αζήτητα. Και δεν το κάνατε γιατί διακατέχεστε από βαθιά συντηρητική αντίληψη και φοβάστε τη δυναμική που μπορεί να αναπτύξει ένα λαϊκό αίτημα και κάνατε σαν μην υπάρχει”, συνέχισε.

Κατέθεσε τέλος τη πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ρητή κατοχύρωση του θεσμού του δημοψηφίσματος μετά από λαϊκή πρωτοβουλία, σύμφωνα με την οποία ο ΠτΔ προκηρύσσει δημοψήφισμα για κρίσιμο κοινωνικό ζήτημα εφόσον έχει υποβληθεί αίτημα από 100.000 εκλογείς.

 

Θ. Ξανθόπουλος: Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα, όχι εμπόρευμα – Ουσιαστικά ανύπαρκτες οι υπηρεσίες υγείας στα ελληνικά σχολεία-Τι προτείνουμε

KSANTHOPOULOS HMERIDA EP  KOINWNIKWN 22 6 26

ΚΑΝΕΤΕ κλικ στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=cF3xp9vqXNw&t=1s

“Είναι πάγια η θέση της Αριστεράς υπέρ του κοινωνικού κράτους, όπου η υγεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά δικαίωμα. Το ζήτημα των κοινωνικών ανισοτήτων είναι τεράστιο. Είναι ο πυρήνας όλων των προβλημάτων”, τόνισε ο βουλευτής Δράμας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ξεκινώντας τον χαιρετισμό στην ημερίδα της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα: “Εξασφαλίζοντας ένα υγιές ξεκίνημα για όλα τα παιδιά”.

“Το σχολικό περιβάλλον προσφέρεται ποικιλότροπα για την πρόληψη ασθενειών, την πρώιμη διάγνωση, την έγκαιρη θεραπεία, την προστασία του μαθητικού πληθυσμού και την ενεργή συμμετοχή και συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικών, και επαγγελματιών υγείας. Στην Ελλάδα, οι υπηρεσίες υγείας στο σχολικό περιβάλλον, περιορίζονται στην κατά περίπτωση και υπό προϋποθέσεις τοποθέτηση σχολικής νοσηλεύτριας, εάν και εφόσον ζητηθεί από γονέα. Δεν είναι μόνιμη, κάτι που περιστέλλει την δυνατότητα εμπέδωσης σχέσεων εμπιστοσύνης με το σχολείο”, πρόσθεσε.

“Η παροχή οργανωμένων και ολοκληρωμένων σχολιατρικών υπηρεσιών δεν προβλέπεται θεσμικά και η παρεχόμενη σχολική υγεία περιορίζεται σε περιστασιακό έλεγχο βιβλιαρίων υγείας από τις ΤΟΜΥ και τα Κέντρα Υγείας ή την διενέργεια ομιλιών. Οι κατακερματισμένες και υποτυπώδεις παροχές υγείας δεν εφαρμόζονται ισότιμα σε όλα τα σχολεία. Η εκπαίδευση σε θέματα υγείας δεν επιτελείται σε συστηματική βάση και δεν υπακούει σε κοινά παραδεκτές αρχές και μεθόδους. Εμφορείται δε συχνά από ατομοκεντρική και ιατροκεντρική αντίληψη ενάντια στη λογική της υγείας ως κοινωνικού αγαθού”, υπογράμμισε.

“Προτείνουμε ολοκληρωμένες πολυυπηρεσίες σχολικών μονάδων φροντίδας υγείας με στελέχωση από το υφιστάμενο προσωπικό πρωτοβάθμιων μονάδων υγείας και νέες προσλήψεις. Επιτόπια παροχή οργανωμένων και εξειδικευμένων υπηρεσιών πρόληψης στο σχολείο. Επιτόπια έγκαιρη ανίχνευση, αντιμετώπιση και παρακολούθηση προβλημάτων υγείας μαθητών. Επιτόπια αντιμετώπιση προσυμπτωματικων ελέγχων (screening test) οπτικής οξύτητας και αχρωματοψίας, παθήσεων της σπονδυλικής στήλης, στοματικής υγιεινής, εμβολιαστικής κάλυψης και σωματικής ανάπτυξης. Επιτόπια ανίχνευση  μαθησιακών διαταραχών, ενδοοικογενειακής βίας και εξαρτήσεων, σε συνεργασία με παιδοψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Διασφάλιση υγιεινών περιβαλλοντικών συνθηκών στο σχολικό χώρο και χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων για υλοποίηση του σχεδίου”, ανέφερε.

“Τέλος, προτείνουμε εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας, με προσανατολισμό στις αρχές της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Να επανοηματοδοτηθεί η υγεία ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως  υπόθεση ατομικής ευθύνης”, κατέληξε.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: