Και ο Πολεοδομικός Σχεδιασμός της Πάτρας για την οποία «επιβάλλεται η συνεργασία όλων των φορέων για την ομαλή υλοποίηση μέχρι το τέλος», είπε μεταξύ άλλων, ο κ. Ζαΐμης!
«Πολεοδομικός Σχεδιασμός και Δίκτυα Φυσικού Αερίου» ήταν το θέμα της Ημερίδας που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Απριλίου 2024 σε γνωστό ξενοδοχείο της Πάτρας από τη Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών Δυτικής Ελλάδος.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Φωκίων Ζαΐμης, κατά τον χαιρετισμό του, παρουσίασε πως έφθασε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να υλοποιεί δύο μεγάλα έργα για το φυσικό αέριο στην Πάτρα από το 2019 και έπειτα. «Με πιέσεις στα αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης, συνεχείς συσκέψεις, μελέτη και υπερπηδώντας εμπόδια με επιμονή και υπομονή καταφέραμε να μη χαθεί το έργο. Ήταν μια τεχνοκρατική διεκδίκηση για την οποία επιβάλλεται η συνεργασία όλων των φορέων για την ομαλή υλοποίηση μέχρι το τέλος», είπε μεταξύ άλλων, ο κ. Ζαΐμης.
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά πρώτον, την κατασκευή υψηλής πίεσης φυσικού αερίου, με συνολικό προϋπολογισμό 85 εκ ευρώ (ΔΕΣΦΑ) και θα αποτελείται από αγωγό υψηλής πίεσης διαμέτρου 16’’ και μήκους 140 χλμ περίπου, ο οποίος θα ξεκινά από Μεγαλόπολη και θα καταλήγει σε δύο σταθμούς σε Πάτρα και ΒΙ.ΠΕ.. Δεύτερον, αφορά την κατασκευή δικτύου μέσης και χαμηλής πίεσης μήκους περίπου 208 χλμ προϋπολογισμού 22 εκ. ευρώ και ενός σταθμού μέτρησης και ρύθμισης πίεσης για την τροφοδότηση των πόλεων της Πάτρας, του Πύργου και του Αγρινίου (ΔΕΔΑ). Η τροφοδότηση θα γίνεται με υγροποιημένο φυσικό αέριο και η τροφοδότηση θα γίνεται απευθείας από την έξοδο των δεξαμενών.
Ο Ανώτερος Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων, ESG & Επικοινωνίας του ΔΕΣΦΑ, Φερνάντο Καλλιγάς μίλησε για αγωγό υψηλής πίεσης: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, καθώς η τροφοδότηση και μόνο των μεγάλων βιομηχανιών στην Πάτρα θα αποφέρει πολλαπλάσιες επενδύσεις. Οι ενεργειακές και αναπτυξιακές προοπτικές είναι τεράστιες. Ο αγωγός θα είναι στο υπέδαφος και δεν θα έχει καμία επίπτωση στο περιβάλλον και στις ανθρωπογενείς δραστηριότητες από τις περιοχές που θα περνάει. Η βέλτιστη διαδρομή του αγωγού, φαίνεται ότι θα είναι μέσω της Μεγαλόπολης, γιατί αυτή η όδευση έχει το θετικό των αναμονών στην Ηλεία και την παρουσία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, για μελλοντικές επεκτάσεις».
Από την πλευρά του ο πολεοδόμος και μέλος της ΙΝΑΔΕ, Σταύρος Τσέτσης, αναφέρθηκε γενικότερα στην αλλαγή Χωροταξικού «Παραδείγματος» ως αναγκαιότητα για το μέλλον της πόλης τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Η δόμηση, σε οργανωμένη ή μη βάση, δεν θα είναι ποτέ πλέον η ίδια. Ούτε ο προγραμματισμός: Ανατρέπεται η δυνατότητα ποσοτικών μετρήσεων βασικών πολεοδομικών μεγεθών. Εάν δε, προστεθούν οι πρόσφατες τροποποιήσεις του Οικοδομικού Κανονισμού, που αυξάνουν οριζόντια τους συντελεστές δόμησης, ήδη εγκεκριμένων Σχεδίων, ουσιαστικά εκτρέπεται κάθε έννοια προγραμματισμού».
Την εκδήλωση συντόνισε ο πρόεδρος της «Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών» Δυτικής Ελλάδας και υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές του ΤΕΕ, Γιάννης Σελίμης, ο οποίος ανέφερε τη σημαντικότητα σε θέσεις εργασίας, οικονομικά και αναπτυξιακά της έλευσης του φυσικού αερίου στην Πάτρα.
Το παρών έδωσαν μηχανολόγοι μηχανικοί, επιστήμονες από διάφορους κλάδους, επιχειρηματίες και πολίτες της Πάτρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου