Το σχολείο μετατρέπεται σε «εξεταστική
αρένα». Μήπως οι επαναλαμβανόμενες εξετάσεις τελικά έχουν αντίθετο αποτέλεσμα; Τα
παιδιά μας θα ωφεληθούν ή θα μισήσουν τη μάθηση και το σχολείο;
Με την παραπάνω επισήμανση καταλήγει
ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων
και Κηδεμόνων Δήμου Πατρέων, που εξεδόθη με την ευκαιρία της προσπάθειας που
κάνει να περάσει το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της αναφέρει
τα παρακάτω:
«Η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας,
παρά την όλη κατάσταση στην οποία βρίσκεται
η χώρα μας εν μέσω πανδημίας και μη ξέροντας τι πρόκειται και τι πρέπει
να γίνει στο μέλλον και πώς πρέπει να λειτουργούν τα σχολεία μας, σύμφωνα με τη
γνώμη των ειδικών πάντα και αντί να βρει λύσεις για τα μέχρι τώρα προβλήματα
που έχουν δημιουργηθεί από το κλείσιμο αυτών, προσπαθεί να περάσει το
πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.
Από τη μια οι ειδικοί μας λένε για
μείωση των μαθητών λόγω του κορωνοϊού και από την άλλη προωθείται η αύξηση του
αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Κύριοι, αυτά τα δύο
δεν συνάδουν!
Θα έπρεπε να παρθούν άμεσα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών
ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, μιας και
δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υλικές και κτιριακέ υποδομές.
Η πάγια θέση της Ένωσης είναι 20
μαθητές ανά τμήμα, ανεξάρτητα από το θέμα που έχει δημιουργηθεί λόγω της
πανδημίας.
Όλοι γνωρίζουμε πια ότι η καθαριότητα των
σχολικών κτιρίων είναι ένα μείζον θέμα το οποίο δεν έχει λυθεί εδώ και χρόνια
και δημιουργεί επιπλέον ανησυχία εν όψει του ανοίγματος των σχολείων.
Πώς θα απολυμαίνονται τα σχολεία μας,
όταν στα πιο πολλά από αυτά δεν υπάρχουν μόνιμες καθαρίστριες και όταν οι
συμβασιούχες πηγαίνουν μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων;
Στη παρούσα φάση και λόγω των συνθηκών
και σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών θα πρέπει να υπάρχουν αυξημένα μέτρα
υγιεινής για την αποφυγή κρουσμάτων του ιού.
Αρκετοί εκπαιδευτικοί ανήκουν στις
ευπαθείς ομάδες. Τα κενά που θα δημιουργηθούν σε περίπτωση άδειας, που δικαίως
θα λάβουν για να προστατέψουν τόσο την υγεία τους όσο και την υγεία των γύρω
τους, πως θα καλυφθούν, από την στιγμή που οι προσλήψεις όπως γνωρίζουμε είναι
περιορισμένες.
Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και
προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας, εισάγεται το
αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που
αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν
όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης
Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, με σύγχρονους όρους και
προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ.
τραπεζοκόμους) και επιστημονικό
(π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς
λειτουργούς) προσωπικό.
Θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η
παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλες τις βαθμίδες της
εκπαίδευσης και με συγκεκριμένες ώρες παρουσίας σε όλες τις τάξεις, χωρίς αυτό
να σημαίνει ότι θα αφαιρεθούν ώρες από τα Ειδικά Σχολεία, στα οποία η παρουσία
τους κρίνεται απαραίτητη.
Με λύπη μας βλέπουμε ότι σύμφωνα με το
νομοσχέδιο προωθείται ένα σχολείο εχθρικό και πιο εξοντωτικό προς τα παιδιά
μας, ένα σχολείο τιμωρός και όχι συνοδοιπόρος στις γνώσεις τους.
Δυστυχώς, δε κατανοούν και δε τους
νοιάζει, προφανώς, η πίεση και το άγχος που ζούμε εμείς και τα παιδιά μας σε
ένα σχολείο γεμάτο ψυχοφθόρες και εξοντωτικές εξετάσεις από τις πρώτες τάξεις
του Γυμνασίου, αλλά ούτε και το πώς θα αντεπεξέλθουν οικονομικά οι γονείς, μιας
και το φροντιστήριο θα κρίνεται απαραίτητο από τις πιο μικρές τάξεις.
Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για
κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα
ΑΕΙ και στα ΑΤΕΙ.
Το σχολείο μετατρέπεται σε «εξεταστική
αρένα». Μήπως οι επαναλαμβανόμενες εξετάσεις τελικά έχουν αντίθετο αποτέλεσμα;Τα
παιδιά μας θα ωφεληθούν ή θα μισήσουν τη μάθηση και το σχολείο;
Η Ένωση Γονέων. μέσα στα χρονικά πλαίσια που έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας
για τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου (6/5/2020),θα τοποθετηθεί για όλες τις
αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και θα αγωνιστεί για το πραγματικό
συμφέρον των παιδιών μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου