ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα


Απολογισμός τιυ έργου που επιτελέστηκε από το Υπουργείο Παιδείας και το σύνολο των στελεχών που συνέβαλαν σε αυτό. «Γνωρίζουμε ότι κάποιοι "ξεβολεύονται" λόγω των πρωτοβουλιών μας. Οι αντιδράσεις από όσους "απειλούνται" και όσους "ξεβολεύονται" αποτελούν αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες», λέει ο Υπουργός Κ. Γαβρόγλου.


Έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων


«Γνωρίζουμε ότι κάποιοι "ξεβολεύονται" λόγω των πρωτοβουλιών μας. Οι αντιδράσεις από όσους "απειλούνται" και όσους "ξεβολεύονται" αποτελουν αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες».

Είναι αυτοί που αντιδρούν στην «σταδιακή υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού σχεδίου μας» που «είναι αποτέλεσμα της συμβολής όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου από τον Ιανουάριο του 2015 και μετά».

Τα παραπάνω τονίζονται στον πρόλογο του φυλλαδίου του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, υπό τον τίτλο «2015-2019, δράσεις και μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων», στο οποίο παρουσιάζονται  όλες οι νομοθετημένες πρωτοβουλίες του Υπουργείου από το 2015 μέχρι το 2019.

Επιγραμματικά για την παρουσίαση έντεκα δράσεων
 
Η αναφορά ξεκινά επιγραμματικά με την παρουσίαση έντεκα δράσεων οι οποίες, όμως θα έχουν πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα όσο ξεδιπλώνονται στο πλαίσιο του συνολικού μεταρρυθμιστικού σχεδίου για την Παιδεία στη χώρα μας.

Αυτές είναι οι παρακάτω:

«* Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας,

* η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση, ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο,

* τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου,

* η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου,

* η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, ο νέος θεσμός των Δομών στήριξης των σχολικών μονάδων,

* η Εκπαίδευση των Προσφύγων, η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης,

* η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152/2013, η ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών,

* η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από τον νόμο που καταργούσε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και ορθολογικοποίησε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, εξασφαλίζοντας την δωρεάν φοίτηση σε όσα ακόμη έχουν δίδακτρα,

* η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων που περιλαμβάνει τα νέα Τμήματα, τις συνέργειες με τα ΤΕΙ,

* τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων,

* οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία, αποτελούν ένα μέρος των παρεμβάσεών μας».

Προχωράμε στην πρόσληψη των αναγκαίων εκπαιδευτικών

Και ο κ. Γραβρόγλου συνεχίζει:

«Από το 2015, είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα εξαιρετικά δύσκολο και περίπλοκο καθεστώς διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς.

Κληθήκαμε να ασκήσουμε πολιτική σ’ ένα περιβάλλον σκληρής δημοσιονομικής στενότητας. Όπως θα διαβάσετε στην αναλυτική παρουσίαση των πρωτοβουλιών μας που καταγράφονται στον ιστότοπο του Υπ.Παιδειας, καταφέραμε να διαμορφώσουμε και να εδραιώσουμε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την Εκπαίδευση, παρά τις πιέσεις και χωρίς υποχωρήσεις στις αρχές μας.

Όπως υποσχεθήκαμε, ένα από πρώτα μέτρα στην μεταμνημονιακή περίοδο θα είναι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών.

Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξασφάλιση 15.000 θέσεων για τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι που δεν είχε γίνει  επί 10 χρόνια.

Οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή και θα υλοποιηθούν εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια. Η προκήρυξή τους, όμως, θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019.

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προσδιορίστηκε ένα σύστημα διορισμού που συνυπολογίζει τη μεγάλη προϋπηρεσία με τα επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, με απόλυτη δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά υπό την εποπτεία του».

Αποκλειστικός στόχος η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης

«Η διαμόρφωση αλλά και η σταδιακή υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού σχεδίου είναι αποτέλεσμα της συμβολής όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου από τον Ιανουάριο του 2015 και μετά.

Αποκλειστικός στόχος η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η ενίσχυση της πρόσβασης σε αυτήν περισσότερων κοινωνικών ομάδων, η αντιμετώπιση των παθογενειών που ενδήμησαν στην Εκπαίδευση μετά από δεκαετίες αλλοπρόσαλλων και ανερμάτιστων πολιτικών.

Με άλλα λόγια, στόχος μας είναι η λειτουργία των εκπαιδευτικών μας θεσμών σε ένα συνεχώς διευρυνόμενο δημοκρατικό πλαίσιο, όπου η δημοκρατία στα Σχολεία και στα Πανεπιστήμια δεν θα ανάγεται ούτε σε διαδικαστικού περιεχομένου ρυθμίσεις ούτε και θα γραφειοκρατικοποιείται, αλλά θα αντανακλάται στη συνολική εκπαιδευτική κουλτούρα όσων διδάσκουν και διδάσκονται.

 Δεν υπάρχουν έτοιμες συνταγές, υπάρχει όμως πλέον ένα συνεκτικό, ολιστικό και οργανωμένο σχέδιο και το οποίο καλούνται να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί μας σε όλες τις βαθμίδες που κράτησαν ζωντανή την Εκπαίδευσή μας όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια και στους οποίους έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη.

Τα παραπάνω ενδεχομένως να δίνουν την εντύπωση πως το Υπουργείο υποστηρίζει ότι έχει επιτύχει όλους τους στόχους του! Θα ήταν αφελές να έχουμε τέτοιες αυταπάτες. Υπάρχουν πολλά που δεν έχουμε κάνει: υστερούμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη συγγραφή νέων βιβλίων, στη φοιτητική μέριμνα, για να αναφέρουμε ορισμένους καίριους τομείς».

Κριτήριο επιτυχίας μας θα είναι η κοινωνική τους αποδοχή

«Τελικό, βέβαια, κριτήριο επιτυχίας των πρωτοβουλιών μας θα είναι η κοινωνική τους αποδοχή. Γνωρίζουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων. Γνωρίζουμε ότι κάποιοι «ξεβολεύονται» λόγω των πρωτοβουλιών μας. Οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται» αποτελεί αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες.

Ωστόσο, τελικός κριτής είναι η κοινωνία που μας παρακολουθεί όλους καθημερινά. Αυτή κρίνει το Υπουργείο με δεδομένες τις υπαρκτές αδυναμίες του αλλά και το εξίσου υπαρκτό και εκτενές μεταρρυθμιστικό του έργο, που κύριο στόχο έχει την βελτίωση και την επέκταση της Δημόσιας Παιδείας προς όφελος όλων των πολιτών. Κρίνει όμως εξίσου και όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται».

Δεν υπάρχουν σχόλια: