ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Κλείνει το εργοτάξιο VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας;

Ο πρόεδρος Θόδωρος Τσελέπης, του σωματείου των εργαζομένων στη VINCI, εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο της Ολυμπίας Οδού, προειδοποιούσε πριν ένα χρόνο, με συνέντευξη του σωματείου, γιαυτά που συμβαίνουν σήμερα, με την αναγγελία  ότι θα σταματήσει ο δρόμος στην Πάτρα! (Φωτογραφία Αρχείου από το ISTOLOGIO Giorgou MOSXOU).


Τον Οκτώβριο πέρυσι με άρθρο που αναρτήθηκε στο blog το ISTOLOGIO Giorgou MOSXOU προειδοποιούσε για το μελλούμενο και ερωτούσε τους υπευθύνους της κυβέρνησης, αλλά απόκριση καμμία. «Κλείνει το εργοτάξιο της VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας;» ήταν το ερώτημα. Η απάντηση ήρθε μόλις τώρα με ανορθόδοξο τρόπο και οι πάντες έμειναν έκπληκτοι. Σαφώς και στους κυβερνητικούς κύκλους ήσαν γνωστά τα… τσαλιμάκια εταιρείας και τραπεζών. Μόλις το 2010, ο ίδιος ο υπουργός  Μαγκριώτης το εννοούσε.
Ας δούμε μερικά στοιχεία, που παρουσιάστηκαν από το bolg, τότε που ανακοινώθηκε η τοποθέτηση διαπραγματευτή για την επανεκκίνηση του έργου που είχε διακοπεί.
«Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΥΤΗ ΛΟΙΠΟΝ, σχεδιάστηκε το 2007 επί υπουργίας Σουφλιά της ΝΔ και ψηφίστηκε κι από την κυβέρνηση Παπανδρέου, που στο μεταξύ ανέλαβε αργότερα. Ο γ.γ. του υπουργείου -επί Σουφλιά- είναι στέλεχος της «Ολυμπίας Οδού», η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή, συντήρηση του δρόμου και είσπραξη των διοδίων. Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας ήταν στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια. Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια. Σε σχέση με την σύμβαση του Ε65 που το κόστος είναι 1 δις 600 εκ. και προβλέπεται πως μετά την ολοκλήρωση του, αν δεν επιτευχθεί η απαιτούμενη κυκλοφορία οχημάτων, το κράτος θα καταβάλει 1 δις 500 εκ. (!!!!!) εδώ όλο το ρίσκο το αναλαμβάνουν τράπεζες και εργολάβοι».

Αυτά προέβλεπε η σύμβαση κι ας μην απορούν πως καταλήξαμε μέχρι εδώ, κι ας μην ακούμε μελλοδραματικά από το κυβερνητικό στρατόπεδο αστεία περί παραιτήσεων από το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ.
Ας γυρίσουμε πίσω στον Οκτώβρη του 2011 κι ας ακούσουμε τις φωνές αγωνίας των απολυμένων της VINCI, μέσω της ανάρτησης του blog.  


«Σταματούν στην Πάτρα οι εργασίες του δρόμου Κόρινθος-Τσακώνα!

Με ανάρτηση πανό στο χώρο του εργοταξίου της VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας, την ερχόμενη Τρίτη, απαντούν οι εργαζόμενοι του σωματείου «Γαλαρία» στην τρομοκρατία που υφίστανται από την πλευρά της Κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού.
Κλιμακώνοντας δε, τον αγώνα τους, στις 7 και 8 Οκτωβρίου θα ανοίξουν τα διόδια, με συναυλία στην οποία θα συμμετάσχουν καλλιτέχνες και αυτό ως απάντηση στην τακτική της κοινοπραξίας που έχει να πληρώσει μισθούς ακόμη και από επτά μηνών, σε εργαζόμενους που δουλεύουν επί 10 ώρες την ημέρα, σε συνθήκες τρομοκρατίας και απειλών. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα 7 μέλη του Δ.Σ. έχουν απολυθεί τα 4, καθώς και όλη η Ε.Ε., ενώ και στα εναπομείναντα 3 μέλη απαγορεύουν να εργαστούν, να βρεθούν στο χώρο του εργοταξίου ή να έρθουν σε επαφή με τους συναδέλφους τους. Τα παραπάνω ανέφεραν σε συνέντευξη που παραχώρησε το Σωματείο, στα γραφεία του ΕΚ Πάτρας.
Παράλληλα στόχος του Σωματείου είναι αποτρέψει την ματαίωση του έργου, που με ευθύνη της εργοδοσίας και των 25 τραπεζών (14 ξένες και 11 ελληνικές) έχει βαλτώσει από μηνών και σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο ο Διευθυντής του έργου εντέλλεται εντός Σεπτεμβρίου να αποχωρήσει από το εργοτάξιο, αφού – σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων – η εταιρεία κλείνει, τα μηχανήματα πωλούνται και  «εμείς απλώς χρησιμεύουμε στην συντήρησή τους».  Από τους 400 εργαζόμενους του συγκεκριμένου εργοταξίου έχουν απομείνει 40, ενώ στους πέντε άξονες του έργου από τους επτά χιλ. εργάζεται σήμερα το 1%, καθώς από τον προηγούμενο Νοέμβρη έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, παρά την υποχρέωση που είχαν αναλάβει. Παράλληλα το ελληνικό δημόσιο είναι το μόνο που πληροί την συμβατική του υποχρέωση. Από δε τον Ιούνιο το έργο έχει σταματήσει οριστικά, με την αιτιολογία ότι μειώθηκε η κυκλοφορία οχημάτων, κατά 27% στην συγκεκριμένη περίπτωση και η αντίστοιχη είσπραξη διοδίων. Όμως αυτό δεν προβλέπεται από την σύμβαση. Πολύ περισσότερο που ορίζει ότι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση οι ίδιοι (αρ. ΦΕΚ 279/20.12.07).
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη τα έσοδα της εταιρείας τον Ιούλιο του 10 έφταναν τα 150 εκ. ευρώ. Τώρα πλησιάζουν τα 190, την στιγμή που το ελληνικό δημόσιο έχει διαθέσει τα 244 από 550 εκ. ευρώ που του αναλογούν για την κατασκευή. Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία είναι ήδη κερδοφόρα.
Ακόμη και εάν βρεθεί λύσει, θα είναι προσωρινή και η επανεκκίνηση του έργου θα γίνει την ερχόμενη Άνοιξη, με σκοπό την κατασκευή του έργου μέχρι την Πάτρα μόνον και για το υπόλοιπο κομμάτι η κοινοπραξία σκοπεύει να ζητήσει την συνομολόγηση νέας σύμβασης.
Είναι ορατό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να προσφύγει ζητώντας ακύρωση της σύμβασης, προκειμένου να διεκδικήσει την παραχώρηση των δρόμων από το δημόσιο και για τα επόμενα 40 χρόνια να εισπράττει τα διόδια.

                               ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ «Χ» ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Ένα σκοτεινό σημείο της σύμβασης είναι αυτό του «Ανεξάρτητου Μηχανικού» που είναι και ο επιβλέπων  της πορείας του έργου, πλην όμως αυτός ο Μηχανικός είναι παράλληλα και μισθωτός των εταιρειών που καλείται από την σύμβαση να τις ελέγχει. «Αυτό αποτελεί μια μεγάλη απάτη» είπε ο πρόεδρος του σωματείου Θόδωρος Τσελέπης. Ακόμη σημείωσε ότι η σύμβαση  σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε από την σημερινή κυβέρνηση και την ΝΔ. Αξιοσημείωτο ακόμη είναι ότι ο γ.γ. του τότε υπουργού Σουφλιά σήμερα είναι στέλεχος της «Ολυμπίας Οδού». Ακόμη προεβλέπετο ότι οι απαλλοτριώσεις θα είχαν τελειώσει σε ένα χρόνο, πράγμα αδύνατο για τα ελληνικά δεδομένα και τούτο άνοιξε την πόρτα για αποζημειώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Επίσης το κόστος προϋπολογίστηκε ότι θα ανέλθει στα 2,177 δις. ευρώ και η συμβολή της κοινοπραξίας θα είναι 7%, το 32% από εισπράξεις διοδίων, το 20% από επιδότηση ελληνικού κράτους και Ε.Ε. και 41% από τραπεζικά δάνεια. Στην σύμβαση του 07 ομολογείται ότι το 2022 θα έχει κατασκευαστεί ο δρόμος και επί 15 χρόνια παραχωρείται στην εταιρεία με υποχρέωσή της να αποδίδει το 93% των εσόδων από τα διόδια. Πλην όμως με την ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης όλα πάνε να αλλάξουν και παρόλο που το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει οι οδηγοί καλούνται να πληρώνουν διόδια για έναν ευρωπαϊκό δρόμο που δεν υφίσταται!
Και κάτι τελευταίο. Οι τράπεζες δάνεισαν χρήματα στους εργολάβους με επιτόκιο 1% έως 1,5%. Τώρα που τα επιτόκια ανέβηκαν ζητούν από το κράτος να πληρώσει τη διαφορά! Έτσι θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ανά χιλιόμετρο, όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει δώδεκα φορές λιγότερο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: