«Οι ΗΠΑ αναμένουν από το Ιράν να «τηρήσει τις δεσμεύσεις» αλλιώς ο Τραμπ έχει «επιλογές»
Οι Ιρανοί κατηγορούν τις ΗΠΑ για την περιφερειακή αστάθεια, απαντώντας στις δηλώσεις Ρούμπιο
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν θα συνεχιστούν, σε τεχνικό επίπεδο, στα τέλη του μήνα, πιθανότατα στις 29 ή τις 30 Ιουνίου στην Ελβετία.
«Η τεχνική ομάδα θα επιστρέψει, πιστεύω, στις 29 ή 30... Θεωρώ ότι θα επιστρέψουν στην Ελβετία, αν δεν κάνω λάθος», είπε ο Ρούμπιο.
Ρούμπιο: Οι ΗΠΑ αναμένουν από το Ιράν να «τηρήσει τις δεσμεύσεις» αλλιώς ο Τραμπ έχει «επιλογές»
Χαρακτήρισε δε, την 60ήμερη άρση των κυρώσεων στο Ιράν ως «προσωρινό μέτρο», τονίζοντας παράλληλα ότι η Ουάσινγκτον αναμένει από την Τεχεράνη να «τηρήσει τις δεσμεύσεις» που ανέλαβε στη συμφωνία.
«Εάν δεν τηρήσουν αυτές τις δεσμεύσεις, ο πρόεδρος [Τραμπ] έχει πολλές επιλογές στη διάθεσή του, συμπεριλαμβανομένης - δεν λέω ότι θα το κάνει, λέω συμπεριλαμβανομένης - της άρσης αυτών των κυρώσεων», δήλωσε ο Ρούμπιο σε δημοσιογράφους στο Κουβέιτ.
«Αν το κάνουν, θα συνεχίσουμε. Αν όχι, ο πρόεδρος θα έχει στη διάθεσή του επιλογές για το τι θα κάνει γι' αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα τηρήσουν αυτές τις δεσμεύσεις».
Ο Μάρκο Ρούμπιο δεσμεύτηκε επίσης ότι η Ουάσιγκτον, στις δοσοληψίες της με το Ιράν, δεν θα κάνει τίποτα που να υπονομεύει την ασφάλεια των συμμάχων της στον Κόλπο. «Θα είμαστε απόλυτα ευθυγραμμισμένοι με τους εταίρους μας στον Κόλπο» είπε στους δημοσιογράφους, προτού αναχωρήσει από το Κουβέιτ για το Μπαχρέιν. «Για αυτό κάνω αυτά τα ταξίδια τώρα και αυτός είναι ο λόγος που βρίσκομαι εδώ», τόνισε. «Δεν θα κάνουμε τίποτα που να υπονομεύει την ασφάλεια των συμμάχων μας, των επί μακρόν συμμάχων μας στην περιοχή», πρόσθεσε.
Το Ιράν κατηγορεί τις ΗΠΑ για την περιφερειακή αστάθεια, απαντώντας στις δηλώσεις Ρούμπιο
Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγκάεϊ, απέρριψε τα σχόλια του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Ρούμπιο, ο οποίος συνέδεσε την περιφερειακή αστάθεια με ομάδες που υποστηρίζονται από το Ιράν, λέγοντας ότι οι αμερικανικές πολιτικές αποτελούν το κύριο εμπόδιο για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή.
«Κανείς δεν θα ξεγελαστεί», έγραψε σε ανάρτηση στο X, η οποία συνοδεύεται από με βίντεο στο οποίο ο Ρούμπιο καταδικάζει ένοπλες οργανώσεις με έδρα το το Ιράκ, καθώς και τη Χεζμπολάχ και τη Χαμάς.
«Δεν μπορεί να υπάρξει ειρήνη στην περιοχή όσο συνεχίζονται ο αμερικανικός μιλιταρισμός και ο παρεμβατισμός και όσο ο κατοχικός τους αντιπρόσωπος [το Ισραήλ] συνεχίζει, με απόλυτη ατιμωρησία, να προκαλεί ατελείωτους πολέμους στην περιοχή και να διαπράττει γενοκτονία, τρομοκρατική βία και κάθε είδους θηριωδίες» πρόσθεσε ο Μπαγκάεϊ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου