ΑΛΛΑΓΗ EMAIL
Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901
Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025
«...Ράβδος εν γωνία, άρα θα μου τες βρέξει...»
Για τους κυβερνητικούς χειρισμούς καθώς κτηνοτρόφοι και αγρότες οσονούπω θα φανούν στον ορίζοντα της Αθήνας. Κι ο Θεός βοηθός! (Χαραλάμπους Αννίνου, Αττικαί ημέραι, 1920)
Η σοβαρή αποκάλυψη που, σε συνδυασμό με αυτήν του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Δημήτρη Κουρέτα,για την ανησυχητική πορεία της ευλογιάς των προβάτων (βλέπε φωτογραφία) και την καταγγελία που έκανε στον Peloponnisos Fm 103,9 την Τρίτη, ο Γιώργος Παπαχριστόπουλος, επικεφαλής του Τμήματος πρωτογενούς τομέα του Επιμελητηρίου Αχαΐας και αν. γραμματέας του Τομέα Συνεταιρισμών και Κοινωνικής Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ, θέτει το ζήτημα σε νέες βάσεις . Πολύ περισσότερο, που παρουσιάστηκε επίσημο έγγραφο που έχει σταλεί στις 6 Οκτωβρίου, φέτος, από τον Ευρωπαίο επίτροπο Ολιβερ Βαρχέιλι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα Υγείας και Ευζωίας των Ζώων με αποδέκτη τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα.
«Καμπανάκι κινδύνου» για την Αχαΐα στο θέμα της ευλογιάς των αιγοπροβάτων. Τα όσα συνέβησαν (και κυρίως τα όσα δεν συνέβησαν…) από τα μέσα Αυγούστου που βρέθηκαν τα πρώτα κρούσματα μέχρι και την περασμένη εβδομάδα που τελείωσε ο μήνας, έφεραν την Αχαΐα στη 2η θέση, δυστυχώς, πανελλαδικά για τον Οκτώβριο, στις περιοχές με το μεγαλύτερο αριθμό κρουσμάτων.
Στα παραπάνω ήρθε και προστέθηκε η ενημέρωση για την Αχαΐα, η οποία στον πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο, φιγουράρει στην 2η θέση, με 38 κρούσματα σε 53 εκτροφές.
Και το ερώτημα: Ο κ. Τσιάρας ενεργεί ως πριμοδότης των παραγωγών τυριού φέτας, καθώς σε περίπτωση εμβολιασμού των ζώων θα πρέπει για κάποιο διάστημα να σταματήσει , για λόγους ασφαλείας, η λήψη γάλακτος πρόβειου από το οποίο παράγεται η φέτα;
Πάντως στο προαναφερόμενο έγγραφο, ο επίτροπος εξηγεί και προτείνει στον κ. Τσιάρα ότι: «ο εμβολιασμός είναι το μόνο πρόσθετο μέτρο που μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση νέων εστιών, να περιορίσει την περαιτέρω εξάπλωση της νόσου στο υπόλοιπο της χώρας και να μειώσει τον αριθμό των ζώων που θανατώνονται». Και καταλήγει ο επίτροπος της ΕΕ πως «το εμβόλιο της ευλογιάς είναι διαθέσιμο με 400.000 δόσεις δωρεάν και για περισσότερες δόσεις εμβολίων μπορεί να γίνει άμεσα παραγγελία».
«Γιατί το κράτησε κρυφό;»
Βέβαια στην 1η θέση, πάντα για τον Οκτώβριο, είναι οι Σέρρες με 77 κρούσματα σε 97 εκτροφές. Ακολουθούν στην 3η θέση η Ροδόπη με 37 κρούσματα σε 43 εκτροφές, στην 4η θέση η Θεσσαλονίκη με 29 σε 45 εκτροφές και στην 5η θέση η Πιερία με 26 κρούσματα σε 37 εκτροφές. Και πάντως έστω και ένα κρούσμα να υπάρχει σε εκτροφείο, αρκεί για να μολύνει ολόκληρη την προβατοπαραγωγή της Ελλάδας!
Ο κ. Παπαχριστόπουλος έριξε, μέσω του Peloponnisos Fm 103,9 το γάντι στον υπουργό: «Η πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας στην Ελλάδα είναι υπέρ του εμβολιασμού στα κοπάδια, όπως επίσης και οι κτηνοτρόφοι. 'Εχουν ξεκληριστεί από τον Μάιο χιλιάδες πρόβατα και έχουν καταστραφεί οι κτηνοτρόφοι. Πρέπει άμεσα ο κ. Τσιάρας να απαντήσει για ποιο λόγο δεν κοινοποίησε το συγκεκριμένο έγγραφο στις αρμόδιες υπηρεσίες. Γιατί το κράτησε κρυφό; Γιατί αρνείται εμμονικά τον εμβολιασμό;».
«Αμεσα μαζικός εμβολιασμός»
Ακριβώς την ίδια έμμεση καταγγελία για τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έκανε και ο πατρινός περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας. Και έχει μεγάλη σημασία ότι την έκανε έχοντας πλάι του, να συμφωνούν μαζί του για τον εμβολιασμό, τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, τον πρόεδρο του Σωματείου Τυροκόμων Βορείου Ελλάδος, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας, τον γραμματέα της Πανελλήνιας Ενωσης Κτηνοτρόφων, τον πρόεδρο του Συνεταιρισμού Αιγοπροβατοτρόφων Δυτικής Θεσσαλίας. Ο κ. Κουρέτας κάλεσε την Επιτροπή του υπουργείου να τοποθετηθεί στην ανακοίνωση του Ευρωπαίου επιτρόπου Υγείας και Ευημερίας των Ζώων, ο οποίος είχε προειδοποιήσει από 6 Οκτωβρίου την ελληνική κυβέρνηση πως η Ελλάδα οφείλει να ξεκινήσει άμεσα μαζικό εμβολιασμό, καθώς τα υφιστάμενα μέτρα δεν επαρκούν για να σταματήσουν την επιδημία.
Το μόνο παρήγορο, σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας, είναι ότι η Αιτωλοακαρνανία έχει «μόνο» 18 κρούσματα σε 20 εκτροφές και η Ηλεία 6 κρούσματα σε 6 εκτροφές. Οι περιοχές που είχαν μόλις ένα κρούσμα είναι η Δράμα, η Εύβοια, η Κοζάνη, η Φθιώτιδα και η Χαλκιδική.
Κτηνοτρόφοι και αγρότες δεν καθησυχάζονται
Αλλά αυτά δεν καθησυχάζουν τους κτηνοτρόφους, που βλέπουν τα ζώα τους να ξεκληρίζονται, μπαίνοντας ο κάθε αρμόδιος στην στάνη τους και αφαιρώντας τα άρρωστα από το κοπάδι.
Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, και θα έχει αντίκτυπο όχι μόνον στους κτηνοτρόφους. αλλά και στους καταναλωτές, που σε λίγο θα πληρώνουν τα παράγωγα των προβάτων, ως ''τον τζίτζικα γι' αηδόνι''!
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας με χθεσινό ψήφισμά του επισείει τον κίνδυνο και ο κυβερνητικός περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας ευθυγραμμίζεται επί του ζητήματος με τον συνάδελφό του Δημ. Κουρέτα της Θεσσαλίας, παρ' ότι εκλεγμένος με αντικυβερνητικό ψηφοδέλτιο.
Και τέλος «...ράβδος εν γωνία, άρα θα μου τες βρέξει...» (Χαραλάμπους Αννίνου, Αττικαί ημέραι, 1920) για τους κυβερνητικούς χειρισμούς καθώς κτηνοτρόφοι και αγρότες οσονούπω θα φανούν στον ορίζοντα της Αθήνας. Να ελπίσουμε ότι δεν θα γίνουμε μάρτυρες επεισοδίων εκτραχηλισμού, όπως το 2018 που έλαβαν χώρα κατά της κυβέρνησης Τσίπρα!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου