ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024

Πυρκαγιά σε πλοίο στο Μώλο της Δραπετσώνας

Φωτογραφία 902.gr

 Να διερευνηθούν άμεσα οι καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της πυρασφάλειας.  Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και των ναυτεργατικών σωματείων!

Η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ, υπό σημαία Κύπρου, στο νέο Μώλο Δραπετσώνας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης επισκευαστικών εργασιών, δημιουργεί έντονη ανησυχία και μεγάλα ερωτηματικά ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των εργαζομένων στην περίπτωση επικίνδυνων καταστάσεων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με καταγγελία του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής, όταν ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο υπήρχε όχι μόνο ελλιπής παρουσία πληρώματος αλλά και απουσία προσωπικού πυρασφάλειας. Ο κίνδυνος δυστυχήματος, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες ήταν μεγάλος, καθώς χρειάστηκε να εκκενωθεί το πλοίο αλλά και διπλανά πλοία για τον φόβο πιθανής έκρηξης. Το Συνδικάτο Μετάλλου επίσης αναφέρει ότι η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Κερατσινίου – Δραπετσώνας είχε διαπιστώσει το προηγούμενο διάστημα σωρεία παραβάσεων στο ίδιο πλοίο χωρίς ωστόσο να υπάρξει συμμόρφωση με τις υποδείξεις.

Οι καταγγελίες που διατυπώνονται είναι πολύ σοβαρές και χρήζουν άμεσης και βαθιάς διερεύνησης από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές τόσο για τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την εκδήλωση της πυρκαγιάς όσο και για τη μη συμμόρφωση του πλοίου, στις υποδείξεις για την τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας. Τα αιτήματα που διατυπώνονται από τους εργαζόμενους για επαναλειτουργία των πυροσβεστικών σταθμών σε νέο Μώλο Δραπετσώνας και στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος καθώς και για την ενίσχυση του προσωπικού πυρασφάλειας πρέπει να αξιολογηθούν άμεσα. Άμεσα επίσης πρέπει να επανεξεταστεί το πλαίσιο που ρυθμίζει τις αρμοδιότητες των Επιτροπών Υγείας και Ασφάλειας ως προς την υποχρεωτικότητα και την αμεσότητα της εφαρμογής των υποδείξεων τους.

Είναι βέβαια γνωστό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο έχει υποβαθμίσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς αλλά με διάταξη Νόμου, επέτρεψε στον ΟΛΠ, να μην πραγματοποιήσει στον προβλεπόμενο χρόνο επενδύσεις 55 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη Ναυπηγοεπισκεαστική Ζώνη. Επενδύσεις οι οποίες μεταξύ άλλων θα βελτίωναν τις συνθήκες εργασίας και θα ενίσχυαν την ασφάλεια των εργαζομένων. Η με κυβερνητική ευθύνη ελλιπής λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και η μη τήρηση των κανόνων που αφορούν στην ασφάλεια στη Ναυηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά, παραπέμπουν σε εικόνα τριτοκοσμικού λιμανιού και όχι σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό λιμάνι. Σε έναν εργασιακό χώρο με βεβαρημένο ιστορικό συνεχών και πολλαπλών ατυχημάτων, η προστασία της ανθρώπινης ζωής πρέπει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα.

Το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Αττικής και Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος και το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών εξέδωσαν την παρακάτω ανακοίνωση-καταγγελία:

«Σήμερα Παρασκευή 21/6/2024, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο πλοίο ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ στο νέο Μώλο Δραπετσώνας , της πλοιοκτήτριας Εταιρείας AINAFTIS, όπου εκτελούνταν εργασίες από το συνεργείο ARCO (Αθανασόπουλος). Στο πλοίο υπήρχε ελλιπής παρουσία πληρώματος (τρία μόλις άτομα) σύμφωνα με καταγγελίες συναδέλφων που εργάζονταν στο Πλοίο  και επίσης δεν υπήρχε προσωπικό πυρασφάλειας, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του επισκευαστικού συνεργείου να παίζουν το ρόλο της πυρασφάλειας τις πρώτες κρίσιμες στιγμές και στην συνέχεια με δική τους πρωτοβουλία  να κινητοποιηθούν εκκενώνοντας το πλοίο.

Η πυρκαγιά κατασβέστηκε από την Πυροσβεστική με τη συνδρομή και ρυμουλκών, επίσης εκκενώθηκαν και τα διπλανά πλοία για τον φόβο πιθανής έκρηξης , καθώς εκτελούνται εκτεταμένες θερμές εργασίες .

Στο πιο πάνω Πλοίο έχει διαπιστωθεί το προηγούμενο διάστημα σωρεία παραβάσεων των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας από τη Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Κερατσινίου – Δραπετσώνας, χωρίς όμως να υπάρξει καμία συμμόρφωση στις υποδείξεις της Επιτροπής.

Καταγγέλλουμε τη μη ύπαρξη προσωπικού πυρασφάλειας σε πλοίο όπου εκτελούνται εκτεταμένες θερμές εργασίες , όπου σε συνδυασμό με τις πολύ ψηλές θερμοκρασίες εύκολα μπορεί να διαμορφωθούν επικίνδυνες συνθήκες για την ίδια τη ζωή των εργαζομένων .

Απαιτούμε:

  1. Να διερευνηθούν τα αίτια για την πυρκαγιά , να αποδοθούν  οι ευθύνες στην Πλοιοκτήτρια Εταιρεία και στο επισκευαστικό συνεργείο.
  2. Επαναλειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας για την άμεση αντιμετώπιση τέτοιων σοβαρών περιστατικών.
  3. Επαναλειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού στην Επισκευαστική Βάση Περάματος .
  4. Πρόσληψη ενός  εργαζόμενου πυρασφάλειας (να έχει τελειώσει σωστικά) ανά είκοσι πέντε  εργαζόμενους, αίτημα το οποίο διατυπώνουμε εδώ και 15 χρόνια και η ζωή αποδεικνύει ότι είναι πάντα επίκαιρο και αναγκαίο»

Ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για τη φωτιά

«Φωτιά εκδηλώθηκε, κατά την διάρκεια επισκευαστικών εργασιών, που πραγματοποιούνταν στο RO/RO πλοίο «ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ», της ναυτιλιακής εταιρείας ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ, στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, σήμερα το πρωί,  21 Ιούνη. Για την κατάσβεση της επιχείρησαν ρυμουλκά σκάφη, 3 πυροσβεστικά οχήματα και 9 πυροσβέστες.

Από την πρώτη στιγμή  τα ναυτεργατικά σωμάτια ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ  και το Συνδικάτο Μετάλλου βρέθηκαν στον τόπο του συμβάντος, δίπλα στους συναδέλφους.
Για άλλη μία φορά από τύχη δεν υπήρξε σοβαρός τραυματισμός εργαζόμενου. Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζόμενων υπήρχαν μόλις τρεις ναυτεργάτες που εργάζονταν στο πλοίο, δεν υπήρχε υπεύθυνος για την πυρασφάλεια του πλοίου, ούτε και το απαιτούμενο πλήρωμα, για να λειτουργήσει τα μέσα πυρόσβεσης.

Οι εργαζόμενοι του επισκευαστικού συνεργείου έπαιξαν ρόλο πυροσβέστη, μετά την εκδήλωση της φωτιάς και με δική τους πρωτοβουλία εκκενώθηκε το πλοίο, όπως και τα παρακείμενα πλοία για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πιθανής έκρηξης, γιατί εκτελούνταν εκτεταμένες θερμές εργασίες.

Προκύπτουν σοβαρές ευθύνες, που πρέπει άμεσα να απαντηθούν από τα υπουργεία ναυτιλίας και εργασίας, για τα μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής, στους χώρους εργασίας που πραγματοποιούνται επισκευαστικές εργασίες στα πλοία.

Το νομοθετικό πλαίσιο, που δίνει το δικαίωμα στις εφοπλιστικές εταιρείες, να μην ανοίγουν ναυτολόγιο και να επανδρώνουν κατά το δοκούν τα πλοία τους με «λίστες», δίνει αέρα στα πανιά της εργοδοτικής ασυδοσίας και εκμετάλλευσης, μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε παγίδες ατυχημάτων για τους εργαζόμενους. Παράλληλα, τα ελλιπή μετρά προστασίας, όταν εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες, υπονομεύουν  τα μετρά υγιεινής και ασφάλειας των ναυτεργατών  και των εργαζόμενων στα επισκευαστικά συνεργεία.

Απαιτούμε την πλήρη διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος και την ενημέρωσή μας, την απόδοση ευθυνών στους αρμόδιους, την ενίσχυση των απαραίτητων ελεγκτικών μηχανισμών, τη συνεχή επίβλεψη των εργασιών από τεχνικό ασφαλείας και την επαναλειτουργία των πυροσβεστικών σταθμών Δραπετσώνας και περάματος για την άμεση αντιμετώπιση τέτοιων σοβαρών περιστατικών»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: