ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Διαχείριση απορριμμάτων α λα Πάτρα στην Ζάκυνθο



  Αλλά εκεί ο Δήμος πληρώνει 300σάρια για κάθε όχημα μεταφοράς σκουπιδιών

Ακούνε οι κάτοικοι των γύρω περιοχών της Ξερόλακκας, κυρίως αυτών και δευτερευόντως αυτοί των Πατρών, για τα όσα πνιγηρά αποτελέσματα, από την κακοδιαχείριση του προβλήματος διάθεσης των απορριμμάτων, στην Ζάκυνθο, στον Πύργο, στις απέναντι από την Καστό ακτές της Ηπείρου και οι φοβεροί εφιάλτες για το μέλλον αυτών και των  παιδιών τους, τους ζώνουν, μέχρι παραληρήματος.


Ακούνε πως οι κάτοικοι της Ζακύνθου πληρώνουν, μέσω του Δήμος τους   300σάρια ευρώ, μόνον για πετρέλαιο για κάθε όχημα μεταφοράς, για να πάνε... βόλτα τα σκουπίδια και βλέποντας τους τοίχους στην Ξερόλακκα, μπαίνει σε δίλημμα, να πληρώνει χαράτσι για την μεταφορά  των σκουπιδιών του ή να αποδέχεται την ύψωση  αναλημματικών τειχίων για να αυξηθεί η χωρητικότητα.

Και μεταξύ αυτών παρούσα η αβεβαιότητα για το μέλλον της ευστάθειας του ΧΑΔΑ της Ξερόλακκας. Για ανακύκλωση των σκουπιδιών, προκειμένου να μειωθεί ο όγκος τους και επικερδώς, ακούγονται πότε-πότε δηλώσεις, αλλά μέχρις εκεί. Φθάνει, με αυτές χορταίνουν!

Το όνειρο για οικιακή κομποστοποίηση, έσβησε και πριν χαθεί το όνειρό τους οδηγήθηκε σε εκκαθάριση και η δημοτική εταιρεία, που φιλοδόξησε να εμπεδώσει στη συνείδηση των πολιτών την ανάγκη της μείωσης του όγκου των σκουπιδιών με οικιακό κομποστοποιητή.

Και όσον αφορά για χώρο απόθεσης οικιακών ηλεκτρικών  ή ηλεκτρονικών συσκευών, ούτε κουβέντα να γίνεται. Τώρα πια ούτε και οι εταιρείες που σου πωλούν την καινούργια συσκευή δεν σου παραλαμβάνουν την παλιά. Την φορτώνεται ο κάτοικος και οδεύει προς αναζήτηση!

Πριν λίγα χρόνια ο Πύργος είχε γεμίσει απορρίμματα μέχρι τα παράθυρα των εισογείων κατοικιών και έπρεπε να αναλάβει το Υπουργείο για να λήσει το πρόβλημα, ο Δήμαρχος εκεί απλώς δημάρχευε(!) στην Ζάκυνθο η ανακύκλωση έχει εγκαταληφθεί πλήρως και ας μην αναφερθούμε πιο πέρα.

Ακούστε τι λέει ο Χρήστος Καραπάνος, από την Γραμματεία της δημοτικής παράταξης «Ζακυνθινή Αναγέννηση» που ζητά απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων-καταγγελιών που θέτουν προς τη δημοτική Αρχή Ζακύνθου σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων και τον τρόπο λειτουργίας της ανακύκλωσης στο νησί.

Μίλησε για το θέμα «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» και μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι ουσιαστικά η ανακύκλωση στην Ζάκυνθο έχει εγκαταλειφθεί πλήρως την ώρα μάλιστα που η δημοτική Αρχή συνεχίζει να πληρώνει περίπου 300 ευρώ πετρέλαιο για κάθε ένα από τα οχήματα που μεταφέρουν τα προς ανακύκλωση υλικά.
«Μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα καινούργιο ζήτημα και ταυτόχρονα ότι εντάσσεται στο φάσμα της πλήρους αδυναμίας στη διαχείριση των σκουπιδιών. Αυτή είναι μια άλλη πτυχή που αφορά την ανακύκλωση η οποία στην πραγματικότητα έχει καταργηθεί. Δεν έχομε πάρει απαντήσεις. 


Ο χώρος όπου θα έπρεπε να λειτουργεί η ανακύκλωση έχει μετατραπεί σε χωματερή, με βουνά υλικών προς ανακύκλωση. Ξεκινήσαμε από καταγγελίες εργαζομένων οι οποίοι μας είπαν ότι δεν γίνεται η ανακύκλωση. Το ερευνήσαμε, κάναμε ερωτήσεις στο δημοτικό συμβούλιο για τις οποίες δεν πήραμε απαντήσεις», υπογράμμισε ο κ. Καραπάνος.
Αναφορικά τώρα με τα χρήματα που πληρώνει ο δήμος Ζακύνθου για τα καύσιμα των οχημάτων σημείωσε ότι ανέρχονται στα 500.000 ευρώ τον χρόνο και δίδονται μάλιστα με ένα απλό μειοδοτικό διαγωνισμό και όχι με ηλεκτρονική διαδικασία.

«Ψάξαμε και βρήκαμε πολύ μεγάλα κονδύλια όπως π.χ. το κονδύλι των καυσίμων το οποίο ξεπερνάει τις 500.000 ευρώ τον χρόνο για να πηγαίνουν απλά τα υλικά στον ΚΔΑΥ χωρίς να ανακυκλώνονται. Αν διαιρέσεις τα οχήματα που δουλεύουν θα πρέπει το κάθε αμάξι να καταναλώνει ημερησίως 300 ευρώ πετρέλαιο. Ο διαγωνισμός για τα καύσιμα δεν είναι ηλεκτρονικός, γίνεται ένας απλός μειοδοτικός διαγωνισμός. Επίσης είναι προς διερεύνηση εάν τα ανακυκλώσιμα υλικά από εκεί πηγαίνουν παρανόμως στον χώρο επεξεργασίας των σκουπιδιών κι εκεί απλά να πακετάρονται», σχολίασε ο κ. Καραπάνος.

Τέλος απαντώντας στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο εργολάβος της ανακύκλωση ο οποίος υποστηρίζει ότι τον τελευταίο χρόνο η ανακύκλωση στην Ζάκυνθο έχει τετραπλασιαστεί, ο κ. Καραπάνος σημείωσε: 


«Αυτό είναι το παράδοξο εμείς να βάζουμε ερωτήματα στη δημοτική Αρχή και να μην παίρνουμε απαντήσεις. Για παράδειγμα ο ΦΟΣΔΑ εισέπραξε από το Λιμενικό Ταμείο 650.000-700.000 από παλιές οφειλές. Τι έγινε με αυτά τα χρήματα; Ούτε γι’ αυτό έχουμε πάρει απαντήσεις. Ο μόνος που δίνει απαντήσεις είναι ο ιδιώτης που «ελέγχεται» για τη μη ανακύκλωση. 

Στο μεταξύ ο Δήμαρχος καμία απάντηση. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου που είναι υπεύθυνος για τον ΦΟΣΔΑ, καμία απάντηση, πρόεδρος του ΦΟΣΔΑ καμία απάντηση. Ποιος βγαίνει και απαντάει; Ο εργολάβος ο οποίος είναι ο υπεύθυνος του χώρου που έχει την κατεύθυνση που παρουσιάσαμε. Εμείς ζητάμε ελέγχους για το θέμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: