Για τις δηλώσεις Μητσοτάκη
σχετικά με το τραπεζικό σύστημα (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)
Οι δηλώσεις του Κυρ. Μητσοτάκη, από
την Πρέβεζα, σχετικά με το τραπεζικό σύστημα της χώρας αναδεικνύουν πως η
καταστροφολογία αποτελεί το τελευταίο του καταφύγιο. Η απελπισία του
αρχηγού της ΝΔ είναι πλέον τόσο έκδηλη που φτάνει στο σημείο να τζογάρει ακόμα
και με τον χρηματοπιστωτικό τομέα. Έναν τομέα που έχει πληγεί από αεριτζήδες
και μπαταχτσήδες όπως ο ίδιος και το κόμμα του. Έναν τομέα που υπονομεύτηκε από
την πρακτική των θαλασσοδανείων. Για κακή του τύχη, το τραπεζικό σύστημα της
χώρας είναι πλήρως θωρακισμένο, ασφαλές και σταθερό. Συστήνουμε στον κ.
Μητσοτάκη να δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για τις τράπεζες αποπληρώνοντας τα
δάνεια του κόμματός του.
Για την
αποσυμφόρηση των φυλακών (ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης)
Με χρονικό όριο την ψήφιση
του Νέου Ποινικού Κώδικα και σημαντικές εξαιρέσεις προτείνεται
νομοθετικά η παράταση των έκτακτων μέτρων για την αποσυμφόρηση των φυλακών του
νόμου 4489/2017. Ειδικότερα, αντιμετωπίζεται μ’ αυτό τον τρόπο το εκρηκτικό
πρόβλημα της υπερπλήρωσης των φυλακών όπου σήμερα, στις κλειστές αντρικές
φυλακές κρατούνται 1000 επιπλέον άνθρωποι, με σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια
και την ανθρώπινη μεταχείριση των κρατουμένων αλλά και ορατό κίνδυνο διασυρμού
της χώρας στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Εισάγονται, ωστόσο, αυστηρότεροι όροι για την περίπτωση
τέλεσης αδικήματος μετά την αποφυλάκιση, καθώς αν ο απολυθείς τελέσει αδίκημα
και τιμωρηθεί με ποινή ενός έτους στα χρόνια που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο της
ποινής και κατ’ ελάχιστον τρία, θα εκτίεται αθροιστικά όλο το υπόλοιπο της
αρχικής ποινής. Για ορισμένα, ωστόσο, αδικήματα ιδιαίτερης απαξίας και
υψηλής επικινδυνότητας για την έννομη τάξη και την ασφάλεια του κοινωνικού
συνόλου (π.χ. ανθρωποκτονία, βιασμό, ληστεία, σωματεμπορία, αποπλάνηση κλπ)
διατηρείται η εξαίρεση εφαρμογής των διατάξεων αυτών ή ορίζεται ότι είναι
δυνατή η κατ’ οίκον έκτιση με ηλεκτρονική επιτήρηση. Είναι βέβαια αυτονόητο
ότι μόλις τεθεί σε ισχύ ο Νέος Ποινικός Κώδικας τέτοιες διατάξεις θα παύσουν να
ισχύουν καθώς δεν θα χρειάζονται πια. Εξάλλου,
επέρχονται διορθώσεις και συμπληρώσεις στη διάταξη του άρθρου 110Α
του Ποινικού Κώδικα και ενισχύεται ο ρόλος του δικαστή, ώστε να αποφεύγονται
φαινόμενα κατάχρησης με επίκληση της αναπηρικής ιδιότητας για την αποφυλάκιση.
Αφενός καθίσταται δυνατό να διατάσσεται πραγματογνωμοσύνη, ακόμα και αν υπάρχει
πιστοποίηση ΚΕΠΑ, αφετέρου γίνεται δυνατή η ανατροπή, οποτεδήποτε, αποφάσεων
που έχουν κάνει δεκτές αιτήσεις αποφυλάκισης για λόγους υγείας, αν αυτές
στηρίχθηκαν σε ψευδή ή πλαστά στοιχεία.
Για τη στάση της ΝΔ
(από την παρέμβαση του Μ. Καλογήρου στη Βουλή)
Αποκρύπτετε ότι από το
2008 μέχρι και σήμερα έχουν υπάρξει 10 αποσυμφορητικές διατάξεις, με
διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, με αυξομείωση στις προβλέψεις, στα χρονικά
όρια», απευθύνθηκε στη ΝΔ ο υπουργός Δικαιοσύνης και συμπλήρωσε: «Γνωρίζουμε
για ποια πράγματα έχει δεσμευτεί ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Γι'
αυτό και στα θέματα δικαιοσύνης θα συγκρούονται δύο διαφορετικές πολιτικές.
Εσείς λέτε, ουσιαστικά, ότι με την κατάργηση του νόμου Παρασκευόπουλου θα
επαναφέρετε τις δυνατότητες εγκλεισμού σε μια σειρά αδικημάτων ανηλίκων, άρα
συμφωνείτε στην αυστηρότερη ποινική μεταχείριση ανηλίκων. Επίσης θα καταργήσετε
ευνοϊκές συνθήκες σε ασθενείς, σε άτομα με αναπηρία και σε υπερήλικες. Επίσης
θα καταργήσετε τις ρυθμίσεις που διευκολύνουν την επιλογή της απεξάρτησης και
το δικαίωμα στη θεραπεία των εξαρτημένων. Αυτός είναι ο νόμος Παρασκευόπουλου
που λέτε ότι θα καταργήσετε.
Για την
ανακοίνωση της ΝΔ σχετικά με την
εξαγορά της EDS από τη ΔΕΗ (δήλωση Γ. Σταθάκη)
Μετά τη διπλωματία του…
καφέ σε επιμέλεια Μαρίας Σπυράκη, η Ν.Δ., με υποβολέα της τον κύριο
Μανιάτη, επιχειρεί τώρα να ρίξει σκιές στις ενεργειακές σχέσεις των δύο χωρών,
κάνοντας βουτιά στη ναφθαλίνη. Η εξαγορά της EDS από τη ΔΕΗ είναι γνωστή εδώ
και έναν χρόνο και έγινε στο πλαίσιο της πολιτικής επέκτασης που έχει χαράξει η
εταιρεία στα Βαλκάνια. Η στρατηγική αυτή, συζητήθηκε ήδη από τον Φεβρουάριο του
2018 στο Δ.Σ. της εταιρείας και αποφασίστηκε η έναρξη της διαδικασίας εξαγοράς
με βάση τα διεθνή πρότυπα που ακολουθούνται σε τέτοιες περιπτώσεις, με τις
αναγκαίες νομικές, οικονομικές, φορολογικές και άλλες διερευνήσεις (due
diligence) από έγκριτους διεθνείς οίκους, οι οποίοι προέκυψαν ύστερα από
διαγωνιστικές διαδικασίες. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του ίδιου
χρόνου και εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της εταιρείας. Απορώ γιατί η Ν.Δ. θυμήθηκε,
τώρα, το θέμα.
Την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
του έργου της επισκευής πυρόπληκτων κτιρίων σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής
και Πελοποννήσου, καθώς και της επιδότησης ενοικίου για τις ανάγκες στέγασης
των κατοίκων που επλήγησαν, υπέγραψε ο
Στάθης Γιαννακίδης. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 133.575.680 ευρώ,
με βάση το σχετικό αίτημα ένταξης του Υπουργείου Υποδομών. Αφορά σε κατοίκους
των Περιφερειών Αττικής και Πελοποννήσου που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του
Ιουλίου του 2018, καθώς και πυρόπληκτους της Περιφέρειας Αττικής που επλήγησαν
στις πυρκαγιές του Αυγούστου.
Για τις αλλαγές στο μάθημα της
Ιστορίας (από το Υπουργείο Παιδείας)
Την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής (ΙΕΠ) για τις αλλαγές στα νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος της
Ιστορίας παρέδωσε στον Κώστα Γαβρόγλου ο
Πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης και μέλη της επιτροπής που έχει συσταθεί
για τον λόγο αυτό. Οι αλλαγές στη φιλοσοφία και στη μεθοδολογία του μαθήματος
της Ιστορίας επικεντρώνονται στους εξής άξονες:
1.
Παραμένει η χρονολογική κατανομή
στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, η οποία ακολουθεί το σχήμα (ανά τάξη):
Αρχαιότητα-Μεσαίωνας-Νεότερη Εποχή-Σύγχρονη Εποχή.
2.
Το σπειροειδές
σχήμα δεν εγκαταλείπεται αλλά εμπλουτίζεται με τη θεματική
προσέγγιση και ακολουθεί τη νέα δομή. Παράλληλα, συνδυάζεται η χρονολογική με
τη θεματική προσέγγιση. Η
βασική αφήγηση οργανώνεται χρονολογικά, πολυδιάστατα και
περιεκτικά και περιλαμβάνει όλες τις χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες
συγκροτώντας έτσι τη βασική δηλωτική γνώση, ενώ εξειδικεύεται με θεματικούς φακέλους.
Οι θεματικοί φάκελοι αποτελούν ουσιαστική καινοτομία γιατί έτσι επιτυγχάνεται η
εμβάθυνση σε ιστορικά ζητήματα, η εξοικείωση με την ιστορική μέθοδο και η
αποδέσμευση από το σχολικό εγχειρίδιο. Επίσης, με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η
πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών καθώς και η ενεργή
συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
3.
Δίνεται έμφαση στην κοινωνική, οικονομική και
πολιτισμική ιστορία και ενθαρρύνεται η βιωματική κατανόηση και έρευνα του
παρελθόντος.
4.
Η ελληνική ιστορία συνδέεται με την ευρωπαϊκή
και την παγκόσμια και κυρίως με την ιστορία των βαλκανικών και μεσογειακών
λαών, με τους οποίους οι Έλληνες διαχρονικά βρίσκονταν σε συνεχή αλληλεπίδραση.
5.
Οι Τέχνες και τα γράμματα παύουν να αποτελούν
ένα κεφάλαιο-παράρτημα στο τέλος του βιβλίου και εντάσσονται οργανικά στην
κεντρική αφήγηση των ιστορικών εξελίξεων έτσι ώστε να αναδεικνύεται η σχέση
τους με το ιστορικό γίγνεσθαι, αλλά και να γίνεται αντιληπτό το πώς τα ιστορικά
γεγονότα αντικατοπτρίζονται στην Τέχνη.
Σχετικά με τα
τα κονδύλια για το προσφυγικό (από Δ. Βίτσα)
Αυτό που έχει εγκριθεί για την 5ετία είναι
1,522 δισ. ευρώ τα οποία δίνονται στην Ύπατη Αρμοστεία, στον ΔΟΜ, σε ορισμένες
διεθνώς αναγνωρισμένες μη κυβερνητικές οργανώσεις, και σε ελληνικά υπουργεία. Τα λιγότερα
χρήματα απ αυτά τα παίρνει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Απ' αυτό το
ποσό τα προγράμματα που έχουν εγκριθεί είναι ύψους 1 δισ. ευρώ. Τα έχω δώσει
στη δημοσιότητα και στα κόμματα ποια είναι αυτά τα προγράμματα. Απ' αυτό το
ποσό έχουν απορροφηθεί 800 εκατ. ευρώ. Αν κάποιος θέλει να κάνει χονδρικές
αναλύσεις θα μπορούσε να πει το εξής. Βγάζοντας εκτός το 2015 που ήταν το
μεγάλο ζήτημα, στα τρία χρόνια που πέρασαν μόνο η σίτιση ξεπερνά τα 300
εκατομμύρια, μόνο οι ενοικιάσεις σπιτιών ξεπερνάνε άλλα 200, 300, και προσθέστε
την κατασκευή 34 κέντρων φιλοξενίας που κάποια στιγμή είχαν φτάσει τα 40,
ενοίκια σε δομές φιλοξενίας, μεταφορές. Αυτό το ποσό όχι μόνο απλώς
δικαιολογείται αλλά υπερκαλύπτεται. Παρόλα αυτά λέω ότι ο έλεγχος είναι
καλοδεχούμενος. Έχουμε ελεγχθεί από το ελεγκτικό συνέδριο στην Ελλάδα, από τις
εσωτερικές διαδικασίες της διαχειριστικής αρχής, από την επιτροπή της ΕΕ,
έχουμε ελεγχθεί κι έχουμε χαρτιά ότι έχουμε ελεγχθεί. Με βάση τις καταγγελίες
γίνονται επιπλέον έλεγχοι. Καλοδεχούμενοι.
Για την πολιτιστική πολιτική (από
την εισήγηση της Μ. Ζορμπά)
Δεν θα περιορίσουμε την προσοχή μας
στους οργανισμούς που παράγουν πολιτισμό, θα είμαστε εξίσου στραμμένοι στο
κοινό. Το πληθυντικό ανεξάντλητο κοινό της καθημερινότητας με την πλούσια
διαστρωμάτωσή του, την απροϋπόθετη έκφραση του που υπερβαίνει τις συμβατικές
ταξινομήσεις. Θέλουμε να ακούσουμε με προσοχή τους μεγάλους απόντες της
καθιερωμένης πολιτιστικής σκηνής, το μη κοινό, και τις αιτίες που το κρατούν
μακριά από τη συμμετοχή. Χρειάζεται να χαρτογραφήσουμε τα πεδία των επιθυμιών
του αλλά και να διακρίνουμε τις αθέατες και μη νομιμοποιημένες πλευρές του
πολιτισμού της καθημερινής ζωής που επηρεάζουν καθοριστικά τις στάσεις,
νοοτροπίες και συμπεριφορές. Οι λέξεις-κλειδιά για
αυτή τη διαδικασία είναι η συμμετοχικότητα και όχι απλώς η πρόσβαση, τα πολιτισμικά
δικαιώματα, οι ανισότητες και διακρίσεις, οι πολιτισμικές
κοινότητες –ορατές ή αφανείς, η διαφορετικότητα, η πολυεθνοτική
κοινωνία, η πολιτισμική βιοποικιλότητα, εντέλει η κοινωνική
συνοχή. Με αυτά τα εργαλεία θα μπορέσουμε να ερμηνεύουμε τα νέα και συχνά
εκρηκτικά πολιτισμικά φαινόμενα, να ανοίξουμε ένα πεδίο διαλόγου σε πολλά
επίπεδα, να ακούσουμε πιο προσεκτικά κοινωνικούς επιστήμονες και διανοούμενους,
να σχεδιάσουμε πολιτικές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις πιο δίκαιες και
συμπεριληπτικές, όπως έχει υποχρέωση να κάνει εξ ορισμού η δημόσια πολιτική
του πολιτισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου